خدمات بعد از ورود به کانادا

در این مقاله با لیستی از کارهای مهم قبل و خدمات بعد از ورود به کانادا برای سهولت زندگی در کانادا و همچنین خدمات دولت برای تازه واردها آشنا خواهید شد. وضعیت هر تازه وارد به کانادا متفاوت است، بنابراین موارد زیر تنها نشانه ای از کارهایی است که شما ممکن است قبل از مهاجرت به کانادا انجام دهید. ممکن است بعضی ازموارد برای ورود شما به کانادا نیاز نباشد، اما بهتر است تا حد ممکن آماده باشید.

۱. کلیه اسناد رسمی متعلق به شما و اعضای خانواده ای که با شما مهاجرت می کنند را جمع آوری و به کانادا بیاورید. اسناد معمول عبارتند از:

معمولاً پس از خروج از کشور مبدا، تهیه این مدارک بسیار دشوارتر است. اگر اسناد اصلی به زبان انگلیسی یا فرانسوی (زبانهای رسمی کانادا) نباشد، باید ترجمه های معتبر را دریافت کنید. اگر به کبک مهاجرت می کنید، بهتر است اسناد را به زبان فرانسه ترجمه کنید. 

در غیر این صورت (به استثنای استان دو زبانه نیوبرانزویک)، ترجمه اسناد به انگلیسی به طور کلی بسیار مفید است. یک دارالترجمه با شهرت خوب در کشور مبدا خود انتخاب کنید. هنگام ارائه مدارک خود به مقامات کانادایی، همیشه اصل، ترجمه معتبر و نام و اطلاعات تماس دارالترجمه را ارائه دهید.

در صورت نیاز به ترجمه اسناد از انگلیسی به فرانسوی یا از فرانسوی به انگلیسی ، این کار در کانادا قابل انجام است. اگر اعضای خانواده ای دارید که بعداً مهاجرت می کنند، باید کپی مدارک آنها را نیز به همراه داشته باشید.

تقویت زبان فرانسوی یا انگلیسی

سعی کنید زبان انگلیسی یا فرانسوی خود را بهبود ببخشید. مهارت های ارتباطی ممکن است مهمترین ابزاری باشد که می توانید برای اقامت موفق در کانادا و یافتن شغل مناسب داشته باشید. زبانی که روی بهبود آن تمرکز می کنید به این بستگی دارد که در منطقه ای که برای سکونت انتخاب کرده اید، دارد. زبانهای رسمی کانادا انگلیسی یا فرانسوی هستند.

انتخاب محل سکونت

برنامه ریزی کنید که در روزهای اول حضور خود در کانادا کجا اقامت داشته باشید. برای کسب اطلاعات در مورد اسکان موقت و همچنین نحوه اجاره یا خرید خانه در کانادا، سایتهای مربوط به مسکن را بخوانید.

امادگی برای کار در کانادا

با انجام موارد زیر خود را برای یافتن شغل در کانادا آماده کنید:
کارهایی که باید قبل از ورود به کانادا انجام دهید

خرید بیمه درمانی خصوصی

این بیمه هزینه ی فوریت های پزشکی را تا زمان دریافت بیمه درمانی دولتی در کانادا پرداخت می کند. بیمه درمانی خصوصی ضروری است زیرا زمان بین درخواست و دریافت کارت بیمه خدمات درمانی دولتی می تواند سه ماه یا بیشتر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراقبت های بهداشتی در کانادا و دریافت بیمه درمانی دولت، سایتهای مربوط به مراقبت های بهداشتی در کانادا را مطالعه کنید.

و در اخر

✔️درباره استان و شهر یا شهر محل استقرار خود بیشتر بدانید.

✔️در صورت ورود به کانادا در پاییز، زمستان یا بهار، حتما چندین لباس گرم همراه داشته باشین.

✔️هنگام اقامت کانادا، در مورد قوانین کانادا و حقوق و مسئولیت های مدنی خود اطلاعات کسب کنید.

خدمات بعد از ورود به کانادا

یکی از مراکز بسیار مفید و کاربردی برای مهاجران تازه وارد که از طرف دولت کانادا خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کسانی قرار می دهد که به تازگی اقامت داﺋم کانادا را دریافته اند، Welcome Center Immigrant Services نام دارد.

بهتر است برای شروع ابتدا کدپستی یا آدرس محل زندگی فعلی و یا محلی که تقریبا می دانید در روزهای اول کانادا در آنجا هستید را داشته باشید و از طریق وب سایت زیر درخواست خدمات کنید.

 

www.cic.gc.ca

دریافت خدمات پس از ورود به کانادا

خوشبختانه در کانادا سازمان های متعددی هستند که در زمینه های زیر به تازه واردان کمک می کنند:

برای مشاهده فهرست کامل این سازمان ها به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

www.newcomerservicescanada.ca

کار در کانادا برای مهاجرین

مهاجران تازه وارد برای ورود به بازار کار ممکن است با موارد زیادی روبرو شوند. موانع زبانی یا فرهنگی ممکن است بر اعتماد به نفس تازه واردان یا توانایی آنها در برقراری ارتباط با کارفرمایان و همکارانشان تأثیر بگذارد. همچنین ممکن است با تبعیض روبرو شوند. 

افرادی که به تازگی به کانادا مهاجرت کرده اند، ممکن است به علت معتبر نبودن مدرک تحصیلی خارجی در کانادا، نداشتن لایسنس های لازم، تجربه کاری و تخصص در یافتن شغل مورد نظر، دچار مشکل شوند. در نتیجه، تعداد زیادی از مهاجران نیوکامر در مشاغل کم درآمد، مشاغل فصلی و مشاغل خدماتی و غذایی (رستوران وغیره) کار میکنند.

در حالت کلی به این دسته از مشاغل جنرال میگویند. که با لایسنس مهاجران تازه وارد و مراجعه به این سایتها شغل های تخصصی مورد نظر خود را پیدا کنند. این مشاغل مدرک تحصیلی، تجربه کاری و تخصص بالایی نیاز ندارند مانند: دستیار استاد، معلم حق التدریس، خدمتکار یا پیشخدمت، باریستا، راننده،مترجم، فروشنده و یا پرستار کودک.

سایت های کاریابی در کانادا

آٰژانس های خدمات در بدو ورود مهاجران به کانادا کمک خوبی به تازه واردان در زمینه کاریابی می کنند که شامل:

  • آماده کردن رزومه برای ورود به بازار کار
  • نوشتن نامه همراه رزومه (cover letter)
  • آمادگی برای مصاحبه های شغلی

سایتهای برای پیدا کردن شغل برای تازه واردها وجود دارد، مهاجران تازه وارد می توانند با مراجعه به این سایتها شغل های تخصصی مورد نظر خود را پیدا کنند.

www.jobbank.gc.ca 

www.ca.indeed.com

www.eluta.ca

آموزش رایگان زبان برای تازه واردهای کانادا

برخی ازسازمانها، برنامه Mentorship یا نوعی برنامه میزبانی اراﺋه می کنند. این برنامه طرحی براساس مشارکت داوطلبان است که به مهاجران در اولین ماه های ورود به کانادا از طریق آشنایی با فردی به نام Mentor کمک می کنند. میزبان شما می تواند در پاسخ به این موارد به شما کمک کند :

  1. محل های خرید
  2. یافتن مسکن
  3. ثبت نام فرزندان در مدرسه

و همینطوردولت فدرال و دولت های استانی کانادا برای تقویت سطح زبان کسانی که تازه به این کشور مهاجرت کرده اند دوره های رایگان آموزش زبان برگزار می کند.

دوره های تدریس زبان انگلیسی به تازه واردها:


Language Instruction for Newcomers to Canada-LINC


دوره های تدریس زبان فرانسوی به تازه واردها:


Course de Langue pour Ies immigrants au Canada-CLIC

ثبت نام فرزندان در مدرسه پس از مهاجرت به کانادا

یکی از دلایل مهاجرت افراد، بی تردید آینده فرزندانشان است. سیستم آموزشی کانادا تحصیلات برای تمام افراد را تضمین می کند. در کانادا، تمام کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۸ سال از حق تحصیل رایگان در مدارس برخوردارند.

دریافت بیمه پس از مهاجرت به کانادا

تازه واردان برای دریافت بیمه درمانی رایگان در استان یا قلمرو محل سکونت خود باید برای کارت مراقبت های درمانی اقدام کنند. افراد در استانهای بریتیش کلمبیا و انتاریو برای پوشش تحت سیستم درمان عمومی سه ماه باید در انتظار باشند. برای دیگر استانها و قلمروها پوشش بیمه درمانی در بدو ورود برقرار می شود.

انتخاب محل اقامت

یکی از اقدامات مهم در بدو ورود به کانادا یافتن مسکن است. بهترین راه جستجوی خانه اجاره ای از طریق اینترنت و سایتها و روزنامه های آگهی های روزانه است. در بعضی مواقع تبلیغ خانه های اجاره ای را جلوی ساختمانهای آپارتمانها می بینید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر