مهاجرت به کانادا از طریق دوست

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، مکانهای دیدنی بسیاری دارد. خیلی از افراد خواستار مهاجرت به کانادا و یا دیدن این شگفتیها از نزدیک هستند، افراد برای بازدید از کانادا باید در خواست ویزای توریستی بدهند و برای اخذ ویزای توریستی بهتر است که دعوتنامه داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم مهاجرت به کانادا از طریق دوست را مورد بررسی قرار دهیم.

اگرچه دعوتنامه برای ویزای کانادا جزء مدارک ضروری نیست، ولی یکی از مدارکی است که می‌تواند شانس موفقیت درخواست ویزای کانادا را تا حدود بسیار زیادی افزایش دهد مخصوصا اگر دعوت نامه از طرف اقوام درجه یک صادر شود. 

البته برای ویزاهایی مانند، سوپر ویزای کانادا، دعوتنامه الزامی و متقاضی ویزای کانادا می‌بایست دعوتنامه کانادا را به همراه باقی مدارک به سفارت ارائه دهد. این دعوت نامه از طرف دوستان شما نیز می تواند باشد. با نوشتن دعوت نامه می توانید به دوست خود کمک کنید. باید توضیح دهید که چگونه به فرد کمک خواهید کرد. به عنوان مثال، ممکن است پیشنهاد پرداخت بلیط هواپیما یا محل اقامت را بدهید. دعوت نامه می تواند کمک کند، اما تضمین نمی کند که فرد ویزا شود.

ساختار خاصی برای دعوتنامه ها وجود ندارد ولی انتظار می رود که دعوتنامه اطلاعات زیر را شامل شود:

مزایای داشتن دعوت‌نامه برای مهاجرت به کانادا از طریق دوست

برای اخذ ویزای توریستی کانادا الزامی برای داشتن دعوت‌نامه وجود ندارد اما وجود آن تأثیر زیادی برای دریافت ویزا دارد، و باعث می‌شود پرونده شما بااهمیت بیشتری بررسی شود اما لزوماً نمی‌توان با قطعیت گفت که ویزای توریستی حتماً صادر خواهد شد.

بنابراین با داشتن این نوع دعوت‌نامه شانس شما بیشتر و راه شما برای اخذ ویزای توریستی هموارتر خواهد شد. دقت داشته باشید بر روی دعوت‌نامه خود حتماً تاریخ و امضا وجود داشته باشد در غیر این صورت ازنظر حقوقی ارزشی نخواهد داشت.

دعوت نامه ویزای توریستی چیست؟

یکی از انواع ویزای موقت، ویزای توریستی یا همان ویزای مولتیپل کاناداست. از طریق دعوت نامه ویزای توریستی با توجه به اعتبار فرد ارسال‌کننده دعوت نامه، دارنده این ویزا اجازه دارد به‌طور موقت و برای مدت‌زمان مشخص در کشور مقصد اقامت داشته باشد.

شرایط فرد فرستنده دعوت نامه کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق دوست

همانطور که می دانید، دعوت نامه برای ویزای کانادا می تواند توسط هر کسی که به خوبی شما را میشناسد نوشته شود. اگر شما از کانادا برای اهداف کسب و کار، توریستی، تجاری، اقامتی و دیدار فامیل و دوستان بازدید می کنید می توانید این نامه را از یک عضو خانواده نزدیک مانند یکی از والدین، خواهر یا برادر، همسر، فرزند و غیره …، یا یک دوست نزدیک یا یک شریک تجاری دریافت کنید.

شرایط فرد ارسال کننده دعوتنامه کانادا

ضروری است که در هر صورت فرد فرستاده دعوتنامه یک فرد دارای اقامت دائم یا یک شهروند کانادا بوده و یا دارای یکی از ویزاهای اقامت بلند مدت باشد. فرد دعوت کننده شما نمی تواند یک مهاجر غیر قانونی باشد یا فردی که در کانادا وضعیت اقامت قانونی ندارد. آنها باید وضعیت اقامت دائمی و همچنین شغل و جریان مشخصی از درآمد داشته باشند تا دعوتنامه آنها تاثیر مثبتی بر تصمیم کنسولگری کانادا برای دادن ویزا به شما داشته باشد.

برای دریافت دعوت نامه ویزای مولتی کانادا که هدف آن دیدار و سفر به کانادا می باشد، کافیست کسی را در کانادا بشناسید. این شخص می تواند یکی از خویشاوندان درجه یک شما باشد، در این صورت فرد ارسال کننده میتواند دعوتنامه ویزای کانادا برای خواهر، دعوتنامه برای برادر، دعوتنامه برای والدین را تهیه و ارسال کند، نکته مهم این است که این فرد باید حداقل ۱۸ سال داشته باشد، اما این شخص میتواند یک دوست یا حتی یکی از آشنایان و یا دوست خانوادگی شما نیز باشد. 

✅نکته ۱: را نیز اضافه کرد که فردی که شما را دعوت میکند باید از نظر افسر ویزا یا افسر مهاجرت پرونده شما فردی دارای صلاحیت شناخته شود و این بسیار مهم است چرا که در تصمیم نهایی افسر ویزا بسیار موثر خواهد بود. 

✅نکته ۲: دیگری که باید به آن توجه کرد در خصوص فرد دعوت کننده شما باید فردی باشد که دارای یکی از ویزاهای اقامتی که مجوز بالای شش ماه اقامت به وی داده شده را دارا باشد و یا نهایتا” دارای اقامت دائم یا شهروندی کانادا باشد. 

شرایط فرد ارسال کننده دعوتنامه کانادا

شرایط ارسال دعوتنامه کانادا از طرف دانشجوی مهاجر

دانشجویان برای دعوت از خانواده یا دوستان خود باید ۶ ماه تحصیل در کانادا را بگذرانند و در صورت عدم توانایی دانشجویان دراثبات اینکه آنها برای ۶ ماه تحصیل ثبت شده اند، این درخواست ها توسط مقامات کانادایی رد می شوند.

آیا می توانم برای مهاجرت به کانادا از دوستم حمایت مالی کنم؟

متأسفانه، یک دوست در گروه “طبقه خانواده” قرار نمی گیرد. اگر شما یک شهروند کانادایی یا مهاجر مستقر هستید و می خواهید اقوام تحت طبقه خانواده را حمایت مالی کنید، افرادی که واجد شرایط حامی مالی هستند، همسر، شریک زندگی مشترک حقوقی، پدربزرگ و مادربزرگ ، پدر و مادر و فرزندان وابسته هستند. 

اگر خویشاوند شما وضعیت دیگری غیر از آن شش مورد ذکر شده نداشته باشد، از نظر قانونی مجاز به حمایت از وی نیستید. اگرچه شما نمی توانید دوست خود را برای اقامت دائم در کانادا حمایت مالی کنید، اما می توانید برای آنها نامه دعوت نامه ارسال کنید تا ویزای ویزیتور را درخواست کند.

ویزیتور کیست؟

ویزیتور یا توریست شخصی است که برای بازدید از اقوام خود در کانادا و یا به قصد تفریح و گردش، وارد کانادا می شود. توریست ها شهروند و یا مقیمان دائم کانادا نیستند و برای ورود به این کشور، باید ویزا دریافت کنند.

انواع ویزای توریستی

ویزای توریستی کانادا دو نوع است: 

ویزای سینگل یا یکبار ورود (Single Entry) 

متقاضی با ویزای سینگل اجازه دارد فقط یکبار و تا مدت زمان اعتبار ویزا در کانادا بماند. اگر زود تر از به پایان رسیدن اعتبار ویزا از کانادا خارج شود، دیگر قادر به بازگشت نیست و ویزا باطل می شود. 

ویزای چندبار ورود یا مولتیپل (Multiple Entry)

ویزای مولتیپل کانادا این امکان را به دارندگان آن می دهد تا در مدت زمان اعتبار ویزا بصورت نا محدود وارد کانادا شوند. مدت اعتبار ویزای مولتی پل کانادا، ۱۰ سال است ولی برای ایرانیان این مدت به اندازه طول اعتبار پاسپورت آن ها، یعنی حداکثر ۵ سال است. دارندگان این نوع ویزای توریستی کانادا، می توانند به مدت حداکثر ۶ ماه پس از هربار ورود به کانادا در این کشور بمانند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که افسر مرزی مستقر در فرودگاه می تواند مدت اعتبار اقامت با ویزای توریستی را کاهش یا افزایش دهد.

شرایط دریافت ویزای بازدید کننده از کانادا چیست؟

هر مسافر برای ورود به کانادا، بدون توجه به کشور مبدا، باید گذرنامه معتبر داشته باشد. گذرنامه باید یک صفحه باز داشته باشد تا افسران مهاجرت و کنترل گذرنامه هنگام حرکت از مرزها یا نقاط کنترل فرودگاه، به آن مهر بزنند. 

بسیاری از کشورها از درخواست ویزای بازدید کننده کانادا معاف هستند اما کشورهایی که معاف نیستند لازم است شخصاً در سفارت کانادا در کشور محل اقامت خود ظاهر شوند. هرچه روابط با کشورشان قوی تر باشد، شانس بیشتری وجود دارد که آنها بتوانند با موفقیت به یک افسر مهاجرت ثابت کنند که آنها پس از بازدید از کانادا به کشور خود باز خواهند گشت.

ویزیتور کیست؟

غربالگری بیومتریک توسط یک مشاور سفارت انجام می شود و اسناد مسافرتی که باید جمع آوری و ارائه دهید برای تأیید بررسی می شود (به طور کلی در طی یک دوره انتظار ۴-۶ هفته اما این بستگی به ملیت و محل درخواست شما دارد).

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آیدا سه شنبه ۳۰ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    درود، من مدتی هست با فردی آشنا شدم که میخوایم بیشتر همدیگه رو بشناسیم و ببینیم میتونیم با هم باشیم یا نه. هنوز اتفاق جدی مثل نامزدی نیوفتاده و همدیگه رو ندیدیم. میخواستم ببینم. ایشون شهروند هستن و میخواستم بدونم میتونن برای من دعوتنامه بدن و ویزا بگیرم؟ و باید با عنوان آشنایی زوجی یا نامزدی چیزی دعوتنامه بفرستن یا فقط دیدار دوستانه باید بفرستن؟تنها سابقه ی خروج من از کشور هم، ترکیه بوده و شنگن نداشتم تابحال و اقدامی نکردم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      در صورت شهروندی ویزای بازدید می شود

  • تصویر کاربر بیتا سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    من دوستم سیتیزن کاناداس ولی الان عربستان کار میکنه. میتونه از عربستان برام دعوتنانه بفرسته یا باید حتما در خاک کانادا باشه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۷ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      از کانادا

  • تصویر کاربر زهرا پنجشنبه ۱۳ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام خدمت شما استاد گرامی .ببخشید من چون قصد دارم دخترم که کلاس دهم هست بدای تحصیل به کانادا بفرستم یکی از دوستانم من رو به فردی معرفی کرد که ایشون میگن مدیر یه دبیرستان هستن وکلاس ها الان انلاین هست و هزینه کلاس انلاین ۸هزار به بالا گفتن میخاستم نظر شما دوست عزیز روبدونم ایا مدارسی با هزینه های کمتر هم وجود داره ...متشکرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت پنجشنبه ۱۳ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. هزینه تحصیل برای دانش آموزان بین المللی در کانادا به طور میانگین سالی بین 10 تا 15 هزار دلار کاناداست.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر ع.ک سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    آیامهاجرت به کانادا از طریق دعوت یک دوست میشه؟ و اگر میشه نیازی به مدرک زبان انگلیسی هستش یا خیر؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. برای اخذ ویزای توریستی می توانید علاوه بر سایر مدارک مورد نیاز، دعوتنامه ای نیز از دوست خود داشته باشید. برای گرفتن ویزای توریستی نیاز به مدرک زبان ندارید.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

       

  • تصویر کاربر ر. دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    برای خرید یک مغازه یا یک بیزنس که منجر به اقامت شود حداقل سرمایه چقدر باید باشد
    متشکرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای خرید بیزینس در کانادا هیچ رقم مشخص و ثابتی وجود ندارد چون قیمت هر بیزینس و مغازه به عوامل مختلفی از جمله نوع بیزینس، محله و شهر، اندازه بیزینس و .... بستگی دارد. ولی به طور کلی متقاضی باید حداقل 400 هزار دلار کانادا دارایی و حداقل 200 هزار دلار کانادا سرمایه نقدی داشته باشد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر