بیمه مسافرتی کانادا

آیا شما برای پرداخت هزینه ‌های درمانی در کشور خود تحت پوشش بیمه هستید؟ امروزه شرکت‌ های بیمه از جان و مال افراد بسیاری در سراسر جهان محافظت کرده و اسباب امنیت را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. خدمات و مزایای استفاده از این شرکت‌های حمایتی، در تمام جنبه‌ های مختلف زندگی تأثیر قابل توجهی دارند. خدمات بعد از ورود به کانادا به چه صورت است؟ یکی از مهمترین انواع بیمه ‌نامه‌ ها، بیمه مسافرتی مخصوص سفر به کشورهای خارجی است که در این مطلب به معرفی و مزایای استفاده از بیمه مسافرتی کانادا می‌پردازیم.

همه ما می‌دانیم که در طول سفر به کشورهای مختلف، احتمال بروز حوادث متفاوتی وجود دارد. گم شدن مدارک، چمدان و یا بیمار شدن در طول سفر، از مواردی هستند که همه شاید برای یک بار با آن‌ ها مواجه شده‌ایم. رخداد های احتمالی ممکن است خسارات و صدمات متفاوتی را برای مسافر به همراه داشته باشند. به همین جهت تهیه بیمه مسافرتی، امری ضروری محسوب شده و به نوعی خاطر مسافرین را از بروز هرگونه پیشامدی آسوده نگه می‌دارد.

برای سفر به کشور های مختلف، شما نیاز به تهیه بیمه مسافرتی مخصوص به آن کشور را دارید. در واقع قبل از شروع سفر، باید برای دریافت بیمه اقدام کنید تا بتوانید در طول سفر از آن استفاده بهینه داشته باشید. یکی از روش ‌های موجود برای تهیه مدارک این است که در کشور محل سکونت خود، برای دریافت بیمه مسافرتی کانادا اقدام کنید. در حال حاضر آژانس‌ های هواپیمایی، وظیفه آماده کردن مدارک مسافران را تقبل کرده و پروسه معمول آن را انجام می‌دهند. با دریافت بیمه مسافرتی از ابتدای سفر تا زمانی که به زادگاه خود بازگردید، می‌توانید در برابر حوادث و رخداد های مختلف از ویژگی ‌ها و مزایای آن بهره‌ مند شوید.

بیمه مسافرتی

موارد پوشش دهی بیمه مسافرتی کانادا

مهمترین بخش پوشش دهی، به خدمات درمانی و پزشکی مربوط می‌شود. به این معنا که شما برای پرداخت هزینه درمان یا بستری شدن در بیمارستان، می‌توانید از بیمه مسافرتی کانادا استفاده کنید. همچنین این پوشش، مواردی مانند دریافت دارو را نیز شامل می‌شود. در ادامه به موارد دیگری در این خصوص اشاره می‌کنیم.

مفقود شدن چمدان و بار در فرودگاه

یکی از مشکلات رایج در فرودگاه‌ های سراسر جهان، گم شدن چمدان و بار مسافرین در فرودگاه است. درصورتی‌که شما تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا قرار داشته باشید، در صورت مفقود شدن بار خود، می‌توانید از مزایای این بیمه بهره ‌مند شوید. بر اساس قوانین درج شده، شرکت ‌ها موظف هستند هزینه خسارت وارد شده را به مسافر بپردازند. همچنین تأخیر در تحویل بار نیز از مواردی است که پرداخت خسارت شامل آن می‌شود.

مفقود شدن اسناد و مدارک

یکی دیگر از موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا، در خصوص مفقود شدن اسناد و مدارکی مانند پاسپورت، اجرایی می ‌شود. شرکت‌ ها وظیفه دارند تا زمان پیدا شدن یا صدور مجدد مدارک، افراد تحت پوشش را همراهی کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین مفقود شدن پول نقد نیز با پرداخت همان مبلغ توسط شرکت، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هزینه‌ ها و خدمات حقوقی

معمولا شرکت ‌های بیمه بخشی را نیز به پرداخت هزینه ‌های مربوط به خدمات حقوقی در نظر می‌گیرند. اگر در طول سفر، مسافر با هر گونه مشکل حقوقی روبرو شود، شرکت بیمه کمک و راهنمایی ‌های خود را از او دریغ نخواهد کرد.

هزینه‌ ها و خدمات حقوقی سفر به کانادا

هزینه دندانپزشکی

همان ‌طور که ذکر کردیم، مهمترین بخش در بیمه مسافرتی کانادا، مربوط به هزینه ‌های درمان است. البته این امر شامل تمام موارد پزشکی مانند هزینه ‌های دندانپزشکی نمی‌شود. شما در صورتی می‌توانید از خدمات مربوط به دندانپزشکی استفاده کنید که مشکل و عارضه ‌ای فوری برایتان پیش آمده باشد. در غیر این صورت انجام درمان بر روی دندان در حالت عادی، شامل بیمه نخواهد شد. در کشور کانادا حداکثر ۱۵۰ یورو برای فوریت ‌های دندانپزشکی در نظر گرفته شده است.

هزینه برگشت اضطراری

گاهی اوقات برخی از مسافران به دلیل حادثه یا موضوعی خاص، مجبور به بازگشت به کشور خودشان هستند. اگر شرکت بیمه این مورد را تحت پوشش قرار داده باشد، شما می‌توانید هزینه برگشت اضطراری خود را از آن شرکت دریافت کنید.

هزینه بازگرداندن شخص متوفی

یکی دیگر از موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا، بازگشت جسد شخص متوفی است. در صورت بروز حادثه ‌ای که منجر به مرگ شود، هزینه بازگشت جسد متوفی به محل سکونت، توسط شرکت پرداخت خواهد شد؛ این مورد شامل شخص بیمه ‌شده یا یکی از اعضای همراه می‌شود.

هزینه تأخیر پرواز

یکی دیگر از موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا، هزینه تأخیر پرواز در فرودگاه است. معمولا تأخیر بیشتر از ۶ ساعت، تحت حمایت قرار گرفته و شما می‌توانید بابت هزینه‌ های مربوط به اسکان و خوراک، از بیمه خود استفاده کنید.

هزینه تأخیر پرواز

انواع بیمه مسافرتی کانادا

بیمه توریستی

حتما مطلع هستید که هر توریست یا گردشگر، بیشتر از ۶ ماه نمی‌تواند به عنوان یک مسافر خارجی در کشور کانادا بماند. به همین جهت برای این منظور، بیمه‌نامه ‌هایی با مدت زمانی کوتاه صادر می‌شوند. معمولا این بیمه‌نامه ‌ها تا ۶ ماه تاریخ انقضاء داشته و مسافران می‌توانند در این بازه زمانی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

بیمه مسافرتی گروهی

بسیاری از افراد به صورت گروهی به رهبری یک تور مسافرتی، به خارج از کشور سفر می‌کنند. در این مورد شرکت بیمه همه مسافران یک تور را به صورت گروهی بیمه می‌کند.

بیمه درمانی ویژه مسافران در سراسر جهان

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، یکی از موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا به موارد درمانی و پزشکی مربوط می‌شود. در واقع تمام شرکت‌ ها در سراسر جهان، بیمه ‌نامه ‌هایی را مخصوص مسافران و گردشگران طراحی کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. موارد پزشکی شامل هزینه درمان در مطب دکتر و بیمارستان، ویزیت دکتر، هزینه ‌های مربوط به اورژانس و آمبولانس، هزینه تهیه دارو و… می‌شود. به‌ طورکلی هزینه ‌های مربوط به درمان و موارد پزشکی، از ۱۵ هزار دلار تا ۱۰۰ هزار دلار کانادا متغیر خواهد بود.

بیمه مسافرت استانی کانادا

یکی از انواع بیمه مسافرتی کانادا، به دانشجویان بین‌المللی اختصاص دارد. متقاضیان قبل از ورود به خاک کانادا و شروع تحصیل باید تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند. در هر استان از کشور کانادا، قوانین متفاوتی وجود دارد که دانشجویان با توجه به این قوانین، باید از بیمه مسافرت استانی مربوط به دانشگاه و شهر مورد نظر خود استفاده کنند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه کنکوردیا

بیمه تازه واردین به کانادا، منتظرین کارت درمانی

بیمه مسافرتی کانادا مخصوص تازه واردین به خاک این کشور، باید از کانادا خریداری شوند. نکته مهم در خرید این نوع پوشش حمایتی، زمان مناسب تهیه آن است. توجه داشته باشید که هر گونه کوتاهی و سهل ‌انگاری در تهیه به موقع این مدارک، به ضرر مسافر خواهد بود. از آنجایی‌که این نوع بیمه‌ نامه در کشور کانادا صادر می‌شود، شما می‌توانید از مزایای مختلفی مانند استفاده از بیمه در صورت بیماری سابقه ‌دار، تمدید بیمه و… بهره ‌مند شوید.

بیمه سوپر ویزا

یکی دیگر از انواع بیمه مسافرتی کانادا، سوپر ویزا است که ارائه آن برای ورود به خاک این کشور ضرورت دارد. معمولا این بیمه با اعتبار زمانی یک ساله در اختیار افراد قرار می‌گیرد. هزینه این نوع بیمه مسافرتی متغیر بوده و از صد هزار دلار کانادا شروع می‌شود. اگر قصد سفر به کانادا را داشته و قصد دارید برای دریافت بیمه سوپر ویزا اقدام کنید، پیشنهاد می‌شود این پوشش حمایتی را از شرکت ‌های بیمه کانادایی تهیه نمایید. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، موارد تحت پوشش را انتخاب کرده و خریداری کنید. به‌عنوان ‌مثال، برای خدمات مفقود شدن بار یا فوریت دندانپزشکی، باید این گزینه‌ ها را به صورت جداگانه مشخص نمایید.

سوپز ویزا به ویزای طولانی مدت معروف است و به منظور بازدید والدین از فرزندان، در خاک کانادا طراحی شده است. بر اساس این ویزا، والدین می‌توانند در اولین سفر خود به کانادا تا دو سال در خاک این کشور بمانند. اعتبار کلی سوپر ویزا ده سال است. البته افراد در سفرهای بعدی تنها تا ۶ ماه اجازه اقامت در کانادا را دارند.

بیمه بارداری

هر کدام از شرکت‌ ها، قوانین و بند های متفاوتی برای بیمه بارداری در نظر دارند که شما با توجه به نیاز خود باید برای خرید آن اقدام کنید. بانوان باردار باید نسبت به موارد تحت پوشش دوران بارداری شرکت مورد نظر، اطلاعات لازم را کسب کنند. بیمه ‌نامه ‌های بارداری، موارد خاصی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند؛ به همین جهت قبل از خریداری آن، به تمام بند های ذکر شده در اسناد مربوطه دقت داشته باشید. به‌عنوان ‌مثال، معمولا بیمه ‌نامه‌ های بارداری، موارد مربوط به زایمان زودرس را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند.

بیمه بارداری

روش‌های دریافت بیمه مسافرتی کانادا

برای دریافت بیمه مسافرتی کانادا می‌توانید از دو روش اقدام کنید. شرکت ‌های بیمه در داخل کشور انواع بیمه‌ نامه را برای مسافران خارجی در نظر گرفته و آن ‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهند. برای این منظور می‌توانید به یکی از این شرکت‌ها مراجعه کرده و درخواست خود را به کارشناسان ارجاع دهید. همچنین آژانس ‌های مسافرتی نیز می‌توانند صفر تا صد امور مربوط به دریافت بیمه مسافرتی را برای شما انجام دهند. روش دیگر که مزایای بیشتری نیز برای مسافران دارد، دریافت بیمه مسافرتی کانادا، از شرکت ‌های داخل این کشور است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت شرکت‌ های خارجی، موارد مهم و ضروری را مطالعه کرده و برای دریافت آن اقدام کنید.

در صورتی‌ که شما بیمه ‌نامه خود را از شرکت‌ های کانادایی خریداری کرده باشید، در صورت سفر به کشور های دیگر نیز می‌توانید از امکانات آن استفاده نمایید. همچنین این امکان نیز وجود دارد که پرداخت هزینه ‌های درمانی در خاک این کشور، با سرعت و کیفیت بهتری انجام شوند.

مدت زمان استفاده از بیمه مسافرتی کانادا

هر بیمه مسافرتی دارای بازه زمانی مشخصی برای متقاضیان است. برای استفاده از بیمه مسافرتی، شما بین یک تا ۶ ماه فرصت دارید تا کشور خود را به مقصد کانادا ترک کنید. در صورت اتمام ۶ ماه، مدارک شما منقضی یا باطل شده و حق استفاده از آن را نخواهید داشت.

فرانشیز بیمه مسافرتی کانادا چیست؟

هر شرکت بیمه، سقف مشخصی برای پرداخت هزینه ‌های مربوط به موارد تحت پوشش خود دارد. در این میان، درصد کمی از مبلغ خسارت ایجاد شده باید توسط متقاضی پرداخت شود؛ در اصطلاح به این جریان فرانشیز گفته می‌شود. هر کدام از موارد تحت پوشش، هزینه فرانشیز مشخصی دارد که بر اساس آن متقاضی باید مبلغی از کل خسارت را شخصا پرداخت کند. توجه داشته باشید که این هزینه در شرکت ‌های مختلف، متفاوت بوده و شما می‌توانید قبل از انتخاب شرکت مورد نظر، نسبت به هزینه فرانشیز، اطلاعات لازم را کسب کنید.

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی کانادا قرار نمی‌گیرند؟

  • هزینه‌ های مربوط به بیماری‌ های همه‌ گیر مانند کووید ۱۹ تحت پوشش قرار نخواهند گرفت.
  • خسارت ناشی از جنگ و اغتشاشات داخلی در کشور های جنگ ‌زده
  • هزینه درمان، به دلیل وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله یا سیل
  • ویزیت دکتر و تهیه دارو برای بیماران مبتلا به اختلالات روحی و روانی
  • آسیب یا صدمه دیدن ناشی از ورزش ‌ها و تفریحات خطرناک، شامل موارد تحت پوشش نمی‌شوند.

نحوه دریافت هزینه خسارت از بیمه مسافرتی کانادا

هر شرکت بیمه داخلی و خارجی، سقف مشخصی برای پرداخت هزینه‌ های ناشی از خسارت، برای متقاضیان در نظر می‌گیرد. نکته مهم در این خصوص، سقف مشخص شده برای پرداخت هزینه‌ های تحت پوشش است. به‌عنوان ‌مثال، اگر سقف تعهدات شرکت مورد نظر شما ۱۵ هزار یورو یا ۵۰ هزار یورو باشد، هر هزینه ‌ای بیشتر از این مبالغ، تحت پوشش آن شرکت قرار نمی‌گیرد.

هنگام تکمیل فرم بیمه مسافرتی کانادا از طریق شرکت‌های خارجی، تمام موارد تحت پوشش که به آن‌ها نیاز دارید را با دقت کامل کنید. توجه داشته باشید که شما برای هر گزینه و موردی که انتخاب نمایید، هزینه پرداخت کرده و تحت حمایت قرار خواهید گرفت.

هنگام تهیه بیمه مسافرتی کانادا به چه نکاتی توجه کنیم؟

موارد تحت پوشش و سقف تعهدات شرکت ‌ها، بر اساس فاکتور های مختلفی مانند نوع سفر دانشجویی، کاری، توریستی و… متغیر است. به ‌این‌ ترتیب هنگام انتخاب شرکت مورد نظر، باید به تمام این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشیم. قبل از انتخاب شرکت بیمه، در مورد آن تحقیق کرده و نسبت به موارد تحت پوشش آن شرکت آگاهی‌ های لازم را کسب کنید. اعتبار شرکت و بیمه ‌نامه، مهمترین اصل در این پروسه است. همچنین خدمات ‌رسانی و سرویس ‌دهی این شرکت ‌ها در کیفیت عملکرد آن‌ ها، نقش مهمی دارد.

همان‌ طور که اشاره کردیم، خرید بیمه مسافرتی کانادا از این کشور، مزایای بسیاری دارد. با تهیه بیمه ‌نامه از این کشور، رخداد های احتمالی با کیفیت، و نظارت بهتری مورد بررسی قرار گرفته و در پرداخت هزینه‌ ها نیز سرعت عمل بیشتری صورت می‌گیرد.

نتیجه گیری و جمع بندی

در آخر این مطلب باید به شرکت ‌هایی اشاره کنیم که به عنوان نیروی کمکی برای خدمت ‌رسانی به مسافران آماده هستند. از آنجا که شرکت ‌های بیمه، توانایی احداث شعبه در کشور های مختلف را ندارند، از مجموعه ‌های دیگری به عنوان نیروی کمکی استفاده می‌کنند. به همین جهت شرکت ‌ها با یک یا چند مجموعه قرارداد بسته و خدمات مناسب بیمه مسافرتی کانادا را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.


دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 104 مشاهده پرسش
    با سلام و خداقوت، بنده در حال تلاش برای گرفتن ویزای تحصیلی در کانادا هستم و قصد دارم که خانومم هم همراهم باشن، باتوجه به اینکه خانوم بنده مبتلا به بیماری تالاسمی هستن و نیاز به تزریق خون هر دو سه هفته یکبار دارن...
    سوالی که بطور خاص دارم اینه که آیا ایشون درصورت گرفتن ویزا میتونن از خدمات درمانی مربوط به این بیماری خاص و پوشش بیمه ای استفاده کنن؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام صرفا در صورت داشتن کارت شهروندی و اقامت دایم میتوان از تسهیلات درمان استفاده کرد

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر