تورنتو یا اتاوا

با مزایایی از قبیل کم بودن میزان جرم و جنایت، پایداری اقتصادی و برخی از زیباترین و خاص ترین مناظر طبیعی جهان، مهاجرت به کانادا قطعا برای هر فردی وسوسه کننده است. اما آیا بین دو گزینه تورنتو یا اتاوا شک دارید و نمی توانید تصمیم درستی بگیرید؟ پس این مقاله را که در زمینه نکات مثبت و منفی زندگی در تورنتو و اتاوا است را مطالعه کنید.

کانادا یکی از جذاب ترین گزینه ها برای کسانی است که به فکر مهاجرت هستند. شاید جالب باشد بدانید که در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۱۸ هزار نفر این تصمیم را گرفته اند. صادقانه باید بگوییم که شما هم در صورت پیوستن به آنها، سود خواهید کرد.

حال اگر ضریب پایین جرم و جنایت در این کشور به اندازه کافی برای شما وسوسه انگیز نیست، اقامت دائم کانادا (که معمولا پس از سه سال اقامت) می توان آن را کسب کرد، دارای مزایای خاصی است که می توان از جمله آن ها به سیستم بهداشت و سلامت عمومی، مدارس رایگان و غیره اشاره داشت، که خود به تنهایی یک عامل بسیار مهم در تعیین تصمیم نهایی شما خواهد بود.

خوشبختانه کشور کانادا همچنان مهاجران را به اقامت در خاک خود تشویق می کند و حالا با برنامه های اسپانسرینگ جدید و پروسه کوتاه صدور ویزا، می توان انتظار جذب ۱.۳ میلیون مهاجر را تا سال ۲۰۲۱ داشت.

 

شاید در نگاه اول نشدنی به نظر بیاید، اما واقعا این است که شرایط زندگی در کشور کانادا بسیار جذاب و خواستنی است. در حقیقت، شاید سخت ترین تصمیم برای مهاجران کانادا همین موضوع باشد که کجا را جهت اقامت انتخاب کنند.

باید بگوییم که کانادا دارای مساحت ۹.۹۸۵ میلیون کیلومتر مربع است و مکان های جذابی را در بر می گیرد. بنابراین مهاجران در این زمینه، حق انتخاب زیادی دارند.

برخی افراد ترجیح می دهند که مناطق کم جمعیت کانادا را انتخاب کنند؛ با این حال اگر زندگی شهری در کانادا برایتان جذاب تر است؛ قطعا دو گزینه اصلی تورنتو و اتاوا را پیش روی خود خواهید داشت.

اتاوا پایتخت کشور کانادا

پایتخت کانادا

اتاوا به عنوان پایتخت کانادا اتاوا با جمعیتی حدود ۹۳۴,۲۴۳ نفر و میانگین سنی حدود ۴۰.۱ سال و همچنین میزان درآمد میانگین ۱۰۴.۰۷۰ قطعا یکی از گزینه های بسیار جذاب برای مهاجران است و واقعا هر فردی را وسوسه می کند. 

در سال ۲۰۱۷ این شهر به عنوان گزینه اول در لیست بهترین مکان های زندگی در کشور کانادا معرفی شد. همچنین بسیاری از افراد، این شهر را با کیفیت بالای زندگی و تمیزی می شناسند. اما ما اینجا نمی خواهیم چشم بسته فقط از خوبی های یک موقعیت مکانی بگوییم. به جای این کار بهتر است مزایا و معایب را در کنار هم بسنجیم.

مزایای زندگی در اتاوا

از جمله مزایای زندگی در اتاوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.موقعیت تحصیلی فوق العاده

کانادا به داشتن برخی از بهترین دانشگاه های جهان معروف است که دو مورد از این دانشگاه ها در پایتخت کانادا یعنی اتاوا قرار دارند. در حقیقت، به لطف حضور دانشگاه اتاوا و کارلتون، بخش زیادی از شهروندان کانادا که دوره پی اچ دی را تمام می کنند، در همین شهر اقامت دارند. 

بنابراین شهر اتاوا گزینه ای وسوسه انگیز برای برخی خانواده ها به حساب می آید اما فراموش نکنید که همین موضوع شهر را بر محوریت دانشجو ها قرار داده است پس بنابراین ممکن است اتاوا مکان مناسبی جهت داشتن زندگی بازنشستگی یا آرام نباشد.

۲.تراکم جمعیت پایین

با توجه به وضعیت پایتخت و محبوبیت عمومی آن، ممکن است فکر کنید اتاوا یک شهر پر جمعیت باشد، اما این موضوع درست نیست. با داشتن جمعیتی در حدود ۹۳۴ هزار و ۲۴۳ نفر، این شهر حتی نزدیک به شهر های پر جمعیت این کشور نیز جمعیت ندارد. 

دلیل این موضوع تمرکز شهر بر روی فعالیت های دولتی است. اتاوا، تمرکزی بر روی زندگی شهری و پر تب و تاب ندارد. چیزی که باعث می شود علاوه بر تجربه زندگی شهری سطح بالا، حس زندگی در اطراف شهر با درصد جمعیت پایین را داشته باشید.

۳.زندگی مقرون به صرفه و هزینه های مناسب

اتاوا به عنوان پایتخت کانادا، میزبان شما برای داشتن زندگی مناسب و با قیمت های قابل قبول است. اول از همه میزان درآمد میانگین در اینجا بیشتر از میانگین کشوری و در حدود ۱۰۴ هزار دلار و قیمت مسکن در اینجا برای یک خانه ویلایی در حدود ۴۱۸ هزار دلار است. در چنین شرایطی می توان گفت پایین بودن هزینه ها یکی از مهمترین ویژگی های اتاوا به شمار می رود.

معایب زندگی در اتاوا

۱.محدود بودن موقعیت های شغلی

در حالت عمومی، ضریب بیکاری در شهر اتاوا پایین است، اما فراموش نکنید که مشاغل در اینجا بیشتر در زمینه دولت و یا موقعیت های ویژه هستند. با توجه به این نکته، ممکن است بسیاری از افراد برای پیدا کردن شغل ایده آل خود دچار مشکل شوند.

۲.نیاز به دو زبانه بودن

اتاوا یک شهر دو زبانه است و سرویس ها در آن به دو زبان کانادایی و فرانسوی ارائه می شوند. بدین صورت برای زندگی و کار در این شهر باید زبان فرانسوی را نیز در حد استاندارد یاد بگیرید. اگر توانایی صحبت کردن به این زبان را دارید با مشکل خاصی مواجه نخواهید بود.

۳.شهری آرام 

با این که تراکم جمعیت پایین یک نکته مثبت برای شهر اتاوا است، اما یک نکته منفی نیز به همراه دارد که سبک زندگی آرام و دور از هیجان به حساب می آید. اگر هیجان و شلوغی شهر را دوست دارید، تمرکز اتاوا بر روی حوزه تحصیلی و تاریخی ممکن است آنچنان برایتان جذاب نباشد.

البته بالا بودن جمعیت دانشجویان به معنای وجود مراکزی همچون تئاتر و رستوران ها در مرکز اتاوا است. اما باز هم ممکن است در زمینه داشتن زندگی پر هیجان و شبانه شهری احساس کمبود داشته باشید.

زندگی در تورنتو

تورنتو

اکثر افراد فکر می کنند تورنتو پایتخت کشور کانادا است، دلیل این موضوع نیز شهرت جهانی این شهر است. تورنتو با جمعیت حدود ۲.۸۹۰ میلیون نفر و میانگین سنی حدود ۳۹.۷ سال و میزان درآمد میانگین ۷۸ هزار دلار یک مقصد پر طرفدار برای مهاجران است. 

به همین خاطر است که در لیست معروف MoneySense در جایگاه چهارم قرار گرفته است. در ادامه به ویژگی های مثبت و منفی آن می پردازیم.

مزایای زندگی در تورنتو

از جمله مزایای زندگی در تورنتو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.تنوع غذایی

از آنجایی که تورنتو یک شهر بین المللی در کانادا به حساب می آید از تنوع غذایی بالایی برخوردار است. تنوع در گزینه های پیش روی شما در این شهر به حدی بالا است که ممکن است در تصمیم گیری نهایی بین غذاهای آسیایی، ایتالیایی و یا حتی غذاهای مدیترانه ای بین گزینه های مختلف دچار سردرگمی شوید.

۲.کسب و کار رو به رشد

تورنتو برای کسب و کارها در هر شکل و اندازه ای یک مکان مناسب و رو به رشد است و استارت آپ ها می توانند از نیروی کار بسیار خوب بهره گیرند.

۳.تورنتو پایتخت مالی کانادا 

حسابداری از جمله مهمترین حوزه های شغلی در این شهر محسوب می شود.  در حالی که این شهر خود دارای موقعیت های شغلی زیادی در زمینه تکنولوژی، داروسازی و سایر موارد است.

۴.ضریب پایین جرم و جنایت

ضریب پایین جرم و جنایت یکی دیگر از مزایای زندگی در تورنتو است. میزان جرم در این شهر به حدی کم است که این شهر را تبدیل به یکی از امن ترین مکان های جهان کرده است.
 
یک گزارش جامع از Economist Intelligence Unit شهر تورنتو را به عنوان امن ترین مکان در آمریکای شمالی اعلام کرده است. به همین خاطر تورنتو به عنوان یک گزینه مناسب پیش روی مهاجران قرار دارد.
 

معایب زندگی در تورنتو

بدی مهاجرت به تورنتو

با در نظر گرفتن شرایط زندگی در تورنتو میتوانید بهترین تصمیم را درباره ی اقامت خود بگیرید.

۱.هزینه های بالای زندگی

بدترین نکته در مورد زندگی در تورنتو هزینه های بالای زندگی است. در این شهر یک خانه ویلایی در حدود ۱,۲۷۶,۱۸۴ دلار هزینه دارد و هزینه اجاره نیز در حدود ۱,۹۷۶ دلار است. حتی غذا خوردن در این شهر نیز به ازای هر وعده غذایی در حدود ۱۸ دلار هزینه بر می دارد.

این در حالی است که میانگین درآمد در این شهر در حدود ۷۸ هزار دلار است و بسیاری از افراد این شهر را خارج از دسترس خود می بینند.

۲.جمعیت زیاد

با این که میزان تراکم جمعیت شهر تورنتو به نسبت شهرهایی همچون مونترال و ونکوور پایین تر است، با این حال باز هم باید گفت که تورنتو یک مقصد شلوغ و پر جمعیت است. 

در حقیقت میزان تراکم جمعیتی این شهر بالاست. با این حال اگر به شلوغی شهر ها عادت کرده و به آن علاقه داشته باشید، با مشکلی مواجه نخواهید بود. اما اگر به دنبال یک زندگی آرام در کانادا هستید، تورنتو گزینه مناسبی برایتان نیست.

۳.کمبود قابل توجه منابع طبیعی

از آنجایی که زیبایی طبیعت و محیط زیست یکی از علل مهاجرت برای افراد متقاضی به حساب می آید، باید بگوییم که پیدا کردن مناظر طبیعی در مرکز تورنتو بسیار سخت است. با این که فضاهای سبز در برخی نواحی حومه شهر وجود دارند، اما پیدا کردن یک پارک جهت خوردن ناهار در مرکز شهر کار آسانی نیست.

بنابراین اگر فضای سبز یکی از علل شما جهت مهاجرت است باید بگوییم که تورنتو گزینه مناسبی برایتان نیست.

معایب زندگی در تورنتو

قیمت مسکن در تورنتو در مقایسه با اتاوا؟

در جواب به سوال تورنتو یا اتاوا ؟مقایسه زیر می تواند بسیار به شما کمک کند.

قیمت های مربوط به مسکن در اتاوا (نوامبر سال ۲۰۱۷)

خانه های ویلایی 

۴۱۸.۳۵۴ هزار دلار

واحد های آپارتمانی در مجموعه های بزرگ مسکونی

۲۵۷,۲۱۲ هزار دلار

هزینه اجاره ماهانه (یک اتاق خواب)

۱,۱۰۹ دلار

قیمت های مربوط به مسکن در تورنتو (نوامبر سال ۲۰۱۷)

خانه های ویلایی

۱,۲۷۶,۱۸۴ دلار

واحد های آپارتمانی در مجموعه های بزرگ مسکونی
 
۲۵۷,۲۱۲ هزار دلار
 
هزینه اجاره ماهانه (یک اتاق خواب)
 
۱,۹۷۶ دلار
 
قیمت های بالای مسکن در تورنتو یک موضوع جدید نیست. خرید ملک در این شهر بسیار سخت تر است. اگر می خواهید در خرید خانه سرمایه گذاری کنید، بهترین گزینه برای شما اتاوا است.

 

حمل و نقل عمومی در اتاوا

سرویس های در دسترس

هزینه ی حمل و نقل عمومی در اتاوا

میزان هزینه ی ماهانه برای هر شخص:

میزان هزینه ماهانه بزرگسالان

۱۱۳.۷۵ دلار

هزینه نقدی بلیت بزرگسالان

۳.۴۰ دلار

هزینه Presto بلیت بزرگسالان

۳.۳۵ دلار

حمل و نقل عمومی در تورنتو

سرویس های در دسترس

هزینه ی حمل و نقل عمومی در تورنتو

میزان هزینه ی ماهانه برای هر شخص:

میزان هزینه ماهانه بزرگسالان

۱۴۶.۲۵ دلار

هزینه نقدی بلیت بزرگسالان

۳.۲۵ دلار

هزینه Presto بلیت بزرگسالان

۳.۰۰ دلار

در حالی که تورنتو بهترین گزینه در زمینه حمل و نقل عمومی است، اتاوا با ساخت سیستم های ام آر تی می خواهد سیستم حمل و نقل خود را به سطح جدید و بهتری برساند.

مهاجرت به کانادا

جاذبه های مهم و دیدنی اتاوا

مکان های دیدنی اتاوا:

مکان های دیدنی تورنتو

از جمله مکان های معروف و دیدنی تورنتو میتوان به لیست زیر اشاره کرد:

جاذبه های گردشگری تورنتو

کدام شهر کانادا برای اقامت مناسب تر است؟

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شده اید، در مقایسه میان تورنتو و اتاوا، برنده واضح و مشخصی وجود ندارد. در حقیقت، موقعیت های زندگی در دو شهر اتاوا و تورنتو بسیار متنوع هستند و همه چیز به سلیقه شخصی و موقعیت شما برمی گردد.

از توان مالی جهت زندگی گرفته تا زیبایی فضای سبز و طبیعت، اتاوا گزینه بهتری برای مهاجران است. با این حال محدودیت موقعیت های شغلی و کمبود سرگرمی از جمله موارد منفی برای اتاوا هستند.

تز سوی دیگر، میزان موقعیت های شغلی در تورنتو، گزینه مثبت آن است اما باید حتما درآمد خوبی هم داشته باشید تا از پس هزینه ها و مخارج بالای زندگی در این شهر بر بیایید.

در تورنتو، صنایع بزرگ در زمینه فناوری و نوآوری، همچنین کسانی که در حوزه فیلم و تبلیغ فعالیت می کنند موقعیت خوبی دارند. در سمت مقابل، اتاوا با وجود دانشجویان و استادان جوان، گزینه مناسبی در حوزه تحصیلات است.

اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا اشتغال مناسبی داشته و دو حوزه دولت و ارتش نیز در آن فعال و پرطرفدار هستند.

یک چیز را می توان با اطمینان گفت، هر شهری را که در کانادا انتخاب کنید، خوشبختی و زندگی خوب در انتظار شماست. حال تورنتو باشد یا اتاوا، تفاوتی ندارد. به این دلیل که کانادا یک موقعیت مکانی رویایی است . قطعا ۳۱۰ هزار نفری که به تازگی به این کشور مهاجرت کرده اند نیز همین را به شما خواهند گفت.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر