درآمد برنامه نویس در کانادا ۲۰۲۲

گاهی برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این سوال پیش می آید که درآمد برنامه نویسی در کانادا چقدر است؟ فردی که به عنوان یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا مشغول به کار است، معمولاً به طور میانگین حدود ۱۱۷۰۰۰ دلار کانادا در سال درآمد دارد. حقوق یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا از ۵۴۰۰۰ دلار کانادا (کمترین حقوق) تا ۱۸۷۰۰۰ دلار کانادا (بیشترین حقوق) متغیر می باشد.

میانگین حقوقی که به آن اشاره کردیم شامل کمک هزینه ی مسکن، رفت و آمد و سایر مزایا می باشد. درآمد برنامه نویسی در کانادا با توجه به تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت جغرافیایی منطقه، بسیار متفاوت است. در ادامه به تفکیک درآمد برنامه نویسی در کانادا، بر اساس معیارهای مختلف خواهیم پرداخت.

توزیع حقوق یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا

میانه، محدوده، حداکثر و حداقل حقوق

  • محدوده حقوق و دستمزد

همانطور که پیش از این اشاره کردیم محدوده ی حقوق سالانه ی یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا از ۵۴۰۰۰ دلار کانادا (حداقل حقوق) تا ۱۸۷۰۰۰ دلار کانادا (حداکثر حقوق) متغیر است.

  • حقوق متوسط (درآمد میانی)

میانه ی حقوق یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا حدود ۱۲۷۰۰۰ دلار در سال می باشد. به این معنا که نصف (۵۰%) افرادی که به عنوان یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا مشغول به کار هستند کمتر از ۱۲۷۰۰۰ دلار، و نصف دیگر بیشتر از ۱۲۷۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند. میانه ی حقوق بیانگر ارزش متوسط حقوق است. در کل، شما هم مانند هر فرد دیگری دوست دارید در سمت راست نمودار (نصف بالاتر از ۱۲۷۰۰۰ دلار کانادا) قرار بگیرید!

  • درصد

همانطور که در نمودار توزیع حقوق مشاهده می کنیم، ۲ مقدار به میانه ی حقوق نزدیک می باشند: ۲۵ و ۷۵ درصد. با خواندن نمودار توزیع حقوق، درمی یابیم که ۲۵% برنامه نویس/توسعه دهنده ها در کانادا، کمتر از ۸۱۴۰۰ دلار کانادا درآمد داشته و میزان حقوق ۷۵% برنامه نویس/توسعه دهنده ها، بیش از ۸۱۴۰۰ دلار کانادا در سال می باشد. همچنین، با توجه به نمودار، ۷۵% برنامه نویس/توسعه دهنده ها، سالانه کمتر از ۱۶۹۰۰۰ دلار کانادا و ۲۵% آنها بیشتر از ۱۶۹۰۰۰ دلار کانادا حقوق می گیرند.

نمودار توزیع حقوق

تفاوت میانه و میانگین حقوق چیست؟

هر دوی میانه و میانگین، شاخص های آماری بوده و با یکدیگر متفاوت می باشند. اگر حقوق شما از میانگین و میانه بالاتر باشد، به این معنی است که کار شما بسیار خوب است. اگر حقوق شما کمتر از هر دوی این شاخص ها باشد، می توان اینگونه تفسیر کرد که بسیاری از افراد بیشتر از شما حقوق می گیرند. اگر حقوق شما بین این دو شاخص باشد اوضاع کمی پیچیده تر می شود.

مقایسه ی حقوق برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا با توجه به تجربه و سابقه کاری

سن و تجربه چه تأثیری روی حقوق شما دارد؟

تجربه از مهمترین معیارهای تعیین کننده ی میزان حقوق در کانادا می باشد. طبیعتاً هر چه سابقه ی کاری شما بیشتر باشد، دستمزد شما نیز بیشتر خواهد بود. مرتب سازی میزان حقوق بر اساس سابقه کار:

مقایسه ی حقوق برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا با توجه به میزان تحصیلات

روند پذیرش دانشگاه یورک

همه ی ما می دانیم که سطح تحصیلات بالاتر برابر با حقوق بیشتر است. در جدول زیر ما به مقایسه ی میزان حقوق سالانه ی برنامه نویس/توسعه دهندگانی با سابقه ی کار یکسان و مدرک تحصیلی متفاوت پرداخته ایم:

مدرک دیپلم

۷۰۰۰۰ دلار کانادا

مدرک لیسانس

۱۱۰۰۰۰ دلار کانادا

مدرک فوق لیسانس

۱۸۷۰۰۰ دلار کانادا

آیا گرفتن مدرک کارشناسی ارشد یا MBA در کانادا ارزش صرف وقت و هزینه را دارد؟

گذراندن یک دوره ی کارشناسی ارشد یا هر تحصیلات تکمیلی دیگری در کانادا از ۴۹۸۰۰ تا ۱۴۹۰۰۰ دلار کانادا هزینه در بر دارد و شما برای گرفتن این مدرک به دو سال زمان نیاز دارید. اما این یک سرمایه گذاری بلند مدت است. با فرض اینکه شما هم اکنون مشغول به کار هستید، نمی توانید انتظار افزایش حقوق در طول دوران تحصیلی را داشته باشید. اما در اکثر موارد پس از اتمام دوره ی تحصیلی و اخذ مدرک، در حقوق و دستمزدتان تغییر ایجاد می شود.

بسیاری از افراد، تحصیلات عالی را به عنوان تاکتیکی برای تغییر شغل با درآمدی بالاتر انجام می دهند. با بررسی اعداد و ارقام متوجه می شویم که میانگین افزایش حقوق، هنگام افزایش درجه ی تحصیلات شما، تقربیاً ۱۰% بیشتر از افزایش حقوق عادی است. بنابراین اگر قادر به تأمین هزینه های آموزش عالی هستید، واقعاً ارزشش را دارد! زیرا می توانید هزینه ی از دست رفته را ظرف یک سال یا بیشتر به راحتی جبران کنید.

مقایسه ی حقوق برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا با توجه به جنسیت

همه ی ما می دانیم که جنسیت نباید روی میزان حقوق تأثیر بگذارد؛ اما همیشه همه چیز ایده آل نیست! یک برنامه نویس/توسعه دهنده ی مرد در کانادا، به طور متوسط ۵% بیشتر از همتایان زن خود حقوق می گیرد.

مقایسه ی حقوق برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا با توجه به جنسیت

میانگین درصد افزایش حقوق سالانه ی یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا

افزایش حقوق سالانه ی یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا چقدر است؟ هر چند وقت یکبار کارمندان افزایش حقوق دریافت می کنند؟

یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا، ممکن است تقریباً هر ۱۷ ماه یکبار، افزایش حقوق ۱۲ درصدی را مشاهده کند. میانگین افزایش حقوق سالانه ی کانادا برای تمامی مشاغل، به طور میانگین ۹% و هر ۱۵ ماه اعطا می شود.

پاداش یک برنامه نویس/توسعه دهنده چقدر است؟

یک برنامه نویس/توسعه دهنده به علت مشارکت محدود در ایجاد درآمد مستقیم، به عنوان شغلی با پاداش متوسط تلقی می شود. البته استثناء هایی هم در این باره وجود دارد. افرادی که بالاترین پاداش را دریافت می کنند، معمولاً به نوعی در چرخه ی ایجاد درآمد مستقیم دخیل هستند.

بر اساس آمار و بررسی های ما، حدود ۳۹% از کارکنان برنامه نویس/توسعه دهنده در سال گذشته پاداشی نگرفته اند؛ اما ۶۱% آنها حداقل یک بار پاداش نقدی دریافت کرده اند. این پاداش بین ۲ تا ۷% حقوق سالانه ی فرد گزارش شده است.

انواع پاداش

پاداش بر اساس عملکرد فردی: استانداردترین شکل پاداش، پاداش بر اساس عملکرد فردی می باشد، که در آن بر اساس عملکرد استثنایی هر فرد، به او پاداش تعلق می گیرد.

پاداش عملکرد شرکت: برخی از شرکت ها درآمد و سود اضافی شرکت را با کارکنان خود سهیم می شوند، و آنها را به صورت پاداش هایی به کل کارکنان خود اعطا می کنند. مقدار این پاداش با توجه به نقش هر کارمند در پیشرفت شرکت متفاوت می باشد.

پاداش بر اساس هدف: این پاداش با دستیابی به یک هدف یا نقطه ی عطف اعطا می شود.

پاداش تعطیلات پایان سال یا عیدی: این پاداش ها بدون هیچ دلیل خاصی بوده و معمولاً شبیه یک هدیه یا عیدی به کارکنان بخشیده می شود.

میانگین حقوق ساعتی برای یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا چقدر است؟

میانگین حقوق ساعتی برای یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا

متوسط حقوق ساعتی در کانادا ۵۶ دلار کانادا است. این بدان معناست که یک برنامه نویس/توسعه دهنده در کانادا به ازای هر ساعت کار، دستمزدی معادل ۵۶ دلار کانادا دریافت می کند.

محاسبه ی دستمزد ساعتی:

 (۸×۵ ×۵۲) ÷ حقوق سالانه = دستمزد ساعتی

معمولاً مشاغل به دو دسته ی حقوق ثابت و حقوق ساعتی تقسیم می شوند. در مشاغل حقوق ثابت، بدون در نظر گرفتن ساعات کاری مبلغ ثابتی به فرد تعلق می گیرد. در مشاغل ساعتی حقوق فرد به ازای هر ساعت کار محاسبه می گردد. برای تبدیل حقوق سالانه به حقوق ساعتی می توانید از فرمول بالا استفاده کنید (با فرض ۵ روز کاری در هفته، ۸ ساعت کار در روز و ۵۲ هفته در سال). محاسبه ی دقیق دستمزد ساعتی ممکن است با توجه به ساعات کاری فرد در هفته، کمک هزینه سالانه و مرخصی کمی متفاوت تر از مقدار محاسبه شده باشد.

تفاوت عمده ی بین مشاغل حقوق ثابت و حقوق ساعتی در اضافه کاری است. معمولاً کارمندانی با حقوق ثابت -برخلاف کارمندان با حقوق ساعتی- از انجام اضافه کاری معاف بوده و حقوق آنها ثابت می باشد.

مقایسه ی حقوق شغل برنامه نویس/توسعه دهنده با سایر مشاغل

میانگین دستمزد یک برنامه نویس/توسعه دهنده ۷% بیشتر از میانگین دستمزد یک برنامه نویس یا یک توسعه دهنده وب است. همچنین، حقوق توسعه دهندگان وب و برنامه نویس ها در کانادا، ۹% کمتر از کارکنان بخش IT است.

مقایسه ی حقوق یک شغل مشابه برنامه نویس/توسعه دهنده در شهرهای مختلف

شهر

حقوق سالانه (دلار کانادا)

برامپتون

۱۱۷۰۰۰

کلگری

۱۳۰۰۰۰

ادمونتون

۱۲۷۰۰۰

مونترال

۱۲۲۰۰۰

کبک

۱۲۴۰۰۰

تورنتو

۱۲۴۰۰۰

ونکوور

۱۲۳۰۰۰

ریچموند

۱۰۷۰۰۰

 

مقایسه ی حقوق یک شغل مشابه برنامه نویس/توسعه دهنده در ایالت های مختلف

ایالت

حقوق سالانه (دلار آمریکا)

آلبرتا

۱۲۳۰۰۰

بریتیش کلمبیا

۱۲۷۰۰۰

مانیتوبا

۱۲۰۰۰

نووا اسکوتیا

۱۱۲۰۰۰

اونتاریو

۱۲۸۰۰۰

کبک

۱۳۴۰۰۰

یوکون

۱۰۴۰۰۰

مقایسه حقوق بخش دولتی و بخش خصوصی

کارمندان بخش دولتی در کانادا به طور متوسط ۴% بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود درآمد دارند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر