ابلاغیه عملی مهاجرتی کانادا ۶۶۹ درباره ویروس جدید کرونا

در این مقاله متن کامل ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا و تاثیر فرآیند های مهاجرتی و دفاتر ویزا و درخواست های ویزای کانادا، گردآوری شده است

دستورالعمل های ویژه در زمینه رسیدگی به تقاضا های شهروندی، اقامت موقت و دائم در تاریخ ۷ ام فوریه ۲۰۲۰

این قسمت حاوی راهنما ها، سیاست ها و فرایند هایی است که توسط کارمندان سازمان ((مهاجرت، پناهجویان و شهروندی کانادا یا IRCC)) به کار گرفته می شوند. این مطلب جهت تکریم متقاضیان در وبسایت سازمان قرار داده شده است.

  • تاریخ اجرا: فورا 
  • تاریخ انقضا (در صورت وجود): اعلام خواهد شد.

خلاصه دستورالعمل مهاجرتی ۶۶۹ کانادا

این ابلاغیه حاوی دستور العمل هایی عملی برای کارمندان سازمان IRCC و آژانس خدمات مرزی کانادا است. این دستورات در زمینه فرایند رسیدگی به درخواست های دارندگان و متقاضیان اقامت دائم کانادا، اقامت موقت و شهروندی کانادا می باشد که در داخل یا خارج از کانادا بوده و به دلیل اختلال در ارائه خدمات ناشی از اثرات ویروس جدید کرونا (COVID – ۱۹) تحت تاثیر قرار گرفته اند. این ابلاغیه همگام با تغییر شرایط به روز خواهد شد.

پیشینه

در تاریخ ۳۰ ام ژانویه ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که ویروس جدید کرونا یک مسئله اضطراری و جهانی در زمینه سلامت است. دولت کانادا در حال کمک به شهروندان کانادایی است که برای خروج از شهر ووهان چین درخواست کمک کرده اند. وزارت امور خارجه کانادا (GAC) مسئول تمامی موارد مرتبط با انتقال این افراد می باشد.
شبکه جهانی سازمان IRCC کانادا در زمینه کسب اطمینان از داشتن مدارک مناسب این افراد جهت آمدن از چین به کانادا با وزارت امور خارجه همکاری خواهد کرد.
علاوه بر آن، امکان دارد افراد ذیل مخصوصا دو مورد آخر به دلیل اختلال در ارائه خدمات ناشی از اثرات ویروس جدید کرونا تحت تاثیر قرار گرفته باشند:

  • دارندگان اقامت دائم 
  • افرادی که فرایند تقاضای اقامت آن ها در سازمان IRCC در جریان بررسی است
  • شهروندان خارجی دارای اقامت موقت که به دلیل شرایط جهانی کنونی قادر به ترک کانادا نیستند
به روز رسانی: همزمان با ادامه انتشار جهانی ویروس جدید کرونا، سازمان IRCC این موضوع را مد نظر دارد که متقاضیان ساکن کشور های دیگر به طور روز افزون تحت تاثیر اختلال در ارائه خدمات به دلیل اثرات ویروس جدید کرونا قرار می گیرند. به همین دلیل، دستور العمل های ویژه ای که در تاریخ ۷ فوریه ۲۰۲۰ برای تعدادی از سناریو های احتمالی دارندگان اقامت دائم و شهروندان خارجی چینی اعمال شد برای شهروندان خارجی ایران و کره جنوبی نیز انجام می شود.

تاثیر ویروس کورونا بر درخواست مهاجرت به کانادا و دریافت شهروندی

تعطیلی دفاتر

بر اساس ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا ، در حال حاضر دفاتر سازمان IRCC در چین و هنگ کنگ با حداقل تعداد کارکنان در حال ارائه خدمات هستند. تمامی مراکز درخواست ویزا در چین تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

تاریخ بازگشایی این دفاتر پس از مشخص شدن به اطلاع خواهد رسید. دفتر درخواست ویزا در هنگ کنگ و مرکز تماس دفتر درخواست ویزا در چین باز بوده و در ساعات اداری عادی مشغول به کار هستند. در حال حاضر، دفاتر ویزای سازمان IRCC در دیگر کشور های مبتلا به صورت عادی مشغول به کار هستند.

راهبرد های رسیدگی به درخواست های عمومی شبکه های بین المللی، داخلی و متمرکز

درخواست ها به دلیل عدم تطابق رد نشده و بررسی تمامی درخواست هایی که در دفاتر خارجی IRCC در جریان هستند در مراکز و شبکه داخلی ادامه خواهد یافت. با این حال، امکان دارد این درخواست ها با تاخیر هایی نیز مواجه شوند.

در حال حاضر هیچ شرط قابل توجهی برای فرایند رسیدگی سریع به تقاضا ها در نظر گرفته نشده است. بنابراین، این دستورالعمل ها شامل راهبرد هایی ویژه برای فرایند بررسی سریع درخواست ها نمی شوند. 

با توجه به گفته بالا، تصمیم تسریع رسیدگی به یک درخواست به دلیل داشتن شرایط ویژه به صلاحدید مدیر برنامه مهاجرتی دفتر سازمان و همچنین مدیر دفتر رسیدگی به درخواست ها در کانادا بستگی دارد.

درخواست های فوری اقامت موقت در دفاتر سازمان IRCC در چین، هنگ کنگ، آنکارا و مانیل (دفتر کره جنوبی) انجام می شوند.

درخواست مدارک بیشتر برای تقاضا های جاری

تا اطلاع ثانوی، دفاتر سازمان می توانند همانند گذشته هر گونه مدارک بیشتر را برای رسیدگی به امور مرتبط با مهاجرت و شهروندی از افراد درخواست کنند. از جمله این مدارک می توان به مدارک پلیس، بیومتریک (مواردی چون اثر انگشت و…)، پاسپورت، آزمایش های پزشکی و هر مدرک دیگری اشاره کرد که باید توسط مراجع چین، ایران یا کره جنوبی صادر شوند. این درخواست ها به شرح زیر خواهند بود:

  • هنگامی که مدارک بیشتر برای تصمیم گیری درباره یک تقاضا مورد نیاز است، افسران مسئول رسیدگی به تقاضا باید یک تقاضا نامه ارسال کرده و به متقاضی ۹۰ روز فرصت پاسخگویی بدهند.
  • در صورتی که مدارک مورد نیاز قبلا فرستاده شده اما متقاضی قادر به تطابق با مهلت زمانی نبوده است افسران باید درخواست فرد را جلو آورده و یک مهلت ۹۰ روزه دیگر به متقاضی ارائه دهند.
  • افراد باید به خاطر داشته باشند که نامه دستور العمل های بیومتریک (BIL) قابل تجدید نبوده و توصیه می شود که ظرف ۳۰ روز پس از تاریخ درج نامه نسبت به تحویل اطلاعات بیومتریک خود اقدام کنند.
  • صرف نظر از مهلت زمانی ۳۰ روزه در نامه دستورالعمل های بیومتریک، افسران باید جهت ارائه اطلاعات بیومتریک، ۹۰ روز به متقاضیان فرصت دهند.

دارندگان اقامت موقت گردشگران، کارکنان و دانشجویان بین المللی

بنابر ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا ، به دلیل بسته شدن دفاتر درخواست ویزا در چین، متقاضیان قادر نخواهند بود تا از طریق این دفاتر اطلاعات بیومتریک خود را ارائه داده یا مدارک اصلی سفر خود را ثبت کنند. با این حال، متقاضیان ویزا در چین همچنان می توانند به صورت آنلاین تنها برای ثبت درخواست های خود اقدام کنند.

متقاضیانی که درخواست اقامت موقت آن ها در جریان است می توانند جهت کسب اطلاعت بیشتر از طریق شماره +۸۶ ۴۰۰۰ ۸۸ ۶۶ ۳۷ با مرکز تماس دفاتر درخواست ویزا تماس گیرند.

به دلیل محدودیت های مسافرتی از جانب کشور های مجاور ایران، امکان دارد شهروندان ایرانی جهت ارائه مدارک بیومتریک، انجام مصاحبه، انجام آزمایش های پزشکی و موارد دیگر قادر به دسترسی به دفاتر IRCC یا دفاتر درخواست ویزا نباشند. با این حال، متقاضیان ویزا در ایران همچنان می توانند به صورت آنلاین تنها برای ثبت درخواست های خود اقدام کنند.

از آنجایی که بسیاری از پزشکان در کره جنوبی در حال حاضر پاسخگوی افراد نیستند، امکان دارد متقاضیان این کشور در دریافت آزمایش های پزشکی خود جهت مهاجرت با تاخیر هایی مواجه شوند.

افسران باید به ارسال درخواست های آزمایش های پزشکی ادامه داده و تاریخ آن ها را ۹۰ روز اضافه کنند. در صورتی که جواب این آزمایش ها ظرف ۹۰ روز دریافت نشود، افسران دفاتر باید آن ها را دوباره ارسال کرده و ۹۰ روز دیگر فرصت در نظر گیرند.

 

سفرهای ضروری

چین

متقاضیان اقامت موقت که در چین بوده و درخواست سفر ضروری دارند، باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و سپس آن را برای رسیدگی فوری توسط دفتر IRCC پکن به آدرس [email protected] ارسال کنند. این تقاضا ها به صورت فرد به فرد بررسی شده و به صلاحدید افسر مهاجرت بستگی خواهند داشت.

ایران

متقاضیان اقامت موقت که در ایران بوده و درخواست سفر ضروری دارند، باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و سپس با استفاده از فرم اینترنتی بررسی فوری ویزا آن را برای دفتر IRCC ارسال کنند. متقاضیان باید در جواب سوال ((آیا تقاضای شما در دفتری خارج از کانادا در حال بررسی است؟)) باید گزینه ((خیر)) را انتخاب کرده و سپس فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کره جنوبی

متقاضیان اقامت موقت که در کره جنوبی بوده و درخواست سفر ضروری دارند، باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کرده و سپس با استفاده از فرم اینترنتی بررسی فوری ویزا آن را برای دفتر IRCC ارسال کنند. متقاضیان باید در جواب سوال ((آیا تقاضای شما در دفتری خارج از کانادا در حال بررسی است؟)) باید گزینه ((خیر)) را انتخاب کرده و سپس فرم مربوطه را تکمیل کنند. مدیران برنامه های مهاجرتی این اختیار را دارند که در هنگام نیاز به دلایل بشر دوستانه، دلسوزانه و اضطراری از دریافت اطلاعات بیومتریک چشم پوشی کنند.

انصراف از درخواست اقامت موقت: در صورت تمایل فرد متقاضی به لغو در خواست اقامت موقت و سکونت در مناطق دارای محدودیت سفر، باید فرایند های عادی درخواست انصراف انجام شوند.

دارندگان اقامت دائم

در ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا برای دارندگان اقامت دائم از مبدا کشور های زیر، این دستورات صادر شده است.

چین

دارندگان اقامت دائم کانادا که برای بازگشت به کانادا به مدارک سفر اقامت دائم خود نیاز دارند می توانند برای دریافت دستور العمل های بیشتر با مرکز تماس دفاتر درخواست ویزا تماس گیرند. متقاضیانی که خواستار سفر فوری به خارج از چین هستند باید تنها در موارد استثنایی به دفتر سازمان IRCC در پکن ایمیل ارسال کنند.

ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا

ایران

دارندگان اقامت دائم کانادا که برای بازگشت به کانادا به مدارک سفر اقامت دائم خود نیاز دارند باید از طریق فرم اینترنتی با سازمان IRCC ارتباط برقرار کنند. متقاضیان باید در جواب سوال ((آیا تقاضای شما در دفتری خارج از کانادا در حال بررسی است؟)) باید گزینه ((بله)) را انتخاب کرده و دفتر مسئول رسیدگی به تقاضای خود را ((ترکیه آنکارا)) انتخاب کنند.

متقاضیانی که خواستار سفر فوری به خارج از ایران هستند باید تنها در موارد استثنایی به دفتر سازمان IRCC ایمیل ارسال کنند. پیام رسان سفارت، از دارندگان اقامت دائم می خواهد تا درخواست های خود را به صورت مستقیم در سفارت ثبت کنند.

کره جنوبی

دارندگان اقامت دائم کانادا که برای بازگشت به کانادا به مدارک سفر اقامت دائم نیاز دارند باید از طریق فرم اینترنتی با سازمان IRCC ارتباط برقرار کنند. متقاضیان باید در جواب سوال ((آیا تقاضای شما در دفتری خارج از کانادا در حال بررسی است؟)) باید گزینه ((بله)) را انتخاب کرده و دفتر مسئول رسیدگی به تقاضای خود را ((فیلیپین – مانیل)) انتخاب کنند. متقاضیانی که خواستار سفر فوری به خارج از کره جنوبی هستند باید تنها در موارد استثنایی به دفتر سازمان IRCC ایمیل ارسال کنند. پیام رسان سفارت، از دارندگان اقامت دائم می خواهد تا درخواست های خود را به صورت مستقیم در سفارت ثبت کنند.

درخواست های تایید شده اقامت دائم (COPR و PRV)

متقاضیان اقامت دائمی که تایید اقامت دائم (COPR) و ویزای اقامت دائم (PRV) خود را دریافت کرده اما از طریق فرم اینترنتی عدم توانایی خود برای خروج از کشور را ظرف مهلت قانونی مدارک به سازمان IRCC اعلام می کنند به صورت زیر راهنمایی می شوند:

تایید و ویزای معتبر اقامت دائم 

در جهت تلاش برای کاهش لغو شدن تایید ها و ویزای های اقامت دائم، افسر یک نوشته با مضمون عدم توانایی سفر را در فایل متقاضی قرار داده و مهلت این مدارک را افزایش می دهد. در صورتی که متقاضی به IRCC اطلاع دهد که می تواند قبل از تاریخ انقضای این مدارک سفر کند، سازمان او را تشویق می کند که پیش از انقضای همین مدارک به کانادا سفر کند.

تایید و ویزای منقضی شده اقامت دائم 

در صورتی که متقاضی بعد از انقضای این مدارک به IRCC اطلاع دهد که قادر به سفر نبوده یا قبل از انقضا اطلاع دهد که در این بازه زمانی قادر به سفر نیست، افسران باید پرونده تقاضای او را مجددا باز کرده و برای بازبینی مهلتی ۹۰ روزه داده شود.

نکته: درخواست های پذیرفته شده می توانند با لغو شدن مدارک تایید و ویزای اقامت دائم و همچنین حذف تصمیم نهایی از پرونده، دوباره در سیستم مدیریت پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا (GCMS) باز شوند.

زمان بازبینی درخواست هایی که مجددا باز شده اند

پس از اینکه متقاضی از طریق فرم اینترنی به سازمان IRCC اطلاع داد که توانایی سفر کردن را دارد، پرونده باز شده می تواند دوباره پذیرفته شود. البته پذیرش دوباره به فرد، همراه بودن یا نبودن اعضای خانواده و داشتن مدارک معتبر همچون آزمایش های پزشکی، سوابق جرم، بررسی های امنیتی و پاسپورت ها بستگی دارد.

در صورتی که پس از ۶۰ روز انتظار متقاضی توانایی خود مبنی بر سفر کردن را به سازمان اطلاع ندهد، نوشته ای در پرونده او قرار داده شده و بازبینی آن ۶۰ روز دیگر مهلت دریافت می کند.

آزمایش های پزشکی (تنها برای متقاضیان ساکن چین)

در ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا دستورالعمل آزمایش های پزشکی مهاجرت به کانادا به شرح زیر به روز رسانی شده است.

تمامی متقاضیان اقامت دائم باید آزمایش های معتبر پزشکی جهت مهاجرت داشته تا افسر مهاجرت درخواست آن ها را در مرحله نهایی قرار دهد. لیست پزشکان تاییده شده سفارت در چین بر روی وبسایت IRCC موجود است. در صورتی که این مدارک پزشکی قبل از آمادگی متقاضی و خانواده او برای مهاجرت منقضی شوند، نهایی شدن درخواست آن ها به مدارک پزشکی جدید یا در صورت امکان ارزیابی مجدد آن ها نیاز خواهد داشت.

تا زمانی که متقاضی آماده سفر کردن نباشد نباید درخواست مدارک پزشکی جدید داده شود.

بخش سلامت اداره مهاجرت متقاضیانی را که ساکن چین بوده و مدارک پزشکی آن ها ظرف ۴ تا ۸ هفته آینده منقضی می شود، به صورت مداوم شناسایی می کند. متقاضیان شناسایی شده ای که در پرونده خود تصمیمات M1 یا M3 را دریافت کرده اند به صورت پیشگیرانه برای ۶ ماه دیگر ارزیابی مجدد می شوند. متقاضیانی که مدارک پزشکی آن ها ارزیابی مجدد شده اما ظرف ۶ ماه جدید به کانادا سفر نکرده اند، به انجام آزمایش های پزشکی جدید نیاز خواهند داشت.

آزمایش مدیکال کانادا

دفاتر IRCC و مراکز بررسی پرونده ها در شبکه داخلی، تا حد امکان در اعطای زمان بیشتر جهت انجام آزمایش های پزشکی انعطاف پذیر هستند. 

این دستور العمل ها همگام با تغییر شرایط به روز می شوند.

درخواست های اقامت دائمی که مدارک آزمایش های پزشکی آن ها تا ۶ ماه دیگر معتبر می باشد می توانند در مرحله نهایی قرار گرفته و در صورت امکان تایید شوند.

شبکه های داخلی و متمرکز

در ادامه ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا آمده است که دریافت درخواست های جدید اقامت دائم ادامه خواهد یافت.

فایل هایی که به دلیل نبود مدارک ناتمام هستند در سیستم مانده و ظرف ۹۰ روز بازبینی می شوند.

درخواست های جدید و کامل اقامت دائم بر اساس بند ۱۰ قوانین مهاجرت و محافظت از پناهجویان (IRPR) طبق فرایند های معمول بررسی خواهند شد. در صورتی که پرونده تقاضا فاقد یکی از مدارک ضروری باشد (امکان دریافت هزینه وجود دارد)، متقاضی باید توضیحی را به همراه درخواست خود ارائه داده و بیان دارد که تحت تاثیر اختلال در ارائه خدمات به دلیل اثرات ویروس جدید کرونا قرار گرفته است.

ابلاغیه مهاجرتی کانادا درباره ویروس کورونا : تغییر برنامه مراکز ویزای کانادا

پس از آن پرونده می تواند به روی آورده شده و ظرف ۹۰ روز بازبینی شود. درخواست های جدید باید به ترتیبی که دریافت شده اند به روی آورده شده و بازبینی شوند. همچنین در هنگام خود شناسایی متقاضی، شناسه (org ID) او باید با پرونده مرتبط شود.

در صورتی که پرونده پس از گذشت ۶۰ روز باز هم ناتمام باشد، افسر مهاجرت باید مدارک لازم را در مهلتی ۹۰ روزه درخواست کند. درخواست هایی که بدون ارائه هر گونه توضیح یا با ارائه توضیحات غیر مرتبط با اختلال در ارائه سرویس به دلیل اثرات ویروس کرونا ناتمام باقی می مانند بر اساس بند R10 رد شده و تمامی هزینه های مرتبط با درخواست به متقاضی بازگردانده می شود. دلیل رد درخواست باید غیر مرتبط با اختلال در ارائه خدمات باشد.

افسران شبکه های متمرکز و داخلی به بررسی درخواست های متقاضیانی که خود در کانادا بوده و وابستگانی در چین، ایران یا کره جنوبی دارند ادامه خواهند داد. ناگفته نماند که در این فرایند امکان بروز تاخیر هایی نیز وجود دارد.

در صورتی که وابستگان متقاضی قادر به سفر نیستند اقامت دائم به متقاضی اصلی داده نخواهد شد. پس از امکان پذیر شدن سفر وابستگان برای انجام مراحل بعدی با متقاضی تماس گرفته می شود.

متقاضیان دریافت شهروندی کانادا

متقاضیانی که رویداد هایی همچون آزمون دانش، آزمون های مجدد، مصاحبه ها، سخنرانی ها یا جشن سوگند خوردن را از دست داده اند می توانند پس از بازگشت به کانادا به سازمان IRCC اطلاع داده تا افسر مهاجرت دوباره این رویداد ها را برای آن ها برنامه ریزی کند. 

دفتر مسئول باید اطمینان حاصل کند که رویداد بعدی در بازه زمانی معقولی بوده و مدت بررسی تقاضا با تاخیر مواجه نمی شود. پس از تعیین وقت دوباره برای شرکت در رویداد پیامی برای متقاضی فرستاده می شود که با پیام اول تفاوتی نخواهد داشت.

درخواست مدارک: پس از اینکه متقاضیان به دفاتر محلی اعلام کنند که از چین، ایران یا کره جنوبی باز گشته اند، افسران باید ۳۰ روز دیگر به آن ها جهت ارائه مدارک مورد نیاز فرصت دهند.

در خواست فرم نظر پزشکی: افسران پس از بازگشت متقاضیان به کانادا به آن ها ۴۵ روز برای ارائه یا تکمیل این فرم فرصت می دهند.

به دلیل اثرات ویروس کرونا، تعداد روز های سپری شده در چین، ایران یا کره جنوبی برای دارندگان اقامت دائمی که پس از بازگشت از این کشور ها جهت دریافت شهروندی اقدام می کنند همچون روز های سپری شده در کانادا به شمار نرفته و در نظر گرفته نمی شوند.

طبق فرایند عادی اعطای شهروندی، متقاضیان باید حضور فیزیکی داشته باشند. 

دستورالعمل های مخصوص دارندگان اقامت موقت که به دلیل محدودیت مسافرت یا شرایط مرتبط با اثرات ویروس کرونا قادر به ترک کانادا نیستند.
هر گونه هزینه درخواست یا افزایش مدت ویزای اقامت موقت، دریافت شده و از آن چشم پوشی نمی شود. شهروندان خارجی که در کانادا بوده و مدت ویزای آن ها نزدیک به انقضا می باشد باید هر چه زودتر نسبت به تمدید مدت آن اقدام کنند تا بتوانند وضعیت اقامت خود در کانادا را حفظ کنند.

بر اساس دستورالعمل های کنونی، متقاضیان باید به صورت آنلاین درخواست داده و باید تمامی شرایط از جمله پرداخت هزینه های مربوطه را رعایت کنند. شهروندان خارجی که درخواست تمدید ویزای آن ها در حال بررسی است از این وضعیت بهره مند شده و تا زمان تصمیم گیری درباره درخواست آن ها در کانادا باقی می مانند. به همین دلیل، نیازی به درخواست بررسی سریع نیست.

تجدید ویزا: شهروندان خارجی که وضعیت اقامت موقت آن ها منقضی شده باید برای تجدید ویزای خود اقدام کنند. این افراد باید هزینه های مربوطه را پرداخت کنند.

تجدید اقامت موقت

افسر مهاجرت درخواست فرد را از نظر واجد شرایط بودن، نتایج آزمایش های پزشکی و موارد دیگر ارزیابی می کند. در صورتی که فرد تمامی شرایط را دارا باشد، افسر با در نظر گرفتن شرایط اجازه تجدید ویزا را صادر می کند. این مدرک به وسیله نامه برای متقاضی ارسال می شود. در صورتی که فرد واجد شرایط تجدید ویزا نباشد، فردی که از طرف سفیر تعیین شده در مورد پرونده متقاضی تصمیم گیری خواهد کرد. این تصمیم می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • ارجاع پرونده به استماع دادرسی (قاضی تصمیم خواهد گرفت)
  • دستور ترک کشور
  • دستور اجازه ماندن فرد در کشور

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Niki دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    با سلام
    من متقاضی اسکیلد ورکر کانادا هستم که سی اس کیوم رو به همراه مدارک دیگه برای تشکیل فایل فدرال ، پنج ماهی هست فرستادم ولی دریغ از یک ایمیل. اصلا نمیدونم بررسی میکنن یا نه.خواهش میکنم اگه اطلاعاتی دارید منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. متاسفانه اطلاعات دقیقی از پرونده شما در دسترس نیست تا بتوانیم به طور کامل و صحیح راهنمایی کنیم. با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی اکثر مراکز در کشورهای مختلف، فقط باید صبر کنید تا مجدد بررسی پرونده ها مثل قبل و با سرعت انجام شود.

  • تصویر کاربر سعید شنبه ۳۰ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام من برای ویزای کار موقت اقدام کردم LMIA هم داشتم تمام ندارک هم کامل بود اما متاسفانه افسر دوتا ایراد گرفت که یکیش تمکن مالی بود که تراز من خیلی بالا تر بود و دیگری عدم توانایی من در اون کار بود که باز هم مدارک شغلی من در پرونده موجود بود، سوال من اینه که من کی میتونم پرونده جدید بفرستم؟ الان میتونم، یا صبر کنم و شما اطلاع دارید که کی آفیس آنکارا شروع به کار خواهد کرد؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۰ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. معمولا در نامه ریجکتی که از طرف آفیسر صادر شده و علت رد شدن ویزا در آن ذکر شده، تاریخی را برای اعتراض و یا اقدام مجدد ذکر شده است. در غیر این صورت می توانید بعد از رفع نواقص و با مدارک کامل تر اقدام مجدد برای اخذ ویزا را انجام دهید. 

  • تصویر کاربر هادی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام
    من ويزای کانادا رو دارم و تا شهريور ماه اعتبار داره همچنين بليط من برای خرداد ماه هست آيا میتونم در همين تاريخ وارد کانادا بشم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. با توجه به آخریت آپدیت اداره مهاجرت در خصوص قوانین ورود و خروج به کشور کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا˓ افرادی که ویزای کار دارند اگر تاریخ صدور ویزا قبل از 18 مارچ 2020 و یا قبل از آن است˓ می توانند بدون مشکل وارد کانادا شوند˓ البته باید 14 روز در قرنطینه باشند. ولی اگر بعد از این تاریخ ویزا را دریافت کرده باشند تا اطلاع ثانوی نمی توان وارد کانادا شد.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر