حمایت دولت کانادا از بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی PS752

جاستین ترودو،  نخست وزیر کانادا روز شنبه اعلام کرد، اقداماتی را جهت حمایت دولت کانادا از خانواده شهروندان کانادایی جان باخته در سانحه هوایی تهران در نظر دارد.

برنامه حمایت دولت کانادا از خانواده قربانیان

در خلال کنفرانس خبری روز شنبه، ترودو به خبرنگاران گفت که اداره مهاجرت و خدمات کنسولی کانادا، در موضوع وارد شده و با خانواده قربانیان حادثه به صورت مستقیم ارتباط دارد.

دولت ایران در حال همکاری با وزارت امور خارجه کانادا برای صدور ویزا به خانواده و وابستگان مسافران پرواز PS752 است.

ترودو گفت: “ما در حال همکاری با همتایان خود برای تسهیل پروسه صدور ویزا هستیم. در حال حاضر ایران مشارکت لازم را جهت صدور ویزا اعمال می دارد”.

سه دفتر کنسولی عصر یکشنبه در تهران شروع به فعالیت می کند. یک مقام دولتی گفت که این دفاتر، زیر نظر وزارت امور خارجه هستند و امیدواریم با استقرار این تیم، اقدامات لازم در روزهای آتی به سرعت انجام گیرد.

سخنرانی ترودو در حمایت دولت کانادا از خانواده قربانیان سانحه هوایی

شنبه گذشته، ایران، پس از تکرار عدم مسئولیت این کشور در حادثه انفجار هوایپمای تهران- اکراین، بالاخره اقرار کرد که موشک جنگی این کشور در اثر خطای انسانی به هواپیمای اکران برخورد کرده است و باعث کشته شدن ۱۷۶ نفر، از جمله ۵۷ تبعه کانادا شده است.

این حادثه که در روز چهارشنبه به وقوع انجامید، تنها لحظاتی پس از پرتاپ موشک های بالستیک ایران به یک پایگاه آمریکایی در کشور عراق، اتفاق افتاد.

از آنجایی که اتباع کانادا که به نحوی متأثر از این حادثه بوده اند باید به ایران سفر کنند، ترودو بیان کرد که وزیر مهاجرت این کشور، مارکو مندینیکو، یک موقعیت ویژه برای اطمینان از صدور ویزای این افراد ترتیب داده است.

اداره مهاجرت ، پناهندگی و شهروندی کانادا نیز روز جمعه اعلام کرد که اقدامات ویژه ای را برای کمک به اعضای خانواده قربانیان این سانحه انجام می دهند که شامل کانادایی ها ، ساکنین دائمی و کسانی که به صورت موقت در کانادا هستند.

توییت وزیر مهاجرت کانادا - حمایت دولت کانادا از بازماندگان

دولت کانادا اذعان کرد مساعدت های لازم برای افرادی که باید به ایران سفر کنند یا مدارک خود را به صورت فوری به ایران برسانند، و همچنین افرادی که باید به صورت موقت در کانادا اقامت داشته باشند، ترتیب داده شده است. همچنین برای خانواده هایی که باید برای مراسم خاکسپاری و ترحیم به کانادا سفر کنند یا امور شخصی قربانیان را پیگیری کنند و به ویزای کانادا نیاز دارند، همکاری های لازم انجام می شود.

 خط ارتباطی اختصاصی کانادا برای بازماندگان پرواز تهران کیف

در راستای برنامه حمایت دولت کانادا از خانواده قربانیان سانحه هوایی، راه های ارتباطی اختصاصی با وزارت امور خارجه کانادا برقرار شد.

خانواده های قربانیان فاجعه سقوط هواپیما می توانند با شماره ۲۸۳۱-۸۶۴-۸۳۳-۱ از خاک کانادا و آمریکا تماس بگیرند.

افراد دیگری که در کشورهای دیگر زندگی می کنند و نیاز به کمک رسانی دارند می توانند با شماره ۲۰۲۹-۸۴۳-۴۳۸-۱ تماس بگیرند.

همچنین اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از طریق ایمیل [email protected] در خدمت بازماندگان این سانحه دلخراش است.

همچنین وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرد، کسانی که نیاز به کمک کنسولی دارند می توانند از طریق شماره تماس ۳۱۲۴-۳۸۷-۸۰۰-۱ و یا ایمیل [email protected] با این وزارت خانه در تماس باشند.

راه های ارتباطی با وزارت امور خارجه کانادا

تشکیل کارگروه های اختصاصی توسط کانادا

ترودو گفت: یک کارگروه اضطراری توسط یان شوگارت، دفتر دار شورای خصوصی سلطنتی، تشکیل شده تا از رسیدن حمایت لازم به عزیزان و خانواده های قربانیان اطمینان حاصل کند.

همچنین گروه بین المللی هماهنگی و واکنش، کارگروه دیگری با هدف تحقیقات پیرامون علت سقوط هواپیما روز یکشنبه به ریاست وزیر امور خارجه کانادا تشکیل جلسه داد.

این گروه از نمایندگان کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هواپیما حضور داشنمد تشکیل شده که شامل بریتانیا، سوئد، اوکراین، کانادا و افغانستان است. شهروندان بسیاری هم از ایران در این پرواز حضور داشتند اما ایران نماینده ای در این گروه تحقیق ندارد.

در همین زمان، سه ویزا برای بازرسان کانادایی صادر شده که انتظار می رود، روز شنبه عصر به تهران برسند. این بازرسان برای برقرار کردن ارتباط حضوری برای حمایت از خانواده های کانادایی تحت تاثیر فاجعه هوایی وارد تهران می شوند.

در حال حاضر ارتباط رسمی دیپلماتیکی بین ایران و کانادا وجود ندارد و همچنین ایران سفارت فعالی در کانادا ندارد و همین مسئله گرفتن ویزای ایران برای مسئولان کانادایی را سخت کرده است.

در نتیجه نمایندگان وزارت امور خارجه کانادا در آنکارا حضور یافته اند تا مراحل صدور ویزای آنها از طریق سفارت کانادا در ترکیه که عهده دار روابط کنسولی با ایران است، انجام شود.

پیگیری گرفتن پاسخ برای خانواده قربانیان

ترودو همچنین افزود:

ما نیاز داریم به خانواده قربانیان پاسخگو باشیم، اما پیش از آن باید گام های بیشتری برداشته شود. یک تحقیق کامل باید درباره این سانحه دلخراش انجام شود.

ما نیازمند شفافیت کامل هستیم تا به این سوال پاسخ دهیم: چگونه همچنین تراژدی دردناکی ممکن است اتفاق بیفتد؟

خانواده ها به دنبال عدالت و مسئولیت پذیری این حادثه بودهو شایسته یک پاسخ مناسب و درخور از سمت دولت کانادا هستند.

موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو، ضمن تسلیت به همه مردم ایران و خانواده های قربانیان فاجعه هوایی تهران کیف، آمادگی خود را جهت کمک و مشاوره اخذ ویزای کانادا به این بازماندگان اعلام می کند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    ویزای کار
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳ مهر ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فر ممهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر هومن سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    ایا من به عنوان پسرخاله ۳ قربانی هواپیمای اکراینی میتوانم از امکانات عنوان شده نخست وزیر کانادا استفاده کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. در صورتی که شامل استفاده از این برنامه باشید، می توانید درخواست خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید. 

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر هاله شنبه ۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید ادرس سایتی که برای ثبت نام بازماندگان هواپیمای اکراینی بود را میخواستم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. به وبسایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه کنید: 

      www.canada.ca

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر فرهاد دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام شما تجربه جدیدی از قوانین بستگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی کسب نموده اید
    راجع به اینکه مطرح شده است ویزای pr به بستگان نزدیک میدهند اطلاعاتی کسب فرموده اید
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. لطفا وبسایت اداره مهاجرت کانادا در خصوص قوانین مربوط به خانواده قربانیان سانحه هوایی را مطالعه کنید. 

    2. تصویر کاربر فرهاد دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام متاسفانه در سایت معرفی شده مطلبی یافت نشد لطفا بیشتر راهنمایی بفرمایید چون ما قصد داریم این کار را در اولین فرصت شوع کنیم و اگر شما اطلاعاتی در این خصوص دارید با شما قرار داد ببندیم( موضوع خانواده سانحه هواپیمای اوکراینی و شهروندی)
    3. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. لطفا لینک زیر را چک کنید:

      https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/corporate/mandate/policies-operational-instructions-agreements/ps752-public-policy.html. اطلاعات و اخبار مربوط را می توانید در این لینک بخوانید.

    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر زهره سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    با سلام من پزشک متخصص پاتولوزی هستم با سن ۵۶ سال و تجربه کاری حدودبیست سال ایا میتوانم از طریق برنامه اکسپرس اینتری وارد کانادا شوم در غیر اینصورت بهترین راه برای مهاجرت من به کانادا چیست با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برنامه اکسپرس انتری کانادا دارای سیستم امتیاز بندی است و متاسفانه سن بالای 40 سال هیچ امتیازی را دریافت نمی کند که این موضوع امتیاز لازم برای شرکت در این برنامه را می کاهد و متقاضی شانس شرکت در این برنامه را نخواهد داشت. با توجه به شرایط سنی ذکر شده از طریق برنامه های تجاری کانادا می توانید اقامت دائم کانادا را کسب کنید. این برنامه ها شامل استارتاپ،

      سرمایه گذاری، کار افرینی و ... است. به شما توصیه می کنم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت زیر پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و روش مناسب مهاجرت برای شما را مشخص کنیم.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر