مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی و سازمان ملل

یکی از روش های مهاجرت به کانادا، پناهندگی کانادا می باشد. یکی از نکاتی که برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی حائز اهمیت است این است که کانادا پناهندگی خود را معمولا به شهروندان کشور هایی اعطا می کند که در صورت بازگشت از کانادا به کشور خودشان ممکن است مورد آزار و اذیت یا شکنجه و یا مجازات غیر انسانی قرار بگیرند. در این مقاله شرایط پناهندگی در کانادا، مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم.


آیا می توانیم درخواست پناهندگی از داخل ایران به کانادا داشته باشیم؟ ۱۳۸ نفر از ۱۷۶ مسافر هواپیمای تهران – کی اف مسافر کانادا، و بین ۵۷ تا ۷۳ نفرشان نیز شهروند کانادایی بوده اند. بلافاصله بعد از این حادثه، دولت کانادا خدمات ویژه ای را برای اعضای خانواده این قربانیان در نظر گرفت و یک صفحه ویژه برای خانواده های آنها در وبسایت خود تشکیل داد. خدمات ویژه دولت کانادا به خانواده قربانیان شامل خدمات کنسولی، مهاجرتی و پناهندگی بود.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا یک آدرس ایمیل اختصاصی برای کمک به اعضای خانواده قربانیانی که نیاز به سفر به کانادا داشتند و به طور فوری به مدارک سفر احتیاج داشتند و یا نیاز به اقامت موقت در کانادا داشتند، ایجاد کرد. همچنین دولت کانادا به خانواده های قربانیانی که شهروند و ساکن دائمی کانادا بودند، به ازای هر قربانی ۲۵۰۰۰ دلار کمک کرد تا نیازهای فوری آنها را تأمین کند.

خانواده یکی از قربانیان این پرواز که دانشجوی دانشگاه آلبرتا بود، در ماه مارچ در ادمونتون اعلام پناهندگی کردند. هنگامی که اعضای جامعه ایرانی ادمونتون از وضعیت این خانواده باخبر شدند، با دفتر معاون نخست وزیر تماس گرفته و درخواست ویزای آن ها در کمتر از ۱۲ ساعت ثبت و بررسی شد. آن ها پس از ورود به کانادا از طرف جامعه ایرانی مورد حمایت قرار گرفتند.  

از آن تاریخ به بعد قوانین مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی برای ایرانیان مانند قبل می باشد و به روش های زیر انجام می شود:

مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

گاهی سوال می شود ثبت نام سازمان ملل برای پناهندگی به کانادا امکان پذیر است یا خیر؟ در مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی معمولا دو نوع پناهندگی وجود دارد: پناهندگی معمولی و افرادی که نیاز به حفاظت دارند.

۱- پناهنده های معمولی

معمولا افرادی هستند از کشور های دیگر که مایل به بازگشت به وطن خود نیستند. چرا که ممکن است در صورت بازگشت به دلایل زیر مورد آزار و اذیت قرار بگیرند:

  • دلایل نژاد پرستانه
  • دلایل مذهبی
  • دلایل سیاسی (نظرات سیاسی مخالف حکومت)
  • ملیت
  • عضویت در یک گروه و یا جمعیت اجتماعی خاص مخصوصا زنان و مردانی که تمایلات جنسی متفاوت از عامه جامعه دارند.

۲- افرادی که نیاز به مراقبت دارند

افرادی که نیاز به امنیت و مراقبت دارند و تنها پناهندگی معمولی برایشان کفایت نمیکند معمولا افرادی هستند که در صورت بازگشت به وطن مورد قتل واقع خواهند شد. دلایل این افراد برای پناهندگی معمولا شامل موارد زیر میباشد:

  • خطر شکنجه شدن
  • خطر جانی
  • خطر مواجهه با مجازات های سخت و غیر انسانی

مهاجرت به کانادا از طریق سازمان ملل

پناهندگی کانادا از سازمان ملل چقدر طول می کشد؟

پرونده های پناهندگی کانادا از طریق سازمان ملل، پرونده های مشخصی هستند که معمولا برای اتباع مناطق جنگ زده و بی خانمان تشکیل می گردند. پس از تشکیل پرونده در آژانس پناهندگی سازمان ملل، مشخصات این افراد برای کشور های مختلف ارسال می شود و کشور ها بر اساس نیاز های کشور، قوانین داخلی و راهبرد های انسان دوستانه خود تصمیم به پذیرش تعدادی از پناهجویان متقاضی می شوند.

برای آنکه حق کسی تضییع نشود، فرآیند بررسی پرونده ها در آژانس پناهندگی سازمان ملل و همین طور کشورهای پذیرنده طولانی بوده و معمولا این مدت را پناهجویان در کمپ می گذرانند. زمان بررسی پرونده ها بین ۱ تا ۵ سال زمان می برد.


چطور به کانادا پناهنده شویم؟

دو راه معمول برای گرفتن مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی وجود دارد:

✳ شما می توانید به محض رسیدن به کانادا درخواستی برای خود تنظیم کنید. تنظیم این درخواست حقوقی میتواند در فرودگاه یا درگاه های بندری و آبی و یا هر یک از مرز های قانونی ورود به کانادا صورت بگیرد.

✳ شما هم چنین می توانید پس از مستقر شدن در کانادا در دفتر شهروندی و امور مهاجرتی کانادا نیز درخواست خود را ثبت کنید.

ممکن است درخواست شما برای گرفتن پناهندگی کانادا قانونی باشد یا نباشد. افسرانی که در شورای مهاجرتی و پناهندگی مشغول به فعالیت هستند پس از دریافت دعاوی شما در مورد قانونی بودن آنها تصمیم خواهند گرفت. این شورا یک سازمان مستقل از دولت کانادا است که درباره امور مهاجرتی و پناهندگی افراد تصمیم میگیرد.

حتما بخوانید

اگر  برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی مشکل دارید شما عزیزان می توانید بر اساس نوع تجربیات کاری و تحصیلی و یا تخصص خود یکی از روش های زیر را انتخاب کنید.

ویزای تحصیلی

مهاجرت به کانادا از طریق کار

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی


ریجکت پناهندگی کانادا

در ادامه به علل ریجکتی و یزای پناهندگی و رفع ریجکتی ویزای کانادا اشاره می کنیم.

  • در صورتی که شما درخواست پناهندگی به کشور دیگری داده باشید و تایید شده باشد.
  • در صورتیکه قبلا پناهندگی کانادا به شما اعطا شده باشد.
  • در صورتی که از مرز آمریکا وارد کانادا شده باشید.
  • در صورتی که شما به خاطر جرائم غیر سیاسی و یا حقوق بشری تحت تعقیب باشید.
  • در صورتی که شما قبلا درخواست پناهندگی به کانادا داده باشید که مورد قبول واقع نشده است.
  • در صورتی که یک بار قبلا به شما پناهندگی کانادا اعطا شده باشد و شما آن را رها کرده باشید.

درخواست های پناهندگی از خارج از کانادا

روند آوردن پناهندگان به کانادا و اعطای اقامت دائمی کانادا به آن ها توسط دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا بررسی میشود و در صورت تایید دولت کانادا موظف است تمام تمهیدات لازم برای این کار را انجام دهد. دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا به درخواست کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل متحد به این گونه از درخواست ها نیز پاسخ می دهد.

بسیاری از گروه های تامین و خیریه خصوصی در خصوص تامین امکانات مالی پناهندگان در کانادا با دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا به توافق رسیده اند. در این توافق نامه این گروه ها به دولت کانادا قول داده اند که حقوق مشخص ماهانه و کار و فعالیت مناسب برای پناهندگانی که به کانادا می آیند را تامین کنند.


مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

دفتر امور شهروندی و پناهندگی معمولا سه راه مختلف قانونی برای بررسی پرونده های مهاجرتی پناهندگی به کانادا دارد. این سه راه شامل موارد زیر میشود:

 پناهندگان معمولی

پناهندگان معمولی معمولا افرادی هستند از کشور های دیگر که مایل به بازگشت به وطن خود نیستند چرا که ممکن است در صورت بازگشت به دلایل زیر مورد مورد آزار و اذیت قرار بگیرند:

  1. دلایل نژاد پرستانه
  2. دلایل مذهبی
  3. دلایل سیاسی( نظرات سیاسی مخالف حکومت)
  4. ملیت
  5. عضویت در یک گروه و یا جمعیت اجتماعی خاص مخصوصا زنان و مردانی که تمایلات جنسی متفاوت از عامه جامعه دارند.

شرایط پذیرش پناهندگان معمولی کانادا

اگر شما جزو این دسته از افراد هستید باید دارای شرایط زیر باشید:

⏺ اینکه شما باید در خارج از کانادا حضور داشته باشید و درخواست آمدن به کانادا داشته باشید.

⏺ اینکه درخواست پناهندگی شما باید از طریق یک نهاد رسمی مثل کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل متحد یا یکی از گروه های خیریه مرتبط با امور پناهندگان در کانادا به دست دولت کانادا برسد. در حقیقت یک سازمان معتبر باید شما را به عنوان فردی که درخواست پناهندگی دارد به دفتر امور شهروندی و پناهندگی کانادا معرفی کند.

⏺ اینکه شما فردی باشید که دارای سرمایه و دارایی کافی باشید تا بتوانید به عنوان پناهنده در کانادا به زندگی خود ادامه دهید.

⏺پس از ارائه درخواست سفر به کانادا مامور ویزای کانادا درباره اینکه پرونده شما به دفتر امور شهروندی و پناهندگی فرستاده شود یا نه تصمیم خواهد گرفت.

پناهندگان در کانادا - مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی


  پناهندگان از کشور های آواره

این دسته از مهاجران کسانی هستند که در دسته پناهندگان معمولی قرار نمیگیرند.چه کسانی واجد شرایط این دسته هستند؟

✅ کسانی که در هنگام ارائه درخواست پناهندگی به کانادا در خارج از کشور خود اقامت دارند.
✅ کسانی که در کشور خود شرایط بسیار بد جنگ خارجی یا جنگ داخلی را تجربه کرده اند و یا در کشور های زندگی میکنند که از مردمش از خشونت و یا نقص آشکار حقوق بشر رنج میبرند.

✅ کسانی که در یک فاصله زمانی مشخص نمیتوانند برای موقعیت مهاجرتی خود یک راه حل مناسب پیدا کنند و ممکن است به کشورشان بازگردانده شوند.

✅ افرادی که از نظر مالی تمکن خوبی دارند و یا فرد و افرادی را در کانادا دارند و میتوانند در طول دوران پناهندگی خود در کانادا از پس هزینه های خود بر بیایند.

افرادی که واجد شرایط چهارم هستند از نظر دولت کانادا بهترین شرایط را برای گرفتن پناهندگی این کشور دارند و بسیاری از پناهندگانی که سالانه به کانادا میروند نیز در این دسته قرار دارند.پس از همه این مراحل مامور ویزای سفارت کانادا درباره اینکه پرونده شما به دفتر امور شهروندی و پناهندگی فرستاده شود یا نه تصمیم خواهد گرفت.


 پناهندگان از کشور های منبع

چه کسانی در این دسته قرار میگیرند؟

✅ اتباع کشور هایی که نام کشورشان در سازمان ملل متحد به عنوان کشور منبع پناهنده ها معرفی شده است. ایران جزو این کشور ها نیست.

✅ افرادی که شخصا خودشان و یا خانواده آن ها به خاطر جنگ خارجی یا داخلی یا شرایط نظامی بد دچار آسیب های جدی شده اند.

✅ افراد و یا گروه هایی که در کشور خودشان به خاطر مشکلات آزادی بیان، حق آزادی عقیده یا حق تجارت آزاد و پیدا کردن کار دچار سختی هستند. این افراد معمولا اقلیت های مذهبی، سیاسی یا اقلیت هایی با گرایشات جنسی خاص را تشکیل میدهند که در کشور خود ممکن است مورد توقیف یا بازداشت نیز قرار گرفته باشند.

✅ افرادی که به خاطر عضویت در گروه های خاص سیاسی، مذهبی، یا به خاطر قرار گرفتن در دسته اقلیت های قومی در کشور خود از حقوق و مزایای طبیعی و انسانی برخوردار نیستند و مورد بدرفتاری دولت خود قرار میگیرند.

✅ افرادی که از نظر مالی تمکن خوبی دارند و یا فرد و افرادی را در کانادا دارند و میتوانند در طول دوران پناهندگی خود در کانادا از پس هزینه های خود بر بیایند.

✅ افرادی که در هر کدام از کشور هایی که در جدول پایین ذکر شده است زندگی میکنند میتوانند در شهرهای ذیل با مراجعه به هر یک از کنسولگری های کانادا برای درخواست اقامت و پناهندگی اقدام به اخذ انواع ویزای کانادا نمایند.
جدول کشور های منبع

توجه داشته باشید که لیست کشورهای منبع هر ساله تغییر میکند و اگر اسم کشور فرد متقاضی در این لیست نباشد نمیتواند به طور مستقیم برای اقامت اقدام کند و باید از یکی دیگر از روش های ذکر شده برای درخواست پناهندگی اقدام کند.

شرایط اقامت دائم  پناهندگان کشورهای منبع

البته توجه داشته باشید برای اقامت مستقیم از طریق کشور های منبع فرد باید یکی از شرایط زیر را نیز دارا باشد:

✅ شخصا خود یا خانواده اش به خاطر جنگ خارجی یا داخلی یا شرایط نظامی بد دچار آسیب های جدی شده باشد.

✅ افراد و یا گروه هایی که در کشور خودشان به خاطر مشکلات آزادی بیان، حق آزادی عقیده یا حق تجارت آزاد و پیدا کردن کار دچار سختی هستند. این افراد معمولا اقلیت های مذهبی، سیاسی یا اقلیت هایی با گرایشات جنسی خاص را تشکیل میدهند که در کشور خود ممکن است مورد توقیف یا بازداشت نیز قرار گرفته باشند.

✅افرادی که به خاطر عضویت در گروه های خاص سیاسی، مذهبی، یا به خاطر قرار گرفتن در دسته اقلیت های قومی در کشور خود از حقوق و مزایای طبیعی و انسانی برخوردار نیستند و مورد بدرفتاری دولت خود قرار میگیرند.

✅ افرادی که از نظر مالی تمکن خوبی دارند و یا فرد و افرادی را در کانادا دارند و میتوانند در طول دوران پناهندگی خود در کانادا از پس هزینه های خود بر بیایند.

پس از درخواست اقامت شما باید مراحل معاینات پزشکی برای ویزای کانادا و تست های سلامت و استعلام های جرائم غیر سیاسی را نیز انجام دهید. حامیان مالی مرتبط با مسائل مهاجرتی کانادا امور مالی افرادی که از کشورهای منبع برای مهاجرت اقدام میکنند و مورد پذیرش قرار میگیرند را انجام میدهند.


هزینه پناهندگی در کانادا

هزینه های پناهندگی در کانادا به انتخاب شما بستگی دارد. این که شما کدام ایالت کانادا را برای پناهندگی کانادا انتخاب کرده اید بسیار مهم است. کانادا دارای ایالت های بسیار بزرگی میباشد که هزینه زندگی در این ایالت ها بسیار زیاد است. ما در مقاله ای به صورت مجزا گرانترین شهر های کانادا را آورده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

آیا می دانید هزینه اخذ انواع ویزای کانادا چقدر است؟ برای آشنایی و اطلاعات کامل راجع به هزینه های اخذ انواع ویزا در کانادا بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هزینه اخذ انواع ویزای کانادا


مزایای پناهندگی کانادا

بسیاری از افرادی که در کشور ما زندگی می کنند با مشکلات بسیاری رو به رو هستند و زندگی در این جامعه برایشان سرسام آور است. از این رو تصمیم به در خواست پناهندگی در کشور های مختلف می کنند که در اکثر مواقع با درخواست پناهندگی آنان مخالفت می شود. در این مواقع باید بتوانید مدارک معتبری ارائه دهید که امنیت شما در کشور شما در خطر است. یکی از مزایای اصلی پناهندگی کانادا گرفتن اقامت دائم کانادا پس از چند سال می باشد. کشور کانادا به دلیل فرهنگ و ادب مردم خود زبان زد عام و خاص است.

معایب مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

نتیجه آنکه همانگونه که ملاحظه میکنید اخذ اقامت از طریق پناهندگی نیازمند واجد شرایط بودن متقاضی و قرار گرفتن فرد در یکی از دسته های فوق است و بایستی واجد شرایط بودن فرد برای اخذ اقامت از این طریق احراز گردد.

متاسفانه امروزه این باور غلط برای هموطنان عزیز ایجاد شده است که روش پناهندگی روشی آسان برای اخذ اقامت است و افراد هر زمان که خود را واجد شرایط برای اخذ اقامت از طریق سایر روشها نیابند میتوانند بدون هیچ شرطی از طریق پناهندگی اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. حال آنکه همانگونه که اشاره گردید پناهندگی شرایط خاص خود را دارد که بایستی به اثبات برسد.

پناهندگی کانادا با ویزای توریستی

در حال حاضر با شرایط فعلی ایران بسیاری از افراد می خواهند از کشور خارج شوند. یکی از کشور هایی که اکثر هموطنان ما دوست دارند به آن مهاجرت کنند کانادا است. به دلیل شرایط و تبصره هایی که در قانون مهاجرتی کانادا برای پناهندگان وجود دارد، افراد سعی می کنند پناهندگی کانادا با ویزای توریستی را امتحان کنند به دین صورت که شخص سابقه توریستی خوبی دارد ویزای توریستی کانادا را دریافت می کند و به خاک کانادا می آید.

به محض ورود در خواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت کانادا می دهد. اداره مهاجرت وکیل پناهندگی در کانادا را در اختیار فرد قرار می دهد که همراه وی باشد.

پس از گذشت حدودا ۶ ماه تا یک سال اداره مهاجرت فرد را آنالیز می کند و متوجه می شود که این فرد تنها بار مالی برای دولت کانادا دارد پس از مدت یک سال، آن شخص را دیپورت می کند.

مهاجرت از طریق پناهندگی کانادا


 آیا پناهندگان کانادا تحت کفالت مالی قرار میگیرند؟

سالانه در سراسر جهان میلیون ها نفر مجبور میشوند به خاطر مسائلی هم چون جنگ، جنگ داخلی، مسائل شدید حقوق بشری و سایر مشکلات چمدان های خود را ببندند و از کشور خود خارج شوند. بسیاری از این افراد هیچ گاه قادر به بازگشت به وطن خود نخواهند شد.

افراد و گروه های خیریه ای هستند که پناهندگانی را که توسط اداره امور شهروندی و پناهندگی مورد تایید قرار میگیرند را از نظر مالی مورد کفالت خود قرار میدهند. ولی این دوره موقت بوده و پس از آن فرد باید بتواند ارزش افزوده ای برای جامعه کانادا از طریق اشتغال داشته باشد، مگرنه دیپورت می شود.

این افراد و گروه ها بر اساس موافقت نامه ای که با وزارت امور شهروندی کانادا امضا کرده اند مسئولیت اداره امور مالی پناهندگان را از زمانی که وارد کانادا میشوند بر عهده دارند. هم چنان آن ها موظف به ایجاد فضای حمایتی عاطفی برای پناهندگان در طول دوره کفالت آن ها هستند.

حتما بخوانید
آیا می دانید برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ برای اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا

انواع کفالت مالی برای پناهندگان کانادا

بیشتر مهاجران معمولا برای یک دوره یک ساله تحت کفالت قرار میگیرند. اما ممکن است بعضی از مهاجران واجد شرایط مدت کفالت طولانی تری باشند.

کفالت خصوصی  پناهندگان

برای ایجاد کفالت خصوصی برای پناهندگان راه های زیادی وجود دارد که شهروندان کانادایی و یا سازمان ها و امور خیریه مختلف میتوانند در آن شرکت کنند و برای ایجاد یک زندگی جدید به پناهندگان کمک کنند. توافق نامه کفالت مالی و گروه های قانونی که کفالت را بر عهده میگیرند. گروه ها و سازمان های خصوصی زیادی در اقصی نقاط کانادا توافق نامه کفالت قانونی پناهندگان را با دولت کانادا امضا کرده اند تا بتوانند در اقامت و مستقر شدن پناهندگان جدیدی که هر ساله به کانادا می آیند کمک کنند.

این سازمان ها میتوانند خودشان شخصا کفالت مالی پناهندگان را بر عهده بگیرند و یا اینکه با سازمان های خیریه دیگری در ارتباط هستند و از طریق آن ها کمک های مالی خود را به مهاجران میرسانند. بیشتر این سازمان ها را نهاد های مذهبی، اخلاقی یا گروه های مردمی تشکیل میدهند.

گروه های پنج نفری

گروه های پنج نفری معمولا ۵ نفر از شهروندان کانادا هستند که با همکاری همدیگر قبول میکنند کفالت مالی یک نفر از پناهندگان را بر عهده بگیرند. این گروه باید کفالت مالی و عاطفی پناهنده را برای مدت کفالت که معمولا یک سال است بر عهده بگیرد.

کفالت های سازمانی

بعضی از گروه ها و سازمان های مردمی نهادی هستند که کفالت مالی پناهندگان را برعهده میگیرند. این سازمان ها نیز باید پناهندگان را از نظر مالی و عاطفی تحت حمایت کامل داشته باشند. مدت زمان کفالت توسط این سازمان ها نیز معمولا یک سال میباشد.

کفالت توسط گروه های کمک

این دسته از گروه های کمک برای کمک به مستقر شدن و اقامت پناهندگان با اداره امور شهروندی و پناهندگی کانادا همکاری میکنند. این گروه های همکاری و سازمان های مردمی مطابق مفادی که در بالا گفته شد با وزارت امور شهروندی و مهاجرت کانادا توافق نامه ای را امضا کرده اند.

کفالت در ایالت کبک

ایالت کبک قوانین خاص خود را برای امور کفالت و پناهندگی دارد. برای انجام این کار وزارت خانه مربوطه در کبک اقدام مینماید. شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

دفتر وکالت اپلو

مشاوره رایگان با وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مطهر سه شنبه ۳۰ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    چطور یک خانم بی سر پرست با سه طفل کوچک و با مدرک زبان بتواند ویزا دریافت کند
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳۰ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر اسدالله دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    مداریک لازیم برای پناه خویی افغانستانیها از ایران به کانادا. چیست؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۲ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر اسم چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    من مدت یازده سال درارتش بودم بعدا از سقوط دولت قبلی کشور خودرا ترک گفته ازراه قاچاق وارد ایران واکنون بدون مجوز قانونی در ایران زندگی میکنم آیا امکان درخواست پناهندگی است یا خیر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر عزیزخدادادی چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 94 مشاهده پرسش
    سلام یک برادر۹ساله فلج و زبانش لال دارم میخواهم برم پناهنده کانادا یا برای کار هرچی باشه قبول میکنم ایران هستم بعد از سقوط افغانستان توسط طالبان فراری شدم به هیچ دلایل نمیتوانم افغانستان برم ایران مدارک ندارم و زندگی برایم سخت است نه پول خانه نه کار هچی ندارم لطفا کمک بشردوستانه خود را از من دریغ نکنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱( 1 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر فرهان چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 109 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من یک اتباع افغانی هستم . ما ۶ نفر هستیم برای درخواست کمک از شما مزاحم شدیم . ما ۶ سال پیش از افغانستان فرار کردیم وقتی جنگ شد از خانه بیرون رفتیم بعد اومدیم خانه مون و انفجار دادن خونه و سایل مون آتش گرفت آمدیم ایران ایجام خیلی وضیعت مون خرابه پدرم توخونه سال است که بیکاره ما دارای ۴ فرزند هستیم کرایه خون و بزور پیدا میکنیم از شکم مون میزنیم کرایه خونه میفرستیم الانم رو موکتیم داداشم که تازه به دنیا اومده بخاطر پول داداشم و نمیدان حالا به یه راهی کرفتیم چون مریض بود درمان پول شو نداشتیم ازاین زندگی که ماداریم خسته شدیم زمستون شده ما لباس گرم نداریم نمیتونیم کاپشن بخریم خواهر برادرم کوچیکن برای ما امیداول به خدا بعد شما پیام دادیم آیا راه کمکی برای ما هست ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۱ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      سلام متاسفانه پناهندگی فعالیتی نداریم

  • تصویر کاربر عمران سه شنبه ۳ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام مه با خانواده ام نسبت به مشکلات اقتصادی امنیتی وسایر مشکلات آمده ام ایران نیاز به کمک شما ومهاجرت داشتم اینجا ایران هم نمیشه زندگی کرد لطفا کمک کنید برایم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۳ اسفند ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیتی نداریم

  • تصویر کاربر حضرت چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    سلام من یک تبعه افغان هستم و مدت یک سال نظافت چی در کمپ کانادایی کار کردم وبعد مدت چهارسال در دولت افغانستان ایفایی وظیفه کردم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۳ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر حضرت سه شنبه ۱۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    سلام من یک تبعه افغان هستم و مدت یک سال نظافت چی در کمپ کانادایی کار کردم وبعد مدت چهارسال در دولت افغانستان ایفایی وظیفه کردم لطفآ کمک کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر فاطمه شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    سلام من خانم 25ساله افغان هستم سه دختر دارم و خودم کار میکنم پدر ایران زندگی میکنم شوهرم معتاد است پدر حال حاضر تنها کار گر خانه هستم و شرایط زندگی خیلی سخت است آیا می توانم درخواستی پناهندگی بدهم لطفاً جواب بدین
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر احمد یکشنبه ۲۶ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام اتباع افغانی هستم چطور میتونم به کانادا پناهنده شوم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ دی ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر