اسکیل ورکر کانادا (مهاجرت از طریق تخصص)

در صورتی که مهارت خاصی دارید و در یک زمینه ی تخصصی دارای تجربه کاری خوبی هستید، شانس مهاجرت کاری به کانادا را خواهید داشت. دولت کانادا در قالب برنامه ‌ای تحت عنوان اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر اقدام به پذیرش مهاجرانی می‌کند که در عناوین شغلی مورد نیاز کشور کانادا مهارت داشته باشند. 

متقاضیان ویزای اسکیل ورکر بر اساس چند معیار امتیاز دهی می شوند. این معیارها میزان احتمال موفقیت و تطبیق ‌پذیری جهت ساکن شدن در کانادا را پیش بینی می کنند. سابقه کار، مهارت در زبان و تحصیلات، حداقل الزاماتی هستند که شخص متقاضی باید آنها را داشته باشد.

به متقاضیان تأیید شده ی ویزای اسکیل ورکر، ویزای اقامت دائم کانادا داده می شود و فرد می تواند به کشور زیبای کانادا مهاجرت کند. دارندگان ویزای اسکیل ورکر و ویزای اقامت دائم کانادا، و همچنین، بستگان وابسته ی آنها حق زندگی، تحصیل و کار در تمام مناطق این کشور را خواهند داشت. 

هرچند، این بستگان، شهروند کشور مبدأ خواهند ماند. مقیمان دائم به منظور حفظ این ویزا، و همچنین، اقدام برای دریافت شهروندی این کشور باید شرایط رزیدنتی کانادا را رعایت کنند. این افراد دارای تمام حقوق ذکر شده در چارتر آزادی و حقوق مردم کانادا می باشند، و ضمن امکان دریافت شهروندی کامل کانادا، از تمام مزایای این کشور مثل حقوق بهداشت و درمان بهره مند خواهند بود.

شرایط پذیرش اسکیل ورکر کانادا

بعنوان شرایط اولیه افرادی که برای دریافت ویزای اسکیل ورکر فدرال کانادا اقدام می کنند، باید، در یکی از گروه های زیر قرار بگیرند:

در یکی از ۵۰ شغل مشخص شده توسط اداره ی مهاجرت کانادا تخصص داشته باشند.

یا

دارای پیشنهاد کاری از کشور کانادا باشند.

یا

 دارای PhD کانادا بوده یا دو سال در این مقطع در کشور کانادا تحصیل کرده باشد.

افرادی که در هر یک از ۳ گروه مشخص شده ی بالا قرار دارند، باید تمام شرایط زیر را داشته باشند:

۶ معیار برای دریافت ویزای اسکیل ورکر کانادا

افراد واجد شرایط ویزای اسکیل ورکر فدرال کانادا باید ۶۷ امتیاز از امتیازات ذکر شده در این لیست را کسب کنند:

همچنین، اداره ی مهاجرت و شهروندی کانادا از شما می خواهد تا مدارک دیگری را ارائه دهید. از جمله این موارد، مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی است که باید برای اثبات توانایی مالی جهت مستقر شدن در کشور کانادا ارائه گردد. 

علاوه بر این، شخص متقاضی باید معاینات پزشکی را نیز انجام داده و نتایج آن را به منظور اخذ اقامت کانادا ارائه کند. گواهی سوء سابقه از دیگر مدارک مورد نیاز است.

بررسی معیار مهارت در زبان برای اسکیل ورکر کانادا

برای این که واجد شرایط حضور در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا باشید باید از طریق شرکت در آزمون‌های زبان، توانایی خود را در زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید. حداکثر امتیاز برای معیار زبان، ۲۸ است. در صورتی که زبان مادری شما یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی باشد، شما ۲۴ امتیاز تضمینی خواهید داشت. ۴ امتیاز دیگر در این مورد به تخصص در زبان دوم داده خواهد شد. هرکدام از این دو زبان که زبان های رسمی کانادا می باشند، می توانند به عنوان زبان اول یا دوم انتخاب شوند.

متقاضیان ویزای اسکیل ورکر باید اطلاعات آزمون های رسمی زبان را در مدارک ارائه شده قرار دهند. این آزمون ها شامل آزمون زبان فرانسوی TEF یا آزمون زبان انگلیسی IELTS می شود. در صورتی که مدارک مربوط به این آزمون ها ارائه نشود شما هیچ امتیازی از معیار زبان نخواهید گرفت. هیچ مدرک دیگری برای اثبات کیفیت زبان شما قابل قبول نیست.

در آزمون زبان، توانایی متقاضی ویزای اسکیل ورکر در بخش های خواندن، شنیدن، مکالمه و نوشتن بررسی می شود تا ضمن کسب حداقل امتیاز لازم، در صورت بالاتر بودن کیفیت زبان فرد، امتیاز بیشتری نیز به او داده شود. حداقل این سطح برای کشور کانادا نمره ی ۷ می باشد که نشان می دهد شما کمترین میزان توانایی لازم برای ارتباط با سایرین را دارید. به خاطر داشته باشید که هر نمره ی پایین تری در یکی از این ۴ بخش به منزله ی رد شدن شما خواهد بود.

درخواست ویزای اسکیل ورکر شما در صورت کامل بودن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورت هرگونه نقص، اداره ی مهاجرت کانادا پرونده را رد کرده، یا آن را برای تکمیل به متقاضی برمی گرداند. اطلاعات ارائه شده باید کامل و صادقانه درج شود.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری

مدت زمان و هزینه بررسی اسکیل ورکر کانادا

زمان بررسی برای متقاضیان ویزای اسکیل ورکر کانادا به دفتر ویزای مهاجرت مربوطه بستگی دارد، اما به طور معمول ۶ ماه یا کمتر می باشد. هزینه ی برنامه اسکیل ورکر کانادا به شرح زیر تعیین شده است. این هزینه با توجه به نرخ ارز کشور مبدأ متفاوت می باشد:

ویزای اسکیل ورکر کبک

متقاضیان برای زندگی و اشتغال در کبک، باید در برنامه ی ویزای اسکیل ورکر کبک اپلای کنند. این برنامه از ویزای اسکیل ورکر کانادا مجزا می باشد. متقاضیان ویزای اسکیل ورکر کبک همچنین با نام اسکیل ورکر های تأیید شده ی کبک شناخته می شوند. 

اگر تمایل دارید در هر یک از مناطق استان کبک مثل مونترال اقامت داشته باشید، باید موارد مورد نیاز ویزای اسکیل ورکر کبک را رعایت کنید که با موارد ذکر شده درباره ی ویزای اسکیل ورکر فدرال کانادا متفاوت است.

                  دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر