شرایط تحصیل و هزینه ویزای تحصیلی کانادا


اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، باید یک مجوز تحصیل کانادایی دریافت کنید. در ادامه شرایط تحصیل و هزینه ویزای تحصیلی کانادا را بررسی خواهیم کرد.

برای سفر به کانادا باید یکی از انواع ویزای کانادا را دریافت کنید. یکی از راحت ترین  روش های دریافت ویزا ، ویزای تحصیلی کانادا می باشد ،این مجوز به شما امکان اقامت کانادا هنگام تحصیل را می دهد. چنانچه برنامه شما کم تر از ۶ ماه طول می کشد، به این مجوز نیازی ندارید. با اینحال گرفتن مجوز تحصیلی قبل از رفتن به کانادا ایده بهتری است.


چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

اگر مجوز تحصیلی نداشته باشید و تصمیم بگیرید تحصیلات خود را در برنامه ای دیگر ادامه دهید، باید کانادا را ترک کنید و از طریق اداره گذرنامه برای مجوز تحصیلی اقدام کنید. در صورتیکه مجوز تحصیلی دارید و می خواهید مدت بیش تری برای تحصیل در کانادا بمانید، از همانجا می توانید برای تجدید کردن مجوز تحصیلی اقدام کنید.

دانشجویان تمام وقت که در مؤسسه ای آموزش عالی معتبر به تحصیل می پردازند، با داشتن مجوز تحصیلی می توانند به صورت پاره وقت در دانشکده کار کنند. ممکن است حتی بتوانید بیرون از دانشکده کار کرده و یا به عنوان کارآموز دوره ای را آن جا بگذرانید. هم چنین می توانید بعد از فارغ التحصیلی در کانادا به عنوان شهروند دائم بمانید و کار کنید.


مراحل اخذ مجوز تحصیلی کانادا 

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق پرکردن فرم اقدام کنید. این فرم را می توانید از طریق وبسایت مهاجرت و شهروند کانادا (CIC) به دست آورید. درخواست های کاغذی معمولا دو برابر زمان می برند، بنابراین توصیه می شود از قبل تمام زمانبندی های روند کار را با دقت چک کنید.

برای ثبت نام آنلاین نیاز به یک کارت اعتباری (یا کارت دبیت) دارید. هم چنین باید بتوانید از مدارک خود با یک دوربین یا اسکنر کپی الکترونیکی بگیرید. اداره گذرنامه کشور شما دستورات لازم جهت تهیه مدارک مورد نظر را به شما می دهد، که بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید این مدارک متغیر است. اگر نیاز به کمک یا مشاوره داشتید، می توانید از نزدیک ترین اداره درخواست ویزای دانشجویی کمک بگیرید.

مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا


مراحل اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا به صورت آنلاین

در این قسمت می خواهیم شما را با مراحل اخذ ویزای کانادا آشنا کنیم.

نامه اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

 ابتدا باید نامه ای استاندارد از سوی موسسه آموزش عالی که قصد تحصیل در آن را دارید، داشته باشید. دانشجویانی که در کبک درس می خوانند، باید جهت دریافت موافقتنامه ای با نام CAQ به دولت کبک رجوع کنند. این اقدامات را باید قبل از گرفتن مجوز تحصیلی انجام دهید. می توانید این موافقتنامه را به صورت آنلاین یا پرینت شده دریافت کنید و یا حتی آن را از دانشگاه خود تقاضا کنید. دانشگاه توصیه های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

دریافت بسته ویزای تحصیلی

 در مرحله دوم با مراجعه به سفارت کانادا در کشور خودتان، یا با تماس گرفتن اداره گذرنامه محل زندگی تان و یا از طریق سایت CIC بسته درخواست ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. اگر از کشور خاصی هستید، شاید نیاز شود مجوز اقامت موقت بگیرید. اما این مساله روند کار شما را زیاد عوض نمی کند، چرا که همزمان با درخواست مجوز تحصیلی پیگری های لازم برای آن انجام می شود.

پرکردن فرم سوالات در سایت CIC

 جهت دریافت بسته درخواست ویزای تحصیلی کانادا ، باید به چند سؤال در مورد خودتان در وبسایت CIC جواب دهید. این سؤالات مشخص می کنند که آیا شما واجد شرایط لازم برای دریافت مجوز تحصیل کانادا هستید یا خیر، و چه مدارکی لازم است تهیه کنید.

دریافت کد تاییدیه

 اگر از طرف وبسایت شرایط شما پذیرفته شد، برای شما یک کد فرستاده می شود که برای ارائه درخواستتان لازم است. این کد تا ۶۰ روز معتبر است. حتما صفحه ای که این کد در آن نوشته شده را برای ارجاعات بعدی پرینت بگیرید. این صفحه شامل یک راهنما برای درخواستنامه، میزان تخمینی شهریه و فهرستی از مدارک لازم و مراحل بعدی است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی

ارسال مدارک مورد نیاز

زمانی که برای فرستادن درخواست آماده اید، یک حساب MYCIC درست کنید و کدتان را در آن وارد نمایید. سپس فهرست مدارک شخصی برایتان فرستاده می شود که با آن می توانید مدارک خود را در CIC بارگذاری کنید. برای این کار نیاز به یک پرینتر یا اسکنر دارید. زمانیکه مدارک و درخواستنامه شما آماده شد و شهریه خود را پرداخت نمودید، می توانید درخواستنامه را برای CIC بفرستید.

مصاحبه

 برخی از متقاضیان باید برای انجام یک مصاحبه به اداره گذرنامه محل زندگیشان مراجه کنند.

حتما بخوانید

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ برای  آشنایی با ۸ روش تضمینی مهاجرت به کانادا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادا


مزایای ویزای تحصیلی کانادا

شما می توانید با پذیرش در یکی از برنامه های درسی ارائه شده در کالج های کانادا برای مهاجرت به این کشور فوق العاده اقدام کنید. پذیرش در کالج های کانادا مزایای زیر را برای شما به ارمغان می آورد :

مراحل گرفتن ویزای تحصیلی کانادا


تحصیل در کالج های کانادا

کالج یکی از مقاطع تحصیلی منعطف در کانادا برای نوجوانان است. در این کالج ها می توان با گذراندن تعداد واحدهای درسی محدودی، مدرک مناسب برای ورود به بازار کار را در بسیاری از رشته ها به دست آورد.


شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا

برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های کانادا ، برای کسانی که دیپلم خود را در دوره ۱۲ ساله در ایران گرفته اند، مدرک زبان متناسب با خواست دانشگاه (انگلیسی یا فرانسوی مثل IELTS نمره ۶ و بالاتر) ، معدل سه سال نهایی دبیرستان بالا تر از ۱۴ و برای برخی رشته ها قبولی در کنکور ایران در رشته مورد نظر و قبولی دانشگاه در ایران است. در مرحله اپلای ( پذیرش ) عموما نیازی به ریز نمرات نیست، ولی ممکن است دانشگاه های مختلف بر اساس نیاز خود از شما درخواست کنند.


شرایط سنی دریافت ویزای تحصیلی

دوره کالج برای سنین ۱۶ تا ۲۴ سال توصیه می شود و برای کسانی است که علاقه ای به تحصیل آکادمیک نداشته و می خواهند سریع تر جذب بازار کار شوند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

به طور کلی برای یک مهاجر متقاضی پذیرش در کالج های کانادا این مدارک مورد نیاز است :

• اسکن پاسپورت معتبر
• ترجمه سه سال اخیر کارنامه تحصیلی متقاضی با فرمت PDF
• ترجمه شناسنامه
• هزینه پذیرش Admission Fee
• آدرس و شماره تماس و کد پستی متقاضی
• نام پدر و مادر متقاضی به طور کامل
• برای مهاجران آسیایی و آفریقایی مدارک احراز هویت زیستی شامل عکس و اثر انگشت نیز نیاز است.


هزینه تحصیل در دانشگاه های کانادا

بسته به رشته و کالج محل پذیرش شما و همچنین نوع اقامت و تابعیت، هزینه کالج ها می تواند متغیر باشد.
هزینه کالج برای کسانی که تابعیت کانادایی دارند، متولد کانادا هستند و همچنین بیش از ۵ سال اقامت دائم دارند (مانند دانش آموزانی که از مقطع دبستان در کانادا درس خوانده اند) کمتر از دانشجویان خارجی و تقریبا نصف آن ها می باشد.
 هزینه کالج برای یک تابعه کانادایی : ۶۴۰۰ الی ۹۰۰۰ دلار کانادا
 هزینه کالج برای دانشجوی خارجی : ۱۶۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰ دلار کانادا + حدود ۸۰۰۰ دلار تمکن مالی لازم برای زندگی در کانادا برای هر سال.

برای اطلاعات دقیق تر راجع به هزینه های مهاجرت به کانادا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا

نحوه دریافت ویزای سرمایه گذاری E-2

مدارک ارائه شده در کالج های کانادا

کالج های کانادا مدارک مختلفی در سطوح مختلف ارائه می دهند و بسته به دوره متقاضی تحصیل در کالج، پیش نیاز های متفاوتی را نیز دارند. به طور کلی سه دسته مدرک در انتهای دوره کالج به شما اهدا می شود که هر کدام کاربرد های خاص و طول دوره متناسب خود را دارند :

• مدرک Certificate Achievement (CA) / مدرک اخذ گواهی تخصصی
• مدرک The Associate in Arts (AA) and the Associate in Science Degree (AS) / مدرک دوره تخصصی در علوم یا دوره تخصصی در هنر
• مدرک The Associate in Arts Degree for Transfer (AA-T) and the Associate in Science Degree for Transfer (AS-T) / مدرک دوره تخصصی در علوم به قصد جا به جایی یا دوره تخصصی در هنر به قصد جا به جایی

مدرک Certificate Achievement یا CA

این دوره ها کوتاه مدت بوده و با گذراندن ۱۲ تا ۳۰ واحد به شما مدرک تخصصی یک حرفه در بازار کار را می دهند.
هدف این دوره ها ورود به بازار کار است و گزینه مناسبی برای ورود به دانشگاه های کانادا محسوب نمی شود. این دوره ها عموما نیازمند داشتن مدرک دیپلم دبیرستان هستند.
در این دوره ها بسته به نیاز دوره، شاید لازم باشد یک لپتاپ تهیه کنید، در برنامه BYOD (Bring Your Own Device) ، از دانشجو انتظار می رود تا یک دستگاه ویندوزی یا مک برای مقاصد تحصیلی متناسب با نیاز رشته ای که در آن قصد رفتن به کالج را دارد، در اختیار داشته باشد. هدف این برنامه کاربردی کردن دوره و آموزش دانشجویان برای استفاده بهتر از فن آوری های روز است.

مدرک AS

در این دوره ها، که معمولا دو ساله هستند، شما ملزم به گذراندن ۶۰ واحد درسی هستید، پس از گذراندن واحد ها مدرکی مبتنی بر تخصص در یکی از گرایش های علوم و هنر به شما اعطا می گردد. شما می توانید با داشتن این مدرک برای ورود به برخی از دانشگاه ها تقاضای خود را ارائه کنید.

مدرک AAT

این مدرک مانند مدرک قبلی است، با این تفاوت که در این دوره ها، توافقی قبلی میان یک دانشگاه و کالج برای پذیرش دانشجویان فارغ التحصیل در برخی از رشته های این کالج وجود دارد. یعنی شما با گذراندن رشته ها با AAT و یا AST برای ورود به دانشگاه هدف در اولویت هستید.


هزینه ویزای تحصیلی کانادا

فاکتور های متفاوتی در هزینه اخذ ویزای تحصیل در کانادا دخیل هستند، ولی به طور کلی می توان در مقایسه با آمریکا هزینه ای تقریبا نصف در نظر گرفت. این فاکتورها عبارت اند از :

• رشته انتخابی : رشته های هنری ارزان ترین و رشته های دندان پزشکی و دارو سازی گران ترین هستند.
• عمومی یا خصوصی بودن دانشگاه
• شهر و ایالت : این مورد علاوه بر میزان مالیات، در میانگین هزینه زندگی شما نیز موثر است.
• مقطع تحصیلی : عموما تحصیل در مقطع لیسانس گرانتر از فوق لیسانس و دکترا است.
• رتبه جهانی و کشوری دانشگاه
• گرفتن بورسیه Fund

ویزای دانشجویی کانادا

با توجه به موارد بالا می توان ارقام زیر را به عنوان هزینه ویزای تحصیل در کانادا در نظر داشت :

• هزینه تحصیل : بین ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار کانادا
• هزینه زندگی و تمکن مالی : ۱۰۰۰۰ دلار کانادا برای هر سال تحصیل
• داشتن دارایی کافی برای بازگشت به کشور مبدا : ۱۰۰۰ دلار کانادا
• حق بیمه و … : ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند اما منابع مالی کافی برای این کار را ندارند می توانند از بورس تحصیلی متعدد در کانادا استفاده کنند. این کمک هزینه مبتنی بر شایستگی به دانشجویان بین المللی اعطا می گردد.انواع بورس های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

۱_ بورس های تحصیلی دولت کانادا 

این جوایزی است که توسط دولت برای تشویق دانشجویان به تحصیل در کانادا ارائه می شود .

۲_ بورس تحصیلی غیر دولتی

توسط بنیادها و سازمانهای مختلف به دانشجویان ارائه می شود که یک دوره خاص را دنبال می کنند تا مشارکت و توسعه را در این زمینه تشویق کنند.

۳_ بورسیه های تحصیلی 

بورسیه های تحصیلی توسط دانشگاه ها یا کالج های کانادا به دانشجویانی که در حال تحصیل با آنها هستند ارائه می شود.

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی بسیار دشوار است و به صورت محدود ارائه می گردد و در اکثر مواقع دانشجویان بین‌المللی که از مقطع کالج و دبیرستان در کانادا مشغول به تحصیل هستند، شانس بیشتری برای دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی خواهند داشت.

بنابراین بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی اغلب برای دانشجویان مقیم کانادا ارائه می شود. جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی فرد باید مدرک دیپلم معتبر با معدل ممتاز داشته باشد و اخیراً این مدرک را اخذ کرده باشد و برای اولین بار جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی درخواست داده باشد. فرد همچنین باید از سطح مهارت زبان مناسب برخوردار باشد و توسط دانشگاه مربوطه تأیید شود.

بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس رشته تحصیلی، دانشگاه مورد نظر، نوع کمک هزینه و پیشینه تحصیلی دانشجو کاملاً متغیر می باشد. دانشجو باید معدل لازم برای بورسیه کانادا را داشته باشد و مدارک و تقاضای پذیرش خود را به طور هم‌زمان جهت دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا ارسال نماید. 

موارد مورد نیاز جهت واجد شرایط شدن دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد نظیر ریز نمرات تحصیلی عالی در مقاطع تحصیلی قبلی، معدل ممتاز، سطح بالای مهارت زبان (معمولاً آیلتس ۷ به بالا یا تافل ۱۰۰ به بالا)، رزومه تحصیلی قوی، مقالات علمی و پژوهشی در مجلات بین المللی معتبر، داشتن مدرک GRE و GMAT و همچنین ارائه توصیه نامه از اساتید معتبر در مقطع کارشناسی توسط فرد می باشد.

 بورسیه تحصیلی در کانادا در مقطع دکتری

در مقطع دکتری برای دریافت بورسیه تحصیلی  تنوع بیشتری  وجود دارد و افراد بسیاری از سراسر دنیا متقاضی دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع می باشند. تحصیل در مقطع دکتری در کانادا بین ۳ تا ۶ سال طول می کشد. برای تحصیل در مقطع دکتری دانشجو باید توسط استاد راهنما یا سوپروایزر تأیید شود و در این بین فضای رقابتی بین دانشجو ها حاکم است و اساتید بر اساس رزومه شخصی، دانشجویان را در مقطع دکتری گزینش می نمایند. بنابراین دانشجو باید بتواند از طریق مکاتبه با استاد راهنمایی که هم راستا با مقالات علمی و پروژه های تحقیقاتی و رشته تحصیلی‌ وی می باشد؛ نظر وی را در مورد توانایی‌ و صلاحیت علمی خود برای دریافت بورسیه تحصیلی مورد نظر جلب نماید و درخواست پذیرش و بورسیه تحصیلی‌ فرد مورد تایید دانشگاه قرار بگیرد. 

فرد متقاضی باید از سطح مهارت زبانی بالایی برخوردار باشد، معدل بالا و ریز نمرات عالی در مقاطع تحصیلی قبلی را نشان دهد، مقالات علمی و پژوهشی در مجلات بین المللی معتبر از جمله ISI داشته باشد، انگیزه نامه قوی و توصیه نامه از اساتید دانشگاهی معتبر در مقاطع قبلی که ویژگی های دانشجو و مهارت های او بیان شده است ارائه دهد و همچنین در برخی از رشته ها فرد الزام به داشتن مدرک GRE و GMAT دارد.

 
دانشگاه مک گیل بهتر است یا دانشگاه بریتیش کلمبیا

ویزای تحصیلی کانادا با مدرک دیپلم

اگر مدرک دیپلم دارید، دو گزینه برای اجازه تحصیل در کانادا پیش روی شماست، تحصیل در کالج یا تحصیل در دانشگاه. تحصیل در کالج کوتاه تر و معمولا با هدف کسب مهارت برای ورود به بازار کار است. ولی همچنان می توانید پس از کالج، برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز ثبت نام کنید. بهترین زمان برای ورود به کالج یا دانشگاه پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان است اما شما می توانید بسته به رشته و دانشگاه مورد نظر بین ۱ تا حداکثر ۶ سال وقفه بین تحصیل خود داشته باشید.


ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان

به طور کلی در دوره های CA نیازی به مدرک زبان مثل IELTS نیست، ولی داشتن آن در پذیرش شما در کالج امتیاز مثبت حساب می گردد، در دوره های AA و AS شما نیاز به مدرک زبان دارید، اگر چه در شرایط خاص اگر همه دیگر شرط های ورود به کالج را داشته باشید، می توانید در دوره های زبان آموزی کالج شرکت کرده و زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را ارتقا دهید.

برای تامین هزینه های کالج، برای همه دانشجویان، چه کانادایی و چه خارجی، تسهیلات مالی مختلفی ارائه می گردد، برای اطلاع از جزئیات این کمک هزینه های تحصیلی در کانادا و شرایط آن با می توانید با ایران اپلو در تماس باشید.

ویزای تحصیلی کانادا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان فرایند بررسی مجوز های تحصیلی بسته به کشور محل اقامت فرد متقاضی بسیار متغییر است. کوتاه ترین زمان بررسی تقریبا ۴ تا ۶ هفته است اما افرادی که از برخی کشور ها تقاضا می دهند باید نزدیک به ۲۰ هفته را انتظار داشته باشند. علاوه بر آن، مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی کانادا به حجم تقاضا های دریافت شده بستگی دارد. در صورتی که فرد نزدیک به انتهای سال تحصیلی تقاضای خود را ثبت کند، باید انتظار مقداری تاخیر را داشته باشد.

بودجه لازم برای تحصیل در کانادا ۲۰۲۱

حداقل بودجه مورد نیاز دانشجو و اعضای خانواده (همراه)، خارج از استان کبک:

افرادی که به کانادا سفر می کنند

هزینه زندگی ماهانه (بدون شهریه)

هزینه زندگی سالانه (بدون شهریه)

دانشجو

۸۳۳ دلار کانادا

۱۰،۰۰۰ دلار کانادا

اولین عضو خانواده

۳۳۳ دلار

۴،۰۰۰ دلار کانادا

هر عضو دیگری از خانواده

۲۵۵ دلار

۳،۰۰۰ دلار کانادا

حداقل بودجه مورد نیاز دانشجو و اعضای خانواده (همراه)، در استان کبک:

افرادی که به کانادا سفر می کنند

هزینه زندگی ماهانه (بدون شهریه)

هزینه زندگی سالانه (بدون شهریه)

دانشجو

۹۱۷ دلار کانادا

۱۱،۰۰۰ دلار کانادا

اولین عضو خانواده (۱۸ سال به بالا)

۴۲۵ دلار کانادا

۵،۱۰۰ دلار کانادا

اولین عضو خانواده (زیر ۱۸ سال)

۳۱۷ دلار کانادا

۳،۸۰۰ دلار کانادا

هر عضو دیگری از خانواده (۱۸ سال به بالا)

۴۲۷ دلار کانادا

۵،۱۲۵ دلار کانادا

هر عضو دیگری از خانواده (زیر ۱۸ سال)

۱۵۹ دلار کانادا

۱،۹۰۳ دلار کانادا

برای دانستن اینکه تمکن مالی مورد نیاز شما چقدر است، باید شهریه سال اول دانشگاه خود را با این مبالغ جمع کنید


 دیگر مقررات ویزای تحصیلی کانادا

گاهی تعدادی یا تمامی موارد زیر برای گرفتن ویزای دانشجویی لازم است.

✅متقاضیان اروپایی، آفریقایی وخاورمیانه باید در کنار مدارک خود، زیست سنجی هم بفرستند. زیست سنجی شامل عکس و اثر انگشت است.


✅برخی از متقاضیان قبل از فرستادن درخواستنامه موظف اند که کارت عدم سوءپیشینه گرفته و چند آزمایش پزشکی انجام دهند. درصورتیکه سابقه جرم داشته باشید نمی توانید مجوز تحصیلی بگیرید.


✅اگر اهل امریکا، سن پیر و میکولن نیستید، داشتن گذرنامه معتبر که به شما اجازه دهد بعد از تمام شدن دوره به کشورتان برگردید، از موارد لازم است. دو قطعه عکس با اندازه مناسب برای گذرنامه که نام و تاریخ تولدتان پشتش نوشته شده باشد، هم لازم است.


✅یکی دیگر از شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا این است که ثابت کنید از نظر مالی پشتوانه ای قوی دارید که در حال حاضر رقم آن برابر با ۱۰هزار دلار کانادا برای هر سال اقامت شما در آن کشور است.


✅( اگر می خواهید برای ماندن در کبک اقدام کنید، پشتوانه ای معادل ۱۱ هزار دلار کانادا و یا ۸هزار و ۴۰۰ دلار آمریکا نیاز دارید.). این هزینه فارغ از هزینه شهریه شما است. به علاوه لازم است پول کافی برای هزینه برگشت به کشور خودتان داشته باشید.

برای اینکه نشان دهید این مقدار پشتوانه را دارید، می توانید یکی از این موارد را تهیه کنید:

✅صورتحساب بانکی، در صورتیکه پول خود را تبدیل به ارز خارجی کردید باید حسابی با نام خودتان داشته باشید، حواله بانکی در قالب ارز قابل تبدیل، مدرک پرداخت کردن شهریه و هزینه های اقامتتان، نامه ای از یک شخص حقیقی یا حقوقی که در آن اذعان کند شما را از نظر مالی حمایت می کند.


✅چنانچه بورس تحصیلی گرفته اید (از کشور خودتان یا کانادا)، باید نامه ای داشته باشید که نشان دهید هزینه آن را دانشگاه برای شما پرداخت کرده است

دانشگاه های منطقه آتلانتیک کانادا

درخواست دادن از طریق یک Direct Stream

کانادا اخیرا برنامه ای را معرفی کرده که دانشجویان هندی، چینی، فیلیپینی یا ویتنامی از طریق آن می توانند مجوز تحصیلی را زودتر بگیرند. ملزومات آن مطابق با ملزومات مجوز تحصیلی عادی است. با این تفاوت که برای ویزای تحصیلی کانادا از نظر مهارت های زبانی کمی سخت گیرانه تر عمل می کند. لازم است که شما نمره آیلتس بالای ۶ داشته باشید و یا از دبیرستانی که برنامه آموزشی کانادایی دارد، فارغ التحصیل شده باشید. اگر این شرایط را نداشته، اما شرایط ذکر شده برای مجوز تحصیلی عادی را دارید، درخواست شما همراه با بقیه درخواستنامه ها روند عادی اش را طی می کند و زودتر انجام نمی شود.

 مراحل بعد از درخواست دادن

اگر درخواست ویزای تحصیل در کانادا شما قبول شود، یک معرفی نامه (POE) دریافت می کنید. برخی از کشور ها از دانشجویان خود یک eTA یا مجوز سفر الکترونیکی درخواست می کنند. eTA به گذرنامه شما الصاق می شود. لازم است در طول سفرهای آتی، گذرنامه ای که اولین بار با آن وارد کشور شده اید را با خود همراه داشته باشید.  eTA تا ۵ سال اعتبار دارد. اگر پایان اعتبار گذرنامه شما زودتر باشد، eTA هم با آن منقضی می شود. این مدارک را همراه با گذرنامه، پشتوانه مالی و پذیرشتان به آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) ببرید.

کار کردن حین تحصیل در کانادا

اگر نیاز به داشتن شغلی پاره وقت برای تامین مخارج خود حین تحصیل دارید، می توانید برای کار در دانشکده یا خارج از آن به مدت ۲۰ ساعت در طول ترم تحصیلی و تمام وقت در تعطیلات زمستان یا تابستانی اقدام کنید (بدون اینکه نیازی به مجوز در طول تعطیلات داشته باشید.)

اگر شما شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا را نداررید می توانید از ویزای کار کانادا استفاده کنید. برای آشنایی با شرایط ویزای کار کانادا بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

ویزای کار کانادا

مهارت های لازم برای این کار:

  • داشتن مجوز تحصیلی معتبر
  • دانشجوی تمام وقت بودن
  • در یک مؤسسه یادگیری معتبر یا دانشگاه ثبت نام شده باشید.
  • رشته تحصیلی که در آن ثبت نام شده اید، در آخر به شما مدرکی مثل دیپلم، یا هر مدرکی که حد اقل بعد از شش ماه می دهند، ارائه کند.

همچنین لازم است یک شماره بیمه اجتماعی یا SIN برای کار کردن در کانادا یا دریافت حقوق و خدمات دولتی داشته باشید.

مجوز کار پس از تحصیل

مجوز تحصیلی شما تا ۹۰ روز پس از پایان دوره تحصیلی تان در کانادا تمام می شود. بنابراین اگر قصد ماندن در کانادا دارید، باید یک مجوز کار پس از فارغ التحصیلی بگیرید. این مجوز ۳ سال معتبر است.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

برخی از دلایل رایج رد شدن درخواست اجازه تحصیل که اغلب نادیده گرفته می‌شوند‌، عبارت‌اند از:

برای دریافت ریز اطلاعات برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا و یا هر نوع ویزای کانادا به مقاله زیر مراجع کنید…

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر عصمت شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر میشه راهنمایی کنید در مورد تحصیل در رشته خلبانی درکانادا
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      لطفا تماس بگیرید

  • تصویر کاربر Bahare جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 162 مشاهده پرسش
    سلام درصورتی که پدرم حامی مالی من برای ویزای توریستی کانادا باشند
    آیا این امکان این وجود دارد که حساب بانکی به نام من ،اما پول های داخل حساب متعلق به پدرم باشند؟
    باید ذکر کنم که منبع درآمدی ندارم و شاغل نیستم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      بله

  • تصویر کاربر آنیتا سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام برای اخذ ویزای تحصیلی نیاز به پرداخت شهریه ترم اول به صورت پیشاپیش هست؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام، بله. یکی از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نامه پذیرش و ثبت نام در موسسه آموزشی است. البته بستگی به موسسه آموزشی که از آن پذیرش گرفته اید دارد، برخی موسسات برای ثبت نام هزینه یک ترم و برخی هزینه یکسال را دریافت می کنند. 

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام وقت شما بخیر باشه ، برای ویزای تحصیلی آیا شرایط سنی محدودیتی داره یا توی هر سنی باشیم می تونیم درخواست ویزای تحصیلی بدیم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. ویزای تحصیلی شرایط سنی به خصوصی ندارد ولی شرایط برای صدور ویزای تحصیلی برای افسر پرونده باید توجیه پذیر باشد که هدف شما از گرفتن ویزای تحصیلی چیست! 

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر M.r دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    دانشجویی که سه سال درس میخونه در کانادا و باتوجه به وضعیت کرونا و شرایط گرونی دلار ادامه تحصیل براش سخت شده باشه پیشنهاد شما برای اقامت داییم چی
    ؟آیا پناهندگی گزینه مناسبی هست ؟ممنون راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 2 سال پیش)

      سلام. دفتر وکالت اَپلو خدماتی در خصوص پناهندگی ارائه نمی دهد و در صورت نداشتن شرایط و دلایل واقعی و محکم، پناهندگی را به هیچ فردی توصیه نمی کند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر ماهان سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    با سلام ، من جهت اخذ ویزای تحصیلی برای تای برگشت سهامدار شرکت سهامی خاص و عضو هیئت مدیره شرکت هستم میخواستم بدونم کافی هستش؟ و برای ارسال مدارک فوق چه مستنداتی میبایست ترجمه شود؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. به طور قطعی نمی توان گفت که کافیست یا خیر ولی بهتر است تمام مدارک و سوابق شغلی را ترجمه و در پرونده قرار دهید.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر علی شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 211 مشاهده پرسش
    سلام
    من با ویزای تحصیلی هلند ، ترم آخرلیسانس رشته هنر و ادبیات هستم که تا ژولای مدرکم را می گیرم بعلاوه مدرک لیسانس صنایع ازدانشگاه آزاد ایران را نیزدارم
    این هفته پذیرش conditional ازدانشگاه مک گیل برای مستر ادبیات انگلیسی گرفتم و دانشگاه درخواست ارسال هردو مدرک لیسانس
    را نموده است
    ۱-برای درخواست ویزا با همین پذیرش کفایت می کند و یا باید سه ماه صبر کنم تا این ترم تمام شود و مدرکم را بگیرم در این حالت ویزای من تا سپتامبر آماده نمی شود
    ۲- آیا دانشگاه آزاد مدرک من را برای مک گیل ارسال می کند چون ۵ سال قبل مدرکم را گرفته ام
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. مدارک لازم برای اخذ پذیرش در وبسایت دانشگاه مورد نظر موجود می باشد. هردو مدرک تحصیلی شما باید به زبان انگلیسی ترجمه شود و بعد از ارزیابی توسط سازمان های مربوطه (معمولا سازمان جهانی WES) برای دانشگاه مورد نظر ارسال گردد. داشتن پذیرش معتبر به همراه سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا کافیست.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام من ۱۹سالمه امسال دیپلم گرفتم درکانادا کسی راندارم برای دعوتنامه چطوری پذیرش بگیرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه نیازی به داشتن دعوتنامه نیست. می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تاس بگیریم و مشاوره رایگان دریافت کنید.

  • تصویر کاربر فرید شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 391 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید...
    سوال بنده در مورد پشتوانه مالی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هست.
    بنده از دانشگاه بریتیش کلمبیا پذیرش گرفته و قرار است که سالی ۲۲ هزار دلار کانادا اسکالرشیپ از دانشگاه دریافت کنم.
    حالا برای اخذ ویزا آیا باید باز هم نگران تمکن مالی باشم و با این شرایط تقریبا چقد باید پول تو حساب بنده باشد؟
    آیا من میتونم سند خانه و ماشین پدرم رو با قولنامه دارای کد رهگیری قابل ترجمه به اسم خودم بزنم به عنوان پشتوانه مالی؟
    ممنون...
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. متقاضیان تحصیل در کانادا برای اخذ ویزای تحصیلی باید حتما گواهی تمکن مالی را ارائه دهند. این گواهی شامل اطلاعات حساب متقاضی ویزا (شامل تاریخ افتتاح حساب، پول موجود در حساب، گردش حساب و .... ) است. مبلغ مورد نظر معمولا معادل هزینه یکسال تحصیل در کاناداست. البته هیچ رقم مشخصی وجود ندارد ولی اصولا مبلغ 10 تا 15 هزار دلار کانادا می تواند مناسب باشد. همچنین سرپرست خانواده یا یکی از اعضای خانواده نیز می تواند بعنوان نشان دهنده حمایت مالی خانواده از متقاضی ویزای تحصیلی کانادا نیز، علاوه بر گواهی تمکن متقاضی اصلی، گواهی دیگری به پرونده اضافه کند. همچنین در صورت داشتن فاند و کمک هزینه های تحصیل، می توان به همراه سایر مدارک پرونده برای افسر مربوطه ارسال کنید. 

  • تصویر کاربر بهناز دوشنبه ۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    باسلام پسرمن داوطلب ویزای تحصیلی درمقطع فوق لیسانس هست ومشکل مالی هم نداره ولی ماقبلا اقامت دایم کانادا وکارت پی ارداشتیم چون نرفتیم ۲۰۱۹ باطل شد ایاالان میتونه برای ویزای تحصیلی اقدام کنه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۴ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بله مشکلی نیست و می توانند اقدام کنند.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر