مهاجرت به کانادا به عنوان پزشک

شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان پزشک به چه صورت است. هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به پزشکان باتجربه و واجد شرایط به خصوص در کانادا نیاز است. در حال حاضر صدها شغل در کانادا برای پزشکان وجود دارد. چه یک پزشک عمومی باشید و چه یک پزشک متخصص، به هر حال کانادا به تخصص شما نیاز دارد.

به عنوان یک پزشک باتجربه، شما می توانید سالیانه ۳۱۲ هزار دلار و به عنوان یک متخصص با تجربه حتی می توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید، و نیازی به گفتن نیست که می توانید به راحتی از مزایای فوق العاده ای که به همه شهروندان کانادایی و ساکنان دائمی ارائه می شود، مانند مراقبت های بهداشتی رایگان و همچنین تحصیلات رایگان ابتدایی و متوسطه برای اعضای خانواده تان و مزایای عالی کار بهره مند شوید.

روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۰ وجود دارد، اما ما بهترین گزینه های مهاجرت به کانادا را برای پزشکان در این مقاله مورد بررسی قرار داده ایم. اکثر پزشکان در سراسر جهان از طریق این برنامه ها اقدام می کنند و اکثرا نیز در روند درخواست ویزای خود موفق هستند.

راه های مهاجرت به کانادا بعنوان پزشک

در حال حاضر و طی چند سال آینده نیاز زیادی به پزشک در همه ی استان های کانادا وجود دارد و خواهد داشت. در جدیدترین گزارش فرصت شغلی (Job Bank) پیش بینی شده است که طی ۹ سال آینده کانادا در سطح بین المللی با کمبود شدید نیروی کار برای پزشکان مواجه خواهد شد، این بدان معناست که حداقل تا سال ۲۰۲۸ نیاز شدیدی به پزشک در کانادا وجود خواهد داشت!

این مساله به دلیل رشد بخش پزشکی، همچنین بازنشستگی زودتر از موعد و نیز ارتقا سطح شغلی در کاناداست. تخمین زده می شود که به دلیل توسعه در کانادا، حدود ۵۰ هزار و ۹۰۰ شغل جدید به وجود خواهد آمد و هزاران فرصت شغلی جدید برای پزشکان خارجی که می خواهند در آینده ای نزدیک در کانادا کار کنند فراهم خواهد شد.

در ادامه برخی از مشاغل برتر، متوسط وحقوق آنها (مطابق مقیاس پرداخت) برای پزشکانی که در حال حاضر در سراسر جهان برای کار در کانادا اقدام کرده اند، ذکر شده است:

میانگین حقوق سالانه پزشکان در کانادا

شغل

متوسط حقوق (CAD)

پزشک عمومی (GP)

۱۲۳،۸۸۴ دلار

پزشک اورژانس (ER)

۱۷۹،۴۳۷ دلار

متخصص پوست

۲۲۴،۸۸۹ دلار

متخصص اطفال

۱۳۷،۳۴۴ دلتر

روانپزشک

۱۶۹،۱۱۴ دلار

متخصص بیهوشی

۲۰۲،۹۶۳ دلار

داروساز

۸۹،۷۰۳ دلار

متخصص کاردیولوژی (قلب و عروق)

۱۶۹،۴۷۱ دلار

آسیب شناس عمومی (پاتولوژیست عمومی)

۲۸۴،۶۴۹ دلار

جراح عمومی

۱۹۴،۲۴۰ دلار

جراح قلب

۳۰۲،۷۵۴ دلار

جراح مغز و اعصاب

۳۱۲،۳۰۱ دلار

جراح ارتوپد

۲۵۳،۱۹۵ دلار

متخصص زنان و زایمان

۲۰۰ هزار دلار

آنکولوژیست

۲۵۰ هزار دلار

کار درمانگر

۶۳،۷۷۷ دلار

انکولوژیست پرتوی

۳۰۰ هزار دلار

متخصص روماتولوژی

۱۹۴،۹۷۲ دلار

متخصص اورولوژی

۲۰۰ هزار دلار

ایمونولوژیست

۲۰۲،۰۶۲ دلار

میانگین حقوق سالانه پزشکان در کانادا

✅برنامه کاندیدهای استانی

برنامه کاندیدهای استانی به شما این امکان را می دهد که در کانادا زندگی و کار کنید، در صورتیکه یک پیشنهاد شغلی معتبر، مطابق با خواسته های نیروی کار آن استان یا ایالت خاص داشته باشید.  

هر استان و یا ایالتی نسبت به تقاضای مشاغل خاص دارای PNP (برنامه های مهاجرت استانی)  خاص خود را دارد که در صورت دریافت نامزدی استانی که ۶۰۰ امتیاز اضافی دارد، کاملا ضمانت دریافت ITA برای اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، تقریبا هر PNP دارای جریانی متصل به سیستم اکسپرس اینتری است که در صورت درخواست مستقیم از استان، روند درخواست شما را از ۱۸ ماه می تواند به ۶ ماه برساند.

در زیر لیستی از جریان ها یا دسته های PNP در هر ایالت یا استان برای متخصصان پزشکی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند ذکر شده است.

زندگی در کانادا به عنوان پزشک مهاجر

هنگامی که در کانادا به شغل رویایی خود دست می یابید، نه تنها می توانید از مهاجرت و کار مورد علاقه ی خود در کانادا لذت ببرید، بلکه حتی مزایای خارق العاده ی کاری فراوانی در انتظار شما و خانواده ی شما هست که می توانید از آنها نیز بهره ببرید. 

فقط به این نکته توجه داشته باشید که این مزایا ممکن است در استان های مختلف متفاوت باشد. همچنین می تواند به این مساله که به صورت تمام وقت، نیمه وقت مشغول و یا سابقه ی کاری شما،  بستگی داشته باشد. این مزایا می تواند شامل موارد ذکر شده در زیر باشد:

زندگی در کانادا به عنوان پزشک مهاجر

مراحل دریافت ویزا برای مهاجرت به کانادا به عنوان پزشک

درخواست برای مشاغل پزشکی در کانادا و همچنین روند ویزای شما می تواند یک کار طاقت فرسا باشد، اما ما ۴ مرحله ساده را که برای شروع روند درخواست که ضروری است را مورد بررسی قرار داده ایم: 

مراحل دریافت ویزای کانادا

۱_ مقصد مهاجرت خود را در کانادا مشخص کنید.

تصمیم گیری در مورد اینکه مایل به زندگی و کار در کدام استان از کانادا هستید بسیار حائز اهمیت است، چرا که این تصمیم می تواند شانس شما در گرفتن ویزا و انتخاب برنامه های موجود را کاهش دهد.

همچنین ممکن است به این فکر کنید که اگر چه ممکن است در یک استان یا ایالت خاص فرصت های شغلی بهتر و بیشتری وجود داشته باشد، اما ممکن است هزینه های زندگی در آنجا بسیار زیاد باشد یا سبک زندگی مطابق با ترجیحات یا نیازهای شما نباشد.  

بنابراین قبل از شروع درخواست برای کار در کانادا، در مورد استان مورد نظر خود تحقیق کنید و مطمئن شوید که آن استان برای شما و خانواده ی شما مناسب است.

۲_مراحل اداری درخواست ویزای مهاجرت به کانادا را طی کنید.

برای زندگی و کار در کانادا به عنوان یک پزشک، باید کمی بیشتر از سایر مشاغل کارهای اداری انجام دهید. اگر صلاحیت خارجی دارید ابتدا باید بررسی کنید که آیا صلاحیت شما در کانادا شناخته شده است یا خیر. 

در ادامه لیستی از سازمان های مشخص که مجاز به ارزیابی شما هستند ذکر شده است:

  • آموزش خدمات تطبیقی- دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو
  • سازمان ارزیابی اعتبار بین المللی کانادا
  • سازمان آموزش جهانی 
  • سازمان ارزیابی بین المللی صلاحیت ها (IQAS)
  • سازمان ارزیابی اعتبار بین المللی
شما همچنین باید در دو آزمون که از طرف شورای پزشکی کانادا برگزار می شود شرکت کنید. این دو آزمون به عنوان آزمون های واجد شرایط شورای پزشکی کانادا (MCCQES) شناخته شده اند و دارای دو بخش است.
 
بخش اول:
در قسمت اول دانش پزشکی و توانایی تصمیم گیری بالینی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد، در حالی که در قسمت دوم توانایی شما را در استفاده از این دانش و نشان دادن مهارت های بالینی و همچنین رفتارهای حرفه ای شما را مورد سنجش قرار می دهند. 
 

بخش دوم:

هنگامی که هر دو آزمون را با موفقیت به پایان رساندید و دارای حداقل ۱۲ ماه دوره ی آموزش پزشکی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد باشید، لیسانس شورای پزشکی کانادا (LMCC) را دریافت خواهید کرد که برای درخواست مجوز پزشکی برای کار در کانادا مورد نیاز خواهد بود.

مهاجرت پزشک به کانادا

شما یک گواهی ثبت نام با LMCC خود دریافت خواهید کرد و همچنین یک گواهی برای نمایش در مطب پزشکی جدید خود در کانادا به شما ارائه داده خواهد شد. پس از ورود به کانادا، باید آموزش پزشکی بیشتری را در استان یا ایالت انتخابی خود تحت نظر مرجع نظارتی پزشکی مربوطه پشت سر بگذارید.

تایید این مهم از قبل با مرجع نظارتی پزشکی مربوطه در استان یا ایالت انتخابی شما بسیار اهمیت دارد، چرا که در این صورت می دانید که هنگام رسیدن به کانادا دقیقا چه انتظاری از شما می رود. در  ادامه لیستی از مقامات پزشکی در هر استان و ایالت آورده شده است:

استان / ایالت

سازمان نظارتی پزشکی

آلبرتا

کالج پزشکان و جراحان آلبرتا

بریتیش کلمبیا

کالج پزشکان و جراحان بریتیش کلمبیا

مانیتوبا

کالج پزشکان و جراحان مانیتوبا

نیوبرانزویک

کالج پزشکان و جراحان نیوبرانزویک

نیوفاندلند و لابرادور

کالج پزشکان و جراحان نیوفاندلند و لابرادور

ایالت های شمال غربی

دولت ایالت های شمال غربی

نوا اسکوشیا

کالج پزشکان و جراحان نوا اسکوشیا

نوناووت

کمیته ثبت پزشکی بخش بهداشت و خدمات اجتماعی نوناووت

انتاریو

کالج پزشکان و جراحان انتاریو

جزیره پرنس ادوارد

کالج پزشکان و جراحان جزیره پرنس ادوارد

کبک

کالج پزشکان کبک

ساسکاتچوان

کالج پزشکان و جراحان ساسکاتچوان

یوکان

شورای پزشکی یوکان

۳_برای کار در کانادا اقدام کنید.

اگرچه انجام این کار برای همه برنامه های مهاجرتی ضروری نیست، به عنوان مثال این مرحله پیش نیاز اکسپرس اینتری (ورودی سریع) نیست، اما به شما توصیه می کنیم که قبل از مهاجرت به کانادا برای یافتن کار اقدام کنید.

این نه تنها شانس بیشتری برای دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا برای شما فراهم می کند، بلکه حتی باعث آرامش خاطر شما خواهد شد، چرا که در این صورت می دانید هنگام ورود به کانادا مجبور نیستید استرس بیشتری برای یافتن شغل را تحمل کنید.

چرا که هنگام ورود به کانادا شما باید مسائل زیادی مانند: یافتن محل زندگی، افتتاح حساب بانکی، گرفتن تلفن همراه و سیم کارت کانادایی و راه اندازی اینترنت برای محل سکونت و غیره را مدیریت کنید؛ پس یافتن کار قبل از رسیدن به کانادا می تواند یکی از استرس های شما را کاهش دهد.

۴_برنامه مهاجرت خود را انتخاب کنید.

روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک پزشک وجود دارد، اما ما دو روش برتر که بیشترین شانس موفقیت شما را فراهم می کند، مورد بررسی قرار داده ایم:
 
✅اکسپرس اینتری (ورودی سریع)
سیستم اکسپرس اینتری، یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا را مدیریت می کند:
  1. برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP)
  2. برنامه کارگر تجارت فدرال (FSTP)
  3. کلاس تجربه کانادا (CEC) 
شما به عنوان یک متخصص بسیار ماهر، می توانید از طریق FSWP یا CEC اقدام کنید (البته اگر حداقل یک سال سابقه کار در کانادا داشته باشید). برنامه ی اکسپرس اینتری معمولا هر دو هفته یک بار انجام می شود و متقاضیانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند دعوت نامه ی درخواست (ITA) برای اقامت دائم دریافت می کنند.  

 

سیستم اکسپرس اینتری یکی از محبوب ترین راه ها برای مهاجرت به کانادا است، چرا که نیازی به پیشنهاد شغلی در کانادا ندارد و به شما این امکان را می دهد که در هر جایی کار کنید و روند درخواست ممکن است ظرف مدت کوتاهی و طی ۶ ماه به نتیجه برسد.

برنامه مهاجرتی کانادا

✅برنامه کاندیدهای استانی

برنامه کاندیدهای استانی به شما این امکان را می دهد که در کانادا زندگی و کار کنید، در صورتیکه یک پیشنهاد شغلی معتبر، مطابق با خواسته های نیروی کار آن استان یا ایالت خاص داشته باشید.  

هر استان و یا ایالتی نسبت به تقاضای مشاغل خاص دارای PNP (برنامه های مهاجرت استانی)  خاص خود را دارد که در صورت دریافت نامزدی استانی که ۶۰۰ امتیاز اضافی دارد، کاملا ضمانت دریافت ITA برای اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، تقریبا هر PNP دارای جریانی متصل به سیستم اکسپرس اینتری است که در صورت درخواست مستقیم از استان، روند درخواست شما را از ۱۸ ماه می تواند به ۶ ماه برساند.

در زیر لیستی از جریان ها یا دسته های PNP در هر ایالت یا استان برای متخصصان پزشکی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند ذکر شده است.

استان/ ایالت

جریان / دسته ی مهاجرتی

آلبرتا

جریان فرصت آلبرتا

بریتیش کلمبیا

گروه حرفه ای بهداشت و درمان

دسته ی اکسپرس اینتری کارگر ماهر

مانیتوبا

جریان اکسپرس اینتری کارگر ماه

نیوبرانزویک

جریان اکسپرس اینتری کارگر ماهر

نیوفاندلند و لابرادور

جریان کارگر ماهر

ایالت های شمال غربی

جریان کارگر ماهر

نوا اسکوشیا

اولویتهای بازار کار پزشکان برای جریان های پزشکی

انتاریو

اکسپرس اینتری سرمایه انسانی

جریان اولویت ها

جریان اکسپرس اینتری کارگر ماهر فرانسوی زبان

جزیره پرنس ادوارد

جریان اکسپرس اینتری (ورودی سریع)

ساسکاتچوان

دسته ی بین المللی کارگر ماهر

یوکان

جریان کارگر ماهر

زندگی پزشکان در کانادا

چگونه می توان به عنوان پزشک به کانادا مهاجرت کرد؟

درخواست ویزا می تواند کاری وقت گیر و گیج کننده باشد. با رعایت ضرب الاجل ها، دنبال کردن رویه ها و رعایت کردن کامل و دقیق شرایط، انجام یک اشتباه ساده می تواند باعث از بین رفتن کل پروسه ی شما شود.

اما با راهنمایی و کمک گرفتن از یکی از مشاوران آگاه این موسسه و تنظیم مقررات مهاجرت کانادا (RCIC)، طی کردن این روند برای شما بدون استرس و بدن ریسک خواهد شد. خدمات قابل اعتماد موسسه ما شامل موارد ذکر شده در زیر است:

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این فرم درخواست را پر کنید تا مورد ارزیابی صلاحیت قرار بگیرید و بقیه ی پروسه را به ما بسپارید.

و به همین سادگی سفر کانادایی شما از اینجا آغاز می شود!

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    با سلام،بنده جراح مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستم.
    میخوام برای مهاجرت کاری به عنوان جراح به یکی از سه کشور امریکا،کانادا یا انگلستان مهاجرت کنم.
    به من گفتن اگه بخوام برم کانادا یا امریکا باید دوباره دوره تخصص رو از اول بگذرونم درسته؟
    پروسه مهاجرت کدام یک از بین این سه کشور ، راحت تره؟ایا واقعا برای کار به عنوان جراح تو کانادا با امریکا باید دوباره تخصص بخونم؟انگلستان چجوریه؟
    ایا با توجه به اینکه مهاجرت به عنوان پزشک در انگلستان میسر تره ایا ارزششو داره که به انگلستان مهاجرت کنم؟
    انگلستان کشور خوبیه برای زندگی؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. دفتر وکالت اپلو به صورت تخصصی برای مهاجرت به کانادا فعالیت دارد. برای مهاجرت به کشور کانادا و دریافت اجازه کار در این کشور، باید حتما تاییدیه انجمن پزشکان کانادا (MCC) را دریافت کنید.

      دریافت تأییدیه صلاحیت از انجمن پزشکی کانادا مستلزم سپری کردن یک آزمون 2 مرحله‌ای با عناوین زیر است:

      مرحله اول : MCCEE و مرحله دوم : MCCQE. یکی از مهم‌ترین مراحل مهاجرت پزشکان به کانادا سپری کردن یک دوره طرح یک ساله در این کشور است. شما پس از آن که در آزمون دو مرحله‌ای MCC نمره قبولی را کسب کردید، باید به مدت یک سال به طور اجباری در این طرح شرکت کنید. این طرح در حقیقت نوعی تحصیلات تکمیلی است که شما طی آن با برخی از قوانین و جزئیات طبابت در کانادا آشنا خواهید شد. پس از طی دوره دوازده ماه تخصصی در یکی از ایالت‌های کانادا، باید از یکی از مراجع تنظیم مقررات پزشکی همان ایالت، یک گواهی نامه رسمی دریافت کنید. سپس می‌توانید کار خود را در یکی از کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های دولتی کانادا آغاز کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر