ویزای امریکا برای اساتید و محققان

سال هاست که آمریکا به دلایل زیادی مقصد محبوب مهاجران به شمار می آید. مهاجرت به این کشور به دلایل مختلفی صورت می گیرد ولی هدف اصلی اکثر مهاجران، اخذ گرین کارت و اقامت دائم کشور آمریکا است. ویزاهای متنوعی برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد و متقاضیان متناسب با شرایط خود می توانند از این ویزاها استفاده کنند. ویزای امریکا برای اساتید و محققان برجسته دانشگاهی می توانند از طریق ویزای EB1، بدون نیاز به انجام مراحل صدور گواهینامه کار (PERM)، صورت گیرد و آنها اقامت دائم ایالات متحده را بدست آورند.

یکی از روش های قانونی مهاجرت به آمریکا و گرفتن کارت اقامت این کشور، دریافت ویزای EB1 یا Employment base است. متقاضیان بدون شرایط سنی، مدرک زبان و سرمایه زیاد می توانند به عنوان یک فرد ماهر و متخصص اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. این ویزا برای افراد با توانایی های فوق العاده، محققان برجسته و اساتید، مدیران بین المللی و مدیریت های اجرایی می باشد.

به عنوان مثال، اگر شما یک جایزه بزرگ شناخته شده بین المللی، مانند یک جایزه نوبل را دریافت کرده اید، واجد شرایط برای دریافت ویزای EB1 خواهید بود. همچنین، دارندگان جایزه های ارزشمند جهانی مانند دارندگان مدال المپیک، برندگان جایزه اسکار، کن و دیگر جشنواره های معتبر جهانی، قادر به استفاده از این نوع ویزا هستند.

ویزای EB1 برای محققان و اساتید

ویزای EB1 از مزایای زیادی برخوردار است که مهمترین آن عدم نیاز به گواهینامه کار (Labor Certificate) در آمریکاست. مزیت دوم این نوع ویزا این است که هیچ محدودیت و ظرفیتی برای صدور این نوع ویزا وجود ندارد و فرآیند صدور گرین کارت در ویزای EB1 سریعتر از سایر ویزاها است. همچنین متقاضیان این ویزا می توانند در مدتی که درخواست ویزای EB1 آن‌ها در حال انتظار است، درخواست‌های مهاجرت دیگری را نیز در دسته‌های دیگر ارائه دهند.

انواع ویزای EB1

می توان ویزای EB1 را به سه گروه تقسیم نمود:
 
  • دسته اول: افراد دارای توانایی های فوق العاده
  • دسته دوم: محققان و اساتید برجسته دانشگاهی
  • دسته سوم: کارفرمایان و مدیران بین المللی

ویزای EB1برای محققان و اساتید برجسته

محققان و اساتید برجسته غیرآمریکایی که دارای توانایی های خاص بوده و یا در زمینه فعالیت خود دارای تخصص هستند و به عنوان محقق و استاد برجسته شناخته می شوند، واجد شرایط اخذ ویزای نخبگان آمریکا یا EB1 می باشند.

لازم است تا متقاضیان این دسته حداقل سابقه سه سال تدریس یا تحقیق در حوزه دانشگاهی و علمی داشته باشند و در صدد دریافت جایگاه ویژه تدریس یا تحقیق در یک مرکز آموزش عالی در آمریکا باشند.

آن ها باید در سطح بین المللی به عنوان یک فرد برجسته در یک زمینه دانشگاهی خاص شناخته شوند. علاوه بر نیاز به شناخته شدن در سطح بین المللی به دلیل برجسته بودن در یک زمینه دانشگاهی، متقاضیان باید قادر به اثبات توانایی خود در حوزه علوم و آموزش با تقدیر و جوایز ملی و بین المللی باشند.

روش های اثبات توانایی افراد برای دریافت ویزا

متقاضیان اخذ گرین کارت آمریکا از طریق ویزای EB1 به منظور اثبات توانایی های ویژه خود و یا موفقیت های ملی و بین المللی خود باید حداقل یک جایزه بزرگ و معتبر بین المللی را ارائه داده و یا حداقل ۳ ویژگی از موارد زیر را که توسط دولت آمریکا تعیین شده است، داشته باشند: 

🔔همچنین یک پژوهشگر و استاد برجسته با داشتن دو مورد از شش معیار زیر، می تواند شایستگی خود را برای اخذ این نوع ویزا، اثبات کند:

نحوه درخواست ویزای آمریکا برای اساتید و محققان

محققان و اساتید برجسته که قصد استفاده از ویزای EB1 را دارند باید اثبات کنند که ورودشان به آمریکا به طور قابل توجهی به نفع ایالات متحده در آینده خواهد بود. علاوه بر این، این افراد باید ثابت کنند که به کار خود در زمینه توانایی فوق العاده در ایالات متحده ادامه خواهند داد که فعالیتشان برای ایالات متحده سود قابل توجه و چشمگیری دارد. برای ثبت درخواست، متقاضیان باید:

  1. فرم  I- 140را تکمیل کنند.
  2. هزینه های پرونده را بپردازند. 
  3. کلیه مدارک و مستندات خود را برای اثبات توانایی خود جمع آوری و ارائه دهند.

بعد از ثبت نهایی، مراحل بررسی پرونده آغاز شده و در صورت نیاز به مصاحبه، زمان آن نیز اعلام می شود. بعد از قبولی پرونده، متقاضیان می توانند برای ثبت اقامت دائم اقدام کنند. 

مزایای دریافت ویزای آمریکا ویژه اساتید و محققان

  • کوتاه بودن پروسه نسبت به سایر روش ها و برنامه ها.
  • امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال.
  • امکان کار و زندگی در ایالات متحده.
  • عدم نیاز به کارفرما برای حمایت مالی.
  • امکان سفر آزادانه به داخل و یا خارج از ایالات متحده.
  • امکان اخذ تابعیت و پاسپورت کشور آمریکا
دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    با سلام
    اینجانب استاد یکی از دانشگاه های دولتی با مرتبه دانشیاری هستم. بیش از ۴۰ مقاله ISI در مجلات معتبر بین المللی و بیش از ۱۰ سال سابقه تدریس دارم. حدود ۵۰ سن دادم متاهل و داری دو فرزند زیر ۱۸ سال.
    آیا امکان اخذ ویزای آمریکا جهت اقامت برای بنده وجود دارد؟
    از راهنمایی شما متشکر و ممنونم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      آمریکا فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر ماهان سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر... ی مشاوره میخواستم برای کسی که ساکن کانادا هست و پی آر داره و پذیرش تحصیلی از آمریکا گرفته ...
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر