۱۰ هنرمند کانادایی – هنرمندان مشهوری که فکر نمیکردید کانادایی باشند

شورای فرهنگی کانادا به افراد هنرمند کانادایی و همچنین مهاجران، گروه ها و سازمان های هنری کمک می کند تا در پروژه ها و فعالیت ها در سطح کانادا و جهانی شرکت کنند. کمک های بلاعوض برای شهروندان کانادایی یا اقامت دائم که دارای آموزش های تخصصی هستند – هرچند که لزوماً در یک مقطع دانشگاهی – وجود نداشته باشد و توسط سایر هنرمندان در حوزه عمل به عنوان حرفه ای شناخته می شوند.

کمک های بلاعوض که به افراد اعطا می شود بیشتر برای ایجاد، تولید و ارائه آثار و همچنین حرفه ای شدن، اقامت، مسافرت و توسعه بخش مورد استفاده قرار می گیرد.  کانادا تعداد زیادی چهره سرشناس بین‌المللی در حوزه‌ هنری دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

کیانو ریوز Keanu Reeves

کیانو کارل ریوز، بازیگری کانادایی است که به دلیل شخصیت برجسته و متمایزش در صنعت سینمای هالیوود بسیار شناخته شده است. او شخصیتی افتاده و متواضع دارد و از به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانشش با همکاران و هم حرفه ای های خود هیچ عبایی ندارد. این بازیگر محبوب، بخش زیادی از دستمزدی را که در سه گانه ی ماتریکس گرفت، به تیم جلوه های ویژه و طراحی لباس فیلم داد؛ چرا که فکر می کرد قهرمان واقعی فیلم این اشخاص هستند.

او هم چنین فرصت داشتن میلیون ها دلار را از خود دریغ کرد، برای اینکه گروه سازنده ی فیلم بتوانند از بازیگران مطرحی هم چون آل پاچینو در فیلم  “The Devil’s Advocate”  و هک من در فیلم “The Replacement” استفاده کنند.

کیانو ریوز بازیگر و هنرمند کانادایی

ریوز کودکی بسیار سخت و پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. زمانی که او تنها ۳ سال داشت، پدرش او و مادرش را ترک کرد و مادرش بعد از آن اتفاق، ۳ بار دیگر هم ازدواج کرد. کیانو به همراه مادرش به سیدنی، نیویورک و تورنتو سفر کرد و بعد از آن برای یادگیری حرفه ی بازیگری در ۱۵ سالگی به لوس آنجلس رفت.

کیانو ریوز فیلم های درخشان بسیاری در کارنامه هنری خود دارد

  • سه گانه ی ماتریکس
  • وکیل مدافع شیطان
  • سرعت
  • کنستانتین و ….

این هنرمند کانادایی بسیار محبوب، فردی گوشه گیر است و سعی می کند از رسانه ها دوری کند و بیش از همه چیز عاشق رقص باله و موج سواری است. ریوز اتفاقات ناگواری را در زندگی پشت سر گذاشت؛ مثل مرگ نامزد قدیمی اش جنیفر و دوست و همکار بسیار صمیمی اش ریوِر فینیکس.

جیم کری Jim Carrey

جیمز یوگن کری که ما او را با نام جیم می شناسیم، در ۱۷ ژانویه ی ۱۹۶۲ در منطقه ی Newmarket کانادا به دنیا آمد. اگر جیم کری، بازیگر معروف فیلم های کمدی، بعد از چند باری که در اجراهای اولیه اش شکست خورد، ناامید می شد و ادامه نمی داد، هم اکنون ما فیلم های زیبایی چون Bruce Almighty و The Truman Show را نداشتیم.

او در کودکی با فقر بسیار شدیدی دست و پنجه نرم کرد و به همین دلیل این اعجوبه ی دنیای کمدی نتوانست که تحصیلات مدرسه ای اش را به پایان برساند و مجبور شد که برای امرار معاش خانواده کار کند. تنها جایی که جیم می توانست تمرین کند، در خانه بود و زمانی که برای مادرش برنامه های کمدی اجرا می کرد تا او را اندکی خوشحال کند و برای دقایقی از فکر به روزگار سختی که داشت رهایش کند.

جیم کری بازیگر کانادایی

اولین اجرای عمومی این هنرمند کانادایی در کلاب “Yuk Yuk” بود، اجرایی که اصلاً باب میل تماشاچیان نبود و آنها بعد از پایان اجرا جیم را تحقیر کردند. جالب است که این اتفاق، اعتماد به نفس او را تکان نداد و او را مصمم تر کرد که به دنیا ثابت کند که برای کمدی ساخته شده است و ثابت هم کرد. او در فیلم هایی مثل Ice Ventura: Pet Detective”، “The Mask، “Dumb & Dumber”، “Liar Liar” و  “Me,myself & Irene” بسیار خوش درخشید و در فیلم های دیگری مثل  “The Truman Show”  ،  “Man on the Moon” و How the Grinch Stole Christmas”هر چه بیشتر جایگاهش را به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار تثبیت کرد.

این ستاره ی هالیوودی در دهه های اخیر، به دلیل دستاوردهای سینمایی اش از اعضای مراسمCanadian Walk of Fame و هم اکنون یکی از مهره های کلیدی سینمای هالیوود محسوب می شود که خود دارای سبک است و علاقمندان زیادی هم دارد.

رایان رینولدز Ryan Rodney Reynolds

رایان رینولدز در ونکوور، بریتیش کلمبیا کشور کانادا متولد شد و در بین چهار برادرش جوانترین بود. او در سال ۱۹۹۴ فارغ‌التحصیل شد. رینولدز شغل‌های مختلفی را اعم از قایق‌رانی، کار در کاباره‌ها و خواربار فروشی امتحان کرد. 

در سن ۱۲ سالگی، رینولدز اولین شغل بازیگری حرفه ای خود را بدست آورد. او در درام نوجوانان کانادایی که ابتدا نامش “hillside” بود بازی کرد و بعد از پخش در ایالات متحده به “fifteen” تغییر نام داد. این سریال از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳ اجرا شد. پس از پانزده سال، رینولدز تلاش کرد تا حرفه خود را وسیع‌تر کند. او در چند نقش کوچک بازیگر شد، از جمله نقش یک مهمان در فیلم “X-Files”. اولین موفقیت بزرگ او با فیلم‌ کمدی ون وایلدر ساخته‌ی ملی لامپون در سال ۲۰۰۲ انجام شد. 

رینولدز توجه زیادی را به زندگی شخصی خود جلب کرده است. او چندین سال با آلانیس موریستت خواننده در رابطه بود. این زوج در سال ۲۰۰۴ نامزد کردند اما در سال ۲۰۰۷ از هم جدا شدند. در همان سال، رینولدز با بازیگر  معروف اسکارلت جوهانسون وارد رابطه شد. این زوج در سال ۲۰۰۸ در یک مراسم کوچک ازدواج کردند ولی در سال ۲۰۱۰ از یکدیگر جدا شدند. 

در فوریه ۲۰۱۶ فیلم کامیک “ددپول” اکران شد. رینولدز نقش اصلی وید ویلسون یا همان ددپول را بازی می‌کرد. او در ابتدای فیلم شخصیت قهرمانی است که جان افراد را نجات دداه و سپس قبول می‌کند در آزمایش‌های مختلف شرکت کند. این فیلم با فروشی ۱۳ برابر بودجه اولیه‌اش به پرفروش‌ترین فیلم بزرگسال تبدیل شد و به پرامتیازترین فیلم سال تبدیل شد. صحنه مبارزه آژاکس و ددپول و شخصیت ددپول، باعث دریافت دو جایزه MTV شد. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و گیلد شد. رینولدز در سال ۲۰۱۶ ستاره خیابان مشاهیر هالیوود را دریافت نمود.

رایان رینولدز بازیگر و هنرمند کانادایی

در حال حاضر رینولدز یک مرد متأهل خوشبخت است. بلیک لایولی همسر دوم اوست که در سپتامبر ۲۰۱۲ با هم ازدواج کردند. در دسامبر ۲۰۱۴ دخترشان جیمس به دنیا آمد. در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ دختر دومشان اینس به دنیا آمد. رایان و بلیک هردو از فرزندانشان مراقبت می‌کنند. در زمان مشغول بودن مادر رینولدز از کودکان نگهداری می‌کند و بالعکس. این هنرمند کانادایی موفق عاشق خانواده‌اش است و توییترش پر از عکس دخترانش می‌باشد. رایان یک فرد شوخ طبع و فهمیده است. جملات او درباره کودکان و والدین به زبان‌های مختلف ترجمه شده و توسط طرفداران استفاده می‌شود.

رایان رینولدز حساب اینستاگرام هم دارد که دارای ۱۱,۸ فالوور است. اما برخلاف توییتر، اغلب پست‌هایش درباره کار، خیریه، ملاقات با طرفداران، رویدادهای اجتماعی و ددپول است.

سلن دیون Celine Dion

سلن دیون در ۳۰ مارچ ۱۹۶۸ در ایالت کبک کانادا و در خانواده ای هنری به دنیا آمد. این خواننده ی کانادایی – فرانسوی در دهه ی ۱۹۹۰ با آهنگ های پرطرفداری چون “The Power of Love” و   “Because You Loved Me” در صدر لیست خواننده های پاپ آن زمان قرار گرفت. او که از سنین کم تبدیل به یک ستاره شد، تا سن ۱۸ سالگی ۹ آلبوم موسیقی فرانسوی منتشر کرده و برنده ی جایزه های زیادی شده بود.

سلن دیون

اوج درخشش این ستاره و هنرمند کانادایی در موسیقی پاپ در سال ۱۹۹۲ و زمانی بود که موسیقی متن انیمیشن معروف شرکت والت دیزنی، “Beauty & the Beast” را تولید کرد و بعد از آن هم آهنگ های معروفی چون “My Heart will Go on” و “I’m Your Angle” را از خود منتشر کرد. همه ی ما در هر بار که شاهکار معروف هالیوود، فیلم “Titanic” را دیده ایم، با موسیقی خاطره انگیز آن، “My Heart will Go on”  که ساخته ی همین آهنگساز و خواننده ی با استعداد است، غرق در لذت شده ایم.

دریک Drake

اوبری دریک گراهام ، متولد ۲۴ اکتبر ۱۹۸۶ در تورنتو کانادا است. او یک خواننده رپ، ترانه سرا، تهیه کننده ضبط، بازیگر و کارآفرین کانادایی است. اویک چهره برجسته موسیقی محبوب در جهان است، همینطور او به عنوان یک خواننده با صدای محبوب در صنعت موسیقی در تورنتو شهرت دارد.

این هنرمند کانادایی اولین بار به عنوان بازیگر در مجموعه تلویزیونی درام نوجوانان Degrassi شناخته شد ودر سال ۲۰۱۶، Drake به عنوان”سفیر جهانی” جدید در تورنتو راپتورز معرفی شد و بدین ترتیب به کمیته اجرایی حق رای NBA  پیوست. 

این هنرمند کانادایی به عنوان برترین هنرمند معتبر تک آهنگ های دیجیتال در جهان توسط RIAA رتبه بندی شده است.

دریک خواننده محبوب کانادایی

جاستین بیبر Justin Bieber

جاستین خواننده و آهنگساز کانادایی الاصل است که در سال ۱۹۹۴، در ایالت اونتاریو و در خانواده ای تک سرپرست به دنیا آمد. او که برنده ی جایزه ی گرمی (Grammy) از آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط آمریکا هم شده است و اکنون در اوج شهرت به سر می برد، از طریق ویدیوهایی که مادرش از اجراهای او در YouTube منتشر می کرد، کشف شد و همین ویدیوها بود که او را از یک خواننده ی ناشناخته و مبتدی به یک سوپراستار تبدیل کرد که برای ۲ سال پیاپی با Usher معروف همکاری می کند.

بیبر اولین خواننده ای بود که چهار تک آهنگی که در ابتدای فعالیت و قبل از انتشار اولین آلبومش منتشر کرد، جزء ۴۰ آهنگ هیت قرار گرفتند. همه ی ما آهنگ معروف او “Despacito” را که با همکاری Luis Fonsi منتشر کرده، شنیده ایم. 

جاستین بیبر هنرمند کانادایی

جیمز کامرون James Cameron 

کارگردان شاهکارهایی چون آواتار، تایتانیک و ترمیناتور!

جیمز کامرون، فیلم ساز معروف کانادایی، در عرصه ی فیلم های علمی – تخیلی جایگاهی ویژه برای خود باز کرده است و صاحب سبک است. او که تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه کاره گذاشت، خودش به تنهایی به آموختن جلوه های ویژه پرداخت و فعالیت حرفه ای خود را با ساخت یک فیلم ۱۰ دقیقه ای به نام “Xenogenesis” آغاز کرد.

بعد از چند پروژه ای که به عنوان مدیر جلوه های ویژه و دستیار کارگردان فعالیت کرد، با ساخت فیلم ترمیناتور یک جهش خارق العاده را پیمود. در جریان ساخت این فیلم، در ابتدا و به این دلیل که به کارگردان های تازه کار فرصت و شانسی نمی دادند، به موانعی برخورد. ولی با اراده ی قوی ای که داشت و فیلمنامه ای که کاملاً خلاقانه و بدیع بود و قصه ای منحصر به فرد را روایت می کرد، توانست یک تهیه کننده را متقاعد به همکاری کند و فیلم ترمیناتور را ساخت. این فیلم با درخشش آرنولد شوارتزنگر که نقش یک ربات قاتل را ایفا می کرد، به سرعت تبدیل به یک فیلم بسیار پرفروش و موفقیتی بزرگ شد.

جیمز کامرون کارگردان سرشناس کانادایی

از آن به بعد، این کارگردان هیچگاه در دوران فعالیت حرفه ای اش به عقب بازنگشت و همیشه مسیری رو به جلو را طی کرد. او سازنده ی فیلم های معروفی چون “Aliens”، “The Abyss”، “Terminator2: Judgment Day”، “True Lies”، “Titanic” و “Avatar” است.کامرون علاوه بر یک کارگردان، یک فعال محیط زیست و عضو شورای مشارکتی ناسا هم هست

وینی هارلو Winnie Harlow

وینی هارلو یک مدل کانادایی و شخصیتی تلویزیونی است. او در ۲۱ اُمین دوره ی رقابت های انتخاب بهترین مدل آمریکا (America’s Next Top Model) حضور داشت و در همین مراسم هم بود که به شهرت رسید. هارلو که در شهر تورنتو به دنیا آمده و بزرگ شده، از یک بیماری مزمن پوستی به نام ویتیلیگو رنج می برد. در اثر این بیماری قسمت هایی از پوست رنگ دانه های خود را از دست می دهند. او به دلیل داشتن این بیماری، در مدرسه توسط بچه ها مسخره می شد و چندین بار مجبور شد مدرسه اش را عوض کند. در نهایت مدرسه را رها کرد و یک بار هم مرتکب خودکشی شد.

نکته ی تحسین برانگیز در رابطه با این بانوی جوان این است که او اجازه نداد که این بیماری و شرایط خاصی که داشت، مانع رسیدن او به قله ی آرزوهایش شود.

وینی هارلو مدل و هنرمند کانادایی

هارلو فعالیت خود به عنوان مدل را در اینستاگرام آغاز کرد و توسط Tyra Banks کشف شد.  Banks او را به عنوان یکی از شرکت کنندگان رقابت America’s Next Top Model سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد. اجرای او در این رقابت ها معمولی و در حد متوسط بود. او در حالی که به عنوان فینالیست های این رقابت به مراحل پایانی را ه پیدا کرده بود، درهفته ی دوم رقابت های فینال حذف شد. هارلو یک بار دیگر هم در این رقابت ها شرکت کرد، اما باز هم حذف شد. اما با این وجود او مصرانه به فعالیت خود در صنعت مد و فشن ادامه داد. در سال های بعد، او به عنوان یکی از برجسته ترین مدل های جوان ظاهر شد و برای برندهایی چون Sprite،Diesel و  Swarovski فعالیت کرد. او هم چنین به عنوان یک سخنگوی عمومی بیماری ویتیلیگو هم به روی صحنه می رود.

مایکل جی فاکس Michael J.Fox

مایکل جی فاکس یک بازیگر، نویسنده و تهیه کننده ی کانادایی – آمریکایی است که درست در اوج دوران حرفه ای خود، دچار بیماری پارکینسون شد. او هم اکنون در حوزه ی یافتن درمانی برای بیماری پارکینسون فعالیت می کند. جی فاکس که از اهالی شهر کوچکی در کاناداست، در سنین بسیار کمی فهمید که به بازیگری علاقه دارد. در سن ۱۸ سالگی کالج را رها کرد و به لوس آنجلس نقل مکان کرد و خیلی زود تبدیل به نوجوانی مشهور شد.

مایکل جی فاکس Michael J.Fox هنرمند کانادایی

در سالهای بعد نیز به عنوان یک بازیگر و هنرمند کانادایی بزرگسال موفق خود را مطرح کرد. جی فاکس در دوره ی ۳۰ ساله ی فعالیت خود، به چهره ای معروف در سینما و تلویزیون تبدیل شده است. او برنده ی جایزه های زیادی همچون Golden Globe ،Emmy  وScreen Actor  Guild  شده است. سال ۱۹۹۱ یعنی زمانی که فاکس فهمید که دچار پارکینسون شده است، پایان دوران کاری و فعالیت او نبود. بلکه او با انرژی بیشتری به فعالیت خود ادامه داد و به یک فعال در عرصه ی یافتن درمانی برای پارکینسون تبدیل شد. او حتی مرکزی را با نام خودش تأسیس کرد که به مبتلایان به بیماری پارکینسون کمک می کند. این مرکز امروز به عنوان معتبرترین مرکز تحقیقاتی بیماری پارکینسون شناخته می شود.

آوریل لاوین Avril Lavigne

آوریل در سپتامبر سال ۱۹۸۴  در بلویل انتاریو، کانادا متولد شد. لاوین یک برادر بزرگتر به نام متیو و یک خواهر کوچکتر به نام میشل دارد، هر دو وقتی او می خواند او را اذیت می کردند اما او به مانند مادرش همچنان می خواند وی خواننده، ترانه سرا، بازیگربسیار مشهور درکانادا است.

آوریل لاوین Avril Lavigne 

“Avril Lavigne”  پس از دو سال ازدواج با چاد کروگر خواننده اصلی نیکلبک طلاق گرفت. او اعلام کرد که به بیماری لیم مبتلا شده است وبه مدت دو سال، او به سختی می توانست از رختخواب خارج شود. این هنرمند کانادایی از سال ۲۰۱۳ آلبومی تهیه نکرده بود و نگران این بود که دیگر نتواند آواز بخواند اما در ماه فوریه، لووین «رده بالای آب» را منتشر کرد، یک رکورد بازگشت ناپذیر و کاملاً بزرگ در جهان بود.

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضایی شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 175 مشاهده پرسش
    با چجور شرایطی میتونیم بدون هزینه در کانادا تحصیل کنیم و تابعیت داعم بگیریم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۳ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. در صورتی که فاند یا بورسیه تحصیلی دریافت کنید، امکان تحصیل بدون پرداخت هزینه وجود خواهد داشت.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر