کسب درآمد دلاری از کانادا: سرمایه گذاری در بورس کانادا

سرمایه گذاری در بورس کانادا یکی از بهترین راه های کسب درآمد دلاری برای خارجی های غیر مقیم و همچنین مهاجران به کاناداست. در این مقاله به مزایا و معایب سرمایه گذاری در سهام و اوراق قرضه کانادا می پردازیم.

سرمایه گذاری در سهام و اوراق قرضه کانادا

کانادا یکی از ثروتمند ترین ملت های جهان است که تولید ناخالص داخلی آن به ۱.۷ تریلیون دلار می رسد. در حالی که صنعت خدمات کانادا بر اقتصاد آن چیره شده اما منابع طبیعی فراوان این کشور صادرات آن را تشکیل می دهند. این عوامل به کمک یکدیگر سبب شده اند تا کانادا به یکی از مقاصد برتر سرمایه گذاری در جهان مخصوصا برای سرمایه گذاران آمریکایی و آسیایی تبدیل شود.

سرمایه گذاران می توانند اوراق قرضه و سهام شرکت های کانادایی را به روش های مختلفی خریداری کنند. اوراق قرضه و سهام شرکت های کانادایی را می توان به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار تورنتو (TSX)، بورس کانادا (CSR) یا دیگر بازار های اوراق بهادار در کانادا خریداری کرد.

بازار بورس کانادا - سرمایه گذاری در بورس

پیشبینی وضعیت اقتصادی آینده کانادا

کانادا به عنوان یکی از امن ترین کشور های جهان با سیاست مالی و منابع طبیعی قوی شناخته می شود. کانادا کشوری با اقتصاد قوی و کسری بودجه اندک است. سرمایه گذاران باید از همبستگی قوی کانادا با ایالات متحده آمریکا آگاه باشند زیرا این همبستگی می توانند تاثیر تنوع بخشی به سبد سهام را کاهش دهند. همچنین، سهام مرتبط با منابع طبیعی کانادا می توانند تحت تاثیر تغییرات قیمت جهانی کالا ها قرار گیرند.

از سوی دیگر، با رونق گرفتن استارت آپ ها و پیشی گرفتن کانادا از آمریکا در حوزه استارت آپ های تکنولوژی، تعداد و  ارزش شرکت های حاضر در بازار های بورس کانادا به سرعت در حال افزایش است.

مزایای سرمایه گذاری در بورس کانادا

کانادا دارای منابع طبیعی فراوان و قدرتمندی است که از فلزات گران بها تا نفت خام را در بر می گیرند. این منابع به کانادا امکان داده اند تا علاوه بر تامین انرژی خود، به کشور های دیگر نیز انرژی صادر کند. این کشور صرف نظر از داشتن منابع فراوان، نرخ تورم بسیار پایداری دارد. اقتصاد های مبنی بر منابع طبیعی به دلیل تغییر بهای حامل های انرژی اغلب دارای تورمی نوسانی و ناپایدار هستند. این پدیده به نفرین منابع نیز شناخته می شود.

بخشی از این پایداری به دلیل سیاست های پولی سخت گیرانه تر، اهداف تورمی ۲ درصد و کمک های مالی محافظه کارانه تر دولت به شرکت ها می باشد.

در سال ۲۰۱۰ کسری بودجه دو کشور کانادا و آمریکا به ترتیب ۲.۱ و ۹.۸ درصد بود. در سال ۲۰۱۸ کانادا حتی توانست که در نیمه اول سال ۰.۸ درصد بودجه اضافه بیاورد.

در همین زمان کسری بودجه آمریکا ۴ درصد تولید ناخالص داخلی بود. همچنین، کانادا در مقایسه با بسیاری از کشور های آسیایی و اروپایی نیز عملکرد بهتری دارد. این بهبود عملکرد به معنای چشم انداز بلند مدت مطلوب تر و ثبات اقتصادی می باشد.

سرمایه گذاران خطر پذیر آمریکایی به همراه ۱.۳۷ میلیارد دلار در حال آمدن به سمت بازار های کانادا هستند. این وضعیت نمایانگر افزایش محبوبیت شرکت های جدید در میان سرمایه گذاران آمریکایی می باشد.

فرصت سرمایه گذاری در استارت آپ های کانادا

کانادا برای توسعه استارت آپ های خود برنامه جدیدی توسعه داده است که بر اساس آن علاوه بر کسب درآمد از طریق این کسب و کار های نوین، به افراد سرمایه گذار و خانواده ایشان، اقامت دائم کانادا را به صورت مستقیم ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه مهاجرتی، مقاله زیر را مطالعه کنید.

سرمایه گذاری در استارت آپ های کانادا

خطرات سرمایه گذاری در کانادا

ایالات متحده آمریکا بزرگ ترین شریک تجاری کانادا بوده و اقتصاد کانادا با اقتصاد آمریکا همبستگی زیادی دارد. این گفته یعنی امکان دارد بازار کانادا برخلاف بازار های دیگر تنوع چندانی برای سرمایه گذاران آمریکایی نداشته باشد. اقتصاد کانادا بخش بزرگی از نیروی خود را از کالا های ناشی از منابع طبیعی بدست می آورد.

سرمایه گذاری در کانادا با ETF و ADR

آسان ترین راه سرمایه گذاری در کانادا از طریق لیست صندوق های سرمایه گذاری یا رسید های سپرده آمریکایی است که توسط آمریکا معرفی شده اند. صندوق های سرمایه گذاری کانادا به سرمایه گذاران این امکان را می دهند که با خرید یک سهم، در صد ها سهم سرمایه گذاری کنند.

این صندوق های سرمایه گذاری می توانند در کل اقتصاد کانادا یا صنایع خاصی از آن سرمایه گذاری کنند. از سوی دیگر، رسید های سپرده آمریکایی یا ADR به سرمایه گذاران این امکان را می دهند تا بدون زحمت تبدیل پول خود به پول خارجی سهام شرکت های کانادا را خریداری کنند. در این جا برخی از صندوق های سرمایه گذاری محبوب در کانادا آورده شده اند:

  • صندوق درآمد انرژی کانادا
  • صندوق شاخص MSCI کانادا
  • صندوق IQ کانادا
  • صندوق ۳۰ شرکت جدید کانادا (برای سرمایه گذاری پر ریسک)

در این جا برخی ADR های محبوب کانادا آورده شده اند:

  • بانک مونتریال
  • شرکت بروکفیلد آفیس (در زمینه سرمایه گذاری املاک)
  • منابع طبیعی کانادا (سهامی خاص)
  • شرکت نفت ایمپریال (سهامی خاص)
  • شرکت راه آهن ملی کانادا

سرمایه گذاری در سهام و اوراق قرضه کانادا

سرمایه گذاران می توانند اوراق قرضه و سهام شرکت های کانادایی را به صورت مستقیم از بورس اوراق بهادار تورنتو (TSX)، بورس کانادا (CSR) یا دیگر بازار های اوراق بهادار در کانادا خریداری کنند.

برخی کارگزاری های بورس در آمریکا امکان معامله در بازار اوراق بهادار کانادا را نیز فراهم می کنند. با این حال، ممکن است همه کارگزاری های بورس آمریکا این امکان را نداشته باشند.

بازار بورس تورنتو

در حالی که اغلب شرکت های بزرگ کانادا در لیست شاخص ۶۰ شرکت برتر نمایش داده می شوند، شرکت های جدید در لیست شاخص ۵۰ شرکت پر خطر جای می گیرند. بنابراین، سرمایه گذارانی که به دنبال یک نقطه شروع خوب برای سرمایه گذاری در اوراق بهادار کانادا هستند می توانند به جستجو و تحقیق در لیست این شرکت ها بپردازند. با این حال، بسیاری از شرکت های معدن کاری جدید در کانادا میان سرمایه گذاران خارجی محبوب هستند.

سرمایه گذاران باید از قوانین و شرایط مالیات در کانادا آگاهی داشته باشند. امکان دارد، نرخ مالیات بر درآمد و عواید سرمایه ای، برای سرمایه گذاران خارجی نسبت به سرمایه گذاران آمریکایی متفاوت باشد. سرمایه گذاران باید با مشاوران یا یک فرد متخصص در زمینه مالی درباره مقدار این تفاوت ها و مواجه با قوانین مالیاتی خارجی مشورت کنند.

آیا خارجی ها هم می توانند در بورس کانادا سرمایه گذاری کنند؟

بله، اتباع کشور های دیگر هم می توانند به راحتی بدون نیاز به سفر به کانادا از طریق کارگزاری های معتبر و وکلای اقتصادی، به راحتی در کسب و کارها و بورس کانادا سرمایه گذاری کنند. البته سرمایه گذاری در بورس کانادا مشروط بر آن است که فرد اقامت دائم کانادا یا پاسپورت کانادایی داشته باشد.

کانادا فرصت جذابی را جهت سرمایه گذاری در اقتصادی قدرتمند با منابع طبیعی فراوان به سرمایه گذاران ارائه می دهد. سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری در شرکت های کانادایی را دارند می توانند از طریق صندوق های سرمایه گذاری، رسید های سپرده آمریکایی یا سرمایه گذاری خارجی مستقیم توسط کارگزاری های معتبر اقدام کنند.

خدمات اپلو برای کسب درآمد ارزی از کانادا

موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو، با تجربه سال ها کار و فعالیت در مشاوره و اجرای سرمایه گذاری در کانادا می تواند در تمامی مراحل سرمایه گذاری در کانادا و همچنین تبدیل شدن به سهام دار در بورس اوراق بهادار کانادا همراه و راهنمای شما باشد.

با کمک مشاوران حقوقی ایران اپلو شما می توانید به راحتی با افتتاح حساب در کانادا درآمد دلاری خود را در کانادا تثبیت کنید و دیگر نگران بی ارزش شدن سرمایه خود نباشید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر