۲۵ آبشار دیدنی در کانادا

کانادا یکی از کشورهای جهان است که به دلیل وجود مناظر زیبا و دیدنی در این کشور شهرت فراوان دارد. تقریباً ۹۰٪ این کشور خالی از سکنه است که برابر است با بسیاری از عجایب طبیعی خام و دست نخورده. در واقع کانادا کشوری پهناور با کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های بزرگ ، یخچال های عظیم و دره های عمیق است ، بنابراین جای تعجب نیست که این کشور بیش از ۱۷۰۰ آبشار بزرگ داشته باشد. 

طبیعت به ویژه در مورد بریتیش کلمبیا، آلبرتا، انتاریو و کبک بخشنده بوده است. در کانادا آبشارهایی وجود دارد که به عقب جریان می یابند، ابشارهایی که در شمال منجمد می شوند، کاملاً اشکالی مسحورکننده و شگفت آور ایجاد می کنند. با ما همراه باشید تا سری به ۲۵ ابشار دیدنی در کانادا بزنیم.

۱_ آبشار نیاگارا

آبشارهای نیاگارا بر روی رودخانه نیاگارا واقع شده اند که دو دریاچه به نام های اری و انتاریو از پنج دریاچه بزرگ را به هم متصل می کنند. در مجموع به این آبشارها، آبشارهای نیاگارا گفته می شود. آنها از سه آبشار متفاوت تشکیل شده اند. 

آبشار نیاگارا به عنوان مرز بین المللی بین ایالات متحده آمریکا و کانادا عمل می کند. که این دو کشور را از هم متمایز می کند. آبشارهای نیاگارا در فاصله ۲۷ کیلومتری شمال-شمال غربی بوفالو، نیویورک و ۱۲۱ کیلومتری (۷۵ مایل) جنوب-جنوب شرقی تورنتو واقع شده اند. آبشارهای سمت انتاریو آبشارهای نعل اسب نام دارند و منظره ای بهتر و جاذبه های بیشتری دارند.

آبشار نیاگارا کانادا

۲_ آبشار مونتمورنسی (Montmorency)

دسترسی به آبشار مونت مورنسی بسیار راحت است و حتی از آبشار معروف نیاگارا هم مرتفع‌تر است، تنها چند دقیقه با شهر کبک فاصله دارد. تنها با ۲۰ دقیقه رانندگی ازشهر کبک فاصله دارد و در ارتفاع ۸۴ متری بالاتر از نیاگارا واقع شده است. این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای کانادا است. نام این آبشار در سال ۱۶۱۳ توسط دریانوردی به نام «ساموئل دو شامپلن» که بنیان‌گذار شهر کبک بود از نام دوک‌ مونمورانسی گرفته شد.

آبشار مونتمورنسی کانادا (Montmorency)

۳_ آبشار تورعروس (Bridal Veil)

این آبشار بدون شک ویژگی‌های نام خود را به همراه دارد چراکه با وجود آب‌های زیبا و سفید که بر روی سطح صخره‌های صاف می‌ریزد چیزی شبیه به تور عروس را به وجود می‌آورد. 

این یکی از زیباترین آبشارهایی است که می‌توانید با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی از Chilliwack به آن برسید.

آبشار تورعروس کانادا

۴_ آبشار آتاباسکا (Athabasca)

این آبشار به تنهایی در مقابل طبیعت و محیط زیست کانادا، مهیج و تعجب‌آور است. رودخانه Athabasca با عبور از سنگ‌های آهک، شکاف بزرگی را ایجاد کرده و گرداب‌هایی به وجود می‌آورد که در هنگام سقوط از آبشار شما را به حیرت می‌آورد.

آبشار آتاباسکا کانادا

۵_ آبشار هلمکن (Helmcken)

این آبشارها حیرت‌انگیز هستند تا جایی که برای حفاظت از آن‌ها پارک‌های استانی ساخته‌اند. آبشار هلمکن ۱۴۱ متر ارتفاع دارد که جریان آب به یک حفره تو خالی در پایین آبشار می‌ریزد.

۶_ آبشارتیوز (Tews)

آبشار تیوز ۴۱ متر از سطح زمین ارتفاع دارد. این آبشار تنها ۱۰ متر از آبشار نیاگارا کوتاه تر است و بلندترین آبشار موجود در همیلتون انتاریو به شمار می آید. البته وقتی آب در این آبشار جریان دارد، به یک آبشار چشمگیر تبدیل می شود. اما متأسفانه در تابستان خشک می شود.

آبشارتیوز کانادا

۷_ آبشارتنگه الورا (Elora Gorge)

ممکن است آبشار Elora Gorge از آبشارهای بلند به شمار نیاید، اما تماشای این آبشار و جلگه Grand River ارزش سفر به این منطقه را دارد. این آبشار به رودخانه Grand River می ریزد. علاوه بر تماشای آبشار، در این منطقه میتوانید به تیوب سواری و قایقرانی نیز بپردازید و از مناظر زیبای آن بهره مند شوید.

آبشارتنگه الورا کانادا

۸_ آبشار تاکاکاو (Takakkaw)

آبشار تاکاکاو دومین آبشار مرتفع در میان آبشارهای بزرگ کانادا با ارتفاع ۳۸۴ متر است. نام تاکاکاو از واژه Cree می‌آید که به معنی تابش است که این نام بسیار مناسب این آبشار است. بهار بهترین زمان برای دیدن آبشار است زیرا که در سفیدترین و عجیب‌ترین حالت خود قرار دارد.

آبشار تاکاکاو کانادا

۹_آبشار ویرجینیا (Virginia)

آبشار ویرجینیا  آبشاری است به پهنای ۸۵۰ متر، که این آبشار عظیم  دو برابر آبشار نیاگارا ارتفاع دارد وجزو پارک ملی ناهانی در مناطق شمال غربی کانادا به شمار می آید. این آبشارعظیم از ارتفاع ۸۰۰ فوتی به پایین می‌ریزد و بلندترین ریزشگاه آن ۹۶ متر ارتفاع است در واقع یکی از دلایل اصلی برای بازدید از این آبشار دلربا ارتفاع آن است. دور افتاده بودن این آبشار باعث شده تا تنها حدود ۱۰۰۰ بازدیدکننده خوش‌شانس در سال از این آبشار دیدن کنند.

آبشار ویرجینیا کانادا

۱۰_ آبشار تیفانی (Tiffany)

آبشار تیفانی درست در نزدیکی خیابان ویلسون شرقی، آنکستر، در همیلتون، انتاریو، کانادا واقع شده است و نیز یکی از آبشارهای تراس دار دیگر کانادا به شمار می آید. این آبشار ۱۹ متر ارتفاع دارد و از چندین لبه سنگی عبور می کند. نام مستعار این آبشار، Washboard Falls می باشد.آبشارهای تیفانی ۲۱ متر ارتفاع دارند که از نهر تیفانی سرچشمه می گیرد.

آبشارتیفانی کانادا

۱۱_ آبشارشرمن (Sherman)

آبشارهای شرمن یک آبشار پرده ای با ارتفاع ۱۷ متر است که درانتهای غربی همیلتون، انتاریو، کانادا قرار دارد. این آبشار در مسیر رودخانه Ancaster Creek است. نام های جایگزین برای آبشارهای شرمن عبارتند از: آبشارهای اسمیت و آبشارهای ویتون. همچنین با نام خانوادگی صاحبان فعلی املاک به آبشارهای فراه معروف است.

آبشار شرمن کانادا

۱۲_ آبشار پلنگ (Panther)

آبی که به پایین آبشارپلنگ (Panther Falls) می ریزد از نایجل پاس در رشته کوه پارکر ریج از کوه های راکی کانادا سرچشمه می گیرد. این مجموعه از آبشارها در پارک ملی بانف در آلبرتا ، کانادا واقع شده است.

آبشار پلنگ کانادا

۱۳_ آبشار شانون (Shannon)

آبشار شانون در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۳۳۵ متر است. آبشار شانون آبشاری بسیار زیبا است که از روی مجموعه‌ای از صخره‌های گرانیتی به رودخانه می‌ریزد و در نهایت به اقیانوس آرام می‌رسد. دسترسی به این آبشار برای مسافران تور کانادا بسیار راحت است، چرا که تنها ۲ کیلومتر از جنوب شهر کوچک اسکومیش فاصله دارد و در امتداد بزرگراه “دریا به آسمان” قرار دارد.

۱۴_ آبشار آلبیون (Albion)

آبشار آلبیون یک آبشار کلاسیک ۱۹ متری است که در آبشار نیاگارا در دره رد هیل، انتاریو، کانادا سقوط می کند. این آبشارها دارای یک سری پلکانی متشکل از “پله ها” هستند و به آبشار یک جریان زیبا که احاطه شده توسط سنگ را می دهد. از صخره های آبشار آلبیون نیز برای ساخت باغ راک باغ گیاه شناسی استفاده شده است.

آبشار آلبیون کانادا

۱۵_ آبشار پیسینگ مار(Pissing Mare)

آبشارهای Pissing Mare  که به آن Cascade Pissing Mare نیز گفته می شود، یکی از جالب ترین آبشارهای کشور است. حتی اگر این نام زیبایی خاصی را برای شما به ارغوان نیاورد، این آبشار در حوض بروک وسترن در نیوفاندلند، پارک ملی گروس مورن واقع شده است. ارتفاع این آبشار در حدود ۳۵۰ متر می باشد بخشی از آنچه Pissing Mare Falls را بسیار دیدنی می کند، محیط طبیعی سرسبز و ناهموار آن است. اتفاقاً همین ویژگی ها دسترسی به آن را بسیار دشوار می کنند.

آبشار پیسینگ مار کانادا

۱۶_ آبشار کاکابکا (Kakabeka)

آبشار کاکابکا در دهکده ای به نام آبشارهای کاکابکا واقع شده است، کاکابکا دومین آبشار مرتفع در انتاریو است. 

این آبشار بیش از ۱۳۰ فوت قطر دارد و از رودخانه کامینیستیکیا سرچشمه می گیرد.در تمام طول سال این آبشاردر جریان است و بازدید کنندگان می توانند درزمستان، تابستان، بهار یا پاییز بازدید خیره کننده ای از این آبشار داشته باشند.

آبشار کاکابکا کانادا

۱۷_آبشارهای الکساندر(Alexander)

آبشار الکساندر بیش از ۱۷۳ فوت ارتفاع دارد و به راحتی قابل دسترس است. برای لذت بردن از این آبشار زیبا هیچ پیاده روی مورد نیاز نیست زیرا ماشین ها می توانند درست در نزدیکی سکو این آبشار بایستند و آبشار را مشاهده کنند. اما برای کسانی که می خواهند از زیبایی های طبیعی اطراف آبشار لذت ببرند، راهپیمایی بهترین راه برای انجام این کار است و دوستداران پرندگان می توانند انواع پرندگان زیبا را که از این منطقه بازدید می کنند، ببینند.

۱۸_ آبشارهای برندی وین (Brandywine)

آبشار ۲۳۰ فوتی است که در قلب پارک استانی Brandywine Falls در بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است. هنگام ایستادن در مقابل این آبشار، بازدید کنندگان می توانند از منظره شگفت انگیز کوه های اطراف آن و سقوط، دریاچه دیزی لذت ببرند. این پارک بیش از ۴۲۰ هکتار وسعت دارد و برای ماجراجویی بسیار مناسب است.

۱۹_ آبشار چترباکس (Chatterbox)

آبشار Chatterbox یک آبشار در بریتیش کلمبیا، کانادا است که در قسمت انتهایی یا انتهای رودخانه Princess Louisa Inlet واقع شده است.

۲۰_آبشار داوسون (Dawson)

آبشار داوسون یکی از هفت آبشار دوست داشتنی رودخانه مورتل در پارک استانی ولز گری است که ۱۸ متر ارتفاع دارد. در جاده بریش کلمبیا، کانادا، جاده ولز گری راهی است که بازدیدکنندگان را به نزدیکی آبشار داوسون می برد.

۲۱_آبشار نوما (Numa)

آبشارهای Numa در پارک ملی Kootenay به مساحت ۱۴۰۰ کیلومتر مربع واقع شده است که دارای مناظر زیبا از کوه های آلپ، یخچال های یخی و چشم انداز بسیار زیبا از یک جنگل لخت و سوخته است. این آبشار بخشی از رودخانه ورمیلیون است و به رودخانه ساسکاچوان شمالی تخلیه می شود، اما نزدیک بودن آن به جاده و دسترسی راحت آن، آن را به مکانی با ارزش برای بازدیدکنندگان تبدیل کرده است.

۲۲_آبشار هونلن (Hunlen)

آبشار هونلن که در پارک استانی Tweedsmuir South در بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است، با ارتفاع ۱۳۱۶ فوت یکی از بلندترین آبشارها در کانادا (از نظر افت مداوم و بدون شکست) به شمار می آید. این آبشار از دریاچه ترنر جریان می یابد و به رودخانه آتنارکو می ریزد.

۲۳_آبشار کلیدی (Keyhole)

آبشار کلیدی دارای ارتفاع ۱۱۵ فوتی است و بزرگترین آبشار در امتداد رودخانه Lillooet در بریتیش کلمبیا، کانادا است. این آبشار که به دلیل شباهت آن به یک سوراخ کلید به سبک قدیمی نامگذاری شده است.

۲۴_آبشار دلا(Della)

آبشار دلا با ارتفاع ۱۴۴۰ فوتی که در جزیره ونکوور واقع شده است بدون شک یکی از آبشارهای دیدنی کاناداست که رسیدن به ان کمی مشگل است.

۲۵_ آبشار کانیون مالین

بزرگی این آبشار به تنهایی خود، شگفت‌آور است. این آبشار ۵۰ متری که به درون دره‌ای می‌ریزد مورد توجه کوهنوردان و کاشفان مکان‌های بکر و زیبا است. بهترین زمان برای رفتن به این آبشار زمستان است.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر