خدمات دولت امریکا به برندگان لاتاری

برای مهاجرت به امریکا، روش های متعدد و گوناگونی دارد ولی یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های موجود، شرکت در لاتاری و گرفتن کارت اقامت این کشور است. اما ابهامات زیادی در رابطه با خدمات دولت امریکا به برندگان لاتاری وجود دارد، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم…

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا به این صورت است که پس از ثبت نام، اطلاعات افراد شرکت کننده در یک پایگاه داده ذخیره می‌شود، سپس در زمان مشخص میان افراد ثبت نام شده در لاتاری، یک قرعه‌ کشی صورت می‌گیرد و تعدادی از این افراد به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند. 

ثبت نام برنامه لاتاری معمولا از ماه اکتبر آغاز شده و به مدت ۳۳ روز ادامه می‌یابد ( اواسط مهر ماه تا اواسط آبان ماه ). 

پس از اتمام ۳۳ روز مهلت ثبت نام لاتاری آمریکا، سامانه ثبت نام لاتاری آمریکا بسته شده و تا یکسال بعد بسته باقی می‌ماند.

شرایط ثبت نام در لاتاری

برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت امریکا فقط به شانس افراد وابسته است! ولی افراد برای ثبت نام در این قرعه کشی نیاز به برآورده کردن دو شرط زیر دارند:

ثبت نام در لاتاری به صورت آنلاین و رایگان و از طریق سایت رسمیی ثبت نام لاتاری انجام می گیرد:

www.dvlottery.state.gov

همانطور که قبلا اشاره شد امکان دسترسی به این سایت فقط در زمان مشخصی امکان پذیر است. بعد از پر کردن فرم ثبت نام و ارسال اطلاعات، صفحه تأیید حاوی نام متقاضی و یک شماره تأیید نمایش داده می شود. شماره تایید بسیار مهم است زیرا این تنها راهی است که می توانید وضعیت پذیرش خود را بررسی کنید.

چگونه در لاتاری امریکا ثبت نام کنیم؟

بعد از برنده شدن در لاتاری

معمولا تعداد برندگان لاتاری از تعداد ویزاهایی که به افراد برنده داده می شود، بیشتر است چون بسیاری از افراد برنده اقدامی برای دریافت ویزا نمی کنند. بنابراین برای تکمیل سهمیه برندگان بیشتری را اعلام می کنند. البته توجه داشته باشید که ممکن است تمام برندگان برای دریافت ویزای خود اقدام کنند، در این صورت ظرفیت تکمیل شده و حتی در حالی که شما برنده لاتاری هستید، به شما ویزا ندهند. بنابراین به محض برنده شدن برای دریافت ویزای خود ثبت نام کنید.

۱_ پر کردن فرم درخواست ویزای آمریکا

بعد از برنده شدن در لاتاری امریکا، تمام مراحل از طریق ایمیل برای شما ارسال می گردد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که فرم درخواست ویزای DS-260 را پرکنید. این فرم به زبان انگلیسی است و موارد مختلفی مثل اطلاعات شخصی تا سوابق کیفری را از شما سوال می کند. 

اگر در مدت زمان بین ثبت نام در لاتاری و اعلام نتایج، تغییری در وضعیت خانوادگی شما به وجود آمده است، مثلا ازدواج کرده اید و یا صاحب فرزند شده اید، حتما ذکر کنید. پر کردن فرم  DS-260 برای تمامی اعضای خانواده که در هنگام ثبت نام در فرم ثبت نام نوشتید، الزامیست.

بعد از پر کردن فرم و ارسال آن باید منتظر تعیین وقت مصاحبه باشید. وقت مصاحبه سفارت آمریکا برای ویزای لاتاری از روی شماره پرونده یا CASE NUMBER برندگان لاتاری، تعیین می‌شود و برندگان خود نمی توانند سفارتی را انتخاب کنند.

۲_ مراجعه به پزشک یا مدیکال

بعد از مشخص شدن زمان مصاحبه در سفارت، باید به پزشکان معتمد سفارت آمریکا مراجعه کنید. در مرحله مدیکال لاتاری علاوه بر چک کردن واکسن‌ها تعدادی آزمایش پزشکی نیز از شما گرفته می‌شود که هزینه این موارد با شما خواهد بود. بعد از گذراندن معاینات پزشکی یک پاکت مهر و موم شده دریافت خواهید کرد که باید آن را در زمان مصاحبه به کنسولگری تحویل بدهید.

۳_ جمع آوری مدارک لازم برای زمان مصاحبه

مدارکی که برای زمان مصاحبه باید همراه خود داشته باشید، مدارک هویتی و ترجمه رسمی آن ها، مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی آن هاست. موارد ذکر شده، مدارک عمومی هستند که برای برندگان لاتاری یکسان است. البته هر فرد با توجه به شرایط کیس خود به مدارک دیگری نیز نیاز خواهد داشت.

۴_ مصاحبه در سفارت یا کنسولگری امریکا

بعد از آماده کردن تمامی مدارک، نوبت به مصاحبه می رسد. در زمان مصاحبه باید تمام مدارک خود (اصل و ترجمه)، نتایج کمیسیون پزشکی و دعوت نامه شما برای مصاحبه را همراه داشته باشید.

سوالات مصاحبه سوالات استاندارد شخصی و خانوادگی خواهد بود و نیاز به مطالعه جزوه و یا قوانین خاصی نیست. به طور کلی هدف اصلی از مصاحبه گرین کارت آمریکا این است که افراد مراجعه‌کننده برای مصاحبه با اطلاعات ثبت شده مطابقت داده شوند و از آن‌ها اثر انگشت گرفته شود.

بعد از برنده شدن در لاتاری

خدمات دولت امریکا به برندگان لاتاری

برنده شدن در لاتاری تنها به این معناست که افراد بدون داشتن شرایط لازم برای برنامه های مهاجرتی دیگر مثل داشتن مدرک زبان، تحصیلات بالا، سرمایه فراوان و ….، امکان اخذ ویزای امریکا و گرین کارت امریکا را دارند، اما دولت امریکا هیچ کمکی به برندگان لاتاری نمی کند.

درواقع برنده لاتاری باید اثبات کند که توانایی مالی و تامین هزینه های زندگی خود و خانواده خود را بعد از مهاجرت به امریکا دارد و سربار دولت امریکا نخواهد بود. این موضوع با معرفی کردن یک دوست و یا فامیل و یا شرکتی در امریکا به عنوان اسپانسر و یا با ارائه تمکن مالی و دارایی های برنده در کشور محل سکونتش، قابل اثبات است.

نکاتی مهم در رابطه با لاتاری 

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سارا سه شنبه ۲۵ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    سلام آیا مدارک که توسط دارلترجمه رسمی ترجمه میشود نیاز به تایید قوه قضائیه هم دارد یا خیر؟ متشکرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۵ آبان ۰( 2 سال پیش)

      بسته به درخواست آفیسر پرونده هست

  • تصویر کاربر امیر جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    با سلام
    چهارده سال پیش با برنده شدن خانمم در لاتاری به همراه دو فرزندمان به امریکا مهاجرت کردیم ، در سال ۲۰۱۴همسر و فرزندانم سیتیزن شده‌اند اما من به علت رفت و آمد به ایران هنوز سیتیزن نشده ام . آیا می‌توانم در مدت سه سال با توجه به سیتیزن بودن همسرم فرم درخواست را پر کنم؟متشکرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام اپلو صرفا در حوزه کانادا مشاوره می دهد

  • تصویر کاربر ماندانا شنبه ۸ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    در سال ۲۰۲۳، دقیقا چه زمانی وقت ثبت نام لاتاری است؟ و اینکه من به عنوان خانم که قصد دارم شرکت کنم، اگر بعد از برنده شدن باردار شدم، آیا فرزندم را هم می توانم با خودم ببرم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۸ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. ثبت نام برنامه لاتاری معمولا از ماه اکتبر آغاز شده و به مدت ۳۳ روز ادامه می‌یابد ( اواسط مهر ماه تا اواسط آبان ماه ). اگر در مدت زمان بین ثبت نام در لاتاری و اعلام نتایج، تغییری در وضعیت خانوادگی شما به وجود آمده است، مثلا ازدواج کرده اید و یا صاحب فرزند شده اید، حتما باید اعلام کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

       

       

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر