آیا مهاجرت به کلگری کانادا خوب است؟

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ کلگری کانادا، موقعیت های فراوانی را برای تازه وارد ها محیا کرده است. در ادامه درباره ی شهر گاو ها توضیح خواهیم داد! کلگری بزرگ ترین شهر آلبرتا و چهارمین شهر بزرگ کانادا می باشد و بعد از تورنتو، ونکوور و مونترال، کلگری بیشترین جمعیت مهاجر را در خود جای داده است. در سال ۲۰۱۰ جمعیت مهاجر کلگری کانادا حدود ۳۰۴۰۰۰ نفر بود، که این مقدار، ۳۰% جمعیت کل این شهر را تشکیل می دهد. این تنوع فرهنگی باعث شده است که در سال ۲۰۱۲ کلگری، به عنوان یکی از پایتخت های فرهنگی کانادا برگزیده شود.

کلگری کانادا که با لقب «قلب غرب جدید» شناخته می شود، با کمک موقعیت های شغلی، هزینه ی پایین زندگی و مناظر طبیعی زیبای خود، نظر بسیاری از تازه واردان را به خود جلب کرده است. از نظر جغرافیایی، این شهر در محل تقاطع رود های زیبای بو و البو، و در کوهپایه ی رشته کوه راکی مانتنز قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی سبب شده است که کلگری یکی از بهترین شهرها برای عکاسی بوده و دارای مردمی خونگرم و امکانات یک شهر بزرگ می باشد.

کلگری کانادا که با لقب «قلب غرب جدید» شناخته می شود، با کمک موقعیت های شغلی، هزینه ی پایین زندگی و مناظر طبیعی زیبای خود، نظر بسیاری از تازه واردان را به خود جلب کرده است. 

 

کلگری کانادا

از نظر جغرافیایی، این شهر در محل تقاطع رود های زیبای بو و البو، و در کوهپایه ی رشته کوه راکی مانتنز قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی سبب شده است که کلگری یکی از بهترین شهرها برای عکاسی بوده و دارای مردمی خونگرم و امکانات یک شهر بزرگ می باشد.

زمانی که خط آهن اصلی کانادا از کانادای مرکزی به کانادای غربی رسید، کلگری در ابتدای حیات خود در دهه ی ۱۸۸۰ به عنوان قطب کشاورزی و تجاری شروع به کار کرد. ۱۰۰ سال بعد، پیشرفت کلگری به جایی رسید که به عنوان اولین شهر کانادا برای میزبانی المپیک زمستانی انتخاب شد. همچنین، کلگری به طور سالیانه میزبان جشن اسمپد می باشد. این جشن، که هر ساله در ماه جولای به مدت ۱۰ روز برگزار می شود، پذیرای میلیون ها بازدید کننده در شهر زیبای کلگری است.

آمار جمعیت شهر کلگری

  • تاریخ تأسیس: سال ۱۸۹۴
  • جمعیت: ۱،۳۹۲،۶۰۹ نفر در سال ۲۰۱۶، این میزان نسبت به سال ۲۰۱۱ به میزان ۶/۱۴ درصد افزایش یافته است.
  • میانگین سن: ۴/۳۷ سال
  • تعداد شهروندان: ۱،۲۲۰،۰۷۰ نفر
  • تعداد افراد غیر مهاجر: ۹۴۲،۷۸۵ نفر
  • تعداد افراد مهاجر: ۴۰۴،۷۰۰ نفر
  • تعداد افراد بدون سکونت دائم (دارای اقامت موقت): ۲۷،۱۷۰ نفر
آمار جمعیت شهر کلگری

آمار ملیت مهاجران

زبان مادری ساکنین

  • انگلیسی: ۹۳۷،۰۵۵ نفر
  • فرانسوی: ۲۰،۷۱۵ نفر
  • زبان های غیر رسمی: ۳۸۳،۳۲۰ نفر
مهاجران کانادا

اقلیت های نژادی

محله های کلگری

در مرزهای درون شهری کلگری ۱۸۰ محله وجود دارد. آئو کلیر در شمال مرکز شهر واقع شده و منطقه ی فستیوال را در بر می گیرد. بازار این منطقه محل مناسبی برای پیدا کردن مواد غذایی تازه، سوغاتی، مغازه های خاص و فود کورت می باشد. در نزدیکی این منطقه، پرینس آیلند وجود دارد. پرینس آیلند یک پارک آبی است که برای پیکنیک و گردش های روزانه گزینه ی مناسبی بوده و همچنین، محل برگزاری مراسم سالیانه ی موسیقی محلی کلگری است.

شلوغ ترین محله ی کلگری، بلت لاین است که در حال حاضر، به منظور پیشرفت تجاری و احداث برج های مسکونی، در دست مرمت قرار دارد. پارک ویکتوریا یکی از مراکز بلت لاین است که زیبایی های تاریخی متعددی در آن وجود دارد. بلت لاین، قدیمی ترین محله ی کلگری است که محل برگزاری جشن استمپد می باشد.

محله های کلگری

فارست لان یکی از مناطق شهر کلگری است که بیشترین تنوع نژادی و زبانی را دارد و با نام «خیابان بین الملل» نیز شناخته می شود. شما می توانید به راحتی این تنوع نژادی را در گوناگونی فروشگاه های صنایع دستی و رستوران های سنتی ملل مختلف ببینید. بافت این منطقه را ساختمان های ییلاقی یک طبقه و سایر مسکن های کم هزینه تشکیل می دهند. پروژه ی پیشرفت شهرسازی در این منطقه در نظر دارد که فارست لان را به یک منطقه ی کم هزینه اما پر طرفدار، در نزدیکی مرکز شهر تبدیل کند.

مسکن در کلگری کانادا

قیمت مسکن در کلگری کانادا در طی سالیان اخیر همواره رو به افزایش بوده است. این تغییر، در فروش واحدهای آپارتمانی بیشتر از سایر موارد دیده می شود. قیمت هر واحد آپارتمانی در کلگری، معقول بوده و حدود ۳۰۰،۰۰۰ دلار کانادا می باشد. همچنین، قیمت خانه های ویلایی در مناطق شهری کلگری از ۵۰۰،۰۰۰ دلار کانادا شروع می شود.

میانگین قیمت اجاره ی یک آپارتمان تک خوابه در کلگری ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار کانادا می باشد. میزان این قیمت با توجه به منطقه ی آن تعیین می شود. برای یک آپارتمان ۳ خوابه باید چیزی حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار کانادا در نظر داشته باشید.

اقتصاد کلگری کانادا

اقتصاد کلگری بر پایه ی تولید انرژی، خدمات مالی، تکنولوژی بالا، توریست، فیلم و تلویزیون، کارخانجات، هوا فضا، بهداشت و سلامت و بازار بنا شده است. اگر از جهش ها و تورم های اخیر در قیمت نفت و گاز صرف نظر کنیم، شهروندان کلگری در یک بازار مطمئن، از ثبات مالی بهره مند بوده و معمولاً کسب و کارهای کوچک به موفقیت می رسند.

پایین بودن سطح مالیات در کلگری باعث می شود که این شهر برای انواع کسب و کارها، اعم از شرکت ها، کارهای فنی و کسب و کارهای اینترنتی یک گزینه ی جذاب محسوب شود. کلگری-ادمونتون-کاریدور با روند رشد جمعیت بالای خود، کمک کرده که اقتصاد کلگری یکی از سالم ترین اقتصادهای کانادا باشد.

۵ بخش اشتغال زا در کلگری عبارتند از:

  • تکنولوژی
  • کشاورزی
  • کارخانجات
  • خدمات مالی
  • حمل و نقل

هزینه ی زندگی در کلگری

کلگری یکی از ثروتمندترین و پاکیزه ترین شهرهای کانادا بوده و گزینه ای ایده آل برای زندگی محسوب می شود. مانند ساکنین ادمونتون، شهروندان کلگری نیز از هزینه ی پایین زندگی، موقعیت های شغلی فراوان و مالیات پایین بهره مند هستند. استان آلبرتا هیچگونه مالیات فروش استانی، مالیات کلی استانی یا مالیات فروش شهرداری را برای شهروندان در نظر نگرفته است. شهروندان کلگری همچنین، تنها ۱۰% درآمد شخصی خود را به عنوان مالیات استانی پرداخت می کنند که این مقدار از تمام مناطق دیگر کانادا کمتر است.

حمل و نقل در کلگری

فرودگاه بین المللی کلگری در خدمت رسانی به مردم شهر و مناطق اطراف همیشه حاضر است. این فرودگاه، قطب اصلی حمل و نقل برای کانادای غربی و مرکزی به شمار می رود. سیستم ترانزیت کلگری با اتوبوس و ترن های شهری در سطح شهر، مسئولیت حمل و نقل عمومی را به عهده دارد. سی-ترین کلگری اولین سیستم حمل و نقل در آمریکای شمالی است که با نیروی باد انرژی خود را تأمین می کند.

هزینه ی بلیت ماهیانه ی حمل و نقل شهری ۹۹ دلار کانادا بوده و برای افرادی که درآمد پایین دارند، این مقدار ۴۴ دلار کانادا در ماه می باشد. کرایه ی تاکسی در کلگری از ۵/۳ درلار شروع می شود. برای یک جا به جایی ۱ ساعته، باید حدود ۳۰ دلار کانادا در نظر داشته باشید.

حمل و نقل در کلگری

آب و هوای کلگری کانادا

به عنوان یک شهر سرسبز، آب و هوای کلگری آفتابی، خشک و معمولاً همراه با وزش باد می باشد و دمای فصول مختلف آن از ۳- درجه سانتیگراد در زمستان تا ۳۰ درجه سانتیگراد در تابستان متغیر است. کلگری یکی از آفتابی ترین شهرهای کشور سرد کانادا است. ارتفاع این شهر و وجود رشته کوه راکی مانتین در نزدیکی آن، کمک کرده تا کلگری آب و هوایی معتدل و مطلوب داشته باشد.

تابستان های کلگری معمولاً گرم بوده و مستعد وقوع طوفان است. زمستان های کلگری با وجود اینکه برفی هستند، اما این برف ها تنها طی چند ساعت با بادهای گرم چینوک در دمای ۲۰ الی ۳۰ درجه جای خود را به هوای معتدل می دهند.

تفریح در کلگری

استمپد یکی از بزرگ ترین جشن های کانادا می باشد که همه ساله به مدت ۱۰ روز میزبان تفریحات و بازی های مختلفی است. از دیگر جشن های سالیانه ی کلگری می توان به فستیوال موسیقی سنتی کلگری، فستیوال بین المللی فیلم، فستیوال کمدی فانی فست و … اشاره کرد در مرکز شهر کلگری می توانید از بازار آئو کلیر، برج ۳۶۰ درجه کلگری، یا باغ وحش کلگری دیدن کنید. هنر دوستان می توانند به موزه ی گلمبو مراجعه کنند. موزه ی گلمبو شامل گالری هنری فرست نیشن، تعدادی از هنرهای معاصر برتر و آثار قابل تعامل می باشد.

سالن افتخارات و موزه ی ورزشی کانادا در پارک المپیک می تواند میزبان شما و خانواده ی شما باشد. در این موزه، از ۵۴۸ کانادایی که افتخارات مختلف ورزشی کسب کرده اند، قدردانی شده است. همچنین برای ساکنین کلگری، زیبایی های طبیعی زیادی در اطراف این شهر وجود دارد. مثل دریاچه لوئیس، بانف و پیست های اسکی لیک لوئیس و کانمور.


دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر