اکسپرس انتری : سیستم مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، ویزای اکسپرس اینتری است که شما می توانید از طریق تخصص برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید. در ادامه شما را با نحوه ثبت نام در سیستم اکسپرس انتری کانادا، نحوه امتیازدهی و چگونگی عملکرد این سیستم آشنا می کنیم.

ویزای اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

کانادا در سال ۲۰۱۵ برنامه مهاجرتی به نام اکسپرس انتری طراحی کرد، که در این برنامه افراد بر اساس توانایی های فردی خود، انطباق پذیری با جامعه کانادایی و سطح مهارت های آنها رتبه بندی می شوند. در این برنامه هر فرد به صورت آنلاین پرونده ای نزد اداره مهاجرت کانادا تشکیل می دهد و با تکمیل مدارک خود می تواند امتیازات خود را در این سیستم ارتقا دهد.

شرکت ها و صاحبان کسب و کار در استان های مختلف کانادا می توانند به لیست این افراد متقاضی مهاجرت به کانادا که در سیستم اکسپرس انتری ثبت نام کرده اند دسترسی داشته باشند و از آنها را پس از کسب موافقت دولت فدرال استخدام کنند.

به این ترتیب یکی از بهترین و سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا ثبت نام و بهبود امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری است.

افرادی که در لیست اکسپرس انتری Express Entry Pool ثبت نام کرده باشند به طور خودکار کاندیدای سه برنامه مهاجرتی زیر محسوب می شوند:

علاوه بر این ها اگر شما دقیقا بدانید که در کدام یک از مراکز ایالتی قرار است که سکونت داشته باشید میتوانید برای برنامه نامزد های مهاجرتی ایالتی نیز اقدام کنید. در نوشتار زیر لیستی از برنامه های موجود برای شما نوشته شده است.

۱- نیروی کار متخصص فنی فدرال

این برنامه شامل نیروی کار ماهری میشود که میخواهد در هر کدام ار نواحی و ایالت های کانادا به جز کبک سکونت گزیند.

۲- برنامه نیروی کار کبک

متقاضیانی که مایل به مهاجرت به ایالت کبک هستند میتوانند از طریق این برنامه اقدامات مهاجرتی خود را پیگیری کنند.

۳- برنامه های تعیین شده ایالتی

بیشتر نواحی و ایالت های کانادا برنامه خاص خود را برای جذب نیروی کار ماهر دارند. در این روش افراد ابتدا موفق به اخذ اقامت دائم آن ایالت مربوطه در کانادا میشوند. در بیشتر موارد افرادی که از این طریق اقدام به مهاجرت میکنند زودتر از بقیه موفق به اخذ اقامت دائم کانادا میشوند.

این برنامه ها به نام برنامه های داوطلبان استانی Province Nominee Program شناخته می شوند و هر ایالتی برنامه جذب مهاجر اختصاصی خود را دارد.

اخذ اقامت کانادا از طریق کار

در حقیقت متقاضیان مهاجرت، از طریق این پذیرفته شدن در این برنامه، ویزای کار موقت کانادا را می گیرند. از مزایای دیگر سیستم اکسپرس انتری، انتخاب افراد برای اخذ اقامت دائم کانادا است. در این شرایط افراد بر حسب امتیازشان به صورت انتخاب های دوره ای Express Entry Draw برای درخواست اقامت دائم Invite To Apply دعوت می شوند.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا شامل چه کسانی می شود؟

همان طور که می دانید سیستم اکسپرس اینتری یکی از مسیرهای اصلی گرفتن اقامت دائم کانادا است و داوطلبان را در سه دسته بررسی می کند. این سه گروه شامل :

۱_ دسته نیروی کار خبره فدرال Federal Skilled Worker Class : FSW Class

۲_ دسته تاجرین خبره فدرال  Federal Skilled Trades Class : FST Class

۳_ دسته نیروی کاری با تجربه کار در کانادا Canadian experience class : CEC

برای ثبت نام در لیست اکسپرس اینتری نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی یا جاب افر کانادا (Job Offer) نیست. و در یک سیستم مشخص از میان کسانی که بالاترین امتیاز را داشته اند برای درخواست اقامت دادم دعوت می شود.

اهداف مهاجرتی کانادا تا سال ۲۰۲۱

تعداد مهاجرین هدف در برنامه سال ۲۰۱۸ دولت کانادا از طریق اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۸ افزایش داشت و برنامه ریزی شده که این افزایش هر ساله تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

کانادا همچنین تعداد مهاجرین هدف در برنامه های ایالتی خود را نیز در سال ۲۰۱۸ به ۵۵۰۰۰ نفر افزایش داده است، همچنین این افزایش سالانه تا سال ۲۰۲۱ نیز در چشم انداز این برنامه قرار داده شده است.

بنا بر گفته IRCC بسیاری از داوطلبان پذیرفته شده برای اقامت دائم در سال ۲۰۱۸، از میان داوطلبان نیروی متخصصی بودند که در همان سال برای مهاجرت درخواست داده بودند، تعدادی نیز داوطلبانی بودند که در سال ۲۰۱۷ پرونده آنها پردازش شده بود و در سال بعد از آن انتخاب شده بودند.

این پذیره های اقامتی شامل خود داوطلبین و همچنین خانواده های آن ها بوده است.

اکسپرس اینتری کانادا 2021


سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری ۲۰۲۱

  • سابقه کار ماهر
  • توانایی زبانی
  • تحصیلات

داشتن تمامی این شرایط برای قبول شدن لازم است.

فاکتور های گزینشی مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

در صورتیکه شرایط حداقل (شرایط ذکر شده در قسمت بالا) را داشتید، ما طبق مؤلفه های زیر به بررسی درخواست شما می پردازیم:

  • سن
  • تحصیلات
  • سابقه کار
  • پیشنهاد شغلی معتبر
  • مهارت های زبانی انگلیسی یا فرانسوی
  • انعطاف پذیری (توانایی شما در سازش با محیط جدید)

محاسبه امتیاز express entry 2021

این موارد بخشی از شبکه ۱۰۰ نمره ای است که مجاز بودن شما به عنوان نیروی کار ماهر فدرال را تایید می کند. در حال حاضر نمره قبولی ۶۷ است.

جهت ارزیابی شما برای مجاز بودن به عنوان نیروی ماهر کار فدرال، از نمرات گزینش استفاده می شود.به محض وارد شدن نام شما در جمع متقاضیان اکسپرس انتری، از سیستم متفاوتی برای ارزیابی پروفایل شما استفاده می شود. بدین طریق داوطلبانی که بالاترین امتیاز را داشته انتخاب شده و از آن ها دعوت می شود جهت گرفتن پذیرش اقامت دائم اقدام کنند.

محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

حتما بخوانید

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ برای  آشنایی با ۸ روش تضمینی مهاجرت به کانادا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

مهاجرت به کانادا


سیستم امتیازبندی سن و سال

در زمینه سن و سال نیز می توانید بر اساس سنی که در زمان تقاضا برای مهاجرت و کار دارید امتیازی به دست آورید. این امتیاز زمانی داده می شود که اداره مرکزی مربوطه فرم تقاضای شما را دریافت کند:

سنامتیازات
زیر ۱۸ سال۰
۱۸ الی ۳۵۱۲
۳۶۱۱
۳۷۱۰
۳۸۹
۳۹۸
۴۰۷
۴۱۶
۴۲۵
۴۳۴
۴۴۳
۴۵۲
۴۶۱
۴۷ یا بیشتر۰


سابقه کار ماهر

سابقه کار ماهر به این معنا است که شما در یکی از گروه های شغلی رده بندی ملی (NOC) سابقه کار داشته باشید:

  • مشاغل مدیریتی (نوع مهارت O)
  • مشاغل حرفه ای (سطح مهارت A)
  • مشاغل فنی و مبادلات ماهر (سطح مهارتB )

شما باید نشان دهید که حین کار کردن در شغل اولیه خودتان، وظایف ذکر شده در اعلامیه اصلی شرح شغل را انجام داده اید. این وظایف شامل تمام وظایف واجب و بیشتر وظایف فهرست شده است.

سابقه کاری شما باید:

  • در همان گروه شغلی باشد که برای اقدام به مهاجرت به عنوان شغل خود معرفی می کنید (شغل اولیه).
  • در طول ده سال گذشته باشد.
  • در ازای آن به شما پرداخت شده باشد. (کار داوطلبانه یا انترن بودن بدون دستمزد جزو آن محسوب نمی شود)
  • حداقل یک سال یا ۱۵۶۰ ساعت کار مداوم (معادل ۳۰ ساعت در هر هفته) انجام داده باشید.
  • تمام وقت در یک شغل مشغول بوده باشید: ۳۰ ساعت در هفته به مدت ۱۲ ماه: ۱ سال کامل (۱۵۶۰ ساعت)، یا
  • همان میزان کار به شکل پاره وقت: ۱۵ ساعت در هفته به مدت ۲۴ ماه: ۱ سال کامل (۱۵۶۰ ساعت)، یا
  • تمام وقت در بیش از یک شغل مشغول بوده باشید: ۳۰ ساعت در هفته به مدت ۱۲ ماه در بیش از یک شغل: ۱ سال کامل (۱۵۶۰ ساعت)

در صورتیکه شغل پاره وقت دارید می توانید کم تر یا بیش تر از ۱۵ ساعت در هفته کار کنید، به این شرط که در کل ۱۵۶۰ ساعت شود.ساعت های اضافه کاری (بیش از ۳۰ ساعت در هفته) در این محاسبه نقشی ندارند.

امتیاز سابقه کار در اکسپرس اینتری

امتیازاتی که برای سابقه شغلی به متقاضیان داده می شود عبارتند از موارد زیر:

تجربهامتیازات
۱ سال۹
۲ الی ۳ سال۱۱
۴ الی ۵ سال۱۳
۶ سال یا بیشتر۱۵

امتیاز بندی پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا

در مسیر مهاجرت کانادا از طریق اکسپرس اینتری در صورت داشتن درخواست شغلی تمام وقت و دائمی از یک شرکت یا کار آفرین کانادایی نیز می توانید امتیازاتی به دست آورید. این شغل باید قبل از زمان تقاضای شما برای مهاجرت به کانادا از طریق تخصص به عنوان یک فرد متخصص فدرال به شما به صورت رسمی پیشنهاد شده باشد.

یک پیشنهاد شغلی معتبر باید:

تمام وقت باشد، دائم باشد و شغلی فصلی نباشد. همچنین باید این شغل در لیست مشاغل مهارتی نوع ۰ یا همان Skill Type 0 یا Skill Level A و یا Skill Level ‌ در طبقه بندی حرفه ای ملی NOC باشد.

امتیازات این بخش بر اساس موارد زیر به متقاضیان اعطا می شوند:

اگروامتیاز
در حال حاضر با یک مجوز کار موقت در کانادا مشغول به کار هستید:مجوز کاری شما هم در زمان تقاضا و هم در زمانی که ویزای کار کانادا تحویل گشته و معتبر باشد و یا اجازه این را دارید که در کانادا بدون مجوز کار مشغول باشید (در زمانی که ویزا شما تحویل داده می شود)و

سازمان CIC مجوز کار شما را بر اساس تاثیر مثبت بر روی بازار کار کانادا تحویل داده باشد.

و

شما برای فردی کار می کنید که اسم وی بر روی مجوز کار شما درج شده است و به شما پیشنهاد کار دائم داده است بر اساس اینکه شما یک کارکن حرفه ای و متخصص هستید.

۱۰
در حال حاضر در کانادا شغلی دارید که از نیازمندی های LMIA معاف است (تحت یک توافق بین المللی نظیر توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی یا یک توافق فدرال استانی:مجوز کاری شما هم در زمان تقاضا و هم در زمانی که انواع ویزای کانادا صادر و تحویل می گردد معتبر باشد و یا اجازه این را دارید که در کانادا بدون مجوز کار مشغول باشید (در زمانی که ویزا شما تحویل داده می شود)و

شما برای فردی کار می کنید که اسم وی بر روی مجوز کار شما درج شده است و به شما پیشنهاد کار دائم داده است بر اساس اینکه شما یک کارکن حرفه ای و متخصص هستید.

۱۰
در حال حاضر شما یک مجوز کاری کانادا ندارید یا برنامه دارید قبل از این که ویزای دائمی اقامت را بگیرید در کانادا مشغول به کار شویدیا

در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستید و یک شرکت یا فرد دیگر به شما پیشنهاد شغلی دائمی و تمام وقت داده است

 

یا

در حال حاضر در کانادا در شغلی مشغول هستید که از ارزیابی تاثیر بر بازار کار معاف است اما جزئی از یک قرارداد فدرال استانی یا بین المللی نیست.

 

شما برای فردی کار می کنید که اسم وی بر روی مجوز کار شما درج شده است و به شما پیشنهاد کار دائم داده است بر اساس اینکه شما یک کارکن حرفه ای و متخصص هستیدو

کسی که برای وی کار می کنید دارای برگه ارزیابی مثبت تاثیر بر روی بازار کار کانادا است از سازمان ESDC.

۱۰

چه مشاغلی برای اقامت دائم کانادا بیشتر دعوت شده اند؟

مهندسین نرم افزار در میان دیگر مشاغل، بیشترین تعداد دعوت به اقامت را به دست آورده اند. پس از آنها مشاور و تحلیلگر سیستم های اطلاعاتی در رتبه دوم قرار گرفته اند. در جدول زیر می توانید لیست ۱۰ شغل برتر در زمینه کسب اقامت دائم کانادا را بخوانید :

۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۸

تعداد دعوت شدگان

درصد نسبت به کل در سال ۲۰۱۸

مهندس نرم افزار — NOC 2173

۶,۱۲۶

۷%

مشاور و تحلیل گر سیستم های اطلاعاتی — NOC 2171

۵,۴۲۹

۶%

برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده رسانه های تعاملی — NOC 2174

۳,۴۵۰

۴%

حساب رسان و حساب داران مالی —  NOC 1111

۲,۴۸۳

۳%

مشاغل اداری — NOC 1241

۲,۳۳۵

۳%

مشاغل حرفه ای در زمینه تبلیغات، بازاریابی و ارتباط عمومی —  NOC 1123

۲,۰۴۹

۲%

اساتید و اعضای هیئت عملی دانشگاه — NOC 4011

۱,۹۴۲

۲%

تحلیل گر سرمایه گزاری مالی — NOC 1112

۱,۹۲۱

۲%

مشاغل حرفه ای در زمینه مشاوره مدیریت کسب و کار —  NOC 1122

۱,۹۱۵

۲%

مدیر در زمینه تبلیغات، بازاریابی و ارتباط عمومی —   NOC 0124

۱,۷۷۵

۲%

 

مهارت زبانی

  • لازم است در مهارت های زیر آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه مورد تایید ما را بدهید.
  • نوشتن
  • خواندن
  • شنیدن
  • صحبت کردن
  • حداقل نمره سیستم کانادایی سطح بندی زبان انگلیسی و فرانسوی (CLB ) را کسب کنید.
  • نتایج نمرات را در پروفایل اکسپرس انتری خود وارد کنید.

امتیاز مهارت زبان در اکسپرس اینتری

آزمون های زبانی شما تا دو سال بعد از تاریخ آزمون اعتبار خواهد داشت. روزی که شما اقدام به گرفتن پذیرش اقامت دائم می کنید، باید این نتایج معتبر باشند.

شما باید حداقل در سطح CLB 7 که مورد تایید زبان رسمی کانادا است (در فرانسوی NCLC) باشید. نتایج تست شما در زمان تقاضا و پر کردن پروفایل ورودی اکسپرس و زمانی که برای اقامت دائم فرم پر می کنید اید حقیقی ومعتبر  باشد (کمتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد) .

زبان خارجی سطح ۱صحبت کردنمهارت شنیداریمهارت خواندنمهارت نوشتار
سی ال بی ۹ یا بالاتر۶۶۶۶
سی ال بی ۸۵۵۵۵
سی ال بی ۷۴۴۴۴
پایین تر از سی ال بی ۷عدم امکان تقاضاعدم امکان تقاضاعدم امکان تقاضاعدم امکان تقاضا

برای گرفتن امتیاز در زبان رسمی سطح دوم باید به حداقل CLB سطح ۵ در هر چهار مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ برسید.

نکته: شما تنها زمانی برای زبان رسمی دوم خود امتیاز کسب می کنید که در هر چهار مهارت آن به حداقل نمره CLB سطح ۵ رسیده باشید.

زبان خارجی سطح ۲امتیازات
سی ال بی حداقل ۵ در هر چهار مهارت۴
سی ال بی ۴ یا کمتر در هر یک از چهار مهارت۰

تحصیلات

چنانچه در کانادا مدرسه رفته اید، باید مدرک معتبر، دیپلم یا درجه تحصیل کانادایی از یکی از مراکز زیر داشته باشید:

  • دبیرستان
  • دانشگاه

تحصیل در کانادا

اگر تحصیلات خارجی دارید باید:

  • گواهی نامه کامل داشته باشید.
  • گزارش معادل سازی مدارک تحصیلی از یک آژانس معتبر داشته باشید که نشان دهد تحصیلات شما معادل یک مدرک کامل، دیپلم یا درجه تحصیلی کانادایی در یکی از مقاطع زیر است.
  • دبیرستان
  • دانشگاه

جدول امتیاز بندی تحصیلات

سطح تحصیلاتمتقاضی متاهلمتقاضی مجرد
متقاضیهمسر
کمتر از دیپلم۰۰۰
دیپلم دبیرستان۲۸۲۳۰
دوره یکساله پس از دیپلم۸۴۶۹۰
دوره دو ساله پس از دیپلم۹۱۷۹۸
دوره سه ساله پس از دیپلم۱۱۲۸۱۲۰
دو مدرک تحصیلی  پس از دیپلم که حداقل یکی از آنها پس از اتمام دوره سه ساله باشد۱۱۹۹۱۲۸
فوق لیسانس۱۲۶۱۰۱۳۶
دکترا۱۴۰۱۰۱۵۰

با سیستم امتیازدهی مهاجرتی کانادا آشنایی ندارید؟ می خواهید امتیاز مهاجرتی خود را محاسبه کنید؟
در مقاله زیر هر آنچه در این مورد نیاز دارید بدانید را برای شما گردآوری کرده ایم.

سیستم امتیازدهی برای مهاجرت به کانادا


اثبات وجوه

لازم است ثابت کنید که پول کافی جهت حمایت مالی از خود و خانواده برای زندگی در کانادا دارید. مگر اینکه:

  • هم اکنون قادر به قانونی کار کردن در کانادا هستید.
  • پیشنهاد شغلی معتبر از سوی یک کارفرما در کانادا دارید.

امتیازبندی انطباق پذیری و سازگاری (ماکسیموم ۱۰ امتیاز)

یکی از شرایط مهاجرت به کانادا از طریق تخصص انطباق پذیری می باشد. اگر شما همسری دارید و یا یک شریک حقوقی دارید که با شما به کانادا مهاجرت می کند، آن ها هم می توانند امتیازاتی برای انطباق پذیری و سازگاری خود به دست آورند. شما می توانید برای هر آیتم فقط یک بار امتیاز به دست آورید.

ویزای موقت کار کاناداماکسیموم تعداد امتیازاتی که می توانید در این بخش کسب کنید ۱۰ است. به جدول زیر جهت کسب اطلاعات بیشتر نگاهی بیاندازید:

سازگاریامتیاز
همسر و یا شریک شما دارای سطح زبانی زیر باشد:همسر شما یا شریک حقوقی شما دارای سطح زبانی انگلیسی یا فرانسوی حداقل سی ال بی ۴ یا بالاتر در هر چهار مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ باشد.

برای گرفتن این امتیازات شما باید نتایج آزمون وی را که از یک سازمان معتبر و تایید شده برای کانادا صادر شده است در حین تقاضا گزارش کنید. در روز انجام اپلای نتایج نباید بیش از ۲ سال از تاریخ صدورشان گذشته باشد.

۵
سابقه تحصیلی قبلی شما در کانادا:شما حداقل دو سال آکادمیک و دانشگاهی را گذرانده اید ( در یک برنامه که حداقل دو سال به طول انجامیده است ) در یک مدرسه دبیرستان یا دانشکده در کانادا.

تحصیل تمام وقت به معنای حداقل ۱۵ ساعت  کلاس در هر هفته، و شما باید در یک سطح مناسب آکادمیک در طی این زمان قرار داشته باشید که این موضوع توسط مدرسه یا کالج ثبت و ذخیره می شود.

۵
سابقه تحصیلی قبلی همسر یا شریک شما در کانادا:همسر شما و یا شریک حقوقی که دارید حداقل دو سال آکادمیک و دانشگاهی را گذرانده باشد ( در یک برنامه که حداقل دو سال به طول انجامیده است ) در یک مدرسه دبیرستان یا دانشکده در کانادا

تحصیل تمام وقت به معنای حداقل ۱۵ ساعت  کلاس در هر هفته، و وی باید در یک سطح مناسب آکادمیک در طی این زمان قرار داشته باشد که این موضوع توسط مدرسه یا کالج ثبت و ذخیره شود.

۵
سابقه قبلی کاری شما در کانادا:شما حداقل در گذشته یک سال در کانادا شغل تمام وقت داشته باشید.

در یک حوزه شغلی که در لیست های Skill type 0 یا Skill type A یا Skill Type ‌   در رتبه بندی ملی شغلی یا همان NOC قرار داشته باشد، همچنین به همراه یک مجوز کار معتبر و یا هنگامی که اجازه کار در کانادا را داشته اید.

۱۰
سابقه شغلی قبلی همسر یا شریک شما در کانادا:همسر یا شریک حقوقی شما در گذشته حداقل یک سال در کانادا شغل تمام وقت داشته باشد.

در یک حوزه شغلی که در لیست های Skill type 0 یا Skill type A یا Skill Type ‌   در رتبه بندی ملی شغلی یا همان NOC قرار داشته باشد، همچنین به همراه یک مجوز کار معتبر و یا هنگامی که اجازه کار در کانادا را داشته است.

۵
پیشنهاد کار قبلی از شرکت یا فردی در کانادا:شما از فاکتور پنجم امتیاز گیری برای مهاجرت امتیاز کسب کرده اید: پیشنهاد شغلی از کانادا

 

۵
بستگان در کشور کانادا:

شما و یا اگر همسر و یا شریک حقوقی شما بستگان یا

·         والدین

·         پدربزرگ یا مادربزرگ

·         کودک

·         نوه

·         فرزند والدین (برادر یا خواهر)

·         فرزند پدربزرگ یا مادربزرگ (عمه، عمو، خالی و دایی) یا

·         نوه یکی از والدین (برادرزاده و یا خواهرزاده) که:

·         در کانادا زندگی می کند

·         ۱۸ سال یا بیشتر دارد و

·         شهروند کانادا است یا اقامت دائم دارد

۵

حداقل امتیاز اکسپرس اینتری

امتیاز هر فرد، مجموع امتیازاتی است که در جدول های بالا ذکر شده است. این امتیازات برای زوجین میتواند بیشتر شود، اما فقط امتیاز فرد متقاضی ملاک است مگر اینکه همسر وی، پرونده ای جداگانه در سیستم اکسپرس ایناری تشکیل دهد.

در سال های اخیر حداقل امتیاز سیستم اکسپرس انتری برای دعوت به مهاجرت به کانادا کاهش پیدا کرده است. معمولا پایه امتیازی ۴۵۰، امتیاز مناسبی برای اخذ اقامت دائم محسوب می شود. اما بسته به فاصله بین قرعه کشی ها و شرابط داوطلبان و میزان پذیرفته شدگان این امتیاز تغییر میکند.

نمودار حداقل امتیاز لازم برای دعوت به اقامت دائم کانادا
نمودار حداقل امتیاز لازم برای دعوت به اقامت دائم کانادا

هزینه اکسپرس اینتری

در زیر جدول هزینه های مهاجرت اقتصادی به کانادا که مهاجرت به کانادا از طریق تخصص جزو این دسته می باشد را مشاهده می کنید.

انواع هزینه های مورد نیازهزینه به دلار کانادا
هزینه مربوط به تقاضای مهاجرت اکونومی۱۰۴۰ (شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلاری و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
هزینه مربوط به تقاضای مهاجرت اکونومی (بدون هزینه حق اقامت دائمی کانادا)۵۵۰
هزینه ثبت تقاضا به همراه همسر و یا شریک حقوقی۱۰۴۰ (شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلاری و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
هزینه تقاضا برای همسر یا شریک حقوقی (بدون هزینه حق شهروندی دائم کانادا)۵۵۰
هزینه تقاضا به همراه یک کودک غیر مستقل – به ازای هر فرزند۱۵۰

آخرین قرعه کشی اکسپرس انتری

قرعه کشی های اکسپرس اینتری معمولا به صورت هر دو هفته یک بار برگزار می شوند، شما می توانید برای اطلاع از نتایج آخرین قرعه کشی و میزان امتیاز لازم، پیج اینستاگرام ما به نشانی aplo.law دنبال کنید.

در چه قسمتی از کانادا می توانید زندگی کنید:

در صورت اخذ ویزای کار از سیستم اکسپرس انتری شما میتوانید در همه ایالت های کانادا کار و زندگی کنید، به جز ایالت کبک. چرا که کبک نیروی کار ماهرش را خودش انتخاب می کند. در صورتیکه قصد زندگی در کبک را دارید برای دریافت اطلاعات بیش تر به بخش سرمایه گذاری استان کبک رجوع کنید.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو

مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا