هزینه تولد فرزند کانادا چقدر است؟

هزینه تولد فرزند در کانادا یکی از دغدغه های مهاجران و توریست های این کشور است. در ادامه به طور کامل هزینه های بیمارستان، تولد و مراقبت های پس از زایمان را برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم.

اگر در یک کشور خارجی زندگی کنید و منتظر به دنیا آمدن فرزند خود باشید قطعا در مورد نکات خاصی دچار استرس و نگرانی می شوید. هر کشور دارای سیستم درمانی خاص و پیچیده خود است. به عنوان یک خارجی ممکن است هزینه های درمانی بالا و گزینه های گیج کننده ای پیش روی خود داشته باشید.

هر سال حدود ۳۹۰ هزار نوزاد در کشور کانادا به دنیا می آیند و اگر شما نیز جز مادرانی هستید که فرزند خود را به دنیا می آورید، پیشنهاد می کنیم این مقاله راهنما را حتما بخوانید.

در ادامه این مقاله پیرامون میانگین هزینه های درمانی باروری، به دنیا آوردن کودک و هزینه های مربوط به بچه دار شدن در کانادا صحبت خواهیم کرد.

هزینه بچه دار شدن در کانادا با بیمه و بدون بیمه

بهداشت و سلامت عمومی در کشور کانادا به شکل یک سیستم با بودجه دولتی فعالیت می کند. اگر شما یک شهروند یا مقیم دائم در کانادا باشید، امکان دسترسی به این سیستم بهداشتی و سلامت را خواهید داشت.

با در اختیار داشتن خدمات این سیستم، هزینه تولد فرزند در کانادا با بیمه ممکن است رایگان باشد و یا برای کسانی که از اتاق های خصوصی استفاده می کنند فقط به چند صد دلار برسد.

سیستم بیمه سلامت کانادا

توریست ها و افرادی که مقیم کانادا نیستند باید هزینه ها را از جیب خود پرداخت کنند مگر اینکه تحت پوشش برنامه های بیمه بین المللی سلامت باشند که این برنامه ها هزینه بچه دار شدن را پوشش می دهند.

در اینجا هزینه تولد فرزند کانادا بدون بیمه و یا دسترسی به سیستم سلامت کانادا را آورده ایم:

  • به دنیا آوردن طبیعی کودک: ۵ الی ۸ هزار دلار کانادا
  • سزارین نوزاد: بین ۱۰ الی ۱۲ هزار دلار کانادا

سوالی  که بسیاری از کاربران از ما می پرسند این است آیا یک غیر مقیم یا بازدید کننده که ویزای توریستی یا انواع دیگری از ویزا را در اختیار دارد می تواند کودک خود را در کانادا به دنیا آورد؟ آیا تولد توریستی در کانادا وجود دارد؟

اگر زمانی که در کانادا به عنوان یک غیر مقیم، بازدید کننده یا توریست حضور داشته باشید و نیاز به تولد کودک خود پیدا کنید، امکان استفاده از خدمات پزشکی و درمانی را خواهید داشت.

با این حال در این شرایط، سیستم سلامت کانادا هزینه تولد فرزند کانادا را تحت پوشش قرار نخواهد داد. اگر می خواهید هزینه های درمانی را از جیب خود پرداخت نکنید باید حتما از برنامه های بیمه بین المللی استفاده کنید.

تولد توریستی در کانادا محبوب است چرا که این کشور توسعه یافته حق کسب شهروندی را به هر نوزادی که در آنجا به دنیا بیاید می دهد و توجهی به وضعیت شهروندی والدین و ویزای آن ها نخواهد داشت.

جدول هزینه تولد فرزند در کانادا

پروسه های به دنیا آوردن نوزاد در کانادامیانگین هزینه ها بدون استفاده از بیمهمیانگین هزینه ها با بیمه یا پوشش پزشکی و تخفیف
معاینه و مراقبت پزشکی قبل از تولد به ازای هر جلسه۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار کانادا۰ دلار
سونوگرافی قبل از تولد۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار کانادا۰ دلار – ۳۰۰ دلار کانادا
تولد نوزاد در بیمارستان۵ هزار الی ۸ هزار دلار کانادا۰ دلار – ۱۰۰۰ دلار کانادا
سزارین در بیمارستان۱۰ الی ۱۲ هزار دلار کانادا۰ دلار – ۱۰۰۰ دلار کانادا
به دنیا آوردن کودک در خانه با ماما۲۵۰۰ دلار کانادا۸۶۰ دلار – ۲۵۰۰ دلار کانادا

هزینه تولد فرزند در کانادا

هزینه لقاح مصنوعی IVF در کانادا چقدر است؟

در سال ۱۹۷۸ میلادی اولین نوزاد به روش لقاح مصنوعی و خارج از بدن به دنیا آمد. از آن زمان تاکنون شاهد پیشرفت های متعددی در این حوزه بوده ایم که یکی از آن ها درمان IVF بوده و به زوج هایی که در بچه دار شدن مشکل دارند کمک می کند. اما هزینه مربوط به این روش خاص بچه دار شدن در کانادا چقدر است؟

آیا فردی که مقیم کانادا نیست، به عنوان توریست وارد این کشور شده است و یا ویزا خاصی دارد می تواند از روش های درمانی باروری و لقاح مصنوعی استفاده کند؟ آیا خدمات پزشکی توریستی در کانادا وجود دارد؟

اگر شما فردی غیر مقیم، بازدید کننده و یا توریست در کانادا هستید، امکان رفتن به یک کلینیک خصوصی لقاح مصنوعی برای درمان برایتان فراهم است.

با این حال ممکن است نیاز باشد هزینه های مربوط به این پروسه های درمانی را خودتان پرداخت کنید و صلاحیت استفاده از کمک هزینه های مالی را نداشته باشید، مگر اینکه تحت پوشش بیمه های پزشکی و درمانی بین المللی باشید.

مراکز لقاح مصنوعی در کانادا

در حالت عمومی به دلیل جهانی بودن حوزه بهداشت و سلامت کشور کانادا، این کشور به عنوان یکی از مراکز درمانی توریستی به حساب می آید. با این حال برای درمان های تخصصی انتخابی نظیر لقاح مصنوعی ممکن است هیچ تخفیف و کمک هزینه ای برایتان در نظر گرفته نشود.

جدول هزینه های  لقاح مصنوعی در کانادا

واحد پولی محلی در کشور کانادا با نام دلار کانادا معرفی می شود. در حالت نوشتاری نیز از عبارات CAD و یا C$ استفاده می شود تا بتوان به خوبی آن را از دیگر انواع دلار ها تمایز داد. به کمک اینترنت و موتور های جست و جو می توانید ارزش دلار کانادا را نسبت به واحد پولی کشور خود مشاهده کنید.

پروسه لقاح مصنوعی میانگین قیمت
پروسه آی وی اف ( هزینه های کلی )۷۷۵۰ الی ۲۵۰۰۰ دلار کانادا
دارو های مربوط به لقاح مصنوعی ( IVF )۲۵۰۰ الی ۷۰۰۰ دلار کانادا
تزریق اسپرم درون سلولی ( ICSI )۲۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار کانادا
تخم های اهدا شده و یا جنینممنوع
انتقال جنین منجمد ( FET )۱۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار کانادا
ذخیره جنین، به صورت سالانه۱۵۰ الی ۳۰۰ دلار کانادا
آیا هیچ کمک هزینه مالی یا برنامه بیمه سلامتی وجود دارد که بخشی و یا کل هزینه های مربوط به لقاح مصنوعی را تحت پوشش خود قرار دهد؟

سیستم های عمومی سلامت و درمان در برخی از حوزه های کانادا و استان های آن کمک هزینه مالی خاصی را برای درمان IVF به افراد ارائه می کنند.

به عنوان مثال آنتاریو چرخه لقاح مصنوعی کامل را برای یک بار در زندگی هر زن تحت پوشش کامل قرار می دهد و کبک نیز برای زوج هایی که فرزندی ندارند کمک هزینه مالی به شکل اعتبارات مالیاتی یا تخفیف در نظر می گیرد.

اما در زمینه این که چه کسانی صلاحیت استفاده از این مزایا را دارند، محدودیت های خاصی وجود دارد و این موارد نیز در نواحی و استان های مختلف کانادا متفاوت هستند. برخی از کلینیک های لقاح مصنوعی خصوصی نیز تا حدی به زوج ها کمک می کنند.

مدت زمان بستری پس از زایمان در کانادا

پس از آن که هزینه تولد فرزند کانادا را بررسی کردیم، حال به مراقبت های پس از زایمان و مرخصی مادر و پدر پس از تولد فرزند می پردازیم.

از مراقبت قبل از زایمان گرفته تا دوره پس از زایمان، بیشتر مادران در کانادا فقط برای مدت کوتاهی در بیمارستان بستری خواهند بود.

بیمارستان برای تولد فرزند در کانادا

در زایمان طبیعی، میانگین مدت زمان بستری شدن مادران بین ۲ الی ۳ روز است. اما اگر زایمان از طریق سزارین صورت بگیرد، مدت زمان بستری بودن به ۴ روز افزایش می یابد.

پیشنهاد می شود حتما اسناد و گزارشات پزشکی قبل از زایمان را به همراه لوازم راحتی، بهداشتی و لباس برای خود مادر و نوزاد به همراه داشته باشید.

مدارک لازم برای بچه دار شدن در کشور کانادا

زمانی که برای بچه دار شدن در کشور کانادا به بیمارستان می روید باید از اسناد زیر کپی گرفته و آن ها را ارائه کنید:

  • برنامه تولد کودک
  • تاریخچه سلامتی و بیماری ها (‌ در صورتی که آن را در اختیار داشته باشید)
  • کارت های بیمه سلامت و بهداشت
  • پاسپورت ها و ویزا
  • شماره بیمه اجتماعی

چگونه نوزاد خود را در کانادا ثبت نام ( رجیستر) کنم؟

هر ناحیه و استان پروسه خاص خود را جهت ثبت کردن نام کودک و تولد وی دارد، بنابراین باید در این زمینه از مسئولان محلی خود سوال کنید.

به عنوان مثال، در آنتاریو نوزاد باید تا سی روز پس از تولد ثبت نام شود. زمانی که به شکل آنلاین این پروسه را پیگیری کنید، امکان ثبت نام برای گواهی تولد کودک، شماره بیمه اجتماعی، ثبت نام برای مزایای کودکان در کانادا به شکل همزمان وجود دارد.

تابعیت کودک متولد کانادا چیست؟

اگر من یک کانادایی نباشم و کودکم در کانادا به دنیا بیاید، آیا فرزند من باید بین ملیت های مختلف یکی را انتخاب کند یا حق شهروندی کانادا را دریافت می کند؟

هر نوزاد در کشور کانادا این حق را دارد که به شهروند این کشور تبدیل شود و این موضوع ربطی به شهروندی و یا وضعیت ویزای پدر و مادر وی ندارد.

گرفتن پاسپورت برای فرزند متولد کانادا

پس از ثبت تولد کودک باید یک گواهی بلند مدت تولد را به عنوان مدرک شهروندی کانادا دریافت کنید. برای کسب پاسپورت کانادایی کودک باید:

  • فرم تقاضا پر کنید
  • مدارک لازم برای شهروندی را جمع آوری کنید
  • دو تصویر مخصوص پاسپورت داشته باشید
  • مدارک مربوط به سرپرستی قانونی را ارائه کنید
  • یک ضامن پیدا کنید
  • هزینه های لازم را پرداخت کنید
  • تمامی اسناد را به این آدرس بفرستید: Government of Canada, Passport Program, Gatineau QC K1A 0G3, Canada

قوانین تابعیت و تولد فرزند در کانادا

تابعیت کانادا بر اساس اصل «jus soli یا حق خاک» از طریق تولد فرزند در کانادا به دست می‌آید. از این عبارت برای اشاره به حقوق شهروندی و تابعیت، که در نتیجه‌ی تولد در قلمرو یک کشور ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود. شما می توانید قوانین دقیق تابعیت فرزند متولد کانادا را در مقاله زیر مطالعه کنید:

تولد فرزند در کانادا

مدت زمان مرخصی زایمان کانادا چقدر است؟

والدین در کانادا حق داشتن مزایای مرخصی زایمان و بچه دار شدن را دارند آن هم در صورتی که حداقل ۶۰۰ ساعت در سال گذشته کار کرده باشند.

مرخصی پس از زایمان در کانادا

یک مرخصی ۱۸ ماهه وجود دارد که به آن ها اجازه دریافت ۳۳ درصد از دریافتی هفتگی را می دهد. یک نوع دیگر نیز ۱۲ ماهه بوده و ۵۵ درصد از درآمد هفتگی معمولی به آن ها پرداخت می شود.

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

مشاوره رایگان با وکیل مهاجرت به کانادا

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مینا شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 154 مشاهده پرسش
    آیا برای من با مدرک دکتری و کارشناسی ارشد ویروس شناسی پزشکی از دانشگاه تربیت مدرس با سن حدود 51 سال ، امکان مهاجرت و دریافت ویزا کاری کانادا است؟ چگونه ؟؟
    آیا برای همسرم با مدرک کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران با سن 50 سال ، امکان مهاجرت و دریافت ویزای کاری کانادا وجود دارد؟ چگونه؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر Bahar سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 172 مشاهده پرسش
    سلام ميخوام اقدام به بارداري كنم و فرزندم در كانادا به دنيا بياد الان ميشه ويزا گرفت شرايط چي هست و اينكه بيمه بين المللي از كجا اقدام كنيم يا اطلاعات از كجا بگيريم ممنون از لطف شما
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. در حال حاضر به علت محدودیت های مرزی کانادا به علت پاندمی، امکان ورود به کانادا به عنوان توریست را ندارید. 

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر صبورا شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام .من و همسرم قبل از کرونا اقدام به ویزای توریستی کردیم و متاسفانه چون در کشور امارات فامیلی نداشتیم ریجکت شدیم .حالا که ۳ ماهه باردار میخوام دوباره اقدام کنم البته با شرایطی متفاوت تر یعنی با پاسپورت دیگرم که مصری است و با ارائه وضعیت استیتمنت بالاتر از جانب خودم و همسرم ایا شانس ما بیشتر می‌شود برای اخذ ویزا؟و آیا اصلا می‌شود با شرایط کنونی مرزها اقدام کرد ؟و اگر بله با شوهرم اقدام کنم بهتر است یا به تنهایی؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. دفتر وکالت اَپلو درخصوص کشورهای عربی خدماتی ارائه نمی دهد.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر Fa.ma شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    سلام.وقت بخیر.
    من برادرم تو سوئیس زندگی میکنن‌
    میخوام بدونم از طریق ایشون برای کشور های اروپایی برای به دنیا اومدن بچه میتونم کمک بگیرم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۴ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. دفتر وکالت اَپلو خدماتی در خصوص اروپا ارائه نمی دهد.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر کیان دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید. بنده ۳ ماه تا زمان به دنیا اومدن فرزندم مونده . چه زمانی باید برای اخذ دعوتنامه از کانادا چه اقداناتی باید انجام بدهم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در صورتیکه اقوام و یا دوستانی در کانادا دارید، می توانید تا از آن ها بخواهید که برای شما دعوتنامه ای ارسال کنند. داشتن دعوتنامه تضمینی برای گرفتن ویزای توریستی کانادا نیست بلکه باید سایر شرایط برای اخذ این نوع ویزا را داشته باشید. البته در حال حاضر به دلیل مشکلات ناشی از ویروس کرونا، محدودیت مرزی و اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت!

  • تصویر کاربر مهیا یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    با سلام. میخواستم بپرسم با توجه به محدودیت های کرونا در حال حاضر امکان دریافت ویزای توریستی برای کانادا وجود داره. من 2ماهه باردار هستم و قصد دارم فرزندم در کانادا به دنیا بیاد.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در حال حاضر به دلیل محدودیت های ناشی در خصوص شیوع ویروس کرونا، امکان ورود به کانادا با ویزای توریستی را نخواهید داشت مگر در گروه افراد معاف از محدودیت قرار داشته باشید.

  • تصویر کاربر مرجان سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام. خانم 42 ساله با مدرک لیسانس نرم افزار و بدون سابقه ی کاری در رشته ی خودم هستم.مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری همراه با سابقه ی کار در این رشته را دارم.دارای یک دختر 16 ساله هستم.ممنون از راهنماییتون.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. درحال حاضر برنامه مشخص و ویژه ای برای افرادی که در رشته آرایشگری تخصص دارند، وجود ندارد. شرایط شما برای مشخص شدن روش صحیح مهاجرت باید مورد ارزیابی قرار گیرد. بهتر این است که ابتدا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما توسط کارشناسان بررسی و روش مناسب مشخص گردد و طی یک تماس تلفنی رایگان به شما اطلاع داده شود. 

      فرزندان نیز تا سن 22 سالگی در پرونده مهاجرتی پدر و مادر خود قرار می گیرند.

  • تصویر کاربر M.saadat دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید .میخواستم بدونم اگه من بخوام بچه ام را در کانادا به دنیا بیاورم ایا موسسه شما صفر تاصد کار را به عهده میگیرد؟با توجه به اینکه یکی از شرایط این اقدام،معرفی ضامن هستش و من ضامنی در کانادا جهت معرفی ندارم .واینکه از چند ماه قبل و چند ماه بعد از زایمان بایستی در کانادا بمونیم .هزینه کلی رو هم بفرمایید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای تولد فرزند خود در کانادا، ابتدا باید با یک ویزا که معمولا ویزای توریستی است وارد کانادا شوید. فقط فرزندی که در کانادا متولد می شود شهروند کانادا محسوب می شود و هیچ مزیتی برای پدر و مادر خود تا سن 18 سالگی ندارد. زمان ورود شخص باردار بعد از اخذ ویزا تا زمانی است که اجازه پرواز توسط ایرلاین های هوایی برای شخص باردار وجود داشته باشد. هیچ مبلغ مشخصی در خصوص هزینه ها نمی توان بیان کرد زیرا نوع زایمان و مراقبت های بعد ضروری بعد از آن مشخص نیست ولی می تواند بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا متغیر باشد.

       

  • تصویر کاربر سلطاني شنبه ۱۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    بنده در اسفند ماه براي زايمان ميرم تورنتو و همسرم در اين سفر همراه من نيست ولي يك وكالتنامه اي در دفترخانه جهت اعلام نسب و اخذ گذرنامه كانادايي نوزادان به من داده كه ترجمه و به تاييد دادگستري و وزارت امور خارجه رسيده. ايا با وجود اين وكالت مشكلي براي اخذ گذرنامه كانادايي پيش نمياد؟
    دوم بر برگذاندن نوزادان با گذرنامه كانادايي ايرلاين ها ايرادي نميگيرند؟
    ايا شما هزينه نگهداري نوزاد زودرس را در دستگاه انكوباتور را ميدانيد؟
    متشكرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۲ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      با سلام. خدمات موسسه حقوقی ایران اپلو درخصوص اخذ اقامت کانادا و انواع روش های مهاجرت به کاناداست. برای دریافت پاسخ سوالات خود باید از مراکز مربوطه سوال بفرمایید.

  • تصویر کاربر سميرا یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام
    پروسه اخذ ويزاي توريستي چه مدت طول ميكشد؟
    ايا ٢٨روزي كه در سايت سفارت كانادا اعلام ميشود واقعي است يا تخميني؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام. با توجه یه شلوغی دفاتر مهاجرتی برای بررسی پرونده ها، امکان به تاخیر افتادن در پاسخ گویی وجود دارد. پیسنهاد می شود مقاله ویزای توریستی را مطالعه بفرمایید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر