مهاجرت به نوا اسکوشیا کانادا، هزینه زندگی، اجاره خانه

نوا اسکوشیا در شرق کانادا  قرار دارد و یکی ازپرجمعیت ترین استان از سه استان دریایی کانادا وچهار استان حوزه آتلانتیک می باشد. این استان از شبه‌جزیره‌ای متصل به سرزمین اصلی کانادا و جزیرهٔ کیپ برتون و چند جزیرهٔ کوچکتر تشکیل شده‌است. 

هالیفکس بزرگترین شهر و پایتخت نوااسکوشیا و قطب آموزشی، فرهنگی و اقتصادی آتلانتیک کانادا است که امروزه حدود ۴۵ درصد از جمعیت استان را در خود جای داده و یکی از مراکز اصلی اقتصادی این استان است. هالیفکس سیزدهمین منطقه بزرگ در سرشماری کانادا، بزرگترین شهر اقیانوس اطلس کانادا و دومین شهر ساحلی بزرگ کانادا پس از ونکوور است که برای مهاجرت به کانادا می تواند گزینه ی خوبی باشد . 

انگلیسی تنها زبان گفتاری اکثریت قریب به اتفاق مردم است. نوا اسکوشیایی هایی که فقط به زبان فرانسه صحبت می کنند تعداد کمی هستند. ساختار دولتی نوا اسکوشیا مانند ساختار سایر استانهای کانادا است. زندگی فرهنگی نوا اسکوشیا غنی و متنوع است جمعیت این استان زیر یک میلیون نفر و درحدود ۹۲۳,۵۹۸ نفرهست.

نوا اسکوشیا در منطقه معتدل قرار دارد و۴ فصل زمستان، بهار، تابستان و پاییز در این استان وجود دارد؛ و اگرچه این استان تقریباً توسط آب احاطه شده است، اما آب و هوا به قاره ای نزدیک است تا دریایی، با این حال زمستان ها در این استان بسیار سرد می باشد. این استان روزهای آفتابی کمتری دارد. بیش از ۱۰۰ روز از سال مه آلود است. بهترین آب و هوا در هالیفکس اواسط تا اواخر تابستان است.

آب و هوا در هالیفکس با توجه به فصلها متفاوت است، در روزهای گرم ماه های تابستان (ژوئن تا سپتامبر) تمایل به سمت گرمی هوا است و درجه دماهای مختلف از ۱۸ درجه سانتی گراد تا ۳۰ درجه سانتی گراد می باشد و در طول ماههای زمستان (دسامبر- مارس)، دما معمولاً از ۱۵- درجه سانتیگراد تا ۲۰- درجه سانتیگراد است. در اواخر مارس یا اوایل آوریل دوباره دما افزایش می یابد.

اقتصاد نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا دارای اقتصاد متنوع و متکی بر منابع زمینی و دریایی است. در آغاز قرن بیست و یکم، جمعیت و اقتصاد نوا اسکوشیا همچنان رشد متوسطی را تجربه کردند. این ایالت همچنین یکی از بندرهای دریایی اصلی کشور کانادا و قابل دسترسی به اقیانوس اطلس می‌باشد. 

گردشگری و سایر صنایع خدماتی به عناصر بسیار مهم اقتصاد این استان تبدیل شده اند. در حالی که، صنایع سنتی مانند ماهیگیری، جنگلداری و معدن در این استان به عنوان صنایع مهم اما رو به زوال است.

معدن یکی دیگر ازصنایع مهم در نوا اسکوشیا است. به طور سنتی، ذغال سنگ مهمترین محصول استخراج شده بود، اما بسیاری از معادن ذغال سنگ دراواخر قرن ۲۰ و اوایل قرن ۲۱ بسته شد. تولید نمک وانیدریت تقاضای گسترده ای را برآورده می کند و ذخایر گچ استانی حدود سه چهارم میزان عرضه کانادا را تولید می کند .

درآمد استانی از دو منبع اصلی بدست می آید، مالیات وهزینه های مختلف استانی ودولت فدرال. مالیات های مهم دریافت شده توسط استان شامل مالیات بردرآمد شخصی وشرکتی، مالیات فروش ومالیات سوخت است.

نوا اسکوشیا دارای یک سیستم مخابراتی کاملاً دیجیتالی است، که از یک شبکه فیبر نوری در سراسر کشور برخوردار است. خدمات تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پرسرعت به طور گسترده ای دراین استان وجود دارد.
 

بیمه و خدمات درمانی در ایالت نوا اسکوشیا

برای  واجد شرایط شدن از مزایای بیمه خدمات پزشکی نوا اسکوشیا باید یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم بود، این استان با ارائه برخی محدودیت ها، خدمات درمانی بیمارستانی، پزشکی، دندانپزشکی و بینایی سنجی را برای ساکنان واجد شرایط فراهم می کند. بیمه وسایل نقلیه در ایالت نوا اسکوشیا اجباری است.

دانشگاه‌های برتر ایالت نوااسکوشیا

در زیر نام ۹ دانشگاه برتر انتخاب شده، در ایالت نوا اسکوشیا را مشاهده می‌کنید. این فاکتورها دررتبه‌بندی دانشگاه ها موثر است

 ۱-داشتن امتیاز، مجوز و اعتبار لازم از سوی سازمان آموزش عالی کشور کانادا 

۲-ارائه حداقل چهار سال برای دوره کارشناسی (مدرک کارشناسی) و یا مدرک کارشناسی ارشد (استادیار و یا درجه دکتری) 

دانشگاه دالهاوزی هلیفکس

دانشگاه دالهاوزی (به اختصارDAL) درسال ۱۸۱۸ درشهرهالیفکس Halifax مرکز ایالت نوااسکوشیا Nova Scotia تاسیس شد. دالهاوزی یک دانشگاه دولتی تحقیقاتی و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای کاناداست و در رتبه ۱۴ دانشگاههای برتر کانادا و در بین دانشگاهای جهان رتبه ۲۸۰ را به خود اختصاص داده و بالغ بر ۱۹۰۰۰ دانشجو ازسراسرجهان را به خود جذب نموده است. این دانشگاه دارای ۳ کمپ با کلیه اماکانات در شهر هالیفکس می باشد و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به جذب دانشجو می کند.

هرساله بیش از ۵ میلیون دلار بورسیه، جایزه و کمک هزینه های تحصیلی از طریق اداره ثبت نام بین دانشجویان تقسیم و توزیع می شود. وشرایط دریافت به این صورت هست که متقاضی در سال تحصیلی گذشته بصورت تمام وقت ثبت نام کرده باشد و برای سال آتی هم بطور تمام وقت ثبت نام شده باشد و از نظر علمی در سطح مطلوبی باشد.

◼ دانشکده های دانشگاه دالهاوزی

◼ شرایط پذیرش از دانشگاه دالهاوزی

◼ هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه دانشگاه دالهاوزی

هزینه و شهریه  تحصیل در دانشگاه بسته به عوامل انتخابی شما متفاوت است. عواملی چون:

◼ حدود اجاره آپارتمان در هالیفکس

متوسطه  اجاره در ماه

نوع واحد

محل

۸۷۲ دلار

عزب

Halifax Peninsula South

( اطراف دال )

۱،۱۳۷ دلار

۱خوابه

 

۱۶۰۸ دلار

۲ خوابه

 

۱،۹۰۵ دلار

۳خوابه

 

۷۸۲ دلار

عزب

شبه جزیره هالیفکس شمال

 

۹۴۷ دلار

ا خوابه

 

۱۱۱۸ دلار

۲ خوابه

 

۱،۳۶۲ دلار

۳خوابه

 

۹۷۸ دلار

عزب

مرکز شهر هالیفکس

 

۱،۲۰۲ دلار

ا خوابه

 

۱،۷۷۴ دلار

۲ خوابه

 

۲۰۹۹ دلار

۳خوابه

 

۷۲۳ دلار

عزب

دارتموث (جنوب)

 

۸۰۱ دلار

ا خوابه

 

۱۰۲۲ دلار

۲ خوابه

 

۹۶۳ دلار

۳خوابه

 

 

نکاتی جالب و شنیدنی در مورد نوا اسکوشیا

مهاجرت به نوا اسکوشیا(NSNP)

در حال حاضر افراد متخصص و دارای تجربه کاری (متناسب با این استان) که قصد مهاجرت به نوا اسکوشیا یکی از استانهای آتلانتیک  را دارند می توانند از طریق برنامه استانی (NSNP) ، مراحل مهاجرت به کانادا را سپری کنند. 

برنامه استانی نوا اسکوشیا مخصوص افراد متخصصی میباشد که قصد کار و زندگی در این استان را دارند. این برنامه استانی اجازه میدهد تا افرادی که با بازار کار و شرایط این استان مطابقت بیشتری دارند انتخاب شوند، این برنامه ها شامل

 

تقاضای نوا اسکوشیا اکسپرس اینتری

نوا اسکوشیا برای اکسپرس اینتری از سیستم انتخاب مهاجرت Express Entry دولت فدرال استفاده می کند. این جریان که از اول ژانویه ۲۰۱۵ به اجرا درآمد، برای افراد بسیار ماهر با تحصیلات و مدارک تحصیلات متوسطه است که به آنها کمک می کند تا در نوا اسکوشیا مستقر شوند.

عامل انتخاب

نکته ها

تحصیلات

حداکثر ۲۵ امتیاز

توانایی به زبان انگلیسی و / یا فرانسه

حداکثر ۲۸ امتیاز

تجربه کاری

حداکثر ۱۵ امتیاز

سن

حداکثر ۱۲ امتیاز

ترتیب کار در نوا اسکوشیا

حداکثر ۱۰ امتیاز

تطبیق پذیری

حداکثر ۱۰ امتیاز

جمع

حداکثر ۱۰۰ امتیاز

امتیاز لازم

۶۷

رشته های مورد نیاز جهت مهاجرت به نوا اسکوشیا

عنوان شغل

NOC

سطح مهارت

حسابرسان مالی و حسابداران

۱۱۱۱

A

تحلیلگران مالی و سرمایه گذاری

۱۱۱۲

A

متخصصان منابع انسانی

۱۱۲۱

A

نمایندگان و افسران خرید

۱۲۲۵

B

دانشمندان علوم زمین شناسی و اقیانوس شناسان

۲۱۱۳

A

مهندسین عمران

۲۱۳۱

A

مهندسان مکانیک

۲۱۳۲

A

مهندسین برق و الکترونیک

۲۱۳۳

A

مهندسان صنایع و ساخت

۲۱۴۱

A

مهندسین کامپیوتر

۲۱۴۷

A

تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی

۲۱۷۱

A

تحلیلگران پایگاه داده و سرپرستان داده ها

۲۱۷۲

A

مهندسین نرم افزار

۲۱۷۳

A

برنامه نویسان رایانه و توسعه دهندگان رسانه های    تعاملی

۲۱۷۴

A

طراحان و توسعه دهندگان وب

۲۱۷۵

A

تکنسین ها و تکنسین های مهندسی عمران

۲۲۳۱

B

تکنسین ها و تکنسین های مهندسی مکانیک

۲۲۳۲

B

تکنسین ها و تکنسین های مهندسی برق و الکترونیک

۲۲۴۱

B

پیش نویس فنون و تکنسین ها

۲۲۵۳

B

بازرسان مهندسی و افسران نظارتی

۲۲۶۲

B

تکنسین های پشتیبانی کاربر

۲۲۸۲

B

پرستاران ثبت شده

۳۰۱۲

A

فیزیوتراپیست ها

۳۱۴۲

A

کاردرمانگرها

۳۱۴۳

A

فن آوران آزمایشگاه پزشکی

۳۲۱۱

B

پرستاران عملی مجاز

۳۲۳۳

B

روانشناسان

۴۱۵۱

A

خانواده ، ازدواج و سایر مشاوران مرتبط

۴۱۵۳

A

نمایندگان فروش مالی

۶۲۳۵

B

سابقه ی کار 

در این برنامه، اکسپرس اینتری راهی را برای افراد بسیار ماهری که قصد زندگی و کار دائمی در در این استان را دارند، هدف قرار می دهد. برای احراز صلاحیت، داوطلبان باید حداقل یک سال سابقه کار در نوا اسکوشیا در مشاغل با مهارت بالا داشته باشند. این برنامه با سیستم مهاجرت فدرال اکسپرس اینتری مطابقت دارد و متقاضیان موفق را قادر می سازد که با داشتن شرایط لازم و کسب امتیاز اقامت داﺋم کانادا را بدست بیاورند. 

برنامه ی نیروی متخصص

این برنامه کارفرمایان نوا اسکوشیا را قادر می سازد تا کارگران خارجی و دانشجویان بین المللی تازه فارغ التحصیل شده را که مهارت آنها در نوا اسکوشیا مورد نیاز است استخدام کنند. اگر یک کارگر ماهر پیشنهاد کار خود را از کارفرمای نوا اسکوشیا دریافت کند، ممکن است بتواند از طریق برنامه نیروی متخصص، جریان اقامت داﺋم کانادا را بدست آورد.

برنامه ی کارآفرینی

برنامه ی کارآفرین نوا اسکوشیا صاحبان مشاغل باتجربه یا مدیران ارشد بازرگانی را که مایل به سرمایه گذاری در مشاغل نوا اسکوشیا هستند و مدیریت می کنند، هدف قرار می دهد. برای احراز صلاحیت، متقاضیان باید دارایی قابل توجهی داشته باشند و مایل به استفاده از تجربه مدیریت بازرگانی خود برای راه اندازی مشاغل جدید یا خرید تجارت موجود در نوا اسکوشیا باشند. 

متقاضیان پس از یک سال فعالیت در نوا اسکوشیا، می توانند برای اقامت دائم معرفی شوند.

برنامه ی کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی

برنامه ی کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی که فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه ها و کالج های نوا اسکوشیا را که کسب و کار درنوا اسکوشیا راه اندازی یا خریداری کرده اند و آن را حداقل برای یک سال اداره می کنند ، هدف قرار می دهد. اگر متقاضی این شرایط را داشته باشد و قصد اقامت دائم در نوا اسکوشیا را داشته باشد ، ممکن است از طریق این جریان واجد شرایط نامزدی استانی باشد.
دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر