ویزای ازدواج آمریکا ۲۰۲۱

ویزای ازدواج امریکا که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، نام یکی انواع مهاجرت (گرین کارت) است که برای زوج ها استفاده می شود. دولت آمریکا می تواند برای همسر یک شهروند آمریکایی یا مقیم دائم این کشور، ویزای ازدواج صادر کند. 

برای زوج هایی که بیش از ۲ سال از ازدواج آنها گذشته باشد، ویزای IR1 در نظر گرفته می شود و در مواردی که از زمان ازدواج کمتر از ۲ سال گذشته باشد، دولت آمریکا ویزای CR1 را صادر می کند. این کد به این معنا است که این مقیم جدید کشور آمریکا (دارنده ی گرین کارت) یک مقیم مشروط می باشد. در واقع، اکثر غریب به اتفاق افرادی که ویزای ازدواج دارند، به عنوان مقیمان مشروط شناخته می شوند.

مسئولان اداره ی مهاجرت (دپارتمان ایالتی آمریکا و همچنین، اداره ی شهروندی و مهاجرت آمریکا) بیش از هر نوع مهاجرت دیگری درباره ی ویزای مهاجرت، سخت گیرانه و موشکافانه برخورد می کند. علت این امر، سابقه ی طولانی موارد متعدد ازدواج های صوری برای گرفتن ویزای آمریکا است. به همین دلیل، مسئولین ادارات مهاجرت در آمریکا باید مطمئن شوند که فرد مهاجر واقعاً در رابطه ی ازدواج قرار داشته و گرین کارت صادر شده موجه می باشد.

هزینه هایی که در ادامه ذکر می شوند، برای گرفتن ویزای ازدواج از طریق کنسولگری می باشد. برای مواردی که تحت شرایط تغییر نسبت (مواردی که زوجین در آمریکا باشند) صورت می گیرد، هزینه های بیشتری پیش بینی می شود.

فرم های مهاجرت USCIS، NVC یا کنسولگری آمریکا

هزینه

فرم I-130، درخواست برای خویشاوند بیگانه

۵۳۵ دلار

فرم I-130A، اطلاعات اضافه برای همسر

۰ دلار

فرم DS-260، ثبت درخواست ویزای مهاجرت

۳۲۵ دلار

فرم I-864، گواهی ساپورت

۱۲۰ دلار

فرم I-693، گواهی پزشکی و گزارشات واکسیناسیون

۰ دلار

هزینه ی مهاجرت USCIS

۲۲۰ دلار

مجموع هزینه های معمول ویزا

۱۲۰۰ دلار

هزینه های دیگری نیز برای مراحل دریافت این ویزا وجود دارد. برای مثال، تمامی متقاضیان باید فرم I-693 را (زیر نظر پزشکی که توسط USCISتأیید شده باشد) ارائه دهند. این فرم هزینه ای ندارد، اما پزشک دستمزد خود را از شما دریافت می کند. 

این هزینه با توجه به کشور، پزشک و واکسیناسیون های احتمالی متغیر است. از هزینه های دیگر می توان به مواردی مثل هزینه ی تهیه ی عکس، هزینه ی پست و حمل و نقل و سفر برای مهاجرت یا مصاحبه اشاره کرد.

تقاضای ویزای ازدواج امریکا

تقاضای ویزای ازدواج امریکا

برای شروع فرآیند تقاضا برای ویزای ازدواج، نیازی به ارائه ی تمام فرم های ذکر شده نیست. به بیانی دیگر، این فرم ها به طور همزمان پر و ارائه نمی شود. در ابتدا شهروند یا مقیم دائم آمریکا فرم های I-130 و I-130A را به USCIS ارائه می دهد. فرم I-130 یک درخواست از طرف یک شهروند یا مقیم دائم آمریکا برای کسب ویزای ازدواج برای همسر خارجی خود است.

باید توجه داشته باشید که حتماً در هنگام آماده سازی این فرم، در کنار آن تمامی پرونده های لازم را برای درخواست ویزای ازدواج خود ارائه دهید. USCIS در مواردی که اطلاعات ناقص باشد، یک درخواست RFE (درخواست مدارک) به شما ارائه خواهد داد. در صورت این اتفاق، پرونده ی شما به تعویق افتاده و زمان بیشتری برای پذیرش نیاز خواهد بود. یک فایل I-130 کامل، باید شامل موارد زیر باشد:

۱_هزینه ی اسناد USCIS: 

میزان ۵۳۵ دلار را به USCIS واریز کنید. این مبلغ باید به صورت چک یا پول باید توسط دیوان امنیت ملی آمریکا، قابل نقد شدن باشد.

۲_نامه ی توضیحات (اختیاری): 

نامه ی توضیحات، با وجود اینکه از ملزومات درخواست شما نیست، اما می تواند به شما کمک کند. شما در این نامه، جزئیات شرایط خود و علت درخواست را شرح می دهید.

۳_فرم I-130 درخواست برای خویشاوند بیگانه: 

با درج دقیق تمام اطلاعات، درخواست خود را ارائه دهید. بهترین راه برای انجام سریع و بی وقفه ی مراحل کار، ثبت تمام مشخصات خواسته شده به طور صحیح و خوانا می باشد. حتماً در پایان آن را امضا کنید.

۴_فرم I-130A، اطلاعات اضافه برای همسر: 

اگر همسر شما خارج از آمریکا است، نیازی به تهیه و ارائه ی این فرم نیست.

۵_گواهی ثبت احوال: 

اگر شما شهروند آمریکا هستید، یک فتوکپی از شناسنامه، پاسپورت، گواهی تابعیت، گواهی شهروندی یا گزارش کنسولگری از تولد در خارج از خاک آمریکا تهیه کنید.

۶_گواهی ازدواج: 

یک کپی از گواهی ازدواج خود، برای اثبات نسبت خود با همسرتان ارائه دهید.

۷_گواهی طلاق از همسرهای قبلی: 

اگر شما یا همسرتان در گذشته ازدواج کرده اید، باید یک کپی از پرونده های طلاق یا مرگ همسر سابق را ارائه دهید.

۸_عکس برای پاسپورت: 

دو قطعه عکس رنگی از خود و دو قطعه عکس رنگی از همسرتان که مناسب برای پاسپورت باشد را در مدت زمان ۳۰ روز پس از ثبت درخواست، ارائه دهید. (استثنا: در صورتی که همسر خارج از آمریکا باشد، نیاز به ارسال عکس او نیست.)

۹_اثبات واقعی بودن ازدواج: 

شما باید مدارکی را جهت واقعی بودن ازدواج خود ارائه دهید. شما باید ثابت کنید که به قصد زندگی با هم ازدواج کرده اید و علت این تصمیم، مهاجرت به آمریکا یا دریافت گرین کارت نبوده است. از مواردی که می توانید از آن استفاده کنید، وابستگی مالی طرفین، دارایی ها، املاک، بیمه و پرونده های مالی مشترک، گواهی تولد فرزند در ازدواج و سایر موارد مشابه می باشد.

روند دریافت ویزای ازدواج امریکا

همانطور که اشاره شد درخواست I-130 توسط شهروند یا مقیم دائم آمریکا ارائه شده، تا یک ویزا برای همسر خارجی او صادر شود. برای همسر تمام شهروندان آمریکا، ویزا در نظر گرفته می شود. همسر یک شهروند آمریکایی، به عنوان خویشاوند درجه ۱ محسوب می شود. 

دریافت ویزای ازدواج امریکا

از سوی دیگر، همسر مقیمان دائم آمریکا، انتخاب خانوادگی برای مهاجرت به حساب آمده و ممکن است برای اتمام مراحل دریافت ویزا نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. اما هر وقت USCIS درخواست آنها را تأیید کند، دیگر فرقی بین شهروندان و مقیمان دائم آمریکا وجود نداشته و مراحل بعدی به آسانی طی می شود. 

به طور کلی مراحل دریافت ویزای ازدواج به شرح زیر می باشد:

برای بسیاری از پرونده های ویزای ازدواج، این روند کمتر از ۱ سال طول می کشد. اما می تواند برای موارد مختلف، متفاوت باشد. همانطور که اشاره شد، زمان بررسی درخواست I-130 می تواند بسته به نوع رابطه (فامیل درجه ۱ برای شهروند، یا انتخاب خانوادگی برای مقیمان دائم) متفاوت باشد. از سایر عواملی که می تواند در روند و زمان پرونده تأثیر بگذارد می توان به میزان شلوغی محل تقاضا و اینکه شما پرونده را چقدر دقیق تنظیم کرده اید، اشاره کرد.

شرایط لازم برای ویزای ازدواج امریکا

شرایط لازم برای ویزای ازدواج امریکا

به منظور اقدام به دریافت ویزای CR1 یا IR1 برای همسر، شرایط واضحی وجود دارد. درخواست کننده باید:

  1. شهروند یا مقیم دائم آمریکا و بالای ۱۸ سال باشد.
  2. باید به طور قانونی با یک فرد خارجی ازدواج کرده باشد.

بعد از آنکه USCIS درخواست مهاجرت را تأیید کرد و ویزا قابل دریافت شد، فرد خارجی باید برای دریافت ویزای ازدواج اقدام کند. سپس، مسئولین مهاجرت سابقه ی فرد را برای هرگونه سوء پیشینه بررسی خواهند کرد. 

در واقع، تمام افرادی که تمایل به ورود به آمریکا را دارند، از این فیلتر باید رد شوند. به طور کلی، مسئولین مهاجرت از ورود مهاجرانی که سابقه ی جنایی یا فعالیت های تروریستی، اعتیاد به مواد مخدر، بیماری های واگیردار، یا مشکلاتی از این قبیل دارند جلوگیری می کنند.

دریافت ویزای ازدواج امریکا قبل از ازدواج

راه هایی برای زوج هایی که هنوز ازدواج نکرده اند وجود دارد. نامزد یک شهروند آمریکایی می تواند با دریافت یک ویزای K-1 برای ازدواج وارد خاک آمریکا شود. فرد خارجی باید در ۹۰ روز اول ورود به آمریکا، با شهروند آمریکا ازدواج کند. در صورتی که این رابطه شکل نگیرد، فرد باید از کشور خارج شود. پس از ازدواج با شهروند آمریکایی، فرد دارنده ی ویزای K-1 به عنوان یک مقیم دائم آمریکا شناخته خواهد شد.

چگونگی حذف مشروطیت ویزا

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، مأمورین مهاجرت به زوج هایی که کمتر از ۲ سال از ازدواجشان بگذرد گرین کارد مشروط (ویزای CR-1) ارائه می دهند. در طی ۹۰ روز آخر این ۲ سال، فرد مهاجر باید مشروط بودن اقامت خود را حذف کند. 

این یک مرحله ی اضافه بوده که برای بیشتر زوج ها به سادگی صورت می گیرد. مطلع بودن از علت وجود این دوره ی مشروط و همچنین ارائه ی مدارک لازم برای حذف آن در زمان به موقع، می تواند این مرحله را سرعت ببخشد.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر دنیا چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    با سلام میخاستم بدونم در شرایطی که 3سال هست من و همسرم اقدام کردیم و من در ایران منتظر وقت مصاحبه هستم اگر بچه دار شوم آیا پروسه مهاجرتی ما بتعوبق میفتد ؟؟؟ از قبل از تراول بن و داستان کرونا منتظر وقت مصاحبه ایم و مدام ایمیل میاد که بدلیل کوید 19 عقب افتاده و بلحاظ سنی برای بچه دارشدن مشکل پیدامیکنم
    ممنون میشم پاسخ بدین 🙏🙏🙏
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۳ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      تماس بگیرید

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر