اقامت دائم نیوفاندلند و لابرادور کانادا

استان نیو فاندلند و لابرادور، شرقی ترین استان کاناداست که در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده است و با اقیانوس اطلس مرز ساحلی مشترک دارد. ما در این مقاله قصد داریم به شرایط زندگی و راه های دریافت اقامت دائم نیوفاندلند و لابرادور کانادا بپردازیم.

این استان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۹۰ درصد آن در جزیره نیوفاندلند ساکن هستند. این استان بیش از ۷۰۰۰ جزیره کوچک دارد. شهر سنت جانز مرکز استان نیوفاندلند و بزرگترین شهر این استان و بیستمین شهر بزرگ در کاناداست، که میزبان بیش از ۴۰ درصد جمعیت استان است.

اقتصاد در نیو فاندلند و لابرادور

اقتصاد نیو فاندلند و لابرادور به شدت به منابع طبیعی متکی است. در گذشته اقتصاد این استان فقط به ماهیگیری وابسته بود و ماهیگیری قطب مالی این استان محسوب می شد. اما امروزه صنایع خدماتی مانند خدمات مالی و بهداشتی و نیز معدن و نفت نقش مهمی در اقتصاد این استان ایفا می کنند. 

از دیگر بخش های پر رونق در اقتصاد نیوفاندلند می توان به کشاورزی و گردشگری اشاره کرد. بخش انرژی نیز بخش مهمی از اقتصاد نیوفاندلند را تشکیل می دهد. 

آب و هوا در در نیوفاندلند کانادا

آب و هوای نیوفاندلند کانادا

نیوفاندلند و لابرادور به دلیل منطقه جغرافیایی خود طیف گسترده ای از تغییرات آب و هوایی دارند که به شش نوع اقلیم تقسیم شده است.

اما به طور کلی به دلیل اینکه فاصله این جزیره تا اقیانوس کمتر از ۱۰۰ کیلومتر می باشد، بشدت تحت تاثیر دریا قرار گرفته و در بیشتر ماههای سال بارندگی زیاد است. این استان تابستانی خنک و مرطوب با حداکثر دمای ۲۱ درجه و زمستانی نه چندان سرد با حداکثر دمای ۲۱ – درجه دارد.

وضعیت مسکن در نیو فاندلند و لابرادور

مسکن در این استان به نسبت سایر استانها و شهرهای کانادا به خصوص شهرهای بزرگ مانند تورنتو و ونکور بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه می باشد. از آنجایی که میانگین سطح در امد خانواده ها در این استان نسبت به میانگین در آمد در کانادا پایینتر است، میانگین هزینه مسکن نیز در پایین ترین سطح در کشور قرار دارد.

بهداشت و درمان در نیوفاندلند و لابرادور

در کانادا هر ایالت قوانین مخصوص به خود را دارد، یکی از این قوانین خدمات بهداشت و درمان است. در شهر نیوفاندلند و لابرادور، همه شهروندان از خدمات درمانی رایگان بهره می‌برند. 

منظور این است که هزینه بیشتر درمان‌های ضروری توسط دولت پرداخت می‌شود و هزینه‌های خدماتی مانند عمل های غیرضروری به مانند، عمل‌های زیبایی و خدمات خاص دندانپزشکی را خود فرد باید پرداخت کند.

فردی که مقیم این استان است می‌تواند از تمامی خدمات درمانی استفاده کند. بیمه تمامی نیازهای فرد را پوشش خواهد داد. 

تمامی افرادی که وارد این استان می‌شوند تحت پوشش این خدمات هستند و واجد شرایط استفاده از طرحی‌های درمانی می باشند.

اقامت دائم استان نیوفاندلند و لابرادور

هزینه زندگی در شهر سنت جانز کانادا

بهترین شهر برای برآورد هزینه زندگی در نیوفاندلند شهر سنت جانز است. هزینه زندگی در شهر سنت جانز برای هر نفر صرف نظر از هزینه اجاره بها حدود ۱۲۰۰ دلار کانادا در ماه است.

اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهرحدود ۸۷۰ دلار کانادا و اجاره بهای آپارتمان مشابه خارج از مرکز شهر ۷۵۰ دلار کانادا در ماه است.

هزینه بلیت یک ماهه وسایل حمل و نقل عمومی ۷۸ دلار کانادا و هزینه خرید غذا برای یک نفر از رستورانی ارزان قیمت حدود ۲۰ دلار کانادا و برای دونفر از رستورانی نسبتا گران قیمت تر در حدود ۷۵ دلار کانادا برآورد می شود.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland)، یک دانشگاه دولتی و بهترین دانشگاه جامع اقیانوس اطلس کانادا و تنها دانشگاه در نیوفاندلند و لابرادور است که درسپتامبر ۱۹۲۵ در سنت جان تاسیس شد و در سال ۱۹۴۹ به بالاترین درجه ارتقا یافت. 

همچنین به عنوان یک دانشگاه که یاد بود نیوفاندلندرها که در طول جنگ جهانی اول با خدمات فعال جان خود را از دست داده بودند، شناخته شده است. این دانشگاه دارای چندین پردیس ماهواره ای است که هر یک منحصر به فرد است. دانشگاه مموریال برنامه های گواهینامه، دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی و همچنین دوره ها و مدارک آنلاین را ارائه می دهد.

رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه مموریال نیوفاندلند

 این مجموعه گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته های:

پردیس دانشگاهی مموریال

دانشگاه مموریال شامل شش دانشکده و شش مدرسه در محوطه دانشگاه سنت جان، سه مدرسه در پردیس گرنفل و سه مدرسه در انستیتوی دریایی است که طیف گسترده ای از مباحث اساسی، میان رشته ای و کاربردی را پوشش می دهد.

دانشجویان دانشگاه اصلی در سنت جان از برنامه های متنوع و امکانات پیشرفته از جمله یکی از بهترین سیستم های کتابخانه ای در کانادا بهره مند می شوند. پردیس سیگنال هیل، جدیدترین پردیس Memorial، با اتصال تخصص و ایده های دانشجویان، اعضای هیئت علمی، کارمندان و مردم و سازمان های نیوفاندلند و لابرادور، بر مسائل قرن ۲۱ تمرکز دارد.

در حاشیه اقیانوس اطلس در سنت جان، موسسه دریایی وجود دارد، که یکی از مراکز معتبر یادگیری دریایی و تحقیقات کاربردی در جهان است.

دانش آموزان می توانند از بین برنامه های متعدد مبتنی بر صنعت از گواهینامه ها تا مقاطع کارشناسی ارشد را انتخاب کنند.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند (Memorial University of Newfoundland)

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مراجعه کنید.

https://www.mun.ca

مزایای تحصیل در نیوفاندلند و لابرادور

اقامت دائم نیوفاندلند و لابرادور کانادا

برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP) افرادی را که مایل به اخذ اقامت دائم کانادا هستند، به دولت فدرال معرفی می کند. مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور از طریق برنامه های زیر امکان پذیر می باشد:

اقامت دائم نیوفاندلند و لابرادور کانادا از طریق طبقه کارگر ماهر (Express Entry)

یک مسیر بالقوه و سریع برای اقامت دائم کانادا برای نامزدهای معرفی شده استانی، برنامه Express Entry Skilled Worker برای کارگران ماهری است که می خواهند در نیوفاندلند و لابرادور مستقر شوند. مشروط بر اینکه شرایط خاصی را داشته باشند، و یک پیشنهاد شغلی تمام وقت را دریافت کرده باشند.

متقاضیان همچنین باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز ممکن را درسیستم امتیازبندی برای جریان NLPNP Express Entry Skilled Worker کسب کنند. متقاضیان طبق موارد زیر درجه بندی می شوند:

  • ارتباط با بازار کار
  • سازگاری
  • تحصیلات
  • سابقه کار
  • سن
  • سطح زبان 

بیشترین امتیاز

مهارت

۲۸

تحصیلات

۲۷

زبان

۱۲

سن

۲۰

سابقه کار

۱۳

سازگاری با محیط

۶۷

حداقل کسب امتیاز

برنامه ی کارگر ماهر

جریان کارگر ماهر NLPNP با یک پیشنهاد شغلی تضمینی از کارفرمای نیوفاندلند و لابرادور برای درخواست نامزدی استانی، از کارگران باتجربه در تمام سطح مهارت های NOC استقبال می کند. متقاضی باید یک مجموعه مهارت ویژه داشته باشد که پاسخگوی نیازهای کارفرمایی باشد که از آن پیشنهاد کار تمام وقت دریافت می کند. 

گروه فارغ التحصیل بین المللی

این برنامه برای فارغ التحصیلان اخیر است، که دارای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی و پیشنهاد کار یا شغل از کارفرمای نیوفاندلند و لابرادور هستند. فارغ التحصیلان موسسات تحصیلات تکمیلی واجد شرایط، که برای اقامت در کانادا با اجازه کار پس از فارغ التحصیلی هستند، ممکن است واجد شرایط درخواست برنامه تحصیلات تکمیلی بین المللی NLPNP باشند. 

فارغ التحصیلان یا باید در حال حاضر شاغل باشند یا پیشنهاد کار از کارفرمای نیوفاندلند و لابرادور را دریافت کرده اند که مربوط به رشته تحصیلی آنها باشد.

کارآفرینان فارغ التحصیل بین المللی

این برنامه برای متقاضیانی طراحی شده، که حداقل دو سال در دوره تحصیلات متوسطه در نیوفاندلند و لابرادور تحصیل کرده اند و حداقل یک سال تجربه مالکیت و مدیریت یک تجارت در استان را دارند.

برنامه ی مهاجرتی کارآفرینان بین المللی

 این برنامه برای متقاضیانی طراحی شده، که تجربه مالکیت و مدیریت مشاغل را دارند و مایل به سرمایه گذاری در خرید و مدیریت مشاغل در نیوفاندلند و لابرادور هستند. متقاضیان باید تجربه مدیریت تجاری و ارزش خالص شخصی قابل توجهی داشته باشند.

برنامه ی استانی مهاجرت آتلانتیک

برنامه AIPP یک ابتکار رشد اقتصادی است که با مشارکت دولت فدرال و استانهای آتلانتیک کانادا توسعه یافته است. AIPP روند مهاجرت را برای تازه واردانی که از کارفرمای تعیین شده در منطقه آتلانتیک پیشنهاد کار دریافت کرده اند و از این طریق می توانند اقامت داﺋم کانادا را بدست بیاورند.

برنامه مهاجرتی جدید استان نیوفاندلند و لابرادور

این مسیر مهاجرتی جدید Priority Skills نام دارد و تحت برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور (NLPNP) در ۲ ژانویه ۲۰۲۱ اجرا و تازه واردانی، با تحصیلات و مهارت بالا، با تجربه تخصصی را در بخش هایی مانند فن آوری جذب می کند.
این برنامه به علت پیشی گرفتن و افزایش روزافزون تقاضای استان نسبت به فارغ التحصیلان و استخدام های محلی ایجاد شده. کارفرمایان در بخش‌هایی با رشد بالا که به مهارت‌های خاصی نیاز دارند، مسیر جدیدی را درخواست کرده‌اند، چون تلاش آنها برای استخدام محلی، پاسخگوی تقاضای روزافزون برای نیروی کار ماهر و باتجربه نبوده است.

متقاضیان این برنامه باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

۱_ حداقل یکسال سابقه کار در مشاغل مورد نیاز استان و داشتن مهارت بالا.

۲_ فارغ التحصیل تحصیلات تکمیلی که مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری خود را در دانشگاه مموریال (Memorial) تکمیل کرده اند.

مهاجرت به استان نیوفاندلند و لابرادور

رشته های مورد نیاز این برنامه نیاز به تاییدیه استانی ندارند و در چارچوب سیستم اکسپرس انتری یا EOI کار می کند و متقاضیان پس از تکمیل فرم EOI، برای ثبت درخواست از استان دعوتنامه دریافت می کنند. این رشته ها شامل موارد زیر می باشد:

💹بخش تکنولوژی (مهندسان و توسعه دهندگان)

💹بخش سلامت

💹بخش آبزی پروری

💹متخصصین فنی

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پرهام سه شنبه ۴ خرداد ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام، برنامه مهاجرتی جدید استان نیوفاندلند و لابرادور همچنان بسته است یا با آپدیت جدید روی رشته های مورد نیاز دوباره باز شده ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 3 سال پیش)

      سلام. برنامه جدید استان نیوفاندلند و لابرادور تحت عنوان Priority Skills بسته نیست و در صورت داشتن شرایط لازم می توانید از طریق این برنامه اقامت دائم دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر وحید دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    با سلام, اگر من موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه مموریال شوم آیا بعد از تحصیلم میتوانم اقدام به دریافت اقامت کنم و باید چه شرایطی داشته باشم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      سلام. بعد از فارغ التحصیلی، باید برنامه های مهاجرتی موجود برای فارغ التحصیلان دانشگاه های استان نیوفاندلند را چک کنید. همچنین می توانید بعد از اتمام تحصیلات خود، ویزای کار دریافت کرده و پس از جمع آوری حداقل یکسال سابقه کار کانادایی از روش هایی مثل نیروی متخصص فدرال و یا کلاس تجربه کانادایی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. لازم به ذکر است که نحوه دریافت اقامت شما، به زمان اتمام تحصیل شما بستگی دارد چون ممکن است قوانین تغییر کند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر مقدم شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    با سلام فرزند من دانشجوی پزشکی در گرجستان است . برای طی دوره تخصصی انترنی در بیمارستان نیازمند گذراندن امتحانات خاصی میباشد که شرط اول این امتحانات داشتن اقامت کانادا است . خواهشمندم راهنمایی فرمایید که به چه طی باید اقدام کند .
    با سپاس فراوان
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی مهاجرت را از طریق وبسایت پر کنید تا بتوانیم با شما تماس گرفته و مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید.

  • تصویر کاربر بهمن یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    با سلام درصورت پذیرش در برنامه استانی نیوفاندلند برای چه مدت متعهد به حضور در این استان هستیم ؟ممنون از پاسخگویی شما
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. به طور کلی بعد از دریافت کارت اقامت ( کارت PR) می توانید در هر جایی از کانادا که تمایل دارید زندگی کنید ولی بستگی به برنامه استفاده شده دارد. بعنوان مثال اگر از طریق برنامه آتلانتیک اقدام می کنید و از یکی از کارفرمایان استان نیوفاندلند جاب آفر گرفته اید، تا زمان اتمام مدت پیشنهاد شغلی باید در استان بمانید و یا اگر از طریق کارآفرینی وارد شده اید، متعهد هستید که در استان کسب و کاری را راه اندازی کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر