تورنتو یا ونکوور

تورنتو یا ونکوور؟ کدام یک را برای گذراندن تعطیلات در کانادا انتخاب می کنید؟ در واقع این دو راهی برای بسیاری از افراد علاقه مند به تعطیلات در کانادا، به وجود می آید. در مقایسه ی به عمل آمده، هدف ما کمک کردن به شما در انجام انتخابی آگاهانه است. در ادامه به تفاوت های بین زندگی در تورنتو و ونکوور -از بزرگ ترین شهرهای کانادا- می پردازیم.

تورنتو شهر بزرگ کانادا

تورنتو پایتخت اقتصادی و فرهنگی کشور کانادا می باشد. ونکوور بدون شک یکی دیگر از قطب های اقتصادی و فرهنگی کشور کانادا می باشد؛ اما به اندازه ی تورنتو شهری با حس و حال جهانی محسوب نمی شود. به طور کلی زندگی شبانه، بازار ها و رستوران ها در ونکوور از تنوع و کیفیت بالاتری برخوردار هستند. اگر می خواهید در نیویورک کانادا تعطیلات خود را بگذرانید، باید تورنتو را انتخاب کنید.

تمرکز روی سلامت، خونگرمی با کمی خوشگذرانی

ونکوور برای افرادی که می خواهند در شهری آرام تر و خونگرم تر تعطیلات خود را بگذرانند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود (سانسفرانسیسکو یا ملبورن را تصور کنید!). تمامی امکانات شهری که انتظارش را دارید در ونکوور وجود دارند. علاوه بر این موارد، امکانات و گزینه های متعدد دیگری نیز در ونکوور در دسترس است که شاید انتظارش را نداشته باشید. اسکی و کایاک دو نمونه از این موارد می باشند که برای انجام آنها کافی است ۳۰ دقیقه از مرکز شهر دور شوید.

مقایسه ی موقعیت جغرافیایی تورنتو یا ونکوور

زندگی در ونکور

ونکوور توسط اقیانوس و کوه های متعدد احاطه شده است و یکی از زیباترین شهرهای دنیا محسوب می شود. با وجود اینکه تورنتو به هیچ وجه شهر زشتی نیست، اما در نهایت تمام شهرهای دنیا در مقایسه با ونکوور، از نظر زیبایی کم می آورند!

البته، شهر تورنتو در قیاس با ونکوور، ارتباط جغرافیایی فوق العاده ای با بسیاری از شهرهای دیگر کانادا و آمریکا مثل نیویورک، شیکاگو یا مونتریال دارد. از طرف دیگر، ونکوور از نظر جغرافیایی نسبتاً دورافتاده بوده و تنها محل در دسترس از این شهر سیاتل می باشد. اما با مسافرت به ونکوور شما تمامی زیبایی های طبیعی ممکن را در یک شهر خواهید داشت.

هزینه ی زندگی در ونکوور و تورنتو

با در نظر گرفتن میانگین حقوق، هزینه ی سکونت و زندگی روزمره، به طور کلی زندگی در هر دو شهر ونکوور و تورنتو بسیار گران می باشد. البته، ونکوور در مقایسه با تورنتو از نظر قیمت اجاره خانه و مواد غذایی شرایط بهتری دارد. همچنین، میانگین حقوق در شهر ونکوور به طور کلی پایین تر است؛ همین امر می تواند انتخاب را بار دیگر دشوار کند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید این است که میزان تقاضای بالا برای اجاره ی موقت خانه در ونکوور، به این معناست که شما باید هزینه ی پیش پرداخت خود را در زمان مشاهده ی گزینه های انتخابی خود داشته باشید، تا خدایی نکرده در فاصله ی تهیه کردن پیش پرداخت، فرد دیگری از شما سبقت نگیرد.

کارهایی که می توانید در تورنتو و ونکوور انجام دهید

آیا می خواهید در شهر مشغول به کار شده و غروب ها یا آخر هفته های خود را در فضای باز به تفریح بپردازید؟ ونکوور بهترین گزینه برای شماست! پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، اسکی، قایقرانی، شنا، شیرجه و … همگی با فاصله ی کمی از مرکز شهر برای شما فراهم می باشد. در فضای داخلی شهر هم فعالیت های تفریحی متعددی مثل رستوران های فوق العاده، فستیوال های مفرح و گالری های هنری وجود دارند؛ اما بهترین و مهیج ترین تفریحات ارائه شده، متعلق به فضای حومه ی شهر ونکوور می باشد.

کارهایی که می توانید در تورنتو و ونکوور انجام دهید

عاشقان زندگی شهری باید تورنتو را تجربه کنند! هر آنچه از زندگی شهری بخواهید در تورنتو ارائه می شود. ناگفته نماند که علاوه بر این فعالیت های شهری گوناگون، همچنان موقعیت های طبیعت گردی نیز در اطراف تورنتو وجود دارند. البته، فاصله ی این مناطق طبیعی با مرکز شهر نسبتاً طولانی می باشد. اسکی، اسکیت و رانندگی در برف، همگی از فعالیت های پرطرفدار آنتاریو محسوب می شوند.

رودخانه های متعدد کانادا باعث شده است که طی سالیان دراز، قایقرانی کانو در تعطیلات طولانی، به عنوان یک سنت بین مردم تورنتو جای گرفته باشد.

مردم ونکوور و تورنتو

تورنتو با ۶ میلیون نفر، ۵/۲ برابر ونکوور جمعیت دارد. همچنین، تورنتو به عنوان شهری با بیشترین تنوع فرهنگی دنیا شناخته می شود. ۲۰۰ ملیت مختلف در حال حاضر در تورنتو زندگی می کنند. این تنوع -به وضوح- نشان دهنده ی گوناگونی محله های قومیتی است (ایتالیای کوچک، هند کوچک، محله ی کره ای ها و …). همچنین، فستیوال ها و مراسم های محلی متعددی در این شهر برگزار می شود.

از سوی دیگر در شهر ونکوور بیش از نیمی از جمعیت شهر، زبان مادری غیر انگلیسی دارند. شهر ونکوور، واقع در اقیانوس آرام، بسیار تحت تأثیر آسیای شرقی (مخصوصاً چین) قرار گرفته است. چنین تأثیری در تورنتو و سایر شهرهای بزرگ دیده نمی شود.

مقایسه ی آب و هوای تورنتو و ونکوور

تغییرات آب و هوایی در تورنتو نسبت به ونکوور، بسیار بیشتر است. به این معنا که تورنتو تابستان های گرم تر و زمستان های سردتری دارد. دمای هوا در تابستان های تورنتو به ۳۵ درجه سانتی گراد با رطوبت بالا (شرجی) و در زمستان به ۳۰- سانتی گراد (با بادهای سرد) می رسد. تا به حال نام طوفان یخ به گوشتان خورده است؟ خب باید بدانید که این موارد در تورنتو اتفاق می افتد و به اندازه ی نامشان جدی هستند. از سوی دیگر ونکوور زمستان های معتدل تری (۰ تا ۴ درجه سانتی گراد) و تابستان های نسبتاً گرم (۲۵ تا ۳۰ درجه) دارد.

در این ناحیه، باران های فراوانی نیز می بارد. هوای ونکوور ممکن است به مدت چند هفته گرفته و ابری بماند. چند روز در سال هم به جای باران، بارش برف مشاهده می شود.

اگر این موارد را می خواهید «ونکوور» را انتخاب کنید:

فضای باز، سوشی ارزان، زمستان های معتدل، نزدیکی به ساحل، محیطی آرام و باران.

اگر این موارد را می خواهید «تورنتو» را انتخاب کنید:

زندگی شهری، یک زمستان واقعی با برف زیاد، سبک زندگی کم هزینه تر، موقعیت جغرافیایی بهتر، رویدادهای بیشتر.

چرا ونکوور؟

پارامتر

ویژگی ها

تنوع شهری

اکثریت اروپایی-کانادایی

حمل و نقل

قطار سریع السیر، اتوبوس، اتوبوس دریایی، حمل و نقل ساحلی

امنیت

امنیت فردی بالا، جرایمی مثل تیراندازی، زورگیری و قتل به ندرت اتفاق می افتد.

موقعیت شغلی

موقعیت های شغلی فراوانی ارائه می شود.

موقعیت دانشجویان

کیفیت زندگی بالا بوده و به دانشجویان اجازه ی تحصیل در سطح بالای جهانی داده می شود.

هزینه ی ماهانه ی زندگی

اجاره ی آپارتمان تک خوابه ۱۹۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار کانادا، ۳ وعده غذا ۸۰ دلار کانادا، حمل و نقل ۱۰۹ دلار کانادا

چرا تورنتو؟

پارامتر

ویژگی ها

تنوع شهری

پذیرای بیشترین فرهنگ در بین شهرهای دنیا، ۱۴۰ زبان مختلف

حمل و نقل

مترو، تاکسی، اتوبوس

امنیت

در بین ۱۹ درصد امن ترین شهرهای دنیا

موقعیت شغلی

موقعیت های شغلی فراوان

موقعیت دانشجویان

تورنتو از نظر فرهنگی در سطح بالایی قرار داشته و بیش از هر شهر دیگری در کانادا پذیرای دانشجویان است.

هزینه ی ماهانه ی زندگی

اجاره ی آپارتمان تک خوابه ۲۰۲۰ دلار کانادا، ۳ وعده غذا ۷۵ دلار کانادا، حمل و نقل ۱۰۳ دلار کانادا

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر