مزایای کارت اقامت دائم کانادا

کانادا به عنوان یک جامعه متنوع و چندفرهنگی شناخته شده است که با افتخار از تازه واردان سراسر جهان تجلیل و استقبال می کند. اقامت کانادا به این معنی است که فرد اجازه ورود به خاک کشور کانادا از طریق یکی از مسیر های هوایی، آبی و خاکی را دارد و می تواند در مدت زمان مشخص شده در این کشور حضور داشته باشد. اما مزایای کارت اقامت دائم کانادا چیست؟ و فرد دارنده دارای چه حقوقیست؟

کارت اقامت دائم (Permanent resident Card) سند مهمی است که وضعیت فرد در کانادا را تأیید می کند و به او امکان دسترسی به منابع خاصی را می دهد. در واقع کارت اقامت دائم کانادا (Canada PR Card) یک کارت رسمی و سند شناسایی است که مشخص کننده و اثبات کننده وضعیت شما، بعنوان یک مقیم دائم کانادا می باشد. 

مدت زمان اقامت شما در کانادا برای مدت ۵ سال روی آن درج شده است، در صورت خارج شدن از کانادا، برای ورود مجدد به این کارت نیاز خواهید داشت. از ژوئن سال ۲۰۰۲ به بعد، همه افرادیکه شرایط اقامت دائم در کانادا را کسب میکنند، بطور اتوماتیک در طی پروسه مهاجرت، اولین کارت PR خود را دریافت میکنند. 

عکس کارت اقامت دائم کانادا

این افراد تازه وارد “مهاجر تازه وارد” یا “Landed Immigrant” طی ماه اول ورود به کانادا، این کارت را در آدرسی که به هنگام ورود به فرودگاه کانادا اعلام کرده اند، دریافت خواهند نمود مگر اینکه مشکلی در آدرس یا عکس خود یا یکی از افراد خانواده وجود داشته باشد.

ایا با داشتن کارت اقامت دائم، شهروند کانادا محسوب می شوید؟

مقیم دائم کانادا فردی است که در پاسپورت خود ویزای ورود به کانادا را به عنوان مقیم دائم دارد و به خاک کانادا ورود کرده و اجازه کار، تحصیل و زندگی در کانادا را دارد اما شهروندش محسوب نمی‌شود. با این حال، اگر از طریق برنامه نامزدهای استانی به یک اقامت دائم تبدیل شدید، استانی که شما را معرفی کرده است شما را برای آوردن مهارت در استانشان انتخاب کرده است.

یکی از دلایل اصلی که کانادا سالانه از تعداد زیادی مهاجران جدید استقبال می کند وجود نرخ بیکاری بسیار پایینی است که در کانادا وجود دارد ، به این معنی که تعداد زیادی شغل در دسترس است و با داشتن کارت اقامت افراد می توانند براحتی در کانادا مشغول به کار شوند.

مدت زمان کارت اقامت دائم کانادا

وضعیت اقامت دائم، منقضی نمی شود. شما می توانید تا زمانی که دوست دارید اقامت دائم داشته باشید. ولی! شما برای حفظ وضعیت خود، باید از هر پنج سال حداقل دو سال در کانادا زندگی کنید. اگر از هر پنج سال سه سال بمانید، واجد شرایط درخواست شهروندی کانادا می شوید که به شما حق قانونی رأی دادن و کاندیداتوری در سمت های سیاسی را می دهد.

برای گرفتن اقامت دائم کانادا چگونه باید اقدام کرد ؟

برای اقامت دائم کانادا، باید از طریق یک برنامه رسمی مهاجرت اقدام کنید. مسیرهای مختلف مهاجرتی در کانادا وجود دارد. با این حال، محبوب ترین گزینه مهاجرت برای اکثر افراد، برنامه Express Entry ‘s Federal Skilled Worker است. 

Express Entry یک سیستم مهاجرت بسیار سریع است که نیازی به پیشنهاد شغلی و تجربه کار کانادایی ندارد. با استفاده از یکی ازشیوه های زیر، فرد می‌تواند کارت PR کانادا را دریافت کند:

۱. اکسپرس اینتری 

۲. تجربه کانادایی (دارای سابقه کار یا تحصیل به مدت یک سال یا بیشتر در کانادا)

۳. اسپانسرشیپ خانوادگی

۴. برنامه‌های استانی متخصصین (برخی استان‌های کانادا برای جذب متخصصین برنامه‌های ویژه‌ای دارند)

۵. برنامه‌های سرمایه‌گذاری

۶. نیروی متخصص کبک

۷. پناهندگی

برنامه مهاجرتی استان منیتوبا

برنامه کارآفرینی استان منیتوبا

منیتوبا، به دلیل قرار گرفتن در امتداد دالان تجاری شمال و جنوب قاره، نقش مهمی در این قاره به عنوان یک مرکز حمل و نقل و تجارت بازی می کند. این شهر دارای ارتباط ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی با بقیه قاره و جهان ...

مزایای داشتن کارت اقامت دائم کانادا

دانده کارت اقامت دائم کانادا دارای چه حقوقی نیست؟

  1. حق رای دادن و شرکت در انتخابات رسمی کانادا را ندارد.
  2. امکان اشتغال در ادارات و موسسات امنیتی را ندارد.
دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر