مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان

کانادا مقصد جذابی برای پرستارانی است که می خواهند در زمینه ی کاری خود پیشرفت کنند و از این طریق اقامت بگیرند البته لازم به ذکر است که مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان امکانپذیر نمی باشد. اگر شما علاقه مند مهاجرت به کانادا هستید، ما خبرهای شگفت انگیزی برای شما داریم!

کانادا دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت بهداشت در جهان است و پرستاران در کانادا از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار هستند. بیشتر پرستاران در کانادا از تجهیزات پیشرفته ای استفاده می کنند و شرایط بسیار مناسبی دارند و این موضوع باعث افزایش مهاجرت پرستاران به کانادا شده است.

میزان حقوق پرستاران در کانادا

کانادا به دنبال استخدام بیش از ۶۰،۰۰۰ پرستار در سراسر کشور تا سال ۲۰۲۲ می باشد که مهارت ها و تجربه های مختلف پرستاری دارند. از آنجا که شغل پرستاری در حال حاضر در کانادا بسیار مورد تقاضاست، روشهای زیادی برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار وجود دارد. 

شغل پرستار، بسته به نوع کاری که انجام می دهد متفاوت است. با این حال، هر پرستار مسئول تعامل با بیماران و مراقبت از آنها از طریق نیازهای جسمی، فکری و اجتماعی است. در بیشتر استانها و مناطق کانادا برای کار و تحصیل نیاز به مهارت های زبان انگلیسی قوی است، البته دراستان کبک، زبان فرانسوی مورد نیاز است.

اخذ اقامت و تابعیت کشور کانادا یکی از دلایل اصلی مهاجرت پرستاران به این کشور می باشد. پرستاران در کانادا انواع مختلفی دارند و برخلاف کشورمان ایران، همگی صرفاً با عنوان پرستار نام برده نمی شوند. این پرستاران بسته به مدرک تحصیلی و سابقه کاریشان دارای رتبه بندی و سلسله مراتبی هستند که متقاضیان کار در کانادا به عنوان پرستار می بایست از آن اطلاع داشته باشند.

انواع پرستار

وظایف

پرستار ثبت شده  (RN)

کار در بیمارستان و درمانگاه، کمک به بیماران و انجام فوریت های پزشکی

پرستار عملی (LPN)

فعالیت تحت نظارت RN، آماده سازی دارو ها و بررسی علائم حیاتی بیمار

پرستار بالینی

پرستار پیشرفته و فعالیت درزمینه تشخیص و درمان بیماریها در حیطه تخصص خود

پرستار پزشک (NP)

تشخیص بیماری و تجویز دارو تحت نظر پزشک

پرستار مراقبت های ویژه

فعالیت در بخش مراقبت های ویژه

پرستار اتاق عمل

فعالیت در اتاق عمل، طول عمل و مراقبت های بعد از عمل

پرستار مراقبت های ویژه نوزاد

فعالیت در بخش مراقبت های ویژه نوزادان

پرستار دیالیز

کمک و خدمات به افراد دیالیزی

پرستار بیهوشی

مسئولیت بیهوشی برای افراد در طی عمل و مراقبت های بعد از بیهوشی

پرستار اورژانس

مسئولیت رسیدگی به افراد با آسیب های شدید

پرستار انکولوژی

مراقبت از بیماران سرطانی

پرستار خانگی

مراقبت از کودکان و سالمندان در منزل

میزان حقوق پرستاران در کانادا

متوسط حقوق پرستاران در کانادا ۷۸،۵۴۶ CAD در سال است. طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) برای پرستاران به شرح زیر است:

شرایط پرستاران در کانادا

برای کار در کانادا به عنوان پرستار، شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

شرایط پرستاران در کانادا

مزایای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

با مهاجرت به کانادا، پرستاران می توانند از مزایای زیر برخوردار شوند:

راه های مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

۱_ اکسپرس اینتری

برنامه کارگران ماهر، که تحت Express Entry مدیریت می شود، برای مهاجرت کارگران ماهری است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. برای واجد شرایط بودن و ورود سریع، شغل یک نامزد باید تحت مهارت سطح O ، A یا B باشد. این بدان معنی است که همه پرستاران، به جز دستیار پرستار، نظم دهندگان و همکاران خدمات بیمار، واجد شرایط درخواست اقامت دائم در کانادا از طریق فدرال هستند. 

۲_ برنامه نامزدهای استانی

کارگران ماهر و نیمه ماهر، به ویژه کسانی که از یک استان یا قلمرو خاص پیشنهاد شغلی معتبری دارند، ممکن است از طریق برنامه نامزد استانی به کانادا مهاجرت کنند. هر استان، لیست های مورد نیاز شغلی خود را برای تأمین نیازهای فردی بازار کار دارد. اگر می خواهید تحت یک برنامه نامزد استانی به کانادا مهاجرت کنید، باید ابراز علاقه خود را به PNP آن استان خاص ارائه دهید.

۴_ برنامه مهاجرتی آتلانتیک

پایلوت آتلانتیک، یک برنامه برای صدور اقامت دائم افرادی است که مایل به زندگی و کار در چهار استان آتلانتیک کانادا یعنی  نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد هستند. کارکنان بهداشت و درمان تقاضای زیادی در این استانهای آتلانتیک دارند. اگر از یکی از این استان ها یک پیشنهاد شغل دائمی تمام وقت دارید، می توانید از طریق پایلوت آتلانتیک اقدام به مهاجرت کنید.

۵_ ازطریق پذیرش تحصیلی

برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی است. لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه ها و کالج های کانادایی به شرح زیر است:
شرایط استخدام پرستار خانگی در کانادا

شرایط استخدام پرستار خانگی در کانادا

عنوان پرستار خانگی به افرادی اطلاق می شود که از کودکان خردسال، سالمندان و یا افرادی که ناتوانی جسمانی دارند نگهداری می کنند. شما پس از دو سال پرستاری در کانادا می توانید تحت برنامه ی پرستار خانگی دولت کانادا، اقامت دائم این کشور را کسب کنید. شرایط پرستارخانگی به شرح زیر می باشد:

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر