برابری جنسیتی، گام بعدی سیاست مهاجرت پذیری کانادا

خبر خوش برای متقضایان مهاجرت به کانادا از طریق تخصص : کانادا در تلاش است تا برابری جنسیتی بیشتری را در پذیرش مهاجران به وجود آورد.

آخرین گزارش اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۸ نشان می دهد که تعداد زنانی که بیش از ۴۰۰ امتیاز در سیستم امتیازدهی مهاجرت به کانادا CRS کسب کرده اند، ۵۶ % نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد کرده است.

سیستم جامع امتیازدهی مهاجرت به کانادا به دولت فدرال اجازه می دهد تا متقضیان مهاجرت به کانادا در سیستم اکسپرس انتری را بتواند پایش و رتبه بندی کند و بهترین گزینه ها را به بازار کار کانادا معرفی کند.

گزارش اکسپرس انتری ۲۰۱۸

در گزارش انتهای سال ۲۰۱۸ اکسپرس انتری، امتیاز زنان در برخی اوقات با مردان برابر شده و در برخی از آمار ها از مردان نیز پیشی گرفته اند.

با اینکه هنوز تعداد داوطلبان مهاجرت مرد در لیست اکسپرس انتری بیشتر است، درصد رو به رشدی از زنان به امتیاز بالای ۳۵۰ دست پیدا کرده اند و همچنین درصد زنانی که موفق به کسب بیش از ۴۰۰ امتیاز شده اند ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

بررسی آماری داوطلبان مهاجرت به کانادا

  • از تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ ، ۷۵% از ۳۹۷۲۳ متقاضی زن ، امتیازی بین ۳۵۰ تا ۴۴۹ کسب کرده اند.
  • این مقدار برای مردان ۷۱% از میان ۵۵۶۹۰ متقاضی گزارش شده است.

تعداد مردان هنوز در این بازه بیشتر از زنان است، اما درصد زنان با امتیاز بین ۳۵۰ و ۴۵۰، نزدیک به ۴ درصد از مردان بیشتر است.

درصد متقاضیان با امتیاز بالای ۴۰۰ در سیستم جامع امتیازدهی مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۸ ، در زنان ۷۰ % و در مردان ۶۷ % گزارش شده است. در صورتی که این درصد برای زنان در سال ۲۰۱۷ ، ۶۲ % بود.

مقایسه بین سال 2017 و 2018 در مردان و زنان

به طور مشابه تعداد زنان بیشتری نسبت به مردان در سال ۲۰۱۸ موفق به کسب بیش از ۹۵۰ امتیاز شده اند. در مجموع ۶۵ زن در مقابل ۵۵ مرد.

گزارش سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ که تعداد زنان ۴۲ در مقابل ۷۰ مرد بود، پیشرفت قابل توجهی را در تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا با امتیاز بالای ۹۵۰ نشان می دهد.

از سوی دیگر، زنانی که در سال ۲۰۱۸ در سیستم اکسپرس انتری ثبت نام کرده اند، امتیاز بیشتری در مهارت زبان فرانسه نسبت به مردان کسب کرده اند.

آمار دعوت به درخواست اقامت دائم ITA

یکی دیگر از مولفه های نشان گر بهبود در میزان نمایش حضور زنان در میان مهاجران جدید به کانادا، تعداد افراد دعوت شده به درخواست Invite To Apply برای اقامت دائم کانادا Permanent Residency است. زنان از میان ۸۹۸۰۰ ITA صادر شده در سال ۲۰۱۸، ۳۷۳۲۲ دعوت را به دست آورده اند که معادل ۴۲ درصد کل را شامل می شوند.

با این که تعداد آنها از مردان کمتر است، باید در نظر داشت که نسبت زنان واجد شرایط ۴۱ درصد بوده است. در بحث تعداد درخواست ثبت نام  نیز در سیستم اکسپرس انتری سال ۲۰۱۸ ، زنان بیشتری به عنوان مهاجر اصلی ( نه به عنوان همراه فرد مهاجر) نسبت به سال های قبل ثبت نام کرده بودند.

به طور مشابه تعداد زنان مستقل متقاضی مهاجرت از ۵ کشور، از مردان آن کشور بیشتر بود. بیشترین اختلاف درصد متقاضیان مهاجرت را جامائیکا داشت که ۶۷ درصد متقاضیان زن بودند و پس آن فیلیپینی ها با ۶۱ درصد متقاضی زن در جایگاه بعدی قرار داشتند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کیا سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام
    مدرک های IELTSو( TEFL (120 h دارم 5 سال هم سابقه تدریس در دانشگاه و به صورت خصوصی دارم
    امکانش هست بتونم ویزای کاری یا اقامت بگیرم. یا اصلا شغلی برای زندگی دایم در کانادا پیدا کنم؟
    متاهل هستم با یک فرزند و 31 ساله هستم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به کانادا، لطفا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید.

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 270 مشاهده پرسش
    سلام
    من مدرک مهندسی دارم و ۱۴ سال سابقه کار پتروشیمی
    شانسی برای نیروی کار متخصص ژاپن دارم یا کانادا
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. درحال حاضر ویزای کار بلند مدت ژاپن برای متقاضیانی صادر می شود که در حوزه های علوم کامپیوتر مثل طراحی شبکه، وبسایت، گرافیک وبسایت و ... ، فعالیت دارند. اگر تمایل به بررسی شرایط خود برای اخذ اقامت کانادا را دارید، می توانید فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا از وبسایت پر کنید تا کارشناسان دفتر با شما تماس بگیرند.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر