حقوق پرستاری در کانادا

بسیاری از مشاغل مراقبت های بهداشتی، از جمله پرستاری، یکی از با ارزش ترین و مهمترین مشاغل در دنیا هستند. پرستاران با مراقبت از افراد و خانواده ها و با هدف کمک به جوامع در رسیدن به سلامت و کیفیت بهتر زندگی، به فعالیت مشغول هستند. با توجه نیاز اکثر کشورهای کرونا زده به پرستار از جمله کانادا، میخواهیم میزان حقوق پرستاری در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم.

در اغلب کشور های دنیا پرستاران از درآمد خوبی برخوردار هستند. در ادامه ۵ کشور با بالاترین حقوق پرستار را معرفی می کنیم:

۱- لوکزامبورگ

لوکزامبورگ نام کشور کوچکی است که در شمال اروپا قرار دارد. در این کشور، شرایط اقتصادی و دستمزد یک پرستار بسیار مناسب است. متوسط حقوق یک پرستار ثبت شده در این کشور، ۹۱ هزار دلار در سال (۴۴،۳۱ دلار در ساعت) است. هفته کاری در این کشور از نظر قانونی به ۴۰ ساعت در هفته محدود می شود.

بیشترین حقوق پرستار در دنیا

۲-حقوق پرستار در آمریکا

یک پرستار ثبت شده در امریکا به صورت متوسط ماهانه ۷۳،۵۰۰ دلار حقوق دریافت می کند؛ یعنی به طور متوسط در هر ساعت ۳۵،۳۶ دلار، هفته ای ۱،۴۰۰ دلار و ماهیانه ۶،۱۰۰ دلار دریافت می کند که این میزان بالاتر از متوسط حقوق ملی تعیین شده در امریکاست (متوسط حقوق ملی برای پرستاران در امریکا ساعتی ۲۴،۳۴ دلار است).

در ایالت متحده، کالیفرنیا با متوسط حقوق سالانه ۱۰۲،۷۰۰ دلار، بالاترین درآمد برای یک پرستار ثبت شده را پرداخت می کند. سایر ایالت های پر درآمد شامل هاوایی، واشنگتن دی سی و ماساچوست هستند. 

ایالات متحده بیش از ۳ میلیون پرستار ثبت شده دارد و آنها در صنایع مختلف خارج از بیمارستان ها کار می کنند. پرستارانی که تحت دولت فدرال کار می کنند با متوسط حقوق سالانه ۸۷،۰۰۰ دلار بیشترین حقوق را دارند.

۳- جزایر ویرجین

جزایر ویرجین ایالات متحده، مکان عالی دیگری برای پرستاران است. آب و هوای آن گرمسیری (شبیه فیلیپین) است و زمستان های سختی ندارد.  متوسط حقوق پرستاران ثبت شده در این جزیره، ۷۰ هزار دلار در سال (۶۳،۰۰۰ – ۸۰،۰۰۰ دلار) است.

 ۴- میزان حقوق پرستاری در کانادا

کانادا به دلیل باز بودن در استقبال از مهاجران از همه اقشار به طور گسترده ای شناخته شده است. این یک مزیت ویژه است که بسیاری از کشورهای پیشرفته به راحتی آن را ارائه نمی دهند. مهاجران با صلاحیت در مراقبت های بهداشتی نسبت به سایر دسته های کارگران ماهر در اولویت قرار دارند. نوید کیفیت بهتر زندگی و درآمد بالاتر ، همراه با پتانسیل پیشرفت شغلی ، پرستاران مستعدی را به کانادا هر ساله می کشاند. 

برخی از عناوین شغلی شناخته شده در کانادا شامل پرستار ثبت نام شده، پرستار روانپزشکی ثبت نام شده، پرستار بهداشت جامعه و پرستار بهداشت حرفه ای هستند. متوسط حقوق سالانه یک پرستار ثبت نام شده در کانادا تقریبا ۶۸،۵۴۲ دلار است. به فارغ التحصیلان جدید ۴۴،۰۰۰ دلار در سال (۲۳ دلار در ساعت) پرداخت می شود که در طی چند سال به ۳۰،۳ دلار در ساعت افزایش می یابد.
 
معاینه پزشکی برای اخذ ویزای کانادا

۵- میزان حقوق پرستاران در استرالیا

یک پرستار ثبت نام شده در استرالیا به طور متوسط ۵۶،۰۰۰ دلار درآمد دارد. حقوق و دستمزد افراد تحت تأثیر عواملی مانند محل سکونت، تجربه، صلاحیت، تخصص، کارفرما، اتحادیه ها و غیره قرار می گیرد. پرستارانی که در خارج از کلان شهرهای اصلی استرالیا کار و زندگی می کنند تمایل دارند حقوق بالاتری نسبت به افرادی که در جوامع پرجمعیت خدمات ارائه می دهند داشته باشند.

هنگامی که شما به عنوان یک پرستار ثبت نام شده در استرالیا کار خود را شروع می کنید، تا زمانی که ۸ سال تجربه کسب کنید، حقوق شما هر ساله به طور متوسط ۵٪ رشد می کند. در این مرحله، حقوق شما یکنواخت می شود. تنها راه برای رشد بیشتر درآمد شما، دستیابی به نقش ارشد یا موقعیت تخصصی است. برخی از مشاغل پردرآمد در زمینه پرستاری شامل پرستار مراقبت های ویژه، پرستار محقق، پرستار بهداشت روان و ماما دارای گواهینامه پرستار مجاز می باشند.

پرستاران در کانادا چقدر درآمد دارند؟

بسیاری از مشاغل مراقبت های بهداشتی در کانادا، از جمله پرستاری، از نظر استانی یا سرزمینی تنظیم می شوند. این بدان معنی است که مواردی مانند استانداردهای شرایط کار، ساعت، مجوز و حقوق پرستار بسته به محل زندگی متفاوت است.

گرچه درآمد پرستاران در کانادا ارتباط مستقیمی به سطح شغلی و مهارت و تخصص آن ها دارد، ولی موقعیت مکانی نیز تاثیر بسزایی در میزان حقوق دریافتی آن ها دارد. بعنوان مثال دستمزد یک پرستار در استان انتاریو با دستمزد پرستار در استان نیوبرانزویک کانادا متفاوت است. 

در کانادا، پرستاران به طور متوسط ۷۸.۵۴۶ دلار در سال یا ۴۰.۲۸ دلار در ساعت درآمد کسب می کنند. موقعیت های ورود به سطوح مختلف پرستاری از حدود ۴۱،۳۹۶ دلار در سال شروع می شود و دانشجویان از ۲۰-۳۰ دلار در ساعت درآمد کسب می کنند.

در جدول زیر بالاترین و کمترین حقوق ساعتی پرستاران، به همراه متوسط حقوق پرستاران برای هر استان و قلمرو کانادا آورده شده است.

🔔دستمزدها بر اساس ساعت تنظیم شده
بطور مثال حداکثر دستمزد برای یک ساعت در البرتا ۵۵،۹۳ دلار است.

استان

حداکثر دستمزد

حداقل دستمزد

متوسط حقوق پرستاران

آلبرتا

۵۵،۹۳ دلار

(متخصص پرستار بالینی با ۹ سال تجربه)

۲۷،۶۸ دلار

(کارشناس پرستاری)

۹۴،۳۲۲ دلار

پریتیش کلمبیا

۵۳،۱۴ دلار

(پرستار سطح ۶ یا  RN)

۲۷،۲۰ دلار

( سطح یک LPN با کمتر از یک سال سابقه کار)

۷۸،۵۴۶ دلار

منیتوبا

۶۷،۱۳ دلار

(برای پرستاران شیفت آخر هفته، سطح ۵ با ۲۰ سال سابقه کار)

۳۰،۵۸ دلار

(پرستار تازه کار LPN)

۴۱،۳۹۶ دلار

نیوبرانزویک

۵۲،۲۱ دلار

(پرستار ثبت شده)

۳۱،۳۲ دلار

(پرستار RN فارغ التحصیل)

۶۹،۰۳۰ دلار

نیوفاندلند و لابرادور

۵۶،۵۰ دلار

(متخصص پرستاری)

۳۱،۸۲ دلار

(دانشجو یا پرستار ثبت نشده)

۷۸،۰۵۹ دلار

نوا اسکوشیا

۵۵،۴۷ دلار

(پرستار بهداشت اولیه با ۲۵ سال سابقه کار)

۲۰،۱۵ دلار

(پرستار  LPNتازه کار یا تازه فارغ التحصیل شده)

۸۱،۶۷۰ دلار

انتاریو

۴۶،۱۱ دلار

(پرستار  ۲۵ سال سابقه کار)

۳۲،۲۱ دلار

( RNهای تازه کار)

۷۶،۳۶۲ دلار

جزیره پرنس ادوارد

۵۶،۳۸ دلار

(پرستار NP با بیش از ۲۵ سال سابقه)

۳۲،۴۸ دلار

(RN های سطح یک)

۶۵،۲۲۸ دلار

کبک

۵۳،۴۹ دلار

(NP های ۱۸ سال سابقه کار)

۲۰،۷۳ دلار

(پرستار کودک و یا ماما)

۶۷،۶۹۴ دلار

ساسکاچوان

۵۸،۶۹ دلار

(پزشک پرستار)

۳۱،۰۷ دلار

(پرستاران بدون مجوز)

۷۸،۳۹۰ دلار

سرزمین های شمال غربی

اطلاعاتی در دسترس نیست

اطلاعاتی در دسترس نیست

۱۰۳،۴۶۷ دلار

نوناووت

اطلاعاتی در دسترس نیست

اطلاعاتی در دسترس نیست

۲۴،۷۳۶ دلار

یوکان

اطلاعاتی در دسترس نیست

اطلاعاتی در دسترس نیست

۸۸،۸۳۴ دلار

 

میزان حقوق پرستاران در کانادا

سرزمین های آلبرتا و شمال غرب بالاترین دستمزد را دارند، در حالیکه مانیتوبا و نوناووت کمترین دستمزد را برای پرستاران ارائه می دهند.

پرستاران خارجی (دارندگان مدرک تحصیلی و سابقه کار در خارج از کانادا) که قصد کار در کانادا را دارند، باید واجد شرایط به عنوان یک پرستار ثبت شده و دارای پروانه کار (RN) و یا پرستار عملی مجاز و ثبت شده ( LPN/RPN) باشند.

National Nursing Assessment Service خدمات ملی ارزیابی پرستاران برای کانادا و ایالات متحده است و اولین قدم برای دریافت صلاحیت پرستاری و مجوز کار، ثبت نام در این سرویس ارزیابی آنلاین است.

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۲۷ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    با سلام
    من ۱۹سالمه و کارت پایان خدمت دارم
    میتونم اقامت تحصیلی برای کانادا بگیرم؟
    دیپلم حسابداری دارم ولی اگر بشه اونجا میخام پرستاری بخونم
    شرایطم‌هست؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      بله

  • تصویر کاربر ن. چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 144 مشاهده پرسش
    خانم متاهل و ۵۰ ساله هستم. مدرک کارشناسی ارشد پرستاری در زمینه مراقبت های ویژه از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستم ءپ تحصیلی 4 ساله دارم. دختر ۱۸ ساله که در حال گرفتن دیپلم است. آیا من و دخترم میتونیم برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنیم؟ و همسرم هم که ۵۵ ساله و بازنشسته است همراه ما باشه؟ تمکن مالی کافی و گردش حساب مناسب داریم. آیا امکان کار و تخصیل برای من و کار برای همسرم وجود داره؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۹ آبان ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی راتکمیل نمایید

  • تصویر کاربر مینا جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    بنده کارشناسی ارشد ژنتیک و همسرم کارشناسی مهندسي عمران دارن، آیا میتونیم اقامت کاری به کشور ژاپن بگیریم؟ هر دو سابقه کاری حدود ۱۲ سال تو زمینه شغلی خودمون داریم، چقدر هزینه اقامت میشه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با سلام صرفا در حوزه کانادا فعالیت داریم

  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    راننده، پایه یکم، سابقه، 15سال، 44ساله، دیپلم، چطوری میتونم به کانادا، اقدام کنم ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      شرایط ندارید متاسفانه

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر