قوانین کار دانشجویی کانادا

کانادا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یک مقصد تحصیلی وسوسه انگیز جهت دریافت مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد است و به شما اجازه می دهد کار دانشجویی هم زمان با تحصیل داشته باشید.

در صورتی که شما یکی از این دانشجویان هستید یا به تحصیل در کانادا فکر می کنید می توانید گزینه های اشتغال در حین تحصیل را نیز در نظر بگیرید.

با اشتغال در حین تحصیل می توان خود را از نظر مالی حمایت کرده، بر روی دروس خود تمرکز داشته و یک امتیاز به رزومه خود اضافه کرد.

کار کردن در کانادا در دوران تحصیل به تجربه ای تبدیل می شود که علاوه بر درآمدی مناسب به سازگاری سریع تر فرد در کشور جدید نیز کمک می کند. فرد به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید با قوانین آشنا شده و بداند در چه مکان هایی به دنبال کار دانشجویی باشد.

در این مطلب علاوه بر انواع کار های دانشجویی، محل جستجوی این فرصت های شغلی نیز بیان شده تا افراد بتوانند در طول سال تحصیلی یا تعطیلات به کار مشغول شوند.

قوانین کار دانشجویی در کانادا

پس از شروع برنامه تحصیلی، افراد می توانند هم در دانشگاه و هم بیرون آن به کار مشغول شوند. دانشجویان بین المللی می توانند تحت شرایط زیر مشغول به کار شوند:

  • شغل های پاره وقت در حین تحصیل (حداکثر تا ۲۰ ساعت در هفته)
  • شغل های تمام وقت در حین تعطیلات (حداکثر تا ۴۰ ساعت در هفته)

همچنین، دانشجویان می توانند برای شرکت در دوره های کارآموزی درخواست داده یا با داوطلب شدن امتیاز های مثبتی به رزومه خود اضافه کنند.

به لطف تعداد فراوان برنامه های حمایتی استانی در کانادا دستیابی به این فرصت های شغی حتی برای دانشجویان بین المللی نیز امکان پذیر است.

گسترده ترین برنامه حمایتی استراتژی اشتغال جوانان نام دارد که بر روی سه شاخه اصلی ارتباط مهارت ها، تمرکز بر حرفه و شغل های تابستانی در کانادا تمرکز دارد.

کسب درآمد حین تحصیل در کانادا

شرایط اشتغال کار دانشجویی در کانادا

شرایط بدست آوردن یک شغل در خارج از دانشگاه به شرح زیر است:

  • فرد باید یک دانشجوی تمام وقت با اجازه تحصیل معتبر باشد
  • دارا بودن شماره بیمه اجتماعی (SIN)
  • دانشجو باید مشغول به تحصیل در مقطع تحصیلات عالی در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) بوده یا در صورت سکونت در استان کبک باید در حال گذراندن یک برنامه فنی حرفه ای باشد.
  • دانشجو در حال تحصیل در یک برنامه اکادمیک، فنی یا ورزشی حرفه ای باشد که در انتها به او یک مدرک، دیپلم یا گواهینامه اعطا شود.
در صورت تمایل به اشتغال در کار های درون دانشگاهی فرد نیازی به اجازه کار یا شماره بیمه اجتماعی نداشته و محدودیت ۲۰ ساعت کار در هفته برای او اعمال نمی گردد.

مراحل یافتن یک شغل مناسب در کانادا

قبل از شروع به جستجوی کار افراد باید شماره بیمه اجتماعی خود را دریافت کنند تا علاوه بر داشتن اجازه کار، بتوانند به برنامه های ملی و دیگر مزایا دسترسی داشته باشند.

همچنین، شغل هایی وجود دارند که دارای شرط حداقل سن هستند. این سن بسته به هر استان کانادا می تواند متفاوت باشد. دانشجویان علاوه بر نوشتن رزومه، کاور لتر و آماده شدن برای مصاحبه می توانند وبسایت های کاریابی را نیز بررسی کنند.

همچنین، یک بازار شغلی پنهان نیز وجود دارد که بر اساس پیشنهادات دیگران شکل می گیرد. به همین ترتیب، به افراد توصیه می شود تا دایره اجتماعی خود را گسترش داده و با دیگران ارتباط برقرار کنند.

از جمله روش های گسترش دایره اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرکت در یک انجمن یا کمیته حرفه ای/ دانشجویی
  • انجام کار های داوطلبانه
  • شرکت در جلسات اطلاعاتی یا دورهمی های مرتبط با کسب و کار

همچنین، با جستجو در وبسایت ها می توان لیست فرصت های شغلی دانشجویی در کانادا را مشاهده کرد.

بهترین دانشگاه های کانادا

کانادا، یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تحصیل شناخته می شود. سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین المللی با هدف تحصیل در کانادا در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی این کشور مشغول به تحصیل می شوند.

بهترین دانشگاه های کانادا

درآمد کار دانشجویی در کانادا چقدر است؟

در لیست زیر چند نمونه از فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی آورده شده است. با اینکه ممکن است دانشجو شغلی مرتبط با زمینه درسی خود پیدا نکند اما از درآمد مناسب فرصت های شغلی دیگر می تواند بهره مند شود.

  • کتابدار: ۲۵ دلار (کانادا) در ساعت
  • مترجم آموزشی: ۱۳ دلار در ساعت
  • دستیار خدمات مشتریان: ۱۱ دلار در ساعت
  • راهنمای آکواریوم ها: ۱۳ دلار در ساعت
  • دستیار فروش: ۱۲ دلار در ساعت
  • آشپز: ۱۳ دلار در ساعت
  • دستیار دفتر کار: ۱۳ تا ۱۵ دلار در ساعت
  • دستیار منابع انسانی: ۱۳ دلار در ساعت
  • نجات غریق: ۱۲ دلار در ساعت

کار دانشجویی تابستانی در کانادا

  • نقاش: ۱۳ دلار در ساعت
  • هماهنگ کننده امور جشن ها: ۱۰ دلار در ساعت
  • مشاور اردو: ۱۲ دلار در ساعت
  • هماهنگ کننده امور تفریحی: ۱۵ دلار در ساعت
  • هماهنگ کننده فعالیت های سرگرمی: ۱۵ دلار در ساعت
  • نانوا: ۱۱ تا ۲۲ دلار در ساعت

روش های خلاقانه کسب درآمد حین تحصیل در کانادا

کار دانشجویی در کانادا فقط به موارد بالا ختم نمی شود، شما می توانید با اندکی خلاقیت، درآمد بیشتری برای خود ایجاد کنید.

خلاقیت و کار دانشجویی در کانادا

تدریس در دانشگاه های کانادا

در صورتی که دانشجویان در موضوعی خاص مهارت داشته و از درس دادن لذت می برند می توانند به دانش آموزان دیگر آموزش دهند. البته، آموزش به دانش آموزان مدارس در شهر محل سکونت می تواند با درآمد های بیشتری همراه باشد.

فروش بلیط های دانشجویی مسابقات

دانشجویان با شرکت در مدارس فوتبال یا بسکتبال اغلب بلیط های مسابقات را به صورت رایگان یا با درصدی تخفیف بدست می آورند. دانشجویان می توانند با فروش این بلیط ها به دوستان خارج از شهر خود یا دیگر طرفداران این مسابقات کسب درآمد کنند.

تبلیغات

تمامی کسب و کار هایی که گروه هدف آن ها دانشجویان هستند به دنبال روش های ارزان جلب این افراد می باشند. دانشجویان می توانند برای این شرکت ها تبلیغات انجام داده و کسب درآمد کنند.

وبلاگ نویسی

در صورتی که وقت زیادی را در اینترنت گذرانده و از نوشتن هم لذت می برید می توانید وبلاگ نویسی را امتحان کنید. با اینکه شروع این کار نیاز به تلاش فراوان دارد اما در صورت جذب مخاطبان کافی می توان با استفاده از برنامه های تبلیغاتی گوگل (google adsense) یا همکاری در فروش آمازون (amazon affiliate) کسب درآمد کرد.

همچنین، می توان با استفاده از وبسایت هایی چون affiliatescout.com تبلیغ دهندگان را جستجو کرد. در صورت پیشرفت در زمینه وبلاگ نویسی توجه تبلیغ دهندگان جلب شده و حاضر خواهند شد تا برای تبلیغ در وبلاگ شما هزینه ای را پرداخت کنند.

طراحی وسایل مرتبط با دانشگاه

دانشجویان، والدین، فارغ التحصیلان، کارکنان و بسیاری از افراد دیگر هستند که به دانشگاه شما علاقه مند بوده و حاضرند وسایلی مرتبط با آن را خریداری کنند. از جمله این وسایل می توان به تیشرت ها، لیوان ها، کلاه ها، برچسب ها و زیور آلات دارای نشان یا اسم دانشگاه اشاره کرد.

نظر دهی یا شرکت در مطالعات

اساتید دانشگاه جهت استخدام شدن یا ماندن در سمت استادی باید آثاری از خود منتشر کنند. بخشی از این فرایند نیز شامل انجام تحقیقات می باشد.

دانشجویان می توانند با شرکت در مطالعات درون دانشگاهی کسب درآمد کنند. همچنین، می توان از سطح دانشگاه فراتر رفته و برای عضویت در مطالعات و تحقیقات با شرکت ها و موسسات دیگر تماس گرفت.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم اگه کسی پناهندگی کانادا رو بگیره بعدش بخواد هم تحصیل کنه هم کار کنه باز هم قوانین ساعت کاری شاملش میشه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      در مورد پناهندگی اطلاعاتی نداریم

  • تصویر کاربر م سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    خواستم بگم کسی فوق لیسانس مثلا رشته روان شناسی بالینی را در دانشگاه های کانادا بگذارند بعداز فارغ تحصیلی از دانشگاه بعداز فوق لیسانس میشود درکاناداکلینیک زدو دراون رشته فارغ تحصیل کار کنی یا خیر؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. فارغ التحصیلان موسسات معتبر آموزشی در کانادا (DLI ) می توانند بعد از فارغ التحصیلی به مدت حداکثر طول دوره تحصیل خود، ویزای کار دریافت کرده و در کانادا کار کنند ( PGWEP). (البته باید حتما دقت کنید که دانشگاه مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را داشته باشد)

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر فرحنازغلامی سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    با سلام
    پسرم متولد 1375 می باشد سال 99 درخواست پذیرش از کالج فنگشویی در شهر لندن استان تورنتو دریافت کرد و برای انگشت نگاری قبل از نوروز رفت هفته پیش جواب ریجکتیش اومده در نامه ریجکتی گفتن که شماکشور کانادا را راضی نکردید که بعد از اتمام تحصیل به ایران برمی گردید الان باید چیکار کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. باید نواقص پرونده را رفع و مجدد با یک پرونده قوی تر اقدام کنید. 

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر NIMA شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من 20 سال سن دارم و دیپلم رشته ی تجربی دارم با معدل 18.5 و این که کارت پایان خدمت هم دارم و الان مشغول به گرفتن ایلتس حداقل نمره 7 هستم .
    می خواستم که شما یه توضیح بدید که من کی باید یرای اخذ ویزا شرع کنم و از کجا شروع کنم و این که اگر من تحصیلو تمام کنم میتونم اقامت کل بگیرم ؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدید .
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. ابتدا باید روش مناسب مهاجرت برای شما مشخص شود. در صورت تمایل به مشاوره رایگان، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر Sami چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام اگه دانشجویی یک هفته حدود 27 ساعت کار کرده باشه ولی بقیه هفته ها همه کمتر از 20 ساعت باشه، ممکنه براش مشکلی پیش بیاد؟ چ مشکلی؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بر اساس قانون دانشجوی بین المللی اجازه فقط بیست ساعت کار در هفته را دارد و نباید خلاف آن عمل کند.

  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    من و همسرم هرو دو لیسانس تئاتر و ایشون دارای سابقه ی بیشتری هستن من دستیار دندانپزشک . شغل دوم ایشون تولید و فروشنده ی شلوار زنانه هستن . از چه روشی برای مهاجرت به کانادا کبک اقدام کنیم که نتیجه برسیم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. علاوه بر سوابق شغلی فاکتورهای دیگری نیز موثر هستند و هر یک از برنامه های مهاجرتی دارای شرایط و ضوابط خاص خود هستند. بعنوان مثال برای مهاجرت به استان کبک و با توجه به اینکه اکثر جمعیت این منطقه فرانسوی زبان هستند، حتما باید مدرک زبان فرانسه را ارائه دهید. توصیه می کنیم فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان شرایط شما را ارزیابی کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

    2. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۸ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. علاوه بر سوابق شغلی فاکتورهای دیگری نیز موثر هستند و هر یک از برنامه های مهاجرتی دارای شرایط و ضوابط خاص خود هستند. بعنوان مثال برای مهاجرت به استان کبک و با توجه به اینکه اکثر جمعیت این منطقه فرانسوی زبان هستند، حتما باید مدرک زبان فرانسه را ارائه دهید. توصیه می کنیم فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان شرایط شما را ارزیابی کرده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر