مهندسی صنایع در کانادا

اگر قصد دارید به عنوان مهندس صنایع به کانادا مهاجرت کنید بخت با شما یار است! در سراسر کانادا به مهندسان صنایع نیاز دارند و امکان دارد بتوانید چه با پیشنهاد شغلی چه بدون آن اقامت دائم کانادا را بدست آورید.

حتما در اینترنت خوانده‌اید که دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب افر برای مهاجرت به کانادا از پیش‌نیازهای دسترسی به برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری (Express Entry) است، اما مهندسان صنایع می‌توانند از همان ابتدا به روش‌های دیگری ویزای کانادا را دریافت کنند.

اولا چون تقاضا برای مهندسان صنایع در کانادا بسیار زیاد است، این مهندسان می‌توانند، طبق برنامه‌ی مهاجرتی دولت مرکزی تقاضای مهاجرت به این کشور را داشته باشند، زیرا مهندسی صنایع در لیست مشاغل مورد هدف یا همان لیست طبقه‌بندی مشاغل ملی به اختصار NOC قرار گرفته است. این خبر برای مهندسان صنایع واجد شرایط که تمایل به زندگی و کار در کانادا دارند خبر بسیار خوبی است.

اکسپرس انتری به هیچ عنوان یک نوع ویزا نیست بلکه صرفا یک روش (یا بانک اطلاعاتی) است که سامانه‌ی مهاجرت به کانادا با استفاده از آن افراد واجد شرایط را برای دریافت اقامت دائم گزینش می‌کند و در این مورد خاص یعنی به عنوان مهندس صنایع، باید ویزای کارگر ماهر فدرال Federal Skilled Worker یا برنامه‌ی نامزد استانی Provincial Nominee را مد نظر بگیریم.

مهندسان صنایع مشروط به اینکه در وطن خود از تخصص، تجربه و شرایط لازم برخوردار باشند، از سراسر دنیا مشمول پذیرش در برنامه‌ی مهاجرتی اکسپرس انتری هستند تا مجوز اقامت در کانادا را برای شغل مهندسی صنایع بدست آورند.

عناوین شغلی برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

عناوین شغلی برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

مهندسان صنایع که قصد دارند تحت طبقه‌ی شغلی شماره‌ی ۲۱۴۱ برای کار به کانادا مهاجرت کنند در عناوین شغلی مختلف استخدام می‌شوند از جمله:

تخصص‌های لازم برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

به طور کلی مهندسان صنایع برای مهاجرت به کانادا باید از دانش و تجربه‌ی لازم در زمینه‌های زیر برخوردار باشند:

موارد فوق یک راهنمای عمومی است. برای کسب اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی مهاجرت را به صورت رایگان و آنلاین پر کنید و یقین حاصل کنید که مهارت‌ها و صلاحیت‌های خود را با جزئیات کامل برای ما ارسال کرده باشید.

شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

۱_ داشتن حداقل مدرک لیسانس مهندسی صنایع یا لیسانس یکی از رشته‌های مهندسی مرتبط.

۲_ ممکن است مدرک فوق لیسانس یا دکترای یک رشته‌ی مهندسی مرتبط لازم باشد.

۳_ برای تایید نقشه‌ها و گزارشات مهندسی و فعالیت به عنوان مهندس حرفه‌ای، ارائه‌ی گواهینامه از سوی اتحادیه‌ی مهندسان حرفه‌ای در سطح استان یا منطقه ضروری است.

۴_ مهندسان بعد از فارغ‌التحصیلی از یک برنامه‌ی آموزشی معتبر و سه تا چهار سال سابقه‌ی کار عملی تحت نظارت و گذراندن آزمون رویه‌ ی حرفه‌ای مشمول پر کردن درخواستنامه می‌شوند.

نحوه‌ی مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

اولین قدم در فرایند مهاجرت به کانادا محاسبه‌ی امتیاز شما برای مهاجرت به این کشور است که با استفاده از سامانه‌ی جامع رتبه‌بندی کانادا (CRS) برآورد می‌شود. برخی از عواملی که به آن‌ها امتیاز CRS تعلیق می‌گیرد عبارتند از:

  • سن
  • صلاحیت‌ها
  • سطح زبان انگلیسی
  • سطح زبان فرانسه
  • تخصص‌های همسر
  • سابقه‌ی کار

پس از دریافت فراخوان درخواستنامه (ITA) متعاقب تقاضا برای طرح مهاجرتی اکسپرس اینتری، فقط ۶۰ روز فرصت دارید که درخواستنامه‌ی رسمی خود را تسلیم کنید، بنابراین تحت هیچ شرایطی، نباید بدون اینکه ابتدا صحت و سقم همه‌ی امتیازات خود را معلوم کرده باشید، درخواستنامه‌ی اکسپرس انتری را ارسال و مدعی این امتیازات شوید. 

صحت امتیازات مورد ادعا را با انجام آزمون‌های مختلف، معادل‌سازی مدرک تحصیلی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای معلوم کنید. وقتی فراخوان تقاضا برای دریافت ویزای کانادا برای شما ارسال شد، دیگر حق آن را ندارید که به عقب برگشته و این اطلاعات را بررسی کنید. باید این کار را قبل از امتیازگیری انجام دهید و با توجه به اینکه صفحه‌ی مشخصات شما برای اکسپرس انتری تنها یکسال اعتبار دارد، منطقی است که از همان اول بهترین مدارک و شرایط ممکن را ارائه کنید.

نحوه‌ی مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

ارزیابی و معادل‌سازی مهارت‌ها و مدارک مهندسی صنایع​

فرآیند تایید مهارت‌ها، سوابق و صلاحیت‌های شما در شغل مهندسی صنایع، سنجش مهارت‌ها و صلاحیت‌ها نامیده می‌شود و دو هدف دارد:

🔰 هدف اول سنجش مهارت‌ها و صلاحیت‌های مهندسی صنایع در کانادا:

اگر نتیجه‌ی سنجش مهارت‌ها مثبت باشد، امتیازهای مورد نیاز را برای CRS در اکسپرس اینتری و احیانا تقاضا برای مشاغل فنی بدست می‌آورید.

🔰هدف دوم سنجش مهارت‌ها و صلاحیت‌های مهندسی صنایع در کانادا:

نتایج مثبت در سنجش مهارت‌ها، به عنوان معادل‌سازی صلاحیت‌ها برای ثبت نام در مشاغل مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین سنجش مهارت‌های شما در مهندسی صنایع، به این معنی است که از روز اول زندگی در کانادا واجد شرایط کار به عنوان مهندس صنایع خواهید بود.

نحوه‌ی ثبت نام برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس صنایع

مشاورین دفتر وکالت اپلو به شکل اختصاصی معادل‌سازی صلاحیت‌های حرفه‌ای شما را که بخشی از فرآیند مهاجرت است انجام می‌دهد بنابراین لازم نیست پیرامون نحوه‌ی مهاجرت به کانادا نگران باشید زیرا ما از لحظه‌ی شروع هوای شما را داریم.

آیا می‌توانم بدون پیشنهاد شغلی به عنوان مهندس صنایع به کانادا مهاجرت کنم؟

خوشبختانه بله. مشروط به اینکه امتیاز CRS شما در تقاضای اکسپرس اینتری مناسب باشد و امتیاز مهاجرت شما برای ویزای کارگر ماهر دولت مرکزی به حد نصاب ۶۷ برسد. به لحاظ فنی برای ایجاد صفحه‌ی مشخصات در اکسپرس انتری به عنوان مهندس صنایع، محدودیتی از جهت نمره‌ی CRS وجود ندارد.

البته اگر پیشنهاد شغلی دریافت کنید بلافاصله ۶۰۰ امتیاز به نمره‌ی CRS شما اضافه می‌شود بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که به محض دریافت پیشنهاد شغلی مراحل این کار را طی کنید.

                                   دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر