آشنایی با مدرک زبان آیلتس IELTS برای مهاجرت به کانادا

یکی از معیارهای مهم برای اخذ اقامت، برخورداری از سطح زبان مناسب است. اگر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا یا استرالیا را دارید؛ چاره ای نخواهید داشت جز اینکه در آزمون آیلتس IELTS شرکت کنید و نمره لازم را بدست آورید.

آزمون زبان آیلتس چیست؟

آیلتس (IELTS) مخفف عبارت International English Language Testing System و سیستم آزمون زبان انگلیسی در سطح بین المللی است. یک امتحان برای تشخیص تسلط زبان انگلیسی افرادی که قصد زندگی و یا کار در کشورهایی دارند که زبان ارتباطات آن ها، انگلیسی است.

آزمون آیاتس در دو نوع مختلف برگزار می شود:

  • آیلتس آکادمیک (Academic)
  • آیلتس جنرال (General)

آیلتس آکادمیک برای کسانی است که قصد تحصیل دارند و آیلتس جنرال برای کسانی است که قصد مهاجرت دارند.

این آزمون از چهار بخش جداگانه تشکیل شده است:

  • بخش شنیداری (Listening)
  • بخش گفتاری (Speaking)
  • بخش نوشتاری (Writing)
  • بخش خواندن (Reading).
نمره ای که هر شرکت کننده در آزمون آیلتس می گیرد عددی بین ۰ تا ۹ است. این آزمون نمره قبولی ندارد بلکه هر یک از نمرات بین ۰ تا ۹ نشاندهنده وضعیت تسلط هر شرکت کننده به زبان انگلیسی است.

معمولا نمره ۵ نشان دهنده سطح متوسط و نمره ۶ به بالا نشاندهنده سطح زبان خوب است. همچنین نمره کلی شرکت کننده، معدل این چهار قسمت خواهد بود.

اهمیت زبان برای مهاجرت به کانادا:

یکی از معیارهای مهم برای اخذ اقامت کانادا برخورداری از سطح زبان مناسب است و تسلط در یکی از زبانهای رسمی این کشور بخش اساسی در هر مسیر مهاجرتی به کانادا است.

کانادا دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و فرانسه. متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند آزمون های مهارت زبان را به هر یک از این زبانها (فرانسه یا انگلیسی) ارائه دهند. از آنجا که بسیاری از برنامه های مهاجرت کانادا مبتنی بر امتیاز هستند و زبان یک جزء اصلی مورد نیاز در مهاجرت است، داشتن نمره بالا در آزمون مهارت زبان می تواند شانس موفقیت افراد را به طور چشمگیری بهبود بخشد.

۴ آزمون CELPIP، IELTS، TEF و TCF آزمون های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا برای متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی و اقامت کانادا، هستند.

اداره مهاجرت کانادا برای سنجش سطح مهارت های زبان انگلیسی متقاضیان از یک سیستم ارزیابی به نام Canadian Language Benchmarks به اختصار CLB استفاده می نماید. همچنین برای ارزیابی زبان فرانسه از سیستم Niveau de compétence linguistique canadien به اختصار(NCLC)  استفاده می کند. این سیستم های ارزیابی اجازه می دهند تا متقاضیان مهاجرت در یک سیستم یکپارچه قرار گیرند، و متقاضیانی که به معیارها و استانداردها نزدیک تر هستند، برای اقامت کانادا انتخاب نمایند.

جدول زیرنحوه تطابق نمره IELTS  با CLB را نشان می دهد:

جدول تطابق نمره آیلتس و معیار زبان کانادا IELTS and CLB

دانش زبان متقاضیان و برنامه های مهاجرتی

نمره قابل پذیرش در آزمون‌های IELTS یا CELPIP رابطه مستقیمی با هدف افراد برای مهاجرت به کانادا و حوزه فعالیت‌شان دارد.

با توجه به اینکه برای هر کدام از برنامه های مهاجرتی، حداقل نمره مشخص شده است؛ متقاضیان باید بدانند کسب نمرات بالاتر در برخی مراحل، امتیازات بیشتری به مهاجران می‌دهد.

بعنوان مثال برای دریافت اقامت از طریق برنامه خوداشتغالی داشتن مدرک زبان الزامی نیست؛ ولی چنانچه متقاضی بتواند مدرک آیلتس با نمره حداقل ۵ به پرونده خود اضافه کند، می تواند امتیاز بیشتری را در این برنامه کسب کند.

همچنین متقاضیان تحصیل در کانادا با داشتن آیلتس آکادمیک با نمره بالاتر از ۶ شانس بیشتری در اخذ ویزای تحصیلی خواهند داشت.

همچنین داشتن مدرک زبان دوم هم می تواند امتیازات مضاعفی برای پرونده های مهاجرت داشته باشد، ولی توجه داشته باشید که داشتن مدرک برای زبان دوم اجباری نیست.

اهمیت زبان برای مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

در برنامه اکسپرس انتری نیروهای متخصص فدرال که سریعترین و محبوب ترین روش مهاجرت واخذ اقامت کاناداست؛ متقاضیان باید در یکی از آزمون های مورد تایید کانادا، مدرک زبان ارائه دهند. حداقل نمره زبان قابل قبول در این برنامه، CLB7 که معادل نمره ۶ آیلتس در هر چهار مهارت است، می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری

اگرچهCLB7   به اندازه ای خوب است که مورد توجه قرار گیرد ولی با توجه به اهمیت زبان برای مهاجرت به کانادا، ما در دفتر وکالت اپلو، پیشنهاد می کنیم تا برای قبولی حتمی در این برنامه CLB9 را کسب کنید که معادل نمره ۸ در مهارت شنیداری و نمره ۷ در سه مهارت دیگر آزمون آیلتس است.

در زیر به بررسی امتیازات نمره زبان در سه زیر شاخه برنامه اکسپرس انتری می پردازیم:

Federal Skilled Worker Program:

زبان اول:

حداقل نمره مورد قبولزبان
CLB 7English
NCLC 7French

  

در صورت داشتن مدرک برای زبان دوم و کسب امتیاز: حداقل CLB 5 یا NCLC 5.

Canadian Experience Class:

نمره مدرک زبان لازم برای کلاس تجربه کانادایی و مهارت‌های مورد نیاز در این برنامه به طبقه‌بندی  ملی مشاغل کانادا (NOC) بستگی دارد:

NOC

در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا

حداقل نمره مورد قبول (انگلیسی)حداقل نمره مورد قبول (فرانسه)
NOC 0 or ACLB 7NCLC 7
NOC BCLB 5NCLC 5

Federal Skilled Trades Program:

زبانمهارتحداقل نمره قابل قبول
انگلیسیگفتاری و شنیداریCLB 5
انگلیسیخواندن و نوشتن     CLB 4 
فرانسهگفتاری و شنیداریNCLC 5
فرانسهخواندن و نوشتنNCLC 4

 بنابراین متقاضیان مهاجرت به کانادا باید برای کسب امتیاز بیشتر، تلاش کنند. نمره این آزمون ها امتیاز و شانس افراد را برای پذیرش در کانادا بیشتر می کند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر دانیال شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    با سلام و احترم

    میخواستم بدانم برای دندانپزشکی که ایران کار میکنه و مدرک آیلتس بگیره آیا از طریق ویزای مهارت میتونه اقدام کنه ؟ یا حتما قبلش مدارک باید ارزیابی شه و بعد برای اقامت اقدام کرد ؟ آیا راه بهتری وجود داره برا گرفتن ویزای تخصص ؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      بله از طریق ویزای تخحصص و مهارت می شود و مدارک استعلام می شود

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    با سلام میخام بدونم من همسرم کارشناس رادیولوژیه و شش سال سابقه کار در بیمارستان دارد ایا میتونه به نوااسکوشیا مهاجرت کنه؟این استان نیروی کارشناس رادیولوژی میخاد؟
    باتشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر رز سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام
    زمان جاب آفرم اواخر دسامبر هست و امتحان ايلتس كنسل شده و به بعد از ژانويه منتقل شده، بنظرتون باعث كم شدن امتياز ميشه يا فرصتي ميدن براي فرستادن نمره ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ آذر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای اخذ ویزای کار باید مدرک زبان خود را با سایر مدارک لازم، ارائه دهید.

  • تصویر کاربر نلی چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    یه سوال داشتم، من عمه ام خیلی ساله کبک زندگی میکنه، اگر بخوام توریسیتی برم پیشش و برگردم لازمه آیلتس داشته باشم یا مدرک فرانسوی میحواد؟ دختر 19 ساله هستم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۱ تیر ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای اخذ ویزای توریستی کانادا نیازی به داشتن مدرک زبان نیست.

  • تصویر کاربر پریسا شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با درود و خسته نباشین
    برای مهاجرت اتلانتیک از طریق نیروی کار یمه ماهر خواستم اقدام کنم ولی یکی از فرزندان من دخترو 21 سال و سه ماه دارند اگر ما االان اقدام کنیم و پرونده رو بفرستیم وپروسه تا یکسال طول بکشد ایا باز فرزند ما وابسته محسوب میشه یا نمیتونیم با خودمون ببریمش در ضمن ایشان در ایران دانشجو هستن
    پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. به طور کلی در تمامی برنامه های مهاجرتی، امکان قرار گرفتن فرزندان زیر 22 سال در پرونده وجود دارد و این سن از زمان تشکیل پرونده محاسبه می شود، حتی اگر پروسه انجام پرونده بیش تر از یکسال هم طول بکشد. 

  • تصویر کاربر اکبری چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید بنده همسرم اقامت دایم کانادا رو دارن و مقیم اونجا هستند و ما مدارک ازدواج رو هم ارسال کردیم و هزینه بیومتریک رو هم پرداخت کردیم ولی هنوز هیچ جوابی نیامده ؟این مرحله چه مدت ممکنه زمان ببره؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۷ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. با توجه به شیوع ویروس کرونا و همینطور تعطیلی دفاتر و مراکز مربوطه و بسته شدن مرزها، باید صبر کنید تا مرکزی که پرونده خود را سابمیت کردید اعلام بازگشایی کند. در حال حاضر VAC باکو برای خدمات رسانی به متقاضیان باز شده است.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر