شرایط خرید ماشین در کانادا برای مهاجرین جدید

اگر یکی از مهاجرین جدید کانادا هستید و یا قصد مهاجرت به کانادا را دارید، احتمالا خرید ماشین در کانادا یکی از مسائلی است که در ذهنتان وجود دارد. داشتن یک ماشین برای رفتن به سر کار، مدرسه، فروشگاه یا سفرهای مختلف گزینه بسیار مناسبی است.

خرید خودرو در کانادا

اما اگر با شرایط خرید خودرو در کانادا آشنا نباشید، قادر به طی کردن مراحل مورد نیاز جهت این کار نخواهید بود و صاحب یک وسیله نقلیه شخصی نمی شوید. به همین خاطر ما این مقاله را آماده کرده ایم تا مرحله به مرحله توضیحات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهیم.


شرایط خرید ماشین در کانادا

در قدم اول مهم است بدانیم که اسناد ضروری جهت خرید قانونی یک ماشین در کانادا چه مواردی هستند. سه مورد اصلی در این زمینه که قطعا به آن ها نیاز خواهید داشت عبارتند از:

گواهینامه رانندگی، بیمه نامه معتبر ماشین و سند ثبت اتومبیل. ترتیب اقدام جهت گرفتن اسناد نیز به همین شکل است، چرا که برای ثبت مالکیت یک ماشین به بیمه نیاز دارید و جهت گرفتن بیمه نامه باید حتما یک گواهینامه معتبر رانندگی را در اختیار داشته باشید.

شرایط خرید ماشین در کانادا

اخذ گواهینامه رانندگی در کانادا

امکان تعویض گواهینامه قبلی رانندگی با گواهینامه رانندگی در کانادا وجود دارد و این امر به کشوری که از آن مهاجرت کرده اید و میزان تجربه شما در رانندگی بستگی دارد. اگر نتوانید گواهینامه خود را تعویض کنید، می توانید از تجربه‌ای که قبلا داشته اید به عنوان اعتبار و امتیاز استفاده نمایید.

مدارک لازم جهت تعویض گواهینامه رانندگی در کانادا

جهت تعویض گواهینامه رانندگی خارجی و یا گرفتن اعتبار به واسطه تجربه قبلی، به اسناد معرفی و پشتیبانی نیاز دارید. در همین زمینه شما به سه سند قابل قبول اهراز هویت، کارت شهروندی کانادا، گواهینامه رانندگی خارجی خود و یک نامه یا سند رسمی نیاز خواهید داشت. این سند رسمی باید در طی ۶ ماه گذشته نوشته شود و حاوی اطلاعات زیر باشد:

• سربرگ نامه، لوگو یا نماد سازمان صادرکننده گواهینامه رانندگی شما
• نام و تاریخ تولد رسمی و حقوقی شما
• تاریخ صدور گواهینامه
• شماره، نوع، وضعیت فعلی (فعال یا منقضی شده) و تاریخ انقضای گواهینامه
• تاریخی که گواهینامه شما ایجاد شده است

برای دریافت نامه سوابق رانندگی به کجا مراجعه کنیم؟

برای دریافت نامه سوابق رانندگی، متقاضیان کشور ژاپن می توانند به کنسولگری این کشور در کانادا مراجعه نمایند. از طرفی مهاجران کشور بریتانیا باید به سازمان گواهینامه رانندگی و لوازم نقلیه (DLVA ) درخواست دهند.

برای گرفتن گواهینامه، داشتن سند چکیده سوابق رانندگی ضروری نیست و این مورد فقط زمانی به کار می آید که بخواهید سابقه بیش از یک سال رانندگی خود را جهت دریافت گواهینامه کامل (full-G License) اثبات کنید. به عنوان مثال می توانید از گواهینامه قبلی خود استفاده کرده و امتیاز لازم جهت رد کردن دوره آموزشی رانندگی در کانادا و کسب گواهینامه G2 را به دست آورید.

شرایط خرید ماشین در کانادا
بیمه ماشین در کانادا

قبل از این که بتوانید در کانادا بیمه ماشین دریافت کنید حتما باید گواهینامه رانندگی داشته باشید. پس از آن، کافیست فقط چند سند و اطلاعات خاص را ارائه نمایید:

• شماره گواهینامه رانندگی هر فردی در خانواده که می خواهد از اتومبیل استفاده کند.
• سازنده، مدل، میزان مسافت طی شده ماشین ( به مایل) و شماره ثبت اتومبیلی که می خواهید بیمه کنید.
• گواهینامه هرگونه آموزش رانندگی یا کلاس های آموزش رانندگی امن در سه سال اخیر (این مورد اختیاری است و در صورتی که می خواهید ضریب بیمه بالاتری برای ماشین بگیرید پیشنهاد می شود)

همچنین شما می توانید تاریخچه رانندگی قدیمی خود در کانادا را نیز ثبت کنید (تجربه رانندگی بین المللی در اینجا مد نظر قرار نمی گیرد). شهروندان کانادایی می توانند نامه‌ای رسمی از شرکت بیمه قبلی خود به عنوان سندی مبنی بر اینکه رانندگان خوبی هستند تهیه کنند، اما شما به عنوان یک مهاجر جدید در کانادا نمی توانید از این گزینه استفاده کنید.

 ثبت اتومبیل در کانادا

جهت نهایی کردن مالکیت خود برای هر وسیله نقلیه‌ای که خریداری می کنید، باید حتما آن را برای دولت کانادا به ثبت برسانید. جهت نهایی کردن مراحل خرید اتومبیل در کانادا به اسناد زیر نیاز دارید:
• مدرک رانندگی خود به همراه شناسه ثبت هویت ۱۵ رقمی (RIN) بر روی آن
• سند اثبات اعتبار بیمه ماشین
• گواهی فروش و مالکیت که به آن پینک اسلیپ نیز می گویند
• شماره پلاک ماشین

معمولا در صورتی که یک ماشین نو را از نمایشگاه تهیه کنید، مسئولان نمایندگی فروش مراحل ثبت اتومبیل را برایتان طی خواهند کرد. اما اگر یک ماشین دسته دوم را از فردی یا یک فروشنده تهیه می کنید، باید حتما پکیج اطلاعات ماشین مورد نظر (UVIP)، گواهی داشتن استاندارد امنیتی و برگه تست پاک بودن دود و خروجی های آن را به همراه داشته باشید.


خرید خودرو نو یا دست دوم در کانادا

وقتی که به فکر خرید یک اتومبیل می افتید، مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که آیا قصد خرید یک ماشین جدید را دارید یا می خواهید یک اتومبیل دسته دوم تهیه کنید. هر کدام از این موارد، مزایا و مشکلات خاص خودشان را دارند که آنها را در ادامه با هم بررسی می کنیم:

اتومبیل هاماشین های نوماشین های کار کرده
قیمتقیمت وسایل نقلیه نو گرانتر خواهد بودقیمت این ماشین ها بسیار پایین تر از وسایل نقلیه نو است
پرداخت هزینهامکان اجاره، پرداخت اقساطی یا خرید نقدی آن ها وجود داردامکان اجاره آن ها وجود ندارد، شانس شما برای خرید اقساطی پایین است اما خرید نقدی آن ها به دلیل قیمت پایین تر امکانپذیر است.
گارانتیبا گارانتی های استاندارد ارائه می شود و در نتیجه عیوب، مشکلات و هزینه های نگهداری را پوشش می دهدتنها ماشین های تصدیق شده دسته دوم با گارانتی همراه هستند، در غیر این صورت برای گرفتن ضمانت، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید
وضعیتدر وضعیتی نو و سالم قرار داشته و هرگونه عیب و مشکل توسط ضمانت پوشش داده می شوداحتمالا از تاریخچه کامل ماشین و فرسودگی آن یا مشکلات مکانیکی اتومبیل با خبر نخواهید بود
از کجا خریداری شودتنها از نمایندگی خودرو می توان محصول مورد نظر را تهیه کردخرید از نمایندگی های فروش اتومبیل و یا فروشندگان شخصی
امکاناتجدیدترین امکانات، آپشن ها، تکنولوژی و امنیت بالاامکانات، آپشن ها و تکنولوژی قدیمی تر و امنیت پایین تر
مزیتمی توان از طرح های ویژه سازندگان ماشین استفاده کرد.قیمت گذاری آن ها توسط فروشنده ماشین انجام می شود.

با این حال برای مهاجرانی که اخیرا در این استان ساکن شده اند، گران بودن ماشین های جدید مشکلی است که تمامی مزایای آن را تحت الشعاع خود قرار داده است. اجاره کردن، خرید اقساطی و شرایط مختلف فروشندگان می توانند خرید یک ماشین جدید را امکان پذیر کنند.

اما اکثر مهاجرین تازه وارد معمولا بنا به دلایل مالی نمی توانند تا یک الی دو سال هزینه لازم جهت خرید را فراهم کنند . خرید یک ماشین کار کرده قطعا راهکاری مناسب خواهد بود و تا زمانی که بتوانید بودجه یک ماشین نو را فراهم کنید تنها گزینه روی میز است.

خرید ماشین توسط مهاجران

روش های خرید اتومبیل در کانادا

معمولا سوال پرسیده می شود که قیمت ماشین در کانادا چقدر است و یا اینکه سایت خرید ماشین در کانادا چه نام دارد! باید گفت که در انتاریو دو منبع جهت خرید ماشین وجود دارد: از یک نمایندگی فروش ماشین و یا فروشندگان خصوصی. برای خرید ماشین نو باید حتما به فروشگاه های رسمی ماشین مراجعه کنید. برای خرید لوازم نقلیه دسته دوم می توان به سراغ هر دو منبع مذکور بروید. در ادامه پیرامون این دو مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

نمایندگی های فروش خودرو در کانادا

خرید خودرو از نمایندگی های فروش به یک پروسه تعاملی و چند مرحله‌ای نیاز دارد. در اینجا طرف حساب شما یک کسب و کار است و معامله را با یک فرد خاص انجام نمی دهید. بنابراین آن ها در هر شرایطی سعی دارند خودرو خود را به نحوی به فروش برسانند که میزانی سود از این معامله کسب کنند. برخی از عناصر و شرایط خاصی که در نمایندگی ها با آن روبرو می شوید عبارتند از:

  •  قیمت گذاری ها : مواردی همچون MSRP، برچسب های قیمتی، قیمت های فاکتوری، کلی، فی، مالیات و موارد دیگر.
  • سرمایه گذاری: اجاره ماشین با توجه به اعتبار شما محاسبه می شود.
  •  تنوع: نمایندگی های فروش مدل های مختلفی را جهت انتخاب شما ارائه می کنند .
  •  خودروهای دارای گواهی دسته دوم: کیفیت و اعتبار این موارد به دلیل تاریخچه کامل و ثبت شده آن ها بالاتر بوده و البته گران‌تر نیز هستند.

علاوه بر این، در خرید کردن از نمایندگی های فروش می توان با چانه زدن و بحث بیشتر، قیمت و شرایط نهایی خرید را تغییر داد و این موضوع را در حین خرید از فروشندگان خصوصی تجربه نخواهید کرد. در نمایندگی ها علاوه بر قیمت نهایی می توانید در مورد خرید اقساطی، گارانتی، برنامه های محافظتی و دیگر هزینه های اضافی به توافق برسید.

خرید ماشین در کانادا

فروشندگان خصوصی فروش ماشین در کانادا

فروشندگان خصوصی فقط می توانند ماشین های دسته دوم را معامله کنند و شما با یک معامله فردی مواجه خواهید بود و فروشنده می تواند هر قیمتی که می خواهد برای محصول خود تعیین کند: دیگر خبری از پرداخت اقساطی، هزینه های اضافی و قیمت گذاری های ویژه و تخفیف ها نخواهد بود.

فروشندگان خصوصی می خواهند ماشین خود را به بالاترین قیمت ممکن به فروش برسانند اما از آنجایی که نگران سود کردن نیستند، پروسه فروش آنچنان رسمی نخواهد بود. در ادامه پیرامون برخی جنبه های این نوع معاملات بحث خواهیم کرد:

  •  شرایط ماشین: شما ماشینی را تهیه می کنید که فروشنده قصد فروش آن را داشته باشد، حالا چه خوب یا بد.
  •  بازرسی ماشین: بررسی دقیق و کامل خودرو در زمانی که قصد خرید کردن از یک فروشنده خصوصی را دارید بسیار مهم است.
  •  خرید: شما باید خودرو را به شکل تمام نقدی خریداری کنید و پیشنهاد می شود حتما این کار را در یک بانک انجام دهید تا ریسک کلاهبرداری کاهش یابد.
  •  آزمایش ها: اگر فروشنده گواهی های معتبر امنیتی و آلاینده های تولیدی خودرو را ارائه نکند، شما باید برای گرفتن آن ها هزینه پرداخت کنید.

حواستان به این موضوع باشد که فروشندگان خصوصی قصد فروش ماشینی را دارند که تحت مالکیت خودشان بوده است و می خواهند به نسبت پولی که نمایندگی های خرید و فروش پرداخت می کنند، رقم بالاتری را دریافت نمایند. با توجه به اینکه آنها کسب و کار خاصی در این حوزه ندارند، آنچنان نگران سود کردن نبوده و احتمالا بتوانید معامله خوبی داشته باشید. اما فراموش نکنید که برای آنها شهرت و شناخته شدن مهم نیست و ممکن است در مورد برخی مشکلات خودرو خود کاملا صادق نباشند.


اجاره کردن یا خرید اقساطی ماشین در کانادا

برای خرید یک ماشین جدید چندین راه مختلف جهت پرداخت هزینه وجود دارد:

بستن قرارداد برای کرایه

خرید به کمک یک وام

پرداخت نقدی کل هزینه

اجاره کردن یا خرید اقساطی ماشین در کانادا

میزان  اعتبار برای کرایه خود رو در کانادا

برای کسب صلاحیت کرایه ماشین یا وام باید امتیاز اعتباری مناسبی داشته باشید. امتیاز اعتباری یک سیستم درجه بندی است که ضریب اطمینان شما در بانک ها و دیگر مراجعه وام دهی را نشان می هد؛ این که قرض های خود را پس از گذشت چه مدت زمانی پرداخت کرده اید.

مهاجرانی که به تازگی وارد کانادا شده اند هیچ تاریخچه اعتباری ندارند و بنابراین ثبت قرارداد کرایه و یا گرفتن وام های بزرگ برای خرید ماشین کار آسانی نخواهد بود چرا که مراجع مختلف شما را به عنوان یک فرد ناشناس در نظر می گیرند.

روش های کسب اعتبار برای مهاجرین جدید کانادایی

اما راه هایی برای به دست آوردن امتیاز اعتبار خود در کمترین زمان ممکن وجود دارند که در ادامه برخی از موارد پایه را ذکر کردیم:

 گرفتن کارت های اعتباری

این کارت ها راهی امن برای نقطه شروع تاریخچه اعتباری شما هستند تا ضریب اطمینان شما افزایش یابد.

پرداخت قبض ها

همیشه قبض های معمولی خود (اجاره، انرژی، تلفن همراه و…) را سر وقت و به شکل کامل پرداخت کنید.

وام های کوچک‌تر

وام های کوچک و کارت های اعتباری معمولی را انتخاب کنید و اقساط آن ها را سر وقت و به شکل کامل پرداخت کنید.

با این حال حتی اگر تمامی این موارد را به درستی انجام دهید و یک تاریخچه اعتباری خوب به دست آورید، ممکن است برای داشتن امتیاز اعتباری کافی جهت خرید اقساطی ماشین به بیش از یک سال زمان نیاز داشته باشید. اگر نمی توانید اینقدر صبر کنید، بهتر است چند هزار دلار را تا مدتی برای تهیه یک ماشین کارکرده به شکل نقدی پس انداز کنید تا اعتبار لازم جهت خرید اقساطی ماشین نو را به دست آورید.


شرایط وام خرید خودرو در کانادا

وام های ماشین به عنوان رایج ترین راه جهت خرید وسایل نقلیه توسط شهروندان کانادایی به حساب می آیند. به عنوان مثال تصور کنید یک ماشین با قیمت ۲۰ هزار دلار وجود دارد که قصد خرید آن را دارید و میزان ذخیره شما ۴ هزار دلار است: شما این ۴ هزار دلار را به عنوان هزینه اولیه پرداخت کرده و سپس وام ۱۶ هزار دلاری می گیرید.

شرایط وام خرید خودرو در کانادا

نحوه بازپرداخت وام خرید خودرو در کانادا

• مدت زمان: وام های طولانی مدت میزان بازپرداخت ماهانه کمتری داشته اما سود کلی آن ها بالاتر است.
• ضریب سود: میزان دقیق سود وام شما به امتیاز اعتباری و همچنین مدت زمان بازپرداخت وام بستگی دارد.
• طرح های تشویقی: سازندگان ماشین معمولا طرح های خاص تشویقی را برای وام هایی با ضریب پایین تر از حد معمول در نظر می گیرند.

وام ها به شکل میانگین ۵ ساله هستند، اما با این حال می توانید با پرداخت زودتر از موعد آن ها، میزان پرداختی سود ماهانه خود را کاهش دهید. وقتی که برای خرید یک ماشین جدید وام دریافت می کنید، به شکل قانونی مالک ماشین هستید و هیچ محدودیت یا جریمه‌ای شامل شما نمی شود.


کرایه ماشین در کانادا

دریافت یک ماشینبه عنوان کرایه به معنای مالکیت شما بر روی ماشین نیست. شما در واقع آن را برای مدت معینی اجاره کرده‌اید. این قرارداد معمولا کوتاه تر از وام ها بوده، اما پس از اتمام اعتبار آن یا باید ماشین را خریداری کنید و یا آن را تحویل دهید. با تحویل ماشین، یا باید یک خودرو دیگر را کرایه کنید و یا به فکر خرید باشید.

بازپرداخت ماهانه کرایه ماشین در کانادا

بازپرداخت های ماهانه کرایه ماشین معمولا کمتر از وام برای خرید هستند و همین موضوع را می توان مهمترین مزیت کرایه کردن در نظر گرفت. اما شرایط این کار به چه صورت است:

• شما قصد کرایه کردن ماشینی به قیمت ۲۰ هزار دلار را دارید
• در انتهای یک قرارداد کرایه سه ساله، قیمت ماشین به ۱۲ هزار دلار می رسد
• بازپرداخت های ماهانه می تواند ۸ هزار دلار کاهش ارزش ماشین در بازه سه ساله را پوشش دهد


آیا برنامه و طرحی جهت کمک به مهاجران جدید برای خرید ماشین در کانادا وجود دارد؟

خبر خوب اینجاست که بانک های کانادا و تولیدکنندگان خودرو به خوبی با مشکلات مهاجرین تازه وارد در کانادا برای خرید ماشین نو آشنا هستند و قصد کمک به این افراد جهت خو گرفتن با شرایط جدید و زندگی خود دارند. آنها معمولا یا برای خرید ماشین اول و یا سه سال پس از گرفتن شهروندی جهت کمک به شما وارد عمل می شوند.

بانک هایی از قبیل رویال بانک کانادا (RBC) و اسکوتیو طرح هایی را جهت کمک به مهاجرین جدید که هنوز تاریخچه اعتباری ندارند ارائه کرده اند تا امکان گرفتن وام برای آنها وجود داشته باشد. مشکل این وام ها معمولا محدودیت های سقف دریافتی، پیش پرداخت بالاتر و یا سود بیشتر است. اما اگر این یکی از معدود گزینه های شماست، ممکن است بهترین راهکار باشد.

تقریبا هر تولید کننده ماشینی که در کانادا فعالیت دارد، نوعی تخفیف یا طرح تشویقی را برای شهروندان جدید و یا ماشین اولی ها در نظر گرفته است. معمولا یا تخفیفی بین ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار به شما داده می شود و یا طرح های فروش اقساطی ویژه ای در نظر گرفته می شوند.

کمک به مهاجران جهت خرید ماشین در کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر