افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

هر فرد با توجه به نوع اقامت خود می تواند در کانادا حساب بانکی افتتاح کند. روش های باز کردن یا افتتاح حساب بانکی در کانادا برای شهروندان کانادایی و افراد غیر شهروند، متفاوت است. 

هنگامی که یک غیر شهروند کانادایی بخواهد در بانک کانادایی حساب باز کند باید، اسناد مهاجرت یا کارت اقامت دایم، مجوز کار یا تحصیل و گذرنامه را به بانک ارایه دهد. همچنین، ساکنان و مهاجران کانادا می توانند از روش های اینترنتی، تلفنی و حضوری برای باز کردن حساب استفاده کنند که البته روش حضوری بهترین روش است.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم، بله!

سایت اداره مهاجرت کانادا صراحتا اعلام کرده است که افراد با ویزای توریستی، حق باز کردن حساب بانکی در بانکهای کانادایی را دارند. این افراد با همراه داشتن پاسپورت، گواهینامه و یا کارت شناسایی معتبر امکان افتتاح حساب بانکی را خواهند داشت.

چه کسانی نیاز به افتتاح حساب بانکی در کانادا دارند؟

افرادی که از طریق کار، برای ادامه تحصیل و یا روش های مختلف مهاجرت به کانادا، وارد کانادا می شوند برای امور روزانه خود مثل نقل وانتقالات پول، پرداخت قبوض، خرید، دریافت حقوق، مالیات و … نیازمند افتتاح حساب در یکی از بانک های کانادا هستند.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا از راه دور

افتتاح حساب بانکی از راه دور و قبل از رسیدن به کانادا، نیز امکان پذیر است. 

برای ارائه ی درخواست افتتاح یک حساب بانکی از راه دور باید با گفت و گوی آنلاین یا از طریق پست الکترونیک یا تماس تلفنی با بانک صورت پذیرد. 

🔔این فرایند ساده نیست و انجام آن چند روز زمان خواهد برد.

مدارک لازم جهت افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی بین المللی از راه دور

امکان باز کردن یک حساب بانکی بین المللی نیز وجود دارد. چندین بانک بین المللی همانند BNP Paribas، Citibank و HSBC در کانادا فعالیت می کنند. اگر در یکی از بانک های بین المللی در کشور مبدا خود حساب باز کنید، آنها می توانند به شما کمک کنند تا قبل از ورود به کانادا، از راه دور افتتاح حساب نمایید. 

🔔از آنجایی که این حساب، حساب داخلی کانادا محسوب نمی شود، استفاده از آن احتمالا بسیار گران قیمت خواهد بود.

انواع حساب های بانکی در کانادا

به طور کلی در کانادا دو نوع حساب جاری و حساب پس انداز وجود دارد.

حساب بانکی Chequing account

این حساب، یکی از انواع حساب های بانکی در کانادا است که در جهت برداشت، خرید و انجام کارهای روزانه از آن استفاده می شود. 

حساب بانکی CDN Saving account

این حساب، حساب پس انداز برای دلار کانادا است که درصد کمی سود به آن تعلق می گیرد و برداشت پول از این حساب نیز کارمزد دارد.

حساب بانکی USD Saving account

حساب پس انداز برای دلار امریکا است و سود کمی به آن تعلق می گیرد.

حساب بانکی Credit Card account

این حساب یک حساب اعتباریست که برای خریدهای روزانه و اینترنتی استفاده می شود. این حساب از اعتبار شما در بانک مصرف می کند بنابراین بدهی هر ماه خود را باید در ماه بعدی، حداکثر تا تاریخی که بانک مشخص کرده، پرداخت نمائید، در غیر این صورت بهره ای بالا به بدهی شما اضافه خواهد شد و اعتبار شما نزد بانک خدشه دار می شود. 

چگونگی افتتاح حساب در کانادا

بهتر است قبل از مراجعه به بانک و افتتاح حساب بانکی، وقت قبلی بگیرید. تعیین وقت قبلی از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری به شعبه امکان پذیر است. حتما گذرنامه و مدارک شناسایی همراه داشته باشید و قبل از مراجعه، سایت بانک را چک کرده و شرایط و مدارک لازم برای افتتاح حساب را مطالعه کنید.

دبیت کارت 

بعد از افتتاح حساب یک کارت تحت عنوان دبیت کارت (Debit Card) دریافت می کنید. دبیت کارت معادل کارت های بانکی در ایران است و به آن کارت نقدی هم می گویند. در واقع این کارت جایگزین پول نقد است و انجام برخی عملیات های بانکی مثل دسترسی به خدمات تمام شعب، دستگاه های خودپرداز، خدمات مالی و بانکداری تلفنی را فراهم می سازد. 

دبیت کارت 

کردیت کارت

کارت دیگر، کردیت کارت ( Credit Card) یا کارت اعتباری است که به دارنده خود این امکان را می دهد تا خدمات و کالاهای مختلف را تا سقف مشخصی خریداری کرده و بهای آن ها را در پایان دوره اعتبار، که اصولا یکساله است، به صورت یکجا یا قسطی پرداخت کند. سقف اعتبار دریافتی به توانایی شما در بازپرداخت و درآمد شما دارد. Visa Card، Master Card و American Express از جمله کردیت کارت های پر تقاضا در کانادا هستند.

هزینه های جانبی بانکی در کانادا

هزینه ها و کارمزدهای بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است. این هزینه ها اصولا برای دانشجویان رایگان بوده و همچنین، برای تازه واردین به مدت محدودی رایگان است. پیشنهاد می شود که در ماه های اول افتتاح حساب، هر روز حساب خود را چک کنید تا با برآورد متوسط تراکنش خود در ماه، مناسب ترین کارت بانکی را برای خود انتخاب نمایند.

میزان سود بانکی در کانادا 

توجه کنید که بانک های کانادا سود بسیار کمی (درحدود ۲ درصد) به پول در بانک پرداخت می کنند، بنابراین روش خوبی برای سرمایه گذاری نیست! 

همچنین، بهره وام های بانکی در کانادا بسته به نوع حساب، اعتبار افراد، شهروندان کانادا، شهروندان خارجی مقیم کانادا و تاریخ افتتاح حساب بانکی در کانادا متفاوت می باشد؛ اما با این حال میزان این بهره بین ۵ الی ۱۵ درصد متغیر است.
میزان سود بانکی در کانادا 

انواع موسسات مالی در کانادا

برای اطلاع از شرایط و ضوابط افتتاح حساب در هریک از این موسسات باید یا به صورت حضوری به آن ها مراجعه کنید و یا از سایت آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید.

انواع بانک در کانادا

Royal Bank of Canada (RBC) 
 

Toronto-Dominion Bank (TD, TD Canada Trust)

Bank of Nova Scotia (Scotia Bank)

Bank of Montreal (BMO)

Canadian Imperial Bank of Commerce (CIBC)

انواع موسسات اعتباری در کانادا

اتحادیه های اعتباری، مانند بانک ها، موسسات مالی هستند، با این تفاوت که اعضای آنها مالک آنها هستند. آنها سازمانهای غیرانتفاعی هستند و وظیفه دارند به اعضای خود خدمت کنند. اتحادیه های اعتباری نرخ بهره بالاتری را برای سپرده ها و نرخ بهره کمتری را برای وام ها ارائه می دهند.

بانک های آنلاین در کانادا

بانک های آنلاین با نام مستعار بانک های دیجیتال یا بانک های مجازی به مشتریان خود دسترسی به بانکداری با کارمزد کم (یا بدون کارمزد) و دسترسی آسان، نرخ پس انداز بالاتر بهره، حداقل بانکداری موجودی و امنیت وجوه را ارائه می دهند. 

بانک های 

TANGERINE BANK، EQ BANK
و
SIMPLII FINANCIAL 
و موسسات اعتباری وابسته با بانک ها مثل:
 
MOTUSBANK
ALTERNA BANK
OUTLOOK FINANCIAL
ACCELERATE FINANCIAL
ACHIEVA FINANCIAL
HUBERT FINANCIAL
 و 
IMPLICITLY FINANCIAL
 برترین بانک های آنلاین کانادا در سال ۲۰۲۰ هستند.

شرایط افتتاح حساب برای دانشجویان بین المللی

یکی از اولین مواردی که بعد از ورود به کانادا به عنوان دانشجوی بین المللی لازم دارید، یک حساب بانکی است. این حساب برای انجام کارهای روزمره مثل خرید، پرداخت شهریه دانشگاه و … لازم است. اکثر بانک های کانادا به دانشجویان خدمات رایگان ارائه می دهند. 

برای افتتاح حساب بعنوان یک دانشجو نیاز به مدارکی مثل پاسپورت، نامه پذیرش، مجوز تحصیل (استادی پرمیت) و یا مجوز کار (ورک پرمیت) و … خواهید داشت. قبل از افتتاح حساب در هر یک از بانک ها و موسسات اعتباری در کانادا، حتما شرایط و الزامات را در سایت آنها مطالعه کنید.
دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Ali سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    با سلام
    من با پاسپورت دومینیکا و ویزای توریستی بزودی عازم کانادا هستم
    لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه می‌توانم در کانادا حساب بانکی باز کنم. سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با همراه داشتن پاسپورت، گواهینامه و یا کارت شناسایی معتبر امکان افتتاح حساب بانکی را خواهید اشت

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر