جدیدترین قوانین بیومتریک کانادا

از تاریخ سى و یکم جولاى ٢٠١٨، براى مردم اروپا، آسیاى شرقى، و آفریقا که براى گرفتن ویزاى توریستی کانادا ،ویزای کار کانادا، تحصیل، اقامت دائم، یا پناهندگى کانادا اقدام مى کنند، قانون بیومتریک کانادا تعریف شده و  گرفتن عکس و اثر انگشت اجبارى شده است.عکس و اثر انگشتى که تهیه شده، براى تائید هویت مورد نیاز است. مسافرین از کشورهاى معاف از ویزا که با ETA (مجوز مسافرت الکترونیکى) و به عنوان توریست وارد کانادا مى شوند، نیازى به گذراندن این پروسه نیست.

اطلاعات بیومتریک کانادا

دولت کانادا معتقد است که اطلاعات بیومتریک، پروسه ارسال درخواست و مهاجرت به کانادا را براى مسافرین کم خطر را ساده تر مى کند. تمامى مسافرین بین سنین ١۴ تا ٧٩ سال مى بایست اطلاعات بیومتریک تهیه کنند، به جز در مورد پناهندگى که هیچ محدودیت سنى ندارد.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

تست بیومتریک کانادا

انگشت نگاری کانادا یا تست بیومتریک هم در فاز درخواست ویزای کانادا و هم در فاز ورود به کانادا انجام مى شود.بیومتریک به افسر ویزا اجازه مى دهد تا درخواست ها را راحت تر مورد بررسى قرار دهد و جنایتکاران و متخلفین زودتر غربال شوند. همچنین بیومتریک یک مسافر براى تائید هویت او حین ورود به کانادا مورد استفاده قرار مى گیرد. هشت فرودگاه بزرگ کانادا داراى کیوسک هاى بازرسى شخصى هستند که اثر انگشت وعکس در آن جا مورد تائید قرار مى گیرند و مسافر بر روى صفحه نمایش اظهارنامه را مى تواند مطالعه کند.


نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا

به دو روش می توانید اطلاعات بیومتریک کانادا را تهیه کنید. هم داخل خاک کانادا هم خارج از کانادا در ادامه به طور مفصل راجع به تست بیومتریک صحبت می کنیم.

خارج از کانادا

اگر خارج از کانادا هستید و براى اولین بار است که اقدام مى کنید، مى توانید اطلاعات بیومتریک خود را زمانى که مى خواهید براى ویزا اقدام کنید به صورت حضورى از مرکز درخواست ویزا (VAC) تهیه کنید.١٣٧ مرکز (AVC) در ٩۵ کشور وجود دارند که متقاضى مى تواند از آنها درخواست بیومتریک کند.


مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

بعد از ثبت درخواست ویزای کانادا و ارائه مدارک خود، ایمیلی از طرف سفارت کانادا برای شما و یا وکیل قانونی شما در پروسه مهاجرت، ارسال می شود و از شما خواسته می شود تا برای انگشت نگاری مراجعه کنید. بنابراین باید به یکی از سفارتخانه های کانادا در کشورهای همسایه مراجعه کرده و پروسه بیومتریک را انجام دهید. بعد از انجام انگشت نگاری، جواب از طریق ایمیل در اکانت کاربری شما اعلام می شود.

یکی از سوالاتی که همواره از طرف متقاضیان اخذ ویزای کانادا پرسیده می شود این است که چه مدت بعد از انگشت نگاری، ویزا صادر می شود؟

با توجه به گسترش تمایل برای مهاجرت به کشور کانادا و شلوغی دفاتر مهاجرتی برای بررسی پرونده های مهاجرتی، هیچ زمان مشخصی را نمی توان برای صدور ویزا در نظر گرفت. باید توجه داشته باشید که عوامل متعددی در زمان صدور ویزا بعد از انگشت نگاری دخیل هستند. نوع روش درخواستی (اقامت دائم یا اقامت موقت)، کامل بودن مدارک پرونده، افسری که مسئول پرونده است و …. از جمله عوامل موثر در مدت زمان صدور ویزا پس از بیومتریک هستند. ولی به طور کلی می توان گفت که بر اساس اعلام اداره مهاجرت کانادا معمولا مدت زمان جواب بعد از بایومتریک بین یک هفته تا هشت هفته است.

مراکز انگشت نگاری کانادا در اطراف ایران (VAC)

در حال حاضر به دلیل بیماری COVID-19 و مشکلات ناشی از شیوع این بیماری مثل قرنطینه سراسری کشورهای مختلف و تعطیلی دفاتر و مراکز انگشت نگاری در این کشور ها، قطعا صدور ویزا با زمان طولانی تری همراه خواهد بود.

مراکز انگشت نگاری کانادا در اطراف ایران (VAC)

در جدول زیر نزدیک ترین کشور ها به ایران برای انگشت نگاری کانادا گردآوری شده است و وب سایت مربوطه جهت یافتن آدرس در سایت قرار دارد

شهرکشوروب سایتبیومتریک

انگشت نگاری کانادا در ابوظبی

امارات متحده عربیhttps://www.vfsglobal.ca/canada/uae/با وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در دبى

امارات متحده عربیhttps://www.vfsglobal.ca/canada/uae/با وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در اربیل

عراقhttp://www.vfsglobal.ca/canada/iraq/index.htmlبا وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در آنکارا

ترکیه

https://www.vfsglobal.ca/canada/turkey/

با وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در استانبول

ترکیه

https://www.vfsglobal.ca/canada/turkey/

با وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در باکو

آذربایجان

https://www.vfsglobal.ca/canada/azerbaijan/English/index.html

با وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در ایروان

ارمنستان

http://www.vfsglobal.ca/canada/armenia/english/index.html

با وقت قبلی

انگشت نگاری کانادا در تفلیس

گرجستان

https://www.vfsglobal.ca/canada/georgia/English/index.html

با وقت قبلی

فقط با وقت قبلی در داخل خاک کانادا

اگر در کانادا به صورت حضورى مى خواهید اقدام کنید، شما قادر خواهید بود تا اطلاعات بیومتریک خود را از تاریخ ٢٠١٩ در مراکز خدماتى کانادا ارائه دهید. تا این تاریخ، به گفته IRCC ، کسانى که براى ویزاى کار کانادا ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای توریستى کانادا و سوپر ویزای والدین اقدام مى کنند نیازى به ارائه اطلاعات بیومتریک ندارند.

اگر براى ورود به یکى از دروازه هاى کانادا (POE) به عنوان یک دانشجوى بین المللى یا کارگر موقت مجاز هستید، مى توانید اطلاعات بیومتریک خود را به یکى از دروازه های ورودی کانادایی ارسال کنید.

نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا


نوبت دهی آنلاین برای انجام بیومتریک کانادا

از روز دوشنبه ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۰، کانادا سرویس، تعیین وقت برای ثبت اطلاعات بایومتریک را از سر می گیرد. افرادی که در اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) پروفایل دارند، می توانند از روز دوشنبه ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۰، وقت خود برای ثبت اطلاعات بایومتریک (اثر انگشت و عکس) را به صورت آنلاین تنظیم کنند. این سیستم به متقاضیان امکان می دهد تا وقت خود را برای انجام بایومتریک به صورت آنلاین رزرو کنند. افسران سرویس کانادا، از اواسط سپتامبر برای تعیین وقت بایومتریک شروع به برقراری تماس کرده اند. با این حال، از روز دوشنبه، افرادی که هنوز با آن ها تماس گرفته نشده است باید از برنامه زمان بندی آنلاین برای رزرو وقت خود (همانطور که در نامه دستورالعمل اطلاعات بایومتریک آن ها ذکر شده) استفاده کنند.

اداه مهاجرت کانادا صراحتا اعلام کرده است که متقاضیان باید نوبت خود را در نزدیک ترین دفتر خدمات کانادا رزرو کرده و خدمات بدون قرار قبلی در دسترس نیست. متقاضیان اقامت دائم کانادا که در طی ۱۰ سال گذشته اطلاعات بایومتریک خود را ارسال نکرده اند، برای درخواست مهاجرت خود باید یک وقت برای انجام این کار در نظر بگیرند. همچنین، IRCC اعلام کرده است که معافیت از ثبت اطلاعات بایومتریک برای متقاضیان اقامت موقت در کانادا و متقاضیان اقامت دائمی که در ۱۰ سال گذشته اطلاعات بایومتریک خود را ثبت کرده اند، همچنان پا برجاست. این تصمیم به علت گسترش شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناش از آن برای مراجعه به دفاتر خدمات کانادا گرفته شده بود.

اطلاعات بیومتریک کانادا


هزینه انگشت نگاری در سفارت کانادا

فرایند جمع آورى اطلاعات بیومتریک فقط چند دقیقه طول مى کشد و هزینه آن براى هر نفر ٨۵ دلار کانادا و براى یک خانواده ١٧٠ دلار کانادا است. اگر کنسولگری کانادا از شما بخواهد تا مشخصات بیومتریک خود را نیز ثبت کنید، برای این موضوع نیز هزینه ای باید پرداخت گردد. این هزینه، ثبت تصویر دیجیتالی و مجموعه اثر انگشتان را شامل می شود. علاوه بر این، اگر تقاضای خود را در یک مرکز تقاضای ویزای رسمی (VAC) ثبت کرده باشید، هزینه سرویس دهی این مراکز نیز اضافه خواد شد که شامل موارد زیر می شود:

  • بررسی این موضوع که تقاضای شما کامل شده است.
  • ارسال پرونده اپلای شما به مرکز ویزا
  • فرستادن پاسپورت ها و مراقبت از اسناد در این پروسه و تا اداره ویزا
  • پیگیری های مربوط به اپلای افراد که به صورت آنلاین ثبت شده اند
نوع هزینه مورد نیازهزینه به دلار کانادا
هزینه مربوط به بیومتریک – به ازای هر نفر۸۵
هزینه مربوط به بیومتریک – برای خانواده های ۲ نفره یا بیشتر۱۷۰
هزینه مربوط به بیومتریک برای گروه های ۳ نفره و یا هنرمندان اجرا۲۵۵

مراحل بیومتریک کانادا

شما با مراجعه به مراکز VAC در نزدیک کشور خود در کمتر از ۲۰ دقیقه می توانید تست بیومتریک بدهید. ابتدا کارمند سفارت از شما عکس تمام رخ دیجیتالی تهیه می کند سپس در مرحله بعد اثر انگشت شما را با قرار دادن انگشتان بر روی اسکنر ثبت می کند. معمولا نیازی به مهارت زبان انگلیسی نیست چرا که در مراحل انگشت نگاری مهاجرت به کانادا مصاحبه ای انجام نمی شود.


نمونه نامه انگشت نگاری کانادا

در عکس زیر نمونه ای از نامه انگشت نگاری کانادا را مشاهده می کنید.

نمونه نامه انگشت نگاری کانادا


اطلاعات بیومتریک تا چه زمانى اعتبار دارند؟

جواب بیومتریک کانادا در همان لحظه در پرونده مهاجرتی شما ثبت می شود و نیاز به اقدام دیگری نیست.

اگر براى ویزاى کانادایى ( دانشجویى، کارى، توریستى و دیدار با اقوام) اقدام مى کنید، اطلاعات بیومتریک ده ساله قابل قبول است.یعنى هر ده سال یک بار باید اطلاعات خود را به روز کنید.

اگر مى خواهید به عنوان یک ساکن دائمى اقدام کنید، به گفته IRCC  شما مى بایست اطلاعات بیومتریک را از اول انجام دهید و به علاوه هزینه جدید براى آن پرداخت کنید ( حتى اگر در گذشته تحت عنوان ویزاى کار، دانشجویى یا توریستى و ملاقات با اقوام این اطلاعات را ارائه داده باشید).

اعتبار تست بیومتریک کانادا


حریم خصوصى افراد

به گفته IRCC اثر انگشت ها کد گذارى مى شوند و براى سیستم بیومتریک هویت مهاجران کانادایى به صورت الکترونیکى ارسال مى شود.زمانى که این اطلاعات به این پایگاه اطلاعاتى انتقال پیدا کرد، تمامى اطلاعات شخصى حذف مى شوند. پلیس سواره نظام کانادا (RCMP) اثر انگشت متقاضی را با اثر انگشت هاى ثبت شده در موارد زیرمورد مقایسه قرار مى دهد:

هر گونه مطابقت با سوابق موجود در اطلاعات RCMP ، توسط افسر ویزا مورد بررسی قرار می گیرد که از این اطلاعات برای تصمیم گیری نهایی استفاده می شود.کانادا اطلاعات بیومتریک را با ایالات متحده، استرالیا، نیوزیلند و انگلیس به اشتراک می گذارد. به نقل از IRCC این کار مطابق با قوانین حفظ حریم خصوصی کانادا و آزادی های مدنی و تعهدات حقوق بشر از جمله منشور حقوق و آزادی های کانادا انجام می شود.

دولت کانادا اثر انگشت را از زمان ارائه آنها به مدت ١۵ سال حفظ می کند. زمانى که متقاضى شهروند کانادایى شد و یا پس از گذشت این ١۵ سال، آنها این مدارک را کامل حذف مى کنند.

قوانین انگشت نگاری کانادا


چه کسانی از تست بیومتریک کانادا معاف هستند؟

به گفته IRCC موارد ذکر شده در زیر از ارائه اطلاعات بیومتریک معاف هستند:

  • شهروندان کانادایی، متقاضیان تابعیت (از جمله متقاضیان گذرنامه) یا ساکنان دائمی کنونى
  • ملیت هایى که براى ورود به کانادا معاف از ویزا هستند و به عنوان توریست با در دست داشتن مجوز مسافرت الکترونیکی (eTA) وارد خاک کانادا شده اند.
  • کودکان زیر ١۴ سال
  • متقاضیان بالاى سن ٧٩ سالگی (برای پناهندگان محدودیت سنى وجود ندارد)
  • سران دولت و مدیران دولتى
  • وزرای کابینه و دیپلمات های معتبر کشورهای دیگر و سازمان ملل متحد، که براى انجام کارهاى رسمی و ادارى به کانادا می آیند.
  • دارنده ویزاى آمریکایى که مى خواهد از کانادا عبور کند.
  • متقاضیان پناهندگی یا اشخاص حمایتی که قبلا اطلاعات بیومتریک خود را ارائه داده اند و برای تحصیل یا اجازه کار درخواست داده اند.
  • متقاضیان اقامت موقت که اطلاعات بیومتریک خود را در راستاى برنامه اقامت دائمی ارائه داده اند و هنوز پرونده آنها در حال بررسى و اجرا شدن است.

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فرشید یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    بنده 24 ساله با مدرک تحصیلی فوق دیپلم رشته مکانیک خودرو .تعمیر کار خودروهای وارداتی ام .کار کردم اما سابقه کارم جایی ثبت نشده چون بدون بیمه کار میکردم .ایلتس جنرال 6.5 هم دارم .از چه طریقی میشه برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد؟؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای مشخص شدن روش مناسب مهاجرت نیاز به اطلاعات دقیق تری داریم ولی با همین اطلاعات اندکی که شما ذکر کرده اید، برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک و برنامه استانی منیتوبا می تواند برنامه مناسبی برای شما باشد.

      اگر تمایل به ارزیابی شرایط خود برای مهاجرت به کانادا و مشاوره رایگان دارید، فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا بعد از بررسی شرایط شما با شما تماس بگیریم.

  • تصویر کاربر صدف چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    با سلام ما درخواست ویزای کاری خود را در سامانه مهاجرت کانادا ثبت کردیم. دختر یکساله ای داریم که در مدت کار در کانادا همراه ما خواهد بود. برای بایومتری باید ایشان را به استانبول ببریم؟ می دانیم که اطلاعات بایومتری از ایشان گرفته نمی شود ولی آیا حضورش ضروری است؟ برای شرایط کرونا می پرسم چون سفر برای کودکان خردسال خطرناک است. تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۸ آبان ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در زمان انگشت نگاری کانادا متصدی ویزا با دوربین یک عکس از شما خواهد گرفت و از شما می‌خواهد که انگشتان خود را روی یک صفحه شیشه‌ای قرار دهید. این پروسه حدود ۵ دقیقه برای هر متقاضی طول خواهد کشید. بنابراین نیازی به حضور کودک شما نیست.

  • تصویر کاربر حسين دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما
    ميخواستم بپرسم اعتبار بيومتريك چند سال هستش .
    من در سال ٢٠١٨ بيومتريك دادم ميخواستم ايا براي اقدام ويزاي توريستي باز نياز به بيومتريك هست يا نه
    ممنون از شما
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. انگشت نگاری متقاضیان تا 10 سال اعتبار دارد.

  • تصویر کاربر رضا شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام . در VFSglobal استانبول پس از ایجاد پروفایل و ایجاد قرار ملاقات در تقویم مربوطه که تاریخ مورد نظر را میخواهم انتخاب کنم . هیچ یک از تاریخ ها انتخاب نمیشه چند بار امتحان کردم ولی سایت جواب نمیده طبق تجربه شما دلیل چی میتونه باشه . ممنون از شما .
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. حتما ابتدا ساعت کاری وک (VAC) استانبول را چک کنید و بعد برای تعیین وقت اقدام کنید. به علت شیوع کرونا، ساعات کار و روزهای کاری محدود شده است.

  • تصویر کاربر amir شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    با سلام. من سیتیزن افغانستان هستم و مقیم ایران. بهترین کشور برای انجام بیومتریک برای من کدوم کشوره؟ بنده پاسپورت افغانستان رو دارم برای سفر. ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای انگشت نگاری به هر کشوری که سفارت کانادا در آن قرار دارد، می توانید مراجعه کنید. هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد.

  • تصویر کاربر محسن شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام
    آیا اطلاعیه جدید سازمان مهاجرت برای ویزا های اقامت دائم که گفته شده انگشت نگاری های ۱۰ سال گذشته معتبره و برای اقامت دائم در صورت داشتن سوابق انگشت نگاری قبلی تا اطلاع ثانوی نیاز به انگشت نگاری مجدد نمی باشد صحت دارد؟
    چون من ۲ سال پیش برای ویزای دانشجویی انگشت نگاری شدم و الان تو مرحله فدرال نیروی متخصص باید مجدد انگشت نگاری بشم .
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام، بله. در تاریخ 22 سپتامبر اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی افرادی که پرونده اقامت دائم دارند یا پرونده جدید اقامت دائم سابمیت کنند، در صورتیکه در 10 سال گذشته انگشت نگاری انجام داده باشند نیازی به انگشت نگاری جدید ندارند و بیومتریک قبلی تحت هر پرونده ای انجام شده باشد قابل قبول است. 

  • تصویر کاربر نگین دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام. هزینه انگشت نگاری سفارت کانادا برای سال 2020 چقدر هست؟ خانوادگی حساب میشه یا هر نفر جداگانه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. هزینه انگشت نگاری برای هر نفر 85 دلار کانادا (85 $CAN) است. به علت نداشتن سفارت کانادا در ایران، برای انگشت نگاری باید به کشورهای همسایه مراجعه کنید بنابراین، هزینه مسافرت به این کشورها را هم در نظر بگیرید.

  • تصویر کاربر مهیار یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام
    آیا با توجه به شرایط کرونا ، برای کسی که برای اولین بار تقاضای ویزای کانادا دارد حتما انجام انگشت نگاری الزامی است یا دولت کانادا تسهیلاتی برای شرایط کرونا در نظر گرفته است که نیاز به این کار نباشد.
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. انگشت نگاری برای دریافت انواع ویزای کانادا و یا اخذ اقامت کانادا (بیومتریک کانادا) یکی از مراحل درخواست است که هر متقاضی باید شخصا با حضور در یکی از مراکز مربوطه نسبت به انجام آن اقدام نماید. بر طبق اطلاعیه سایت رسمی سفارت کانادا ، متقاضیانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به انگشت نگاری نشده اند می بایست پس از بازگشایی مجدد مراکز انگشت نگاری، در اسرع وقت به این مراکز مراجعه و نسبت به انجام انگشت نگاری اقدام نمایند. بر اساس این اطلاعیه، محدودیت زمانی ۹۰ روزه برای انگشت نگاری تا اطلاع ثانوی، اجرا نخواهد شد.

  • تصویر کاربر معین یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    با سلام
    میخواستم بدونم کسانی که ویزای توریستی دارند و ٢ سال پیش بایومتریک انجام داده اند برای استارتاپ احتیاج به بایومتریک مجدد دارند یا خیر؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. انگشت نگاری متقاضیان ویزای کانادا،  تا ۱۰ سال در فایل شخصی متقاضی باقی مانده و دارای اعتبار خواهد بود.

  • تصویر کاربر مهدیس شنبه ۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    با سلام. برای مادرم ویزای توریستی میخوام اقدام کنم. ویزای قبلی ۲۰۲۰/۰۷تموم میشه ولی با توجه به اینکه برای خروج از ایران ویزا باید ۶ماه اعتبار داشته باشه باید دوباره ویزا بگیره. آیا الان که هنوز ویزای قبلی باطل نشده ولی کمتر از شش ماه اعتبار داره میتونیم دوباره اقدام کنیم؟ و آیا انگشت نگاری قبلی مورد قبول هست یا دوباره باید بره ترکیه؟
    ممنونم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. پس از اتمام زمان ویزا یا زمانی که کمتر از شش ماه اعتبار ویزا قبلی باقی مانده باشد، درخواست تمدید کنید که این کار کمی مشکل و زمان بر است و لازم است تمام مراحل گرفتن ویزا را مجدد طی کنید. توجه داشته باشید که باید در طول ۹۰ روز از تاریخ انقضای ویزا برای تجدید آن درخواست بدهید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر