شرایط مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد

هریک از استان ها و ایالت های کانادا با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز بازار کار خود، برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را دارند. ما در این مقاله قصد داریم به شرایط مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد بپردازیم.

شرایط و الزامات هریک از برنامه های استانی کانادا، متفاوت است و صلاحیت متقاضیان برای مهاجرت به استان ها، با توجه به شرایط و فاکتورهای لازم و مورد نیاز برای استان هدف سنجیده می شود. هریک از سیزده استان و سرزمین موجود در کانادا برنامه استانی (به اختصار PNP) خاص خود را دارند که با چندین روش مختلف اجرا می شود. 

روی هم رفته، در حدود ۸۰ برنامه مهاجرت استانی در کانادا وجود دارد. شانس استفاده و قبولی در برنامه های استانی برای افرادی که در استان موردنظر تحصیل کرده اند، بیشتر است.

مهارت ها و تجربه کاری نیز در این برنامه های استانی با توجه به  نیاز هر استان، نقش مهم و بسزایی دارند.

جزیره پرنس ادوارد کانادا، یکی از استان هایی است که برنامه های مهاجرتی متنوعی برای متقاضیان اخذ اقامت دائم کانادا ارائه می دهد. در ادامه این برنامه ها را بررسی می کنیم.

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) کوچکترین استان کانادا و جزو چهار استان آتلانتیک کاناداست که به Garden Province معروف است. شارلوت تاون (Charlottetown) مرکز و پرجمعیت ترین شهر این استان است. 

جزیره پرنس ادوارد به علت مناظر زیبای طبیعی، بکر و خط ساحلی بسیار طولانی (حدود ۸۰۰ کیلومتر) بسیار معروف و پرآوازه است تا جاییکه صنعت توریست و گردشگری، یکی از منابع درآمد در این استان است. 

 

سریال های تلویزیونی ” قصه های جزیره” و ” آن شرلی ، دختری با موهای قرمز” که در سراسر جهان مشهور شده است در این جزیره ساخته شده اند. جزیره پرنس ادوارد (PEI)  به سه قسمت: پرنس، کوئینز و کینگز تقسیم می شود.

تقریبا همه خاک های جزیره پرنس ادوارد، از ماسه، سنگ نرم و قرمز تشکیل شده است. سرخی این خاک، بواسطه وجود حجم زیاد اکسید آهن (زنگ آهن) آن می باشد. این جزیره با بیش از ۹۰ ساحل شنی زیبا که بسیاری از آنها دارای تپه ها شنی می باشند احاطه شده است.

شرایط زندگی و کار در جزیره پرنس ادوارد

تاریخچه ی جزیره پرنس ادوارد

این جزیره ابتدا مستعمره فرانسه بود و “ایل سینت جان” نام داشت. در اواسط سده ۱۷۰۰، بریتانیا، فرانسه را از این جزیره بیرون راند و آن را به “جزیره سینت جان” تغییر نام داد. در سال ۱۷۹۹، این جزیره به افتخار پدر ملکه ویکتوریا (ادوارد)، به نام “جزیره پرنس ادوارد” تغییر نام داده شد.

یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخی کانادا، کنفرانس شارلوتاون بوده، که در سال ۱۸۶۴ در جزیره پرنس ادوارد برگزار گردید. در این کنفرانس، رهبران آمریکای شمالی و بریتانیا برای بحث در مورد تشکیل اتحادیه و یا “کنفدراسیون” کانادا گرد هم آمدند.  

از این بابت جزیره پرنس ادوارد به عنوان “زادگاه کنفدراسیون” شناخته می شود. در سال ۱۸۶۷ کانادا یک کشور شد. اگرچه کنفدراسیون در اینجا بوجود آمد ولی جزیره PEI تا سال ۱۸۷۳ به این کنفدراسیون ملحق نشده بود و پس از آن بعنوان هفتمین استان به کانادا ملحق شد.

شرایط زندگی و کار در جزیره پرنس ادوارد

به دلیل جمعیت کم در این استان، تعداد مسکن کافی و هزینه ها مناسب است. شهروندان به راحتی می توانند هزینه ها و مخارج خود را تامین کنند. حدود یک سوم جمعیت پرنس ادوارد در شهر شارلوت تاون سکونت دارند. 

رفتار دوستانه مردم این شهر و امکانات مدرن آن باعث جذابیت این شهر شده اند. شیلات، کشاورزی و صنعت توریست، جزو منابع درآمد برای ساکنان این ایالت هستند. در حدود ۳۰ درصد از سیب زمینی تولید شده در کانادا در پرنس ادوارد کشت می شود! 

سایر محصولات زراعی، پرورشی در جزیره پرنس ادوارد، عبارتند از: 

سیب، توت فرنگی، زغال اخته، هویج، پیاز، گوجه فرنگی، حبوبات، گوشت خوک، گوشت گاو و فراورده های لبنی حیوانات.

زندگی در جزیره پرنس ادوارد

آب و هوای جزیره پرنس ادوارد

این استان دارای چهار فصل است: بهار، تابستان، زمستان، و پاییز. بهار معمولا دیر از راه می رسد و کاملا سرد است. تابستانها معمولا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد می باشد. اگر چه آب اقیانوس ها نسبتا سرد است و سطح دمای آن به ندرت از ۲۰ درجه بالاتر می رود ولی جزیره نشینان و گردشگران در ماه تابستان، از رفتن به ساحل و شنا کردن در اقیانوس لذت می برند.

زمستانها معمولا طولانی و سرد بوده و از ماه نوامبر تا آوریل، برف زیادی میبارد. این جزیره از مناطق بادخیز بشمار می رود. وجود باد باعث می شود که دمای هوا در جزیره سردتر به نظر برسد، اما در طول تابستان و به علت وجود گرما، این باد باعث کاهش گرما می شود.

سیستم آموزشی و بهداشتی در جزیره پرنس ادوارد

این استان دارای بهترین سیستم آموزشی عمومی تا پایان دبیرستان است و براساس قوانین، تمامی شهروندان تا پایان دوره متوسطه بصورت رایگان تحصیل می کنند. دانشگاه جزیره پرنس ادوارد یا PEIU دانشگاه دولتی این جزیره است که در سال ۱۹۶۹ میلادی در شهر شارلوت تاون تاسیس شد و در حال حاضر بیش از ۴ هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند.

همچنین، براساس قوانین کانادا تمامی شهروندان کانادا از خدمات بهداشتی رایگان می توانند استفاده کنند. لازم به ذکر است که بیمه‌ی درمانی پرنس ادوارد، همه‌ی هزینه‌های پزشکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد. لیست خدمات غیر رایگان در هر استان متفاوت است. 

مهاجرت به کانادا از طریق جزیره پرنس ادوارد

شرایط مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) بسیار هوشمندانه و در جهت جذب نیروی کار ماهر و فارغ التحصیلان جوان، در سه گروه زیر برنامه ریزی شده است:

۱_ برنامه تاثیر کار

این برنامه برای افرادی است که مهارت و سابقه کار لازم دارند، و یا فارغ التحصیل، از موسسات آموزشی هستند، مناسب است. این افراد از برنامه های زیر می توانند اقدام به اخذ اقامت و مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد کنند:

✅نیروی متخصص پرنس ادوارد (PEI Skilled worker)

نیروی متخصص در پرنس ادوارد (Skilled Workers in PEI) و یا خارج از کانادا (Skilled Workers Outside Canada) باشد. شرط استفاده از این برنامه این است که متقاضیان با توجه به تخصص و مهارت خود توسط یکی از کارفرمایان این ایالت استخدام شده و در استان کار کنند و یا توسط یک کارفرما شناسایی و جاب آفر دریافت کرده باشند. 

✅کارگر حیاتی (PEI Critical Worker)

این برنامه مناسب افرادی است که حداقل شش ماه، تمام وقت برای کارفرمایی در پرنس ادوارد کار کرده و مهارت و سطح تحصیلات بالا ندارند. این برنامه برای رفع کمبود نیروی کار در مشاغلی مثل رانندگی کامیون، گارسون، نظافتچی منازل و … راه اندازی شده است.

✅فارغ التحصیلان بین المللی (PEI International Graduate)

فارغ التحصیلان از یکی از موسسات آموزشی این ایالت که در رشته خود و توسط یک کارفرما استخدام شده باشند، می توانند از این برنامه استفاده کنند.  متقاضیان براساس سن، وضعیت زبان، تحصیلات، سابقه کار، اشتغال و سازگاری مورد ارزیابی قرار می گیرند وحداکثر ۱۰۰ امتیاز به آنها تعلق می گیرد.

شرایط مهاجرت به جزیره ی پرنس ادوارد

۲_ برنامه تاثیر تجارت

این برنامه برای متقاضیان خارجی که قصد مالکیت، راه اندازی یک بیزینس و مهاجرت به جزیره پرنس ادوارد را دارند، در سه گروه برنامه ریزی شده است.

✅مالکیت ۱۰۰درصد

متقاضی باید: 

آب و هوای جزیره پرنس ادوارد

✅مالکیت جزئی
متقاضی باید:

✅جریان مجوز کار

این برنامه برای متقاضیانی است برای تأیید مجوز کار برای تجارت موجود در جزیره پرنس ادوارد که متقاضی قصد دارد در آن سرمایه گذاری و مدیریت کند، راه اندازی کرده است. متقاضی باید:

مجوز کار در جزیره پرنس ادوارد

۳_ اکسپرس اینتری پرنس ادوارد

این برنامه هم راستا با برنامه اکسپرس اینتری فدرال است، و داوطلبان شرکت در این برنامه باید علاقه مند به زندگی و کار در پرنس ادوارد باشند. درخواست هایی که دارای مهارت متناسب با نیاز فعلی بازار کار استان هستند، شانس اخذ دعوتنامه استانی را دارند.

برای شرکت در این برنامه نیازی به داشتن جاب آفر از کارفرمایان استان نیست ولی درصورت داشتن پیشنهاد شغلی، متقاضی امتیاز بیشتری را در پروسه کسب می کند. برای شرکت در این برنامه متقاضی باید واجد شرایط شرکت در یکی از سه گروه نیروی کار متخصص فدرال، تجربه کانادایی و نیروی فنی و حرفه ای فدرال برنامه اکسپرس اینتری باشد.
متقاضیانی که موفق به شرکت در این برنامه شده اند و توسط دولت ایالت پرنس ادوارد، دعوتنامه استانی دریافت کرده اند؛ در سیستم جامع امتیاز بندی اکسپرس اینتری (CRS 600) امتیاز بدست آورده و شانس دریافت دعوتنامه اقامت دائم (ITA) را در اولین قرعه کشی را دارند.

✅جدول امتیاز بندی برنامه اکسپرس اینتری استان پرنس ادوارد

فاکتور هابا داشتن پیشنهاد شغلیبدون داشتن پیشنهاد شغلی
سن۲۰۲۰
ربان۲۰۲۰
تحصیلات۱۵۱۵
سوابق کاری۱۵۲۰
استخدام۱۵۱۰
انطباق پذیری۱۵۱۵
مجموع۱۰۰۱۰۰
اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوراد

✅امتیاز سن متقاضی اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوارد

سنبا جاب آفربدون جاب آفر
۱۸-۲۴۷۷
۲۵-۲۹۲۰۲۰
۳۰-۴۴۱۵۱۵
۴۵-۴۹۱۰۱۰
بالای ۴۹۰۰

✅امتیاز سطح زبان متقاضی اکسپرس اینتری پرنس ادوارد

سطح زبان فرانسه یا انگلیسیبا جاب آفربدون جاب آفر
CLB/NCLC 10۲۰۲۰
CLB/NCLC 9۲۰۲۰
CLB/NCLC 8۱۵۱۵
CLB/NCLC 7۱۰۱۰
پایینتر۰۰
انطباق پذیری۱۵۱۵
مجموع۱۰۰۱۰۰

✅امتیاز تحصیلاتی متقاضی اکسپرس اینتری

سطح تحصیلات

با جاب آفر

بدون جاب آفر

کارشناسی ارشد یا دکتری

۱۵

۱۵

کارشناسی

۱۲

۱۲

فوق دیپلم/ دیپلم

۱۰

۱۰

زیردیپلم

۰

۰

✅امتیاز سوابق کاری متقاضی اکسپرس اینتری

سال های کار

با جاب آفر

بدون جاب آفر

۶ سال یا بیشتر

۱۵

۲۰

۴ تا ۶ سال

۱۵

۱۵

۲ تا ۴ سال

۱۰

۱۰

۱ سال

۵

۵

✅امتیازات استخدام متقاضی اکسپرس اینتری

نحوه استخدام

با جاب آفر

بدون جاب آفر

 کار در جزیره با مجوز کار معتبر

۵

پیشنهاد شغلی در جزیره مرتبط با رشته تحصیلی

۵

صلاحیت خارجی با نهاد تنظیم شده در جزیره

۵

۵

یک سال یا بیشتر تجربه کار تمام وقت در جزیره

۵

۵

بیشترین امتیاز

۱۵

۱۰

✅امتیاز انطباق پذیری متقاضی اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوارد

نحوه اتصال

با جاب آفر

بدون جاب آفر

داشتن اقوام و یا خویشاوند نزدیک که شهروند و یا اقامت کانادا را داشته باشد و حداقل ۱۲ ماه در جزیره پرنس ادوارد زندگی کرده باشد.

۵

۵

همسر متقاضی یا شریک زندگی مشترک و / یا فرزندان وابسته آنها توانایی زبان CLB 6 یا بالاتر به زبان انگلیسی یا فرانسوی را دارند.

۵

۵

متقاضی در حال حاضر حداقل ۱۲ ماه متوالی در PEI دارای ملک مسکونی باشد.

۵

۵

متقاضی از یک موسسه آموزشی معتبر در PEIفارغ التحصیل شده باشد.

۵

۵

همسر و یا شریک کتقاضی، در ۵ سال گذشته ۳ سال سابقه کار در جزیره را داشته باشد.

۵

۵

فرزندان متقاضی حداقل ۶ ماه متوالی در یک موسسه آموزشی در PEI ثبت نام شده باشند.

۵

۵

حداکثر

۱۵

۱۵

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا چهارشنبه ۱۲ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام. من یک ماساژور هستم که به صورت حرفه ای کار می کنم؛در ماساژ بهترین روش تحریک سیستم عصبی بدن است که سریعاً باعث آزاد سازی ماهیچه ها و تاندون ها و مفصل ها خواهد شد. این ماساژ دربرگرفته ادغام دو سبک روسی سوئدی است که بدن هر شخصی را در مدت زمان بسیار کم مدت ۲۰ دقیقه ۱۰۰٪ ریلکس‌خواهد کرد.برای در خواست کار ‌مرتبط با این شغل؛چگونه میتوانم ویزای کار دریافت کنم. اینهم شماره واتساپم هست+989132135528.باسپاس
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۲ آبان ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 145 مشاهده پرسش
    برای صادر شدن ویزا کانادا باید clearance letter را از کدام اداره تهیه کنم می شود کمی معلومات دهید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      سایت اداره مهاجرت

  • تصویر کاربر دباغی سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    من بازنشسته بانک می باشم با۵۱سال سن و لیسانس حقوق می خواستم باحرید ملک یا مغازه اقامت بگیرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      سلام. با خرید ملک در کانادا، اقامت داده نمی شود ولی در صورت داشتن شرایط لازم، می توان با خرید بیزینس اقامت دائم کانادا را دریافت کرد. به شما توصیه می کنیم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و با شما تماس بگیریم. 

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر حمید شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام جهت اخذویزا با سابقه14ساله سازمان تامین اجتماعی و22ساله تجربی از کشور های مهاجر پذیر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. لطفا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر