کمترین مبلغ برای گرفتن اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های آسوده برای مهاجرت به کانادا، فرصت های سرمایه گذاری در کانادا است. کانادا در حال حاضر سرمایه گذاری استانی، سرمایه گذاری استارت آپ ها و سرمایه گذاری از طریق مزرعه داری را پیشنهاد می دهد. اگر به دنبال سرمایه گذاری و پیشرفت هستید کانادا بهترین کشور برای این امر محسوب می شود. 

انواع سرمایه گذاری در کانادا

یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت کانادا روش سرمایه گذاری در کانادا می باشد. انواع روش های سرمایه گذاری  عبارتند از:

  • سرمایه گذاری استانی
  • سرمایه گذاری در استارت آپ ها
  • سرمایه گذاری در بورس کانادا

سرمایه گذاری استانی کانادا

در این قسمت به بررسی شرایط سرمایه گذاری استانی کانادا می پردازیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک

کانادا بهترین مقصد براى مهاجرت از طریق کار براى خانواده هاى پر درامد است. سرمایه گذارى استان کبک براى مهاجرت به کانادا برنامه اى محبوب است. چرا که این برنامه کیفیت سطح زندگى و امنیت زندگى را تامین مى کند، مالیات پایین براى کسب و کارها در نظر گرفته است و دسترسى به موافقتنامه هاى تجارت آزاد است و همچنین پذیراى تمامى مهاجرین از تمام نقاط دنیا است.

آیا کانادا قانون مالیات بر ارث دارد؟

کانادا همچنین قانون مالیات بر ارث یا ثروت  نیز ندارد. شما مى توانید با دانستن این مساله که برنامه سرمایه گذارى کبک یک برنامه تنظیم شده و تحت نظارت دولت است، با اعتماد کامل براى سرمایه گذارى روى این برنامه و مهاجرت به کانادا اقدام کنید.

شرایط سرمایه گذاری در استان کبک

برنامه سرمایه گذارى کبک، یا به اصطلاح QIPP، تنها برنامه منفعل سرمایه گذارى در کانادا است که بدون در نظر گرفتن سن، مدرک زبان یا دیپلمى خاص، خرید یا مدیریت یک شرکت، به شما این امکان را مى دهد تا براى فروش شرکت فعلى خود در آینده  در زمانى مناسب و با قیمتى مناسب برنامه ریزى کنید و به عنوان یک مهاجر سرمایه گذار منفعل بدون هیچ قید و شرطى اقامت دائم کانادا را بگیرید.

اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری در کبک

اگر از سال ٢٠١٨ شما صاحب کسب و کار هستید، در موقعیت مدیریتى در حال فعالیت هستید، مدیریت منابع بر عهده شما است، یا کارمندانى دارید که براى شما کار مى کنند، و یا نقدینگى خالص برابر با ٢،٠٠٠،٠٠٠ دلار کانادا دارید، و شواهد معتبرى براى آنها دارید، این برنامه مى تواند بهترین گزینه براى شما باشد، و اگر سن شما بالاى ۴۶ سال است این برنامه تنها برنامه ممکن براى مهاجرت شما به کانادا خواهد بود.

برنامه سرمایه گذارى کبک، تنها گزینه سرمایه گذارى در کانادا در سال ٢٠٢٠ و ٢٠٢١ است که به شما اجازه اقامت دائم به مدت سه سال در کانادا مى دهد.


سرمایه گذاری در ایالت بریتیش کلمبیا

برنامه کارآفرینى و سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا یکى از برنامه هاى تجارتى کانادایى است که امروزه اجرایى کردن آن بسیار ساده است.

کاندیدهایى که یک  تجارت مقدماتى در استان راه اندازى کنند و یا به طور چشم گیرى تجارتى که در حال حاظر وجود دارد را گسترش دهند، مى توانند با استفاده از برنامه استانى بریتیش کلمبیا، دریافت اقامت دائمى خود را با سرعت بیشترى پیگیرى کنند.

سرمایه گذاری استانی در کانادا

 کار آفرینى در برنامه بریتیش کلمبیا

  • ارزش خالص شخصی حداقل ۶٠٠،٠٠٠ دلار کانادا
  • کمترین مبلغ سرمایه گذاری ٢٠٠،٠٠٠ دلار کانادای
  • ایجاد حداقل یک شغل جدید

براى کار آفرینانى که تمایل دارند در شهرهاى کوچک تر زندگى کنند و در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق کار قرار گیرند ، حداقل ارزش خالص و معیارهاى سرمایه گذارى به مقدار قابل توجهى کاهش مى یابد.


سرمایه گذاری در ایالت مانیتوبا

این برنامه که به آن BIS هم گفته مى شود، به ایالت مانیتوبا اجازه مى دهد تا سرمایه گذاران کسب و کار و کارآفرینان واجد شرایط از سراسر جهان که قصد و توانایى شروع یا خریدارى تجارتى را دارند، در مانیتوبا نامزد و استخدام کند.

براى این کار دو راه وجود دارد:

  • روش کارآفرینی برای متقاضیانی که تمایل دارند در مانیتوبا کسب و کارى را آغاز کنند؛ و
  • روش سرمایه گذارى در مزارع براى کسانى که قصد راه اندازى و اداره یک مزرعه در روستاهاى مانیتوبا را دارند.

این برنامه مى بایست باعث اشتغال زایى در مانیتوبا شود و با سیاست هاى اقتصادى این ایالت هم خوانى داشته باشد.

کارآفرینی در برنامه سرمایه گذاری مانیتوبا

روش کارآفرینى جدید، جایگزین روش MPNP-B است. در این روش به ایالت مانیتوبا اجازه داده شده تا افراد واجد شرایط از سراسر دنیا که قصد و توانایى مهاجرت به کانادا را دارند و مى توانند کسب و کارى را راه اندازى یا خریدارى کنند و یا طى ٢۴ ماه اولیه که به کانادا آمده اند  توانسته اند اجازه کار موقت بگیرند را نامزد و استخدام کند.

در این صورت هم نیازى نیست که متقاضیان مبلغ ١٠٠،٠٠٠ دلار کانادا را به عنوان وثیقه در بانک دولت ایالت مانیتوبا سرمایه گذارى کنند.

قبل از تصمیم به سرمایه گذاری استانی مطالعه ای راجع به بهترین شهر های کانادا داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری در کانادا را بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین شهر های کانادا بر روی دکمه زیر کلیک نمایید

بهترین شهرهای کانادا

شرایط سرمایه گذاری استانی کانادا

 
برای آشنایی با جزئیات شرایط سرمایه گذاری استانی کانادا به جدول زیر توجه کنید.
 
معیارحداقل ملزومات
تجربه تجارت

حداقل سه سال تجربه کار تمام وقت در پنج سال گذشته به عنوان صاحب کسب و کارى فعال و یا داشتن سمت مدیریت ارشد در کسب و کارى موفق

صاحبان کسب و کار در مقایسه با مدیران ارشد امتیاز بیشتری کسب می کنند.

صاحبان کسب و کار باید حداقل ۳۳ ۱/۳ درصد مالکیت را داشته باشند تا واجد شرایط برای امتیاز باشند.

مهارت زبانى رسمى و معبترحداقل نمره پنج در CLB / NCLC
تحصیلاتمعادل حداقل گواهینامه دبیرستان کانادا
سنحداقل و یا حداکثر سن خاصى در نظر گرفته نشده است، ولى براى گرفتن امتیاز بهتر متقاضى مى بایست سنى مابین ٢۵ تا ۴۶ سال داشته باشد.

کمترین مبلغ سرمایه گذارى در مانیتوبا

حداقل سرمایه گذاری ٢۵٠،٠٠٠ دلار برای شرکت های واقع در مناطق اصلى مانیتوبا است.

حداقل سرمایه گذاری ١۵٠،٠٠٠ دلار براى شرکت هاى خارج از مناطق اصلى مانیتوبا است.

سرمایه گذاری کسب و کار باید در به گونه اى باشد که در MPNO تعریف شده است.

کسب و کار پیشنهاد شده باید حداقل یک شغل برای یک شهروند کانادایی یا یک مهاجر دائمی در مینتوبا ایجاد کند (به جز صاحبان کسب و کار و / یا بستگان نزدیک آنها).

بازدید تحقیقاتى کسب و کاریک طرح براى کسب و کار مورد نیاز است و این مساله بخشى اساسى از برنامه است.  یک بازدید تحقیقاتى در کسب و کار به متقاضى اجازه می دهد تا برای اجراى کسب و کار خود و یا پیشنهادات آینده خود، تحقیقات گسترده اى انجام دهد.  بازدید تحقیقاتى در کسب و کار باید بیش از یک سال قبل از ارسال EOI انجام شود.
سازگارى

شما امتیازهاى لازم را خواهید گرفت، اگر:

همسر شما نمره CLB / NCLC برابر با پنج یا بیشتر داشته باشد؛

شما یا همسرتان دارای نمره پنج یا بیشتر CLB / NCLC  در زبان رسمی دوم داشته باشید؛

وابستگان شما، و یا همسر شما نزدیک به یک سال در مینتوبا زندگی کرده باشند؛

فرزند شما در یک موسسه آموزشى معتبر براى آموزش هاى واقع در مانیتوبا ثبت نام کرده باشد و به طور فعال آموزش آکادمیک دیده باشد. این مساله مى بایست حداقل شش ماه قبل از ارسال EOI صورت پذیرفته باشد؛ و/ یا

شما، همسرتان و یا شریک شما یک برنامه تحصیلى تمام وقت را براى حداقل یک سال در پایه بعد از دبیرستان در یک موسسه معتبر گذرانده باشد. شما، و یا همسرتان مى بایست حداقل ١٧ سال سن داشته باشید و مجوز معتبر تحصیلى نیز داشته باشید.

یا

شما، و یا همسرتان به مدت حداقل شش ماه مشغول به کار مداوم و تمام وقت در مینتوبا باشید. باید نامه ای از کارفرما و یک کپی از مجوز کار ارائه شود.

ارزش خالص

حداقل ۵٠٠،٠٠٠ دلار

ارزش خالص نقدینگى شخصی شما توسط یک تامین کننده شخص ثالث در MPNP تأیید خواهد شد.  یک گزارش تایید همراه با درخواست، باید ظرف ١٢٠ روز پس از دریافت LAA به MPNP ارسال شود.

توافقنامه عملکرد کسب و کارپس از تایید درخواست، یک توافقنامه عملکرد کسب و کار (BPA) قبل از اینکه MPNP به شما نامه ای برای حمایت از درخواست اجازه کار صادر کند، باید امضا شود.

 

پیشنهاد ویژه

اگر شما کمترین مبلغ سرمایه گذاری در هر یک از برنامه های سرمایه گذاری را ندارید نگران نباشید. شما می توانید با استفاده از تخصص خود از روش مهاجرت اکسپرس اینتری استفاده کنید.برای اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری به لینک زیر مراجعه کنید

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

سرمایه گذاری در کانادا از طریق مزرعه داری

برنامه جدید سرمایه گذارى به روش مزرعه دارى یا همان FIP جایگزین برنامه قبلى  استخدام استراتژیک مزرعه دارى است.

این روش براى افرادى است که داراى تجربه مزرعه دارى هستند و سرمایه کافى براى این کار دارند و مى توانند این نوع کسب و کار را در مینتوبا راه اندازى و یا خریدارى کنند.

انتظار می رود که متقاضیان موفق FIP یک مزرعه را در مناطق روستایی مینتوبا راه اندازى کنند و تولیدات اولیه این مزرعه مى بایست با سیاست هاى صنعت مزرعه دارى استان هماهنگ باشد.

نوع عملیات و سرمایه گذاری باید با آمار استان ها ارتباط داشته باشد و در راستاى صنعت مزرعه دارى ایالت مینتوبا باشد.  اپراتورهای تجاری که محصولات اولیه تولید نمی کنند، می توانند در زیر مجموعه روش کارآفرینى قرار بگیرند.

شرایط سرمایه گذارى از طریق مزرعه دارى

برای آگاهی از شرایط سرمایه گذاری از طریق مزرعه داری در کانادا به جدول زیر مراجعه کنید.

معیارحداقل ملزومات
تجربه کار در مزرعهداشتن تجربه مدیریت مزرعه براى حداقل سه سال و داشتن مدارک معتبر براى اثبات این موضوع
مهارت هاى زبانى رسمى و معتبر

روش سرمایه گذارى مزرعه دارىFIP توانایى زبانى در هر دو زبان رسمى کانادا را قبول دارد و تسلط به هر دو زبان مى تواند راه اندازى کسب و کار را تسریع بخشد.

اگر براى برنامه FIP دعوت شوید، ممکن است از هر دو زبان رسمى کانادا ( فرانسه و انگلیسى) از شما مصاحبه گرفته شود.

کمترین مبلغ سرمایه گذارى در مزرعه کانادا

حداقل ٣٠٠،٠٠٠ دلار.

انتظار مى رود که شما در مناطق روستایى مینتوبا یک مزرعه راه اندازى کنید.

سرمایه گذاری های تجاری باید در راستاى سیاست هاى تعریف شده در MPNP باشد.

یک طرح کسب و کار مزرعه مورد نیاز است و بخشی اصلى از این برنامه است.

سرمایه گذاری در مزرعه عمدتا برای رسیدن به درآمد منفعل یا اهداف پیش بینی شده در آینده مورد قبول نیست.

بازدید تحقیقاتى از مزارعشما باید یک بازدید تحقیقاتى از مزارع مینتوبا را انجام دهید.
فعالیت هاى مزرعه

یک نهاد تجارى مزرعه مى بایست فعالیت هاى تجارى مداوم و پایدار در مناطق روستایى مینتوبا داشته باشد.

شما باید در مزرعه زندگى کنید و به طور فعال کارهاى مزرعه را مدیریت کنید.

مزرعه باید در تولید محصولات کشاورزى فعال باشد و از نظر اقتصادى پویا باشد.

بر اساس MPNP شما مى بایست بر ارزش فعالیت هاى مزرعه دارى در مینتوبا بیافزایید.

فعالیت هایى بر پایه اهداف پیش بینى شده براى آینده یا مدیریت مزرعه به عنوان سوم شخص مورد قبول نیست.

سازگاری اقتصادی سازمانیشما باید سازگارى نشان دهید، به خصوص در رابطه با مهارت هاى خاص مزرعه دارى، دانش فنى، و تجربه در مزرعه دارى بر پایه تکنولوژى و باید از این مهارت ها در تولید محصولات مزرعه استفاده کنید
ارزش خالص

ممکن است MPNP  براى تایید ارزش خالص نقدینگى  و اطلاعات مالى شما، تائیدیه اى از یک ارائه دهنده شخص ثالث  معتبر بخواهد.

اگر چنین درخواستى داشت، گزارش تائید به همراه درخواست شما مى بایست ظرف ١٢٠ روز پس از دریافت دعوتنامه به MPNP ارائه داده شود.

 

آیا می دانید پروسه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری چقدر طول می کشد؟ برای اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

پروسه مهاجرت به کانادا

تأیید ارزش خالص و منابع مالى

متقاضیان مى بایست یک تائیدیه کامل از گزارش ارزش خالص و منابع مالى که توسط یکى از تایید کنندگان شخص ثالث تعیین شده است به همراه فرم ها و مدارک درخواست را ارائه دهند.

 سرمایه گذاری در استارت آپ ها (start-up)

در این قسمت به برنامه سرمایه گذاری استارت آپ ها در کانادا می پردازیم.

شرایط سرمایه گذاری در استارت آپ کانادا

شرایط اخذ این نوع ویزای کانادا به این صورت است که فرد باید با سرمایه بانکی حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا وارد اقتصاد کانادا شود و متعهد شود که طی سه سال حداقل یک سوم یک تاجر کانادایی درآمد زایی کند و در طی این سه سال بتواند تعداد قابل توجهی نیز کارمند استخدام کند.

نیازمندى ها براى شروع کسب و کار

هنگامى که یک سازمان تعیین شده کسب و کار شما را تایید کرد:

هر یک از درخواست ها ( تا ۵ نفر به عنوان مالک مى توانند درخواست دهند ) مى بایست در حداقل ١٠ درصد از تماى حقوق مربوط به مزایاى کسب و کار سهیم باشند.

با در نظر گرفتن سازمان تعیین شده، آنها مى بایست مالک حدود بیشتر از ۵٠ درصد از حقوق مربوط به مزایاى کسب و کار باشند.

هنگامى که شما اقامت دائم را دریافت کردید، مى بایست مطمئن شوید که:

در طول اقامت خود در کانادا باید نقشى فعال در مدیریت تجارت خود داشته باشید؛ و

تجارت شما باد در داخل کانادا فعال و هماهنگ با سیاست هاى ایالت باشد.

نامه حمایت و پشتیبانى

شما مى بایست یک نامه پشتیبانى از سازمان تعیین شده بگیرید که ثابت کند آنها هم مشتاق هستند که در تجارت شما سرمایه گذارى کنند و هم این تجارت را پشتیبانى خواهند کرد. این سازمان ها مى توانند شامل موارد زیر باشند:

  •  شرکت سرمایه گذارى با سرمایه ٢٠٠،٠٠٠ دلار
  • گروه هاى سرمایه گذارى با سرمایه ٧۵،٠٠٠ دلار
  • انکوباترهاى تجارتى (گروه هایی هستند که از کسب و کار های کوچک حمایت می کنند و آنها را پرورش می دهند)
الزامات زبانىشما مى بایست داراى حداقل امتیاز مهاجرت به کانادا ۵ در چهار مهارت اصل زبان یعنى صحبت کردن، نوشتن، شنیدن، و خواندن به زبان انگلیسى یا فرانسوى باشید.
پول نقداز آنجا که کانادا هیچ نوع حمایت مالى از این ویزاى سرمایه گذارى کانادا نمى کند، شما باید بتوانید ثابت کنید که پول کافى براى مدیریت زندگى خود و خانواده خود را در کانادا دارید.

ویزای استارت آپ کانادا

برنامه ویزاى استارت آپ یک گزینه سرمایه گذارى عمومى است که به شما اجازه مى دهد که با راه اندازى یک تجارت در کانادا به این کشور مهاجرت کنید. براى این که درخواست شما مورد پذیرش واقع شود، شما و تجارت شما مى بایست داراى ویژگى هایى باشد.

سرمایه گذاری استارت آپ ها در کانادا

در کل، کسب و کارى که مى خواهید شروع کنید یا در آن خود اشتغالی ایجاد کنید باید ابتکارى باشد، براى کانادایى ها اشتغال زایى کند، و بتواند در سطح بین الملل رقابت کند.

در حالى که منتظر هستید تا درخواست شما بررسى شود و مورد تایید قرار بگیرد، مى توانید براى ویزای کار موقت کانادا هم اقدام کنید تا در کانادا حضورى فعال داشته باشید.

 سرمایه گذاری در بورس کانادا

خیلی از آمریکایی ها تمایل دارند که کانادا را نادیده بگیرند. برای ما راحت تر است که کانادا را قسمتی از آمریکا در نظر بگیریم، اما برای آمریکایی هایی که به دنبال سرمایه گذاری های بزرگ و جهانی هستند، این یک تفکر اشتباه است. کانادا روابط نزدیکی با ایالات متحده دارد. اما به هر حال یک کشور خارجی است و مهم نیست که نظر ما در این باره چیست.

چندین راه برای آمریکایی ها وجود دارد تا در کانادا سرمایه گذاری کنند. در این جا به چند نمونه از آن ها اشاره می شود:

کمپانی های آمریکایی با ادارات کانادایی

بعضی از کمپانی های آمریکایی در شمال مرز فعالیت می کنند. مثلاً، سرمایه گذاران می توانند سهام یکی از شرکت های خودروی آمریکایی را که در بالا ذکر شد خریداری کنند. به وضوح، این یک شرکت کاملاً کانادایی نیست.

ADR کانادایی در بورس ایالات متحده

سرمایه گذاران ممکن است رسید سپرده ی آمریکایی را در بورس اوراق بهادار ایالات متحده بخرند. اکثر سهام کانادایی که در بالا ذکر شد می توانند به عنوان ADR خریداری شوند.

صندوق کانادایی قابل معامله در بورس

برای مواجهه ی گسترده با کانادا، (iShares، MSCI Canada Index ETF – EWC) را پیشنهاد می دهد. کمپانی های صندوق های سرمایه گذاری مشترک هم صندوق های اختصاصی کانادا را دارند، اگرچه این ها نرخ هزینه ی بالاتری دارند.

کانادا از لحاظ مالی بی عیب و کامل است، اقتصاد قدرتمندی دارد، و با دارایی های زیادی حمایت می شود. با توجه به ماهیت متمرکز بخش صادرات و روابط نزدیکش با ایالات متحده،به خطرات احتمالی توجه کنید.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

کانادا نیروگاه منابع طبیعی و صادرکننده ی ویژه ی انرژی است. نسبت به ایالات متحده، بودجه ی سالمی دارد که نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آن تقریباً ۸۵ درصد است. همچنین کانادا بانکداری نسبتاً قوی ای دارد.

بر اساس گزارش مجله ی وال استریت، رشد اقتصادی کانادا و رشد تولید ناخالص داخلی هنوز هم ادامه دارد. اما صندوق بین المللی پول، به علت میزان بدهی های مصرف کننده و بازار راکد مسکن، اخیراً رشد آهسته تری را در سال های آتی پیش بینی کرده است.

 بهترین سرمایه گذاری در کانادا

و برای سرمایه گذاران غربی، بررسی سرمایه گذاری در کانادا نسبتاً آسان است. سعی کنید احکام مالی کانادا را با احکام مالی کره ی جنوبی یا شیلی مقایسه کنید.

این خیلی مهم است، چون بسیاری از سرمایه گذاران به راحتی خیلی اهمیت می دهند. آن ها می خواهند بدون متحمل شدن هیچ گونه هزینه ای، خیلی ساده همه ی جنبه های سرمایه گذاری را درک کنند. درک احکام مالی کانادا برای غربی ها خیلی آسان است.

 معایب سرمایه گذاری در کانادا

اقتصاد کانادا وابسته به منابع طبیعی است. کانادا مواد خام بسیار مهمی تولید می کند که امروزه در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

این مزیت، یک جنبه ی منفی هم هست. وقتی قیمت منابع طبیعی بالا می رود، صنایع کانادایی یک دوره ی رونق را تجربه می کنند. وقتی قیمت منابع افت پیدا می کند، عکس این قضیه رخ می دهد.

سرمایه گذاری در کانادا 2018

اقتصاد کانادا به شدت نسبت به نوسانات بازاری که فراتر از کنترل آن هاست آسیب پذیر است. البته، همه ی کشورها و اشخاص با نوسانات قیمت، افت قیمت، و تورم مواجه هستند. و همان طور که خواهیم دید، صادرات انرژی آن بسیار متنوع و گسترده است.

کانادا به شدت به اقتصاد آمریکا وابسته است. کانادا در سال ۲۰۱۱ حدود ۷۴ درصد از کل صادرات خود را به آمریکا فرستاد،  اگرچه مقدار آن از ۸۷ درصد مربوط به سال ۲۰۰۲ کاهش داشته است.

علیرغم تلاش برای تنوع صادرات آن، مخارج مصرفی ایالات متحده هنوز اثر شگرفی بر اقتصاد کانادا دارد. این مورد باعث می شود کانادا در ایالات متحده به شدت به تغییرات اقتصادی، حساس باشد و به همین دلیل است که کانادایی ها تلاش می کنند تا با افزایش تجارت با آسیا و دیگر نقاط جهان، تغییر کنند.

صادرات اساسی کانادا

در ادامه به بررسی صادرات اصلی کانادا می پردازیم

نفت

۸۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱. کانادا یکی از صادرکننده های خالص نفت و سیزدهمین تولیدکننده ی بزرگ نفت در دنیا است. عملیات بهره برداری از ماسه های نفتی آلبرتا حدود ۹۵ درصد نفت کانادا را تامین می کند.

کانادا قسمت عمده ی این نفت را به ایالات متحده می فروشد. بر اساس تخمین ها، کانادا سومین تامین کننده ی نفت در دنیاست. آن ها بعد از ونزوئلا و عربستان سعودی در رتبه ی سوم قرار دارند. چند نمونه از سهام های نفتی کانادا:

  • Imperial Oil – IMO
  • Husky Energy – TO
  • Suncor – SU

اتومبیل، کامیون و قطعات خودرو

۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱. خیلی از مردم کانادا را با تولید خودرو نمی شناسند. اما این موضوع با توجه به نزدیکی انتاریو به دیترویت، منطقی به نظر می رسد.

کانادا وطن بسیاری از کارخانه های مونتاژ متعلق به خودروسازان خارجی است. اکثر این خودروسازان برای ما بسیار آشنا هستند. فورد، هوندا، فیات، GM، و تویوتا همگی قابلیت تولید در کانادا را دارند. Magna International عنصر کلیدی در صنعت تولید قطعات خودرو در کانادا است.

حشیش

به طور تخمینی، ۱۹ تا ۲۱ میلیارد دلار در سال. البته این عدد را در هیچ یک از ارقام و آمار رسمی پیدا نمی کنید. اما ماریجوانا احتمالاً بزرگ ترین محصول کشاورزی در کانادا است و هر ساله مقدار زیادی از آن را به ایالات متحده صادر می کنند.

ونکوور، مرکز صنایع در حال رشد است و تقریباً ۲۵۰۰۰۰ کانادایی در این زمینه کار می کنند. با این حال، جنبش های قدرتمند قانونی در ایالات متحده، احتمالاً منافع آتی این صادرات کانادایی را کاهش می دهد.

طلا

۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱. کانادا دارای معادن زیادی از طلا و صاحب ششمین ذخیره ی طلای جهان است. معدنچیان طلا در کانادا از افزایش بلندمدت قیمت طلا منافع زیادی کسب کرده اند.

به گفته ی Globe and Mail، کانادا به زودی ادعای بزرگ ترین معدن طلای دنیا را خواهد داشت. همچنین، کانادا وطن اصلی محبوب ترین کمپانی های طلا و نقره است. دو نمونه از کمپانی های استخراج طلا در کانادا:

  • Barrick Gold – ABX
  • Goldcorp – GG

گاز مایع (LPG)

۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱. کانادا سومین تولیدکننده ی LPG در دنیا است؛ گاز مایع با نام پروپان شناخته می شود. LPG یکی از مشتقات صنعت نفت است. کانادا به دنبال راه هایی برای صادر کردن بیش تر این کالای ارزشمند به بازارهای آسیایی است.

زغال سنگ

۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱. کانادا تقریباً ۴ درصد کل ذخایر زغال سنگ دنیا را دارد. و تقریباً ۷۳ درصد از تولیدات زغال سنگ خود را به آسیا صادر می کند. دو نمونه از کمپانی های بزرگ کانادایی زغال سنگ عبارتند از: منابع تک و انرژی والتر.

دیگر صادرات قابل توجه عبارتند از:

  • پتاس
  • چوب و الوار
  • کود
  • آلومینیوم
  • اورانیوم
  • مس
  • هواپیما
  • گندم
  • شیره ی افرا (شیرین کننده)
  • شکر

بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کریمی شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    سلام من ۳۸ ساله با مدرک کارشناسی ارشد عمران هستم با سابقه کار دررشته خودم به مدت ۵ سال با بیمه مرتبط،از طریق برنامه اکسپرس اینتری احساس کردم به امتیاز مناسب نمیرسم،میخواستم ببینم برای برنامه سرمایه گداری استانی،من با سرمایه بین ۱۰۰ تا۱۵۰ هزار دلارکانادا شانس برای اقامت گرفتن دارم یا خیر؟یا راه اندازی بیزینس؟
    باتشکر.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای شرکت در برنامه های تجاری کانادا مثل کارآفرینی های استانی، ثبت شرکت و یا خرید بیزینس، باید حتما سابقه مدیریتی داشته باشید. با فرض داشتن سابقه مدیریتی، میزان سرمایه مورد نیاز برای شرکت در برنامه کارآفرینی هر استان، بسته به استان مورد نظر متفاوت خواهد بود. بهتر است تا فرم ارزیابی مهاجرت را از داخل وبسایت پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و مناسب ترین روش برای مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط شما مشخص گردد.

  • تصویر کاربر علی شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    فرم ارزیابی سرمایه‌گذاری را در سایت شما پیدا نکردم .
    لطفاً راهنمایی می‌فرمایید؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. می توانید روی عبارت زیر کلیک کنید و وارد فرم سرمایه گذاری شوید:

      فرم ارزیابی سرمایه گذاری

  • تصویر کاربر محمود دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    با سلام.
    احتراماً اينجانب يك ايده و اختراع در زمينه ديوارهاي پيش ساخته در صنعت ساختمان دارم. مقداري در سايت هاي مرتبط با ويزاي استارت آپ بررسي نمودم و به تعدادي شركت سرمايه گذار ايميل فرستادم كه متاسفانه حوزه كاري انها در اين موضوع نبود. خواهشمندم راهنمايي بفرماييد چكار كنم؟ آيا شما به شركت هاي مذكور دسترسي دارين؟
    با بهترين آرزو ها
    محمود
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، صرفا داشتن يك ايده نمي تواند براي برنامه مهاجرتي استارتاپ مفيد باشد و بطور كلي پيدا كردن شركت برای سرمايه گذاري كاري دشوار است ولي درصورت داشتن شرايط مي توانيد از برنامه استارتاپ استفاده كنيد. فرم ارزیابی را پر كنيد تا شرايط شما بررسی شود.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر