اقامت پس از تحصیل در کانادا

یکی از موارد مورد نیاز فارغ التحصیلان، مجوز کار پس از فارغ التحصیلی است. در نتیجه فارغ التحصیلان، سه سال زمان دارند تا تجربه کار مورد نیاز را برای کسب اقامت دائم پس از تحصیل در کانادا را بدست آورند. 

دولت فعلی در برنامه فدرال، کسب اقامت دائم را برای فارغ التحصیلان بین المللی با معرفی امتیازاتی تحت عنوان اکسپرس اینتری کانادا آسان کرده است. در سال ۲۰۱۶ بود که دوره های دانشگاهی سه ساله، فوق لیسانس، مدارک حرفه ای و دکترا (۳۰ امتیاز CRS) و گواهینامه های دوره های دانشگاهیِ یک یا دو ساله (۱۵ امتیاز CRS) به امتیازات سیستم جامع رتبه بندی اضافه شدند. 

برنامه های مهاجرتی برای دریافت اقامت پس از تحصیل در کانادا

در ادامه مقاله ایالت هایی که برنامه های مهاجرتی، برای فارغ التحصیلان کانادا، جهت دریافت اقامت دائم ارائه می دهند را معرفی خواهیم کرد:

۱_ برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا،  فارغ التحصیلان بین المللی را نیز در بر می گیرد. با توجه به آن فارغ التحصیلانی می توانند اقامت دائم نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد را أخذ کنند که پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند و شرایط لازم را دارا هستند. برنامه فارغ التحصیلی بین المللی آتلانتیک: 

اخذ ویزای کار و اقامت دائم کانادا

۲_ اُنتاریو

الزامات متقاضیان واجد شرایط، شامل موارد زیر است:

برنامه های مهاجرتی برای دریافت اقامت کانادا

⭕شرایط برای دانشجویان مقطع دکترا متفاوت است:

⭕برنامه مقطع کارشناسی ارشد:

۳_ استان کِبِک

الزامات افراد واجد شرایطِ شرکت در برنامه PEQ کبک (برنامه تحصیلات تکمیلی کبک):

۱_ أخذ یکی از مدارک تحصیلی زیر:

باید حدأقل در طی نیمی از دوره برنامه تحصیلی، سکونت موقت در کبک با جواز تحصیلی داشته و در زمان اقامت، شرایطش را رعایت کرده باشید:

  • مدرک کارشناسی(محصل دوره کارشناسی دانشگاه)؛
  • مدرک کارشناسی ارشد، دکتری؛
  • DEC- دیپلم دروس کالج، آموزش فنی ؛
  • DEP – دیپلم مطالعات حرفه ای(گواهی گذراندن ۱۸۰۰ ساعت واحد درسی یا بیشتر.)
  • DEP و سپس ASP – گواهی تخصص حرفه ای(حدأقل ۱۸۰۰ ساعت آموزش مداوم و در زمینه ای خاص)
یک مورد را از این ۴ مورد با توجه به الزام زبان فرانسه، باید دارا باشید:
اخذ اقامت کبک

۴_ بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرتی فنی-حرفه ای PNP بریتیش کلمبیا برای فارغ التحصیلان بین المللی. این طبقه بندی برای آن دسته از اتباع خارجی است که از موسسات تحصیلات تکمیلی کانادا فارغ التحصیل شده اند. داوطلبین باید واجد شرایط زیر باشند:

اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا

برنامه مهاجرتی فنی-حرفه ای PNP بریتیش کلمبیا 

این برنامه که برای محصلان تحصیلات تکمیلی بین المللی است، به برخی فارغ التحصیلان مؤسسات تحصیلات تکمیلی بریتیش کلمبیا، امکان اقامت در ایالت را می دهد. در این طبقه بندی برای درخواست به پیشنهاد کار احتیاج نیست. متقاضیان واجد شرایط زیر، اقامت را کسب خواهند کرد:

  1. از مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری از مؤسسه تحصیلات تکمیلی معتبری در بریتیش کلمبیا، حدأکثر به مدت دو سال قبل از درخواستشان در رشته تحصیلی معین فارغ التحصیل شده باشند؛
  2. برنامه اقامتشان در بریتیش کلمبیا را شرح دهند.
  3. شم اقتصادی و توانایی کارآفرینی در بریتیش کلمبیا داشته باشند.

۵_ آلبرتا

آلبرتا راه خاصی برای أخذ اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی نمیگذارد. البته، برنامه ایالت آلبرتا، قانونی را به فارغ التحصیلانی که پس از فارغ التحصیلی مجوز کار دارند اختصاص داده . دارندگان PGWP باید واجد شرایط دیگری نیز باشند:
 
  • باید حدأقل ۶ ماه سابقه کار تمام وقت در آلبرتا در طی ۱۸ ماه گذشته داشته باشید.
  • کار باید مرتبط با تحصیلات داوطلب باشد.
  • داوطلب باید اعتبار نامه ای معتبر با توجه به سیاست های آلبرتا از مؤسسه ای مورد تأیید آلبرتا داشته باشد.

۶_ ساسکاچوان

این طبقه بندی برای آن دسته از دانشجویان بین المللی است که از مؤسسه تحصیلات تکمیلی در کانادا یا ساسکاچوان فارغ التحصیل شده اند و دو برنامه را در بر می گیرد:

۱) دانشجویانی که از مؤسسه ساسکاچوان فارغ التحصیل شده اند

شرایط:

تحصیل در ساسکاچوان

مشاغل شامل موارد زیر است:

  • NOC 0، A، B، C؛
  • تجارت معین؛
  • مرتبط با رشته تحصیلی تان و نیازمند تحصیلات تکمیلی
  • مهارت های زبان مورد نیاز برای مشاغل NOC C را داشته باشید.

۷_ مانیتوبا

برنامه آموزشی بین المللی(IES)، مختص فارغ التحصیلان بین المللی کالج ها و دانشگاه های مانیتوبا است. داوطلبان واجد شرایط IES، قبل از درخواست برای اقامت، ملزم به شش ماه کار در زمینه تحصیلی شان نیستند. که البته تنها از یک  مسیر می توان اقدام کرد:

_ مسیر اشتغال شغلی

مسیر اشتغال شغلی IES، أخذ اقامت را برای فارغ التحصیلان بین المللی در زمینه های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات یا موضوعات STEM از طریق کارآموزی تسهیل می کند که خود منجر به نوآوری می شود. داوطلبان فارغ التحصیل بین المللی، اگر پیشنهادات شغلی در مشاغلی مطابق با مدرک تحصیلیشان که خواهان زیادی دارد، پیشنهاد کار بگیرند، پیش از درخواست اقامت، ملزم به شش ماه کار در زمینه تحصیلی شان نیستند.
                                     دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر