اقامت کانادا از طریق خویشاوندی و ازدواج ۲۰۲۱

آیا با قوانین مهاجرت به کانادا آشنا هستید؟ آیا با قوانین مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج آشنایی دارید؟پس ازدریافت ویزای ازدواج کانادا، شما نیز ملیت کانادایی خواهید داشت یکی از حقوق اصلی و مهمی که تمامی شهروندان کانادایی می توانند از آن استفاده کنند این است که حق این را دارند که اعضای نزدیک از خانواده خود را نیز تبدیل به یک شهروند این کشور کنند. حتی همسر ها!

با این حال حق شهروندی به صورت خودکار پس از ازدواج با یک فرد کانادایی به وی منتقل نمی شود. بلکه این اتفاق در یک پروسه رقم می خورد که آغاز آن با مهاجرت، اقامت دائم و در نهایت حق شهروندی خواهد بود.

شرایط اسپانسر کیس ازدواج در کانادا 

  • بالای ۱۸ سال باشد.
  • حتما باید ش
    هروند یا مقیم دائم کانادا باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج


شرایط ازدواج با تبعه کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج است ، بدون شک اولین مرحله برای شروع این پروسه ازدواج کردن است و بدون این امر نمی توان از حق مذکور استفاده نمود. این نکته بسیار مهم است که ازدواج شما به نوعی شناخته شده و رسمی باشد.


شرایط رسمیت یافتن عقد برای اخذ ویزای ازدواج کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج به رسمیت شناخته شدن ازدواج  یکی از شروط اصلی  است.شناخته شده و رسمی بودن یک پیوند ازدواج از چند راه مختلف میسر می شود. در حالت عمومی وقتی که یک زوج با هم ازدواج می کنند، یک گواهی ازدواج دریافت خواهند کرد که مدرکی برای رابطه جدید آن هاست. گاهی اوقات ممکن است دو نفر به دلیل این که برای مدت بسیار طولانی با هم زندگی کرده اند به عنوان یک زوج شناخته شوند. به این نوع ازدواج، قانون مشترک نیز می گویند که قواعد و قوانین آن در هر جا متغیر است.
در حین پروسه به دست آوردن شهروندی کانادایی برای همسر، سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا یا همان CIC از شما می خواهد تا تایید کنید که ازدواج مورد نظر واقعی است.

حتما بخوانید
آیا می دانید هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟ آیا می دانید برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

هزینه مهاجرت به کانادا


روش های اثبات زوجیت در کانادا

زوج ها می توانند حقیقی بودن پیوند و ازدواج خود را از راه های مختلفی به اثبات برسانند که از جمله آن ها می توان به داشتن فرزند با هم، زندگی کردن در کنار هم، بودجه و پس انداز مشترک و هر راه دیگری که در هر رابطه طبیعی است نشان دهند. دلیل این که سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا به این موارد با دقت رسیدگی می کند این است که مطمئن شود ازدواج شما فقط برای سو استفاده از قانون سیستم مهاجرتی کشور کانادا نباشد.


کارت های اقامت دائم در کانادا

کارت های اقامت دائم کانادا ( کارت های PR) اسنادی هستند که داشتن اقامت همیشگی افراد را به اثبات می رسانند. با این حال اگر یک کارت اقامت دائم از تاریخ انقضای خود بگذرد، حالت مقیم بودن دائم فرد در کشور کانادا از بین نخواهد رفت.
راه های خاصی وجود دارد که به خاطر آن ها فردی ممکن است حق اقامت دائم خود در کشور کانادا را از دست بدهد. از قبیل این موارد می توان به حضور طولانی مدت خارج از کشور کانادا و ارتکاب جرمی که اقامت دائم را به خطر می اندازد اشاره کرد.

دریافت کارت اقامت دائم کانادا


اقامت کانادا از طریق ازدواج صوری

ازدواج صوری به این معناست که دختری به خواستگار کانادایی خود که مقیم دائم کاناداست جواب مثبت بدهد تنها به این دلیل که می خواهد به کانادا مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند.ممکن است ازدواج صوری در یک صورت دیگر هم رخ دهد پسری در ایران که دوست دارد به کانادا مهاجرت کند و خودش به تنهایی نمی تواند از طریق ویزای تحصیلی کانادا مهاجرت کند ، به دنبال کیس ازدواج در کانادا است و با پرداخت مبلغی همراه با ازدواج می خواهد اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

بهتر است بدانید مهاجرت به کانادا اصلا کار آسانی نیست بلکه اداره مهاجرت کانادا بسیار در این روش سخت گیر است و اگر به موردی شک کند و به این نتیجه برسد این ازدواج صوری است شما را دیپورت می کند. ما از شما خواهشمندیم گول افراد شیاد و سودجو را نخورید و از طرق دیگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. بسیاری از افرادی که جهت مشاوره به بنده رجوع کرده اند بخشی از مال و اموال خود را به دلیل اعتماد به این افراد سودجو از دست داده اند.


مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟

پس از این که زوج ها با هم ازدواج کردند، همسری که یک شهروند اصلی کانادایی به حساب می آید برای گرفتن تکلف و حمایت همسرش که یک مهاجر است باید اقدام کند. همسر مهاجر سپس برای گرفتن ویزای مهاجرتی به کانادا اقدام خواهد کرد. این کار را می توان به کمک موسسات و مشاوران خارجی کانادا در کشور های مختلف انجام داد.

در صورتی که فرد در داخل کشور کانادا باشد می تواند برای تقاضای ویزای مهاجرت خود مستقیما به سازمان شهروندی و اقامت کانادا (CIC) مراجعه نماید. اقامت دائم یک قدم بسیار مهم در این پروسه به شمار می رود و قبل از رسیدن به مرحله کسب شهروندی کانادا باید حتما به صورت کامل انجام شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نمی توانید از طریق ازدواج برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید ما به شما بر اساس نوع تخصص و میزان تحصیلات و سرمایه مورد نظر روش های زیر را پیشنهاد می کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق کار


سوپر ویزای کانادایی برای والدین

برنامه صدور ویزای کانادا  از طریق اسپانسرشیپ، یکی از نشانه های احترام کانادا به کانون خانواده و اهمیت آن برای مردم این کشور است. این برنامه به همسر و فرزندان شخصی که شهروند کانادا است و یا اقامت دائم کانادا را دارد، اجازه می دهد که ویزای دائم کانادا را دریافت کند. این ویزا می تواند تا ۱۰ سال معتبر باقی بماند.

همچنین شما می توانید حامی مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شوید تا تحت برنامه اسپانسری خانواده در کانادا بتوانند به صورت دائم در این کشور بمانند. این ویزا را سوپرویزای کانادا برای والدین می نامند.

مدارک لازم برای سوپر ویزای کانادا

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم درخواست برای ویزای اقامت موقت IMM 5257
  • فرم اطلاعات خانوادگی IMM 5645
  • چک لیست مدارک IMM 5484
  • دو قطعه عکس
  • مدارک اثبات رابطه والدین و فرزند : شناسنامه، گواهی تولد، گواهی غسل تعمید، گواهی فرزندخواندگی رسمی یا دیگر مدارک رسمی که شما را به عنوان والدین رسمی فرد شناسایی کند..
  • کپی پاسپورت فرد اسپانسر
  • کپی اقامت دائم / ویزا فرد اسپانسر
  • گواهی لازم بر اشتغال فرد اسپانسر
  • مئارک و شواهد بر تمکن مالی کافی برای اسپانسر شدن
  • دعوت نامه از فرزند یا نوه شما، با بخشی مبتنی بر این که هزینه های اقامت شما در کانادا را بر عهده خواهد گرفت.
  • مدارکی دال بر اینکه افراد متقاضی دارای  حداقل یک سال بیمه پزشکی معتبر از یک کمپانی بیمه کانادایی با حداقل پوشش ۱۰۰۰۰۰ دلار هستند.
  • ممکن است سفارت مدارک بیشتری نیز از شما درخواست کند که به شما ابلاغ خواهد شد.

سوپر ویزا کانادا

مواردی که در دعوت نامه اسپانسر باید درج شود

  • نام کامل
  • اطلاعات پاسپورت
  • اطلاعات ویزا
  • تاریخ تولد
  • اطلاعات شغلی فرد اسپانسر به همراه مشخصات فردی
  • مدت زمان سکونت فرد درخواست دهنده
  • اشاره دقیق به نام، تاریخ تولد و نسبت خانوادگی فردی که دعوت می شود.
  • تعداد افراد خانوار
  • دست نوشته امضا شده فرد مبتنی بر تقبل هزینه های اقامت فرد مدعو در طی زمان اقامت وی در کانادا
  • مدارک و شواهد لازم برای اثبات تمکن مالی کافی برای این کار
  • مدارک درآمد مساوی یا بیشتر از میزان ذکر شده در قانون low-income cut-off : LICO

جدول در آمد لازم برای تعداد افراد مختلف خانوار

جمعیت خانوار دعوت شدهحداقل درآمد لازم در سال
۱ نفر ( فرزند یا نوه)$۲۲,۶۳۷
۲ نفر$۲۸,۱۸۲
۳ نفر$۳۴,۶۴۶
۴ نفر$۴۲,۰۶۵
۵ نفر$۴۷,۷۱۰
۶ نفر$۵۳,۸۰۸
۷ نفر$۵۹,۹۰۷
به ازای هر نفر بیش از ۷ ، این مبلغ اضافه شود.$۶,۰۹۹

هزینه سوپر ویزای کانادا

هزینه مربوطههزینه به دلار کانادا
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ۱۰۴۰ شامل هزینه حمایت مالی ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی ۴۷۵ دلار و حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار
حمایت مالی پدر و مادر یا پدر بزرگ و مادر بزرگ (بدون هزینه حق اقامت دائمی)۵۵۰ ( شامل هزینه اسپانسرینگ ۷۵ دلار و هزینه رسیدگی پرونده ۴۷۵ دلار)
حمایت مالی شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان۱۰۴۰ ( شامل هزینه رسیدگی به پرونده ۵۵۰ دلار و هزینه حق اقامت دائمی ۴۹۰ دلار)
اسپانسرینگ شامل همسر یا شریک حقوقی والدین شما یا پدربزرگ و مادربزرگتان (بدون هزینه حق اقامت دائم)۵۵۰
حمایت مالی شامل کودک وابسته والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ – به ازای هر فرزند۱۵۰

شرایط اخذ شهروندی کانادا

پس از این که یک همسر توانست گواهی اقامت دائم در کانادا را به دست آورد، برای به دست آوردن شهروندی در این کشور باید برخی از نیاز های مربوط به آن را نیز تکمیل کند تا بتواند پروسه را به اتمام برساند.

• یک همسر نمی تواند اقامت دائم خود را در حالی که تحت بازجویی برای یک جرم، کلاهبرداری یا هر چیز دیگری است به دست آورد.
• همسران مهاجر باید حتما طی چهار سال گذشته حداقل سه سال در کشور کانادا بوده باشند. این به معنای آن است که در طی چهار سال گذشته باید حداقل هزار و ۹۵ روز در کشور کانادا حضور داشته باشند.
• همسر ها باید حتما در یکی از دو زبان انگلیسی و یا فرانسوی تسلط کافی و مناسب داشته باشند ( این دو زبان رسمی کشور کانادا به حساب می آیند).
• آن ها همچنین باید با تاریخچه، فرهنگ و دولت کشور کانادا آشنایی داشته باشند.
در حین پروسه گرفتن شهروندی برای همسران مهاجر یک آزمون برگزار می شود که در آن هم تسلط زبانی فرد و هم دانش او از کشور کانادا و تاریخچه و فرهنگ و دولت آن مورد ارزیابی قرار می گیرد.

درخواست پاسپورت کانادا

حقوق شهروند کانادایی

این پروسه ممکن است تا به اتمام رسیدن خود تا چند سال به طول انجامد، اما مزایای آن واقعا ارزشش را دارند. با داشتن حق شهروندی در کشور کانادا شما می توانید حق و حقوق قابل توجهی را به دست آورید. از جمله این موارد می توان به حقوق شهروندی زیر اشاره داشت:

• حق رای دادن
• کمک به دیگر اعضای خانواده و فامیل برای مهاجرت کردن
• این که دیگر هرگز از کانادا دیپورت نخواهید شد
• یک پاسپورت کانادایی به همراه خواهید داشت.

دکتر مرجان آتشی گلستان بهترین وکیل مهاجرت به کانادا در تورنتو

موسسه حقوقی اپلو

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Solmazarj سه شنبه ۲۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 125 مشاهده پرسش
    سلام یک خانوم ایرانی با یک اقای کانادایی چطور میتوانن غیر حضوری ازدواج کنن ودرکجا اقدام کنن
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۳ آذر ۰( 2 سال پیش)

      جهت مشاوره لطفا تماس بگیرید

  • تصویر کاربر سادات دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 138 مشاهده پرسش
    بنده خواستگاری دارم که هنوز ترکیه هست و ادعا میکنه کیس اسپانسرشیپ شون قبول شده و ۴ ماه بعد ترکیه میرن به نظر خواهرشون اینها رو اسپانسر کردن و الان این اقا میگن میتونن با کیس ازدواج منو ببرن میتونید بگید چقدر زمان میبره منو ببره از ایران میشه یا نه ؟ نا گفته نمونه بنده اتباع هستم و اون پسر هم اتباع هستن
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      متغیر هست

  • تصویر کاربر مریم جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    من میخوام پسر ۱۲ ساله ام و برای تحصیل بفرستم کانادا،میخواستم بدونم آیا پدر و مادر هم میتونن اقامت داشته باشن ،شرایطش و بفرمایید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      امکان تایید ویزای همراه قطعی نیست

  • تصویر کاربر مبینا جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 156 مشاهده پرسش
    سلام من ۲۰ ساله هستم میخوام به ترکیه از طریق ازدواج مهاجرت کنم ، پسرترکیه ای میشناسم و میخواهیم با هم ازدواج کنیم، برای این ازدواج نیاز ب اجازه پدر دارم؟ و اینکه چ راهی هست ک من طبق قوانین ترکیه ازدواج کنم ک ب اجازه پدر احتیاج نداشته باشم ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      در مورد مهاجرت به ترکیه اطلاعاتی نداریم

  • تصویر کاربر کاما سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    مدت و هزینه برای گرفتن ویزای ازدواج چقدر است؟ با فرض داشتن شرایط لازم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۱ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس گرفته و هزینه ها را اعلام کنیم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر حسام سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین من میخوام بایه خانومی ازدواج کنم که ایرانی هستش وتابعیت کانادارو داره ایامیتونم باعقدکردن اون من هم تابعیت کانادارو بگیرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. افرادی که با یک شهروند کانادایی و یا دارنده اقامت دائم کانادا ازدواج می کنند، می توانند از طریق برنامه اسپانسرشیپ درخواست اقامت دائم خود را به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ارائه دهند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر مانا شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 170 مشاهده پرسش
    من PR کانادا دارم و قصد ازدواج با آقائی دارم که همسر دوم من محسوب میشه لطفا بفرمائید برای شروع پروسه اقامت ایشان ازدواج قانونی در شناسنامه لازمه؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام، بله! باید ازدواج به صورت قانونی و رسمی باشد.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام روزتون بخیر م
    نامزدم با ویزای تحصیلی مهرماه به کانادا میره آیا از طریق عقد کردن منو میتونه با خودش ببره؟ اگر آره شرایطش چی هست؟ وچقدر هزینه حدودا باید بپردازم؟ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      سلام. همسر فرد دارنده ویزای تحصیلی می تواند ویزای همراه دریافت کند. این ویزا اجازه کار (Open Work Permit) به مدت 40 ساعت در هفته را دارد.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر فرینوش سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    نامزد بنده ۲ ماه هست که ویزای کالج برای کانادا گرفتند و‌رفتند، ایا ما میتونیم با هم‌ازدواج کنیم و من هم بروم؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام، بله. بر اساس قانون همسر فرد دانشجو می تواند ویزای همراه با مجوز کار 40 ساعت در هفته بدون محدودیت در نوع کار و کارفرما دریافت کند.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر صبا چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام من همسرم مدت ۳ سال کانادا هستن و pr دارن ما تازه ۳ ماه ازدواج کردیم در ایران و ۱ ماه برای برنامه اسپانسر شیبی اقدام کردیم اما میخواهیم توریستی هم اقدام کنیم که زودتر من برم اونجا ایا امکانش هست
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۸ فروردین ۰( 3 سال پیش)

      سلام. بله امکان اقدام همزمان وجود دارد ولی نیاز به بررسی شرایط نیز هست. چون شما با اقدام از طریق برنامه اسپانسرشیپ، قصد اخذ اقامت دائم کانادا را دارید ولی برای گرفتن ویزای توریستی باید به افسر پرونده اثبات کنید که بعد از اتمام مدت مجاز اقامت با ویزای توریستی به کشور خود باز می گردید!!! حتما قبل از اقدام با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید.

      لازم به ذکر است که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر