شرایط ویژه ی مهاجرت پرستاران به کانادا در دوران کرونا

مهاجرت پرستاران در دوران کانادا در کشورهایی مثل آلمان، ایتالیا و کانادا بسیار بیشتر شده است. جذابیت شغل، دستمزد و احترام بیشتر باعث شده است تا نرخ رشد مهاجرت پرستاران در دوران کرونا افزایش پیدا کند. گرچه همواره مهاجرت به کشورهای دیگر برای پرستاران فراهم بوده، ولی اکنون، با شیوع ویروس کرونا، پذیرش این افراد در کشورهای دیگر راحت تر صورت می گیرد.

در حال حاضر، کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و استرالیا تمایل زیادی برای جذب پرستاران ایرانی دارند، تا بتوانند کمبود نیروی کار خود را برای دوران کرونا جبران کنند.

تا جایی که در برخی موارد شرط تسلط به زبان برای مهاجرت افراد شاغل در این حرفه برداشته شده است.

شیوع ویروس کرونا و مهاجرت پرستاران

کشورهایی همچون سوئد، کانادا، آلمان، دانمارک، نروژ و نیوزلند جزو بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران بنابر فرصت های شغلی هستند. اما مهاجرت پرستاران به کانادا در دوران کانادا چطور است؟

پرستاری از مشاغل پر تقاضا جهت کار در اروپا، کانادا و برخی کشورهای آسیاسی است. اما مطلبی که در مهاجرت پرستاران در دوران کرونا و یا قبل از آن برای فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پرستاری مطرح است، معادل سازی مدارک تحصیلی است. 

از نظر وظایف، سطوح متفاوتی برای کار در این حرفه در خارج کشور در نظر گرفته شده:

انواع پرستار

وظایف

پرستار ثبت شده  (RN)

کار در بیمارستان و درمانگاه، کمک به بیماران و انجام فوریت های پزشکی

پرستار عملی (LPN)

فعالیت تحت نظارت RN، آماده سازی دارو ها و بررسی علائم حیاتی بیمار

پرستار بالینی

پرستار پیشرفته و فعالیت درزمینه تشخیص و درمان بیماریها در حیطه تخصص خود

پرستار پزشک (NP)

تشخیص بیماری و تجویز دارو تحت نظر پزشک

پرستار مراقبت های ویژه

فعالیت در بخش مراقبت های ویژه

پرستار اتاق عمل

فعالیت در اتاق عمل، طول عمل و مراقبت های بعد از عمل

پرستار مراقبت های ویژه نوزاد

فعالیت در بخش مراقبت های ویژه نوزادان

پرستار دیالیز

کمک و خدمات به افراد دیالیزی

پرستار بیهوشی

مسئولیت بیهوشی برای افراد در طی عمل و مراقبت های بعد از بیهوشی

پرستار اورژانس

مسئولیت رسیدگی به افراد با آسیب های شدید

پرستار انکولوژی

مراقبت از بیماران سرطانی

پرستار خانگی

مراقبت از کودکان و سالمندان در منزل

راه های مهاجرت پرستاران در دوران کرونا

راه های مهاجرت پرستاران

یکی از ابتدایی ترین و ساده ترین روش های مهاجرت پرستاران در دوران کرونا و قبل از آن، تحصیل در رشته پرستاری در کشور مد نظر بوده و هست. دانشگاه ها و کشور های مختلف قوانین متفاوتی در زمینه ورود به رشته پرستاری دارند اما به طور کلی، متقاضیان می توانند به تحصیل در این رشته یا به زبان انگلیسی و یا به زبان رسمی همان کشور مشغول شوند. 

متقاضیان تحصیل در رشته پرستاری می توانند لیسانس خود را در زمینه پرستاری اخذ نموده و سپس در مقطع کارشناسی ارشد، به تحصیل در یکی از شاخه های تخصصی مشغول شوند. همچنین تحصیل در شاخه های مدیریتی نیز یکی از گزینه های جذاب برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری محسوب می شود.

شاخه هایی نظیر مدیریت سلامت از پرطرفدار ترین این رشته ها هستند. 

در برخی از کشور ها نیز شرایط تحصیل در رشته پزشکی پس از فارغ التحصیلی در رشته پرستاری امکان پذیر است. 

اخذ اقامت از طریق پرستاری در دوران کرونا

اخذ اقامت از طریق پرستاری

متقاضیان اقامت در اکثر کشورهای اروپایی، بعد از ۵ سال اقامت خود را دریافت می کنند. از سوی دیگر، در کشورهایی مثل کانادا و استرالیا از همان ابتدا به متقاضی اقامت دائم داده می شود. 

در کشور های عربی به متقاضیان اقامت دائم و تابعیت اعطا نمی شود و افراد تنها تا زمانی که در این کشور مشغول به کار هستند، اجازه حضور در کشور مورد نظر را دارند و پس از پایان مدت قرارداد کاری و در صورت عدم تمدید آن، موظف به خروج از کشور هستند.

مهاجرت پرستاران به کانادا

مهاجرت به کانادا، بین پرستاران تقاضای زیادی دارد و مورد حمایت دولت فدرال نیز است. با توجه به تقاضای بازار کار کانادا برای این رشته، بخصوص در همه گیری ویروس کووید-۱۹، ویزای کار از طریق اشتغال در حوزه پرستاری و پذیرش مهاجرت پرستاران در دوران کرونا ،جزو برنامه های این کشور است.

متقاضیان باید در کشور خود سابقه کار و مجوز فعالیت در حوزه پرستاری را داشته باشند. پرستاران در کانادا برخلاف ایران که همه تحت عنوان پرستار معرفی می شوند؛ عناوین و وظایف مختلفی دارند و بر اساس سوابق کاری دارای رتبه بندی هستند.

حقوق پرستاران در کانادا

کانادا دارای یکی از بهترین سیستم های مراقبت بهداشت در جهان است و پرستاران در کانادا از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار هستند. در کانادا پرستاران با تجربه تا ۶۵ هزار دلار در سال حقوق دریافت می کنند.

مهاجرت پرستاران به کانادا از دو طریق امکان پذیر است:

ویزای تحصیلی مهاجرت پرستاران به کانادا

برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا نیاز به اخذ ویزای تحصیلی است. در مقطع لیسانس، نیاز به تحصیل در بازه زمانی ۴ ساله، داشتن آیلتس حداقل ۶.۵ آکادمیک، همراه با معدل خوب نیاز است تا متقاضی عنوان پرستار ثبت شده در کانادا را دریافت کند.

برای شرکت در مقطع فوق لیسانس، متقاضی باید مدرک کارشناسی خود را به عنوان پرستار در کشور خود دریافت کرده باشد و با داشتن آیلتس آکادمیک با نمره ۷ یا ۷.۵، می تواند در این مقطع به ادامه تحصیل بپردازد. قبل از ورود به این مقطع، از متقاضی آزمون ورودی توسط انجمن پرستاران کانادا گرفته می شود.

ویزای تحصیلی پرستاری برای کانادا

مراحل دریافت اقامت دائم کانادا برای پرستاران

پس از مدتی کار، پرستاری که به دنبال اقامت دائم کانادا است، ممکن است گزینه های مهاجرت خود را از طریق برنامه هایی مانند مسیر تجربه کار کانادایی (کو آپ)  یا برنامه های انتخاب استانی، انتخاب کند.

هنگامی که مدارک آموزشی مطابق با برنامه های آموزشی پرستاری در کانادا تعیین شود، سازمان تنظیم مقررات پرستاری، بعد از آن پاسخ خواهد داد که آیا سایر شرایط تایید شدن مورد نیاز است یا خیر. همچنین معیارهای دیگری از قبیل تجربه کاری، شخصیت متقاضی، مهارت زبانی، نداشتن سابقۀ کیفری و مثبت بودن سابقه کاری متقاضی در محل کارش نیز مطرح است.

هنگامی که ارزیابی مثبتی از بررسی های انجام شده صورت گیرد، استانها و قلمرو های کانادا، به استثنای کبک، از متقاضی پرستاری خواهند خواست که در آزمون ثبت نام پرستار رسمی کانادا (CRNE) یا آزمون ثبت نام پرستار (Practicing Canadian CPNRE) به عنوان بخشی از فرآیند عضویت در نظام پرستاران کانادا شرکت کنند. 

در حال حاضر، این امتحانات فقط در کانادا انجام می شود. پس از اینکه متقاضی با موفقیت آزمون را طی کند، میتواند واجد شرایط برای کار در کانادا شود.

اقامت دائم کانادا برای پرستاران

مجوز فعالیت بعنوان پرستار در کانادا 

برای دریافت مجوز فعالیت بعنوان به پرستار در کانادا باید مراحل زیر طی شود:

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 168 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و احترام اینجانب جواد مفرح 39 ساله بهیار در رشته پرستاری با سابقه کاری 18سال در بیمارستان نمازی شیراز. قلب کوثر. در قسمت اورژانس و فوریت‌های پزشکی تقاضای کار در کشور کانادا را خواستارم لطفا راهنمایی فرمایید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان وارد وبسایت شده و فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید. کارشناسان دفتر پس از بررسی شرایط با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر m شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    ببخشید واسه کمک پرستارم شرایط واسه مهاجرت باتوجه ب این پاندمی کرونا وجود داره یا خیر؟؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام، بله. در صورت داشتن شرایط می توانید از برنامه پرستار خانگی و یا سایر برنامه های مهاجرتی اقدام کنید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر م سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    من ٤٧ سالم هست و پرستار بخش اي سي يو هستم و همچنين دياليز ، دو تا دختر ١٨ و ١٥ ساله دارم ايا ميتونم اقامت و كار براي خودم وهمسرم ( دخترام ) بگيرم و اينكه مدرك زبان ايلتس ندارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس بگیریم. فقط فراموش نکنید که داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا الزامی است.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    آیا برای مهاجرات کارشناسان آزمایشگاه جهت کار در خارج کشور راهی هست؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      سلام. دفتر وکالت اَپلو به صورت تخصصی در زمینه اخذ انواع ویزا و اقامت کشور کانادا فعالیت دارد.  برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص مهاجرت به کانادا، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    سلام روز بخیر
    من ۴۹ سال دارم و با پسرم زندگی میکنم و زبان انگلیسی و روسی بلدم و ۱۸ سال سابقه کار در خرید و فروش فرآورده های نفتی و حمل و نقل و اجاره کردن کشتی های تانکر جهت نقل و انتقال فراورده های نفتی دارم
    آیا شانس مهاجرت و کاریابی را دارم؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. با توجه به شرایط سنی ذکر شده، شرایط باید به صورت دقیق تر بررسی شود. به شما توصیه می کنم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر مهسا شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر سوالی که داشتم خدمتتون این هست که با مدرک کارشناسی اتاق عمل اینجا میشه به عنوان RN یا پرستار اتاق عمل(نه تکنسین) تو کانادا با گذروندن دوره های معادل سازی مدرک تحصیلی شروع به کار کرد؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. بله می توانید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر