کاریابی مهندسان کامپیوتر در کانادا

اگر به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس کامپیوتر هستید، شانس به شما روی آورده است. تقاضای زیادی برای مهندسان کامپیوتر در سرتاسر کانادا وجود دارد و کاریابی مهندسان کامپیوتر در کانادا کار بسیار راحتی است.

شما می‌توانید با در اختیار داشتن پیشنهاد شغلی و یا حتی بدون آن، ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. احتمالا در بررسی‌های پیشین خود دیده‌اید که در اختیار داشتن پیشنهاد شغلی برای مهاجرت به کانادا پیش نیازی برای فرایند اکسپرس اینتری محسوب می‌شود، با این حال برای مهندسان کامپیوتر اوضاع متفاوت است و شما گزینه‌های دیگری برای دریافت ویزای کانادا در اختیار دارید.

مهندسان کامپیوتر، واجد شرایط اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی دولت کانادا هستند زیرا تقاضای زیادی برای مهندسان کامپیوتر در کانادا وجود دارد و این موضوع باعث شده این رشته تحصیلی و حرفه در فهرست مشاغل هدف جای گیرد. این فهرست، فهرست ناک (فهرست کدهای شغلی ملی[National Occupation Code List]) نام دارد.

این خبر خوبی برای مهندسان کامپیوتر واجد شرایطی است که می‌خواهند در کانادا کار و فعالیت کنند. فرایند اکسپرس اینتری کانادا، یک کلاس ویزایی نیست. بلکه روشی (یا پایگاه داده ای) است که اداره مهاجرت کانادا از آن برای انتخاب کاندیداهای مناسب برای ویزای سکونت دائمی (permanent residency visa) این کشور استفاده می‌کند. 

در این صورت، مهندسان کامپیوتری که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، می‌توانند از ویزای کارکنان ماهر فدرال (the Federal Skilled Worker visa) و برنامه منتخبان استانی استفاده کنند. مهندسان کامپیوتر سرتاسر دنیا، واجد شرایط فرایند اکسپرس اینتری برای سکونت کانادا هستند؛ به شرطی که مهارت‌های ضروری، تجربه و سوابق لازم را در کشور خود کسب کرده باشند.

فهرست کد های شغلی کانادا

مهندسان کامپیوتری که می‌خواهند به کانادا بیایند و زیر دسته بندی ۲۱۴۷، فهرست کدهای شغلی ملی کار کنند، می‌توانند تحت عناوین شغلی زیر فعالیت کرده باشند.

تمامی این مشاغل، اگر توسط مهندسان کامپیوتر انجام شوند، واجد شرایط اقدام برای دسته بندی فهرست کدهای شغلی ملی ۷۲۵۱ هستند.

مهارت‌های مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس کامپیوتر

به طور کلی، مهندسان کامپیوتری که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند، باید دانش، تجربه یا مهارت در موارد زیر را در اختیار داشته باشند.

۱.مهندسی سخت افزار کامپیوتری و مخابراتی

مهارت مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا

مهندسان کامپیوتر باید بتوانند:

۲.مهندسی سیستم شبکه و ارتباطات اطلاعاتی

«با وجود این که فهرست فوق تنها یک راهنمایی کلی را برای شما فراهم می‌کند، می‌توانید با استفاده از ارزیابی ویزای آنلاین رایگان ما اطلاعات بیشتری بدست آورید و بدین ترتیب مهارت‌ها و سوابق خود را با جزئیات بیشتری فهرست کنید.»

سوابق مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس کامپیوتر

مهندسان کامپیوتر باید مدرک کارشناسی این رشته، مهندسی برق یا الکترونیک، فیزیک مهندسی یا علوم کامپیوتر خوانده باشند. داشتن مدرک ارشد یا دکترا در حوزه‌های مهندسی مشابه ممکن است نیاز باشد. 

در اختیار داشتن گواهی نامه از اتحادیه‌ها یا سازمان‌های نظام مهندسی برای تایید توانایی طراحی مهندسی و گزارش نویسی و فعالیت به عنوان مهندس حرفه ای نیاز خواهد بود. 

مهندسانی واجد شرایط ثبت نام هستند که پس از فارغ التحصیلی از یک برنامه آموزشی معتبر، سه یا چهار سال تجربه کاری تحت نظر دیگران در حرفه مهندسی و گواهی یک آزمون حرفه ای را در اختیار دارند.

«اگر همه شرایط فوق را ندارید، ناامید نشوید، همه ی این شرایط به صورت همزمان مورد نیاز نیستند. در موارد زیادی، مدرک کارشناسی و تجربه کاری برای شروع کار نیاز خواهند بود. شما می‌توانید در مورد شرایط ویژه خود با ما صحبت کنید و یا به تکمیل ارزیابی ویزای آنلاین رایگان ما بپردازید.»

«ما نمایندگی مهندسان کامپیوتر از سرتاسر جهان را بر عهده داشته‌ایم. فارغ از این که در چه کشوری این سوابق را کسب کرده‌اید، با ما تماس بگیرید تا به بررسی کامل شانس مهاجرتی شما به کانادا بپردازیم.»

چگونه به عنوان مهندس کامپیوتر به کانادا مهاجرت کنیم؟

مهاجرت به کانادا

مرحله اول در فرایند مهاجرت به کانادا محاسبه امتیازات مهاجرت به کانادا برای اکسپرس اینتری با استفاده از سیستم رتبه بندی جامع کانادایی است. سیستم رتبه بندی جامع کانادایی یا CRS به موارد زیر (در کنار چیزهای دیگر)‌ نمره می‌دهد. از جمله:

این معیارها علاوه بر این که نمره سیستم رتبه بندی جامع کانادایی شما را مشخص می‌کنند. نمرات مهاجرتی کلی شما را نیز نشان می‌دهند که باید بیشتر یا مساوی ۶۷ باشد.

«شما می‌توانید برای دریافت یک گزارش بروزرسانی شده از امتیازات خود برای مهاجرت به کانادا به عنوان مهندس کامپیوتر از طریق اکسپرس اینتری و نمرات مهاجرتی، ارزیابی ویزای آنلاین رایگان ما را انجام دهید.»

زمانی که یک دعوت به اقدام (Invitation to apply) یا ITA، در نتیجه درخواست اکسپرس اینتری خود از اداره مهاجرت کانادا دریافت کردید. ۶۰ روز زمان دارید تا مدارک رسمی خود را ارائه نمایید. بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید درخواست اکسپرس اینتری‌ دیگری ارائه کنید، که ادعای داشتن امتیازات مشخصی را دارد. بدون این که بتوانید امتیازات خود را از طریق آزمون‌ها، گواهی‌نامه‌های آموزشی معادل و ارزیابی‌های شایستگی حرفه‌ای تایید نمایید. 

زمانی که برای اقدام جهت ویزای کانادای خود دعوت شوید. شما نمی‌توانید به عقب بازگردید و تاییدیه‌ های جدیدی را برای این مسائل اضافه کنید. اضافه کردن تاییدیه ‌ها باید پیش از ادعا برای امتیازها انجام گیرد و با توجه به اینکه پروفایل اکسپرس اینتری شما تنها برای یک سال معتبر است، بهتر است مهم‌ترین مدارک را از ابتدا در اختیار داشته باشید.

ارزیابی مهارت‌های مهندسی کامپیوتر

فرایند دریافت تایید از مهارت‌ها، شایستگی‌ها و تجارب مهندسی کامپیوتر، ارزیابی شایستگی و مهارت‌ها نامیده می‌شود و دو هدف را دنبال می‌کند.

۱.ارزیابی مهارت‌ها و شایستگی مهندسی کامپیوتر کانادا

با یک ارزیابی مهارت مثبت، شما می‌توانید نشان دهید امتیازات لازم برای سیستم رتبه بندی جامع کانادایی و درخواست اداره مهارت‌های حرفه ای فدرال را در اختیار دارید.

۲.ارزیابی مهارت‌ها و شایستگی مهندسی کامپیوتر کانادا 

ارزیابی مهارت ‌های شما به صورت سابقه‌ شغلی، برای ثبت نام حرفه‌ای شما قابل استفاده خواهد بود. بنابرین اگر ارزیابی مهارت‌های مهندسی کامپیوتر خود را انجام دهید، می‌توانید از روز اول به عنوان مهندس کامپیوتر در کانادا فعالیت کنید.

 

چگونه به عنوان مهندس کامپیوتر برای مهاجرت به کانادا ثبت نام کنیم؟

شرکت اپلو فعال در امور مهاجرتی، پس از بررسی مدارک و سوابق شما، هماهنگی های لازم را انجام خواهد داد. بنابرین نیازی به نگرانی در مورد نحوه مهاجرت به کانادا نخواهید داشت. کافی است با ما تماس بگیرید تا تمامی فرایند را برای شما پوشش دهیم.

آیا می‌توانم بدون پیشنهاد شغلی برای مهندسی کامپیوتر به کانادا مهاجرت کنم؟

پاسخ به این سوال بله است. برای این کار کافی است نمره رتبه بندی جامع کانادایی معقولی در درخواست اکسپرس اینتری خود داشته باشید و بتوانید به ۶۷ امتیاز مهاجرتی برای ویزای کارکنان ماهر فدرال کانادا دست پیدا کنید. 

به طور معمول هیچ نمره رتبه بندی جامع کانادایی حداقلی، برای ثبت نام به عنوان مهندس کامپیوتر در پروفایل اکسپرس اینتری کانادا وجود ندارد. 

البته در اختیار داشتن پیشنهاد شغلی (که به صورت درستی برای اهداف مهاجرتی مستندسازی شده باشد) تا ۶۰۰ امتیاز، نمره رتبه بندی جامع کانادایی شما را بهبود می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود تا چنین پیشنهادی، شروع فوری برنامه مهاجرتی را امکان‌ پذیر می‌کند.

مشاغل مهندسی کامپیوتر در کانادا

مشاغل مهندسی کامپیوتر در کانادا

مشاغل فهرست کدهای شغلی ملی کانادا می‌توانند به صورت «مورد نیاز» دسته بندی شوند. از طرفی کد ۲۱۴۷ مهندسی کامپیوتر، سال‌ها در فهرست بوده و موقعیت‌های زیادی را در نقاط مختلف کشور به افراد پیشنهاد می‌کند.

به عنوان یک ساکن دائمی جدید و بسیار ماهر در کانادا شما می‌توانید از روز اول به عنوان کارمند، پیمانکار یا به صورت خود اشتغال شروع به کار کنید. مشاغل مهندسی کامپیوتر کانادا درآمد بهتری نسبت به بریتانیا، اروپا و آسیا دارند و قوانین کار کانادا برای توازن میان کار و زندگی، احترام زیادی قائل هستند. 

به علاوه مهندسان کامپیوتر کانادا، اتحادیه‌های قدرتمندی دارند؛ عبارتی که ممکن است در بسیاری از کشورها لغت بدی باشد اما در کانادا بسیار کاربردی است. زیرا همین موضوع پرداخت بهتر و شرایط کاری مناسب‌تر در سرتاسر کشور را برای این رشته ممکن ساخته است.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر