جاب آفر کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق دریافت پیشنهاد شغلی و اخذ اقامت از طریق ویزای کار، یکی از روش های محبوب مهاجرت به کاناداست. افرادی که متقاضی اخذ ویزای کار از کشور کانادا هستند، باید ابتدا یک پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان مستقر در کانادا دریافت کنند. بنابراین تصمیم داریم در ادامه مقاله به بررسی جاب آفر کانادا و نحوه دریافت پیشنهاد شغلی از کانادا بپردازیم.

وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور، مالیات و هزینه های راه اندازی کسب و کار بسیار پایین، برتری نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشورهای پیشرفته جهان، کیفیت زندگی بالا و ایده آل، پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای شروع یک کسب و کار و برخورداری این کشور از امنیت بالا، همگی از جمله عواملی هستند که کانادا را به عنوان یک مقصد مناسب برای مهاجرت و ادامه زندگی معرفی می کند.

با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در کانادا این کشور نیازمند نیروی کار است. بخشی از این نیازمندی از نیروی کار خارجی و مهاجران تامین می شود. 

جاب آفر کانادا یا پیشنهاد شغلی کانادا مدرکی است که یک کارفرمای کانادایی به شخصی خارجی می دهد که شامل جزییات شغلی است که کارفرما برای آن درخواست نیروی کار داده است، مانند شرح وظایف کاری، حقوق و مزایای شغل و شرایط کاری مانند ساعات کاری و غیره.

LMIA چیست؟

کلمه  LMIAمخفف عبارت Labour Market Impact Assessment به معنی بررسی تاثیر بازار کار می باشد. یعنی این مدرک نشان می دهد که تا چه اندازه شغل نیروی کار ماهر خارجی می تواند برای اقتصاد و بازار کار کانادا مفید و مثمر ثمر باشد. 

در واقع کارفرمای کانادایی باید اثبات کند که نیاز او به نیروی کار خارجی و غیر کانادایی ضروری است. مدرک LMIA اثبات می کند که هیچ فرد مناسب و شایسته ای در سرتاسر کانادا یافت نشده و کار فرما به نیروی کاری احتیاج دارد که متخصص این نیرو در کانادا وجود ندارد.

زمانی که کارفرما درنتیجه انتشار آگهی‌های استخدام در جراید و وب ‌سایت‌های کاریابی نتواند فرد موردنظر خود را بیابد، می تواند یک فرد خارجی را استخدام کند. 

البته باید اثبات شود که توانایی مورد نظر کارفرما در متقاضیان کانادایی که خواهان کار در آن فرصت شغلی بوده اند، وجود نداشته است.

LMIA CANADA

در صورتیکه سازمان کار و توسعه نیروی کار انسانی کانادا، LMIA را مثبت اعلام کند، جاب آفر کارفرمای کانادایی مورد قبول واقع شده و متقاضی کار می تواند درخواست خود را برای اجازه کار (Work Permit) به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد.

جاب آفر کانادا باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

به طور کلی جاب آفر صادر شده باید دارای خصوصیات زیر باشد:

🔔همچنین، متقاضیان جاب آفر از کانادا باید:

روش های پیدا کردن جاب آفر کانادا

متقاضیان دریافت پیشنهاد شغلی از روش های زیر می توانند موفق به اخذ جاب آفر شوند:

۱_ وب سایت ها

یکی از بهترین منابع کاریابی در کانادا، وبسایت های کاریابی هستند. وبسایت هایی مانند:

www.jobbank.gc.ca

www.Indeed.com

www.Robert Half.ca

www.jobboom.ca

www.glassdoor.ca

www.Monster.ca

www.simply Hired.com

www.canadatop100.com

روش های پیدا کردن جاب آفر کانادا

در این سایت ها لیستی از هزاران آگهی استخدام وفرصت شغلی از کارفرمایان و شرکت های مختلف کانادایی وجود دارد. همچنین این وبسایت ها اطلاعات شغلی موردنیاز در خصوص مشاغل مختلفی در کانادا را به‌صورت رایگان ارائه می‌کند. اطلاعاتی مانند آشنایی با انواع شغل، میزان دستمزد هر سمت شغلی، وظایف تعریف شده در هر شغل، روند شاغل شدن و الزامات آموزشی در هر شغل.

۲_ لینکدین (LinkedIn)

لینکدین یکی از بهترین و شناخته شده ترین شبکه ی اجتماعی جهت ارائه ی موقعیت های شغلی برای تخصص و مهارت های مختلف به شمار می رود. کشور کانادا نیز کاربران زیادی در شبکه اجتماعی لینکدین دارد که این امر فرصت خوبی را برای متقاضیان فراهم می کند تا با کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کنند و نهایتا بتوانند از آن ها پیشنهاد شغلی دریافت کنند. 

۳_ مراکز کاریابی

کارفرمایان، موسسات و شرکت های بزرگ برای استخدام نیروی کار مورد نیاز، به تبلیغات در مراکز کاریابی می پردازند و بدین ترتیب افراد جویای کار می توانند با ارائه  رزومه خود شانس یافتن شغل مناسب خود را بالا ببرند. بعنوان مثال موسساتی مانند:  

  1. Global Hire در آلبرتا و گلگری
  2. موسسه  Hays در ونکوور، تورنتو و مونترال

۴_ وبسایت های استانی

می توان با مراجعه به وبسایت استانی که قصد دارید بعد از مهاجرت در آن زندگی کنید، از فرصت های شغلی موجود و کارفرمایان مطلع شوید.

 

۵- برقراری ارتباط مستقیم با کارفرما

مراجعه به وبسایت شرکت ها و کمپانی های بزرگ و ارتباط برقرار کردن به طور مستقیم با مسئولین منابع انسانی شرکت ها. یعنی پس از یافتن آدرس ایمیل آن‌ها در وب سایت هر شرکت، با آن‌ها مکاتبه کنید. 

دریافت پیشنهاد کار از کانادا یا جاب افر کانادا

دریافت پیشنهاد شغلی و اخذ اقامت دائم کانادا

پس از دریافت پیشنهاد شغلی از کانادا می توان از طرق مختلف برای اقامت دائم کانادا اقدام کرد. به طور کلی سه روش مهاجرت کاری از طریق دریافت جاب آفر وجود دارد:

✅اکسپرس انتری

۱_ برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)

برنامه نیروی کار ماهر فدرال بر پایه تخصص افراد است. افراد در این برنامه مهاجرتی در فاکتورهای سن، تحصیلات، سابقه کار، سطح زبان و …. مورد ارزیابی قرار گرفته و بعد از کسب امتیاز لازم موفق به دریافت اقامت دائم کانادا می شوند. 

افرادی که از طریق لیست مشاغل جاب آفر کانادا موجود در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا، موفق به دریافت پیشنهاد کاری از کانادا می شوند، می توانند با دریافت ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز اضافه تر، شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش دهد. جاب آفر های مورد تایید در این برنامه باید در سه سطح ۰، A و B باشد.

۲_ گروه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

با داشتن یک جاب آفر و LMIA تایید شده می توان تقاضای Work Permit و یا مجوز کار از کانادا را داد. بعد از تایید شدن درخواست اجازه کار و اخد ویزای کار و بعد از حداقل ۱۲ ماه (یکسال) کار کردن در کانادا، می توان از طریق برنامه تجربه کانادایی البته با داشتن سایر شرایط لازم، اقامت دائم کانادا را بدست آورد.

✅برنامه های نامزدی استانی (Provincial Nominee Program)

در صورتیکه موفق به اخذ جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی و LMIA نشده باشید و امتیاز شما برای برنامه نیروی کار ماهر نیز به نمره مورد نظر نرسیده باشد؛ می توانید از طریق برنامه های استانی (به اختصار PNP) موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شوید. 

در برنامه های استانی هر استان با توجه به نیاز بازار کار خود، نیروی متخصص خارجی را بر اساس فاکتورهایی از قبیل سن، سابقه کار و سطح زبان و …  در یکی از شغل های مورد نظر استان گزینش می کند. 

افرادی که موفق به دریافت برنامه ی نامزدی استانی شوند می توانند با کسب ۶۰۰ امتیاز اضافه تر، وارد برنامه اکسپرس انتری فدرال در دسته نیروی کار ماهر فدرال شده و اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر