مهاجرت به کانادا از ترکیه

مهاجرت به کانادا، در زندگی هر کسی یک لحظه مهم و در عین حال دشوار است، به همین دلیل انتخاب راه درست از همان ابتدا، از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا از ترکیه هستید، و نمی دانید بهترین راه کدام است، ما قبلاً آسانترین راه های مهاجرت به کانادا را گردآوری کرده ایم. ما نه تنها به بررسی برخی از معروف ترین مسیرهای مهاجرت پرداخته ایم، بلکه بسته به نیازهای شما، سریع ترین و آسان ترین راههای شروع سفرکانادا را نیز معرفی کرده ایم.

بسیاری از افراد نمی دانند که بیش از ۱۰۰ برنامه ی مختلف مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط، الزامات و زمان های پردازش خاص خود را دارند. حال اجازه دهید بهترین گزینه های مهاجرت به کانادا از ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم. بیش از ۱۰۰ نوع روش مهاجرت به کانادا وجود دارد و این فهرست همچنان در حال بیشتر شدن است، زیرا دولت کانادا در تلاش است تا فرایند درخواست ویزای کانادا را آسانتر کند. ما ۵ مورد از بهترین برنامه های مهاجرتی را انتخاب کرده ایم که در حال حاضر، معروف ترین و مؤثرترین راههای مهاجرت از ترکیه به کانادا هستند.

  • سیستم اکسپرس اینتری
  • برنامه حوزه تکنولوژی بریتیش کلمبیا (Tech pilot)
  • پایلوت آتلانتیک (Atlantic pilot)
  • ویزای کار پس از فارغ التحصیلی
  • ویزای کار موقت در کانادا

سیستم اکسپرس اینتری، نه تنها یکی از معروفترین، بلکه تا به امروز یکی از مؤثرترین سیستم های مهاجرت به کانادا می باشد. اگر در عرصه هایی مانند معدن، پزشکی، تجارت، اقتصاد یا گردشگری، دارای مهارت و تجربه هستید یا صرفاً برای کار به عنوان یک برق کار یا لوله کش قصد مهاجرت به کانادا را دارید، یکی از سه برنامه ی اکسپرس اینتری ممکن است با نیاز شما مطابقت داشته باشد.

درآمد مدیر پروژه مهندسی در کانادا

وقتی که می خواهید یک پروفایل اکسپرس اینتری بسازید، در مورد سن، مهارت زبانی، تجربه ی کاری و تحصیلات شما سؤال می شود. سپس براساس سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، امتیاز دریافت می کنید. پس از دریافت امتیاز، می توانید در یک طرح قرعه کشی شرکت کنید که در آن، هر دو هفته یک بار پروفایل هایی با بالاترین امتیاز انتخاب می شوند و برای درخواست اقامت دائم کانادا دعوت می شوند. سیستم اکسپرس اینتری نه تنها سریعترین فرایند پردازش ویزا (حدود ۶ تا ۸ ماه) را دارد، بلکه میزان موفقیت آن بالا می باشد و سالانه بیش از ۹۱۰۰۰ مهاجر ماهر را برای درخواست اقامت دائم دعوت می کند.

اگر امتیاز  CRS شما برای یکی از سه برنامه اصلی اکسپرس اینتری کافی نباشد، گزینه ی بعدی شما، برنامه نامزد ایالتی (PNP) می باشد. تقریباً هر ایالتی، یک برنامه ی نامزد ایالتی دارد و اگر در زمان ساختن پروفایل، یک ایالت خاص را انتخاب کنید، ممکن است امتیاز نامزد ایالتی را دریافت کنید که ۶۰۰ امتیاز  CRS اضافی ارزش دارد.

برنامه حوزه تکنولوژی بریتیش کلمبیا (Tech pilot)

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP)، یکی از سریعترین برنامه های مهاجرت به کانادا می باشد که با زمان پردازش حدوداً دو تا سه ماه، حتی از خود سیستم اکسپرس اینتری هم سریعتر است! برنامه نامزد ایالتی، دارای یک برنامه ی اکسپرس اینتری مرتبط با سه گروه اصلی دیگر از جمله برنامه ی مهاجرتی، کارآفرینی و حوزه تکنولوژی (tech pilot) می باشد. با توجه به نیاز شدید به پر کردن مشاغل فنی در بریتیش کلمبیا، این ایالت یک مسیر مهاجرتی را به کارگران فنی اختصاص داده است.

در حال حاضر ۱۹ شغل واجد شرایط در لیست این برنامه وجود دارد و اگر واجد شرایط هستید، نه تنها می توانید از مزایای پردازش ویزای سریعتر برخوردار شوید، بلکه کارفرمای شما نیازی به مجوز ارزیابی تأثیر بر بازار کار (LMIA) ندارد. این مجوز معمولاً کارفرما را ملزم می کند که قبل از جستجوی استعداد های بین المللی، حدود سه ماه برای موقعیت شغلی مورد نظر، آگهی استخدامی منتشر کند.

برنامه حوزه تکنولوژی بریتیش کلمبیا (Tech pilot)

برنامه ی مهاجرتی پایلوت آتلانتیک

این برنامه برای کمک به افرادی طراحی شده است که در مشاغل مورد تقاضای خاصی، مهاجرت و تجربه ی کافی دارند. اغلب اوقات، ایالت هایی مانند نوا اسکوشیا، نیوربرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیز نیوفاندلند و لابرادور، به عنوان یک مقصد مهاجرتی در کانادا نادیده گرفته می شوند، اما حقیقت این است که در این ایالت ها، فرصتهای شغلی زیادی، حتی شاید بیشتر از ایالت های رقیب وجود دارد. مانند برنامه ی BC PNP، بدون نیاز به کسب مجوز  LMIA می توانید برای کار در آتلانتیک کانادا درخواست دهید که به معنای زمان پردازش سریعتر و فرصتهای شغلی بیشتر می باشد. از مشاغل برتر در آتلانتیک کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارگران فراوری ماهی و غذاهای دریایی
  • مدیران خدمات اسکان
  • پرستاران
  • دندانپزشکان
  • معلمان
  • نیروهای امنیتی
  • فروشنده ها
  • رانندگان کامیون
  • کشاورز
  • قصاب

برنامه ی ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی

اگر دانشجویی هستید که در آرزوی دریافت ویزای تحصیلی برای مدرک کانادایی هستید، یا در کانادا تحصیل کرده اید و مدرک کانادایی خود را دریافت کرده اید، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشید. این ویزا، به شما این امکان را می دهد که بسته به طول برنامه ی تحصیلی خود تا سه سال در کانادا بمانید و تجربه ی کاری لازم را برای درخواست اقامت دائم از طریق برنامه هایی نظیر اکسپرس اینتری، تجربه ی کاری و غیره به دست آورید.

بنابراین، اگر تحصیل در خارج از کشور، یعنی کانادا چیزی است که همیشه در آرزویش بوده اید، حالا بهترین زمان برای درخواست ویزای تحصیلی است، زیرا در حال حاضر دولت کانادا به علت محدودیت های همه گیری ویروس کرونا، به دانشجویان خود اجازه می دهد تحصیلات خود را به صورت آنلاین، در کشور خود ادامه دهند و زمان محاسبه شده برای دریافت ویزای بعد از فارغ التحصیلی به هدر نمی رود.

ویزای کار موقتی

ویزای کار موقتی، نه تنها آسانترین روش برای مهاجرت به کاناداست، بلکه، با زمان پردازش ویزای ۱۰ هفته ای (بسته به جایی که از آن درخواست ویزا می دهید)، یکی از سریعترین راههای رسیدن به کاناداست. دیگر مزیت این روش این است که نیازی نیست برای واجد شرایط بودن، نگران کسب امتیاز  CRS باشید. مشاغل موقتی زیادی در کانادا وجود دارند که نیازی به کسب مجوز  LMIA ندارند. 

شروع مسیر مهاجرت به کانادا با ویزای کار موقتی، به شما این امکان را می دهد که برای درخواست اقامت دائم در کمتر از ۶ ماه، از طریق مسیرهای مهاجرتی مانند برنامه راننده کامیون برای مسیرهای طولانی ساسکاچوان یا در یک تا دو سال از طریق تجربه ی کاری، برنامه ی کارگر ماهر فدرال یا برنامه تجاری فدرال، تجربه ی کاری کافی کسب کنید. 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر