مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران به کانادا

مهاجرت ورزشکاران به کانادا یکی از انواع راه های اخذ ویزای کانادا می باشد. اما مهاجرت از این طریق، شرایط بخصوصی را داراست. در این مقاله به شرایط مهاجرتی ورزشکاران و هنرمندان به کانادا می پردازیم.

مهاجرت به کانادا از طریق ورزش

به‌دلیل ماهیت شغلی ورزشکاران و کارکنان حوزه‌ی ورزش، مقررات خاصی برای کار موقتی یا دائمی آن‌ها در کانادا وجود دارد. کانادا میزبان برگزاری رویدادهای ورزشی متنوعی است که ورزشکاران و مربیان زیادی را از سراسر جهان برای رقابت در «سرزمین بزرگ سفید شمالی» جذب می‌کند.

بسیاری از شهرهای کانادا تیم‌هایی دارند که در لیگ‌های ورزشی آمریکای شمالی مثل NHL، NBA، MLB و MLS شرکت می‌کنند و اغلب، انواع مختلفی از رقابت‌های بین‌المللی ورزشی هم در سراسر کانادا برگزار می‌شود.

شرایط اخذ ویزای ورزشکاران در کانادا

بسیاری از ورزشکاران و مربیان، زندگی خود را از راه ورزش می‌گذرانند، پس زمانی که برای رویدادهای ورزشی وارد کانادا می‌شوند، عملاً در کانادا شاغل شده‌اند و جزء کارکنان خارجی محسوب می‌شوند؛ با این وجود در بیشتر موارد، قوانین و مقررات برنامه‌ی کارکنان خارجی موقتی، شامل ورزشکاران و مربیان مهمان نمی‌شود.

درگیر کردن این افراد در روال‌های اداری و قانونی مربوط به کارکنان خارجی، کار آن‌ها را سخت می‌کند و مانعی برای شرکت کردن کانادا در رویدادها و لیگ‌های ورزشی بین‌المللی است.
به همین خاطر، اگر این افراد عضو یک تیم خارجی یا نماینده‌ی یک کشور دیگر باشند، معمولاً نیازی به ویزای کار ندارند. همین وضعیت برای کارکنان پشتیبانی تیم‌ها و ورزشکاران خارجی هم صدق می‌کند.

شرایط استخدام ورزشکاران توسط کارفرمای کانادایی

اگر یک شهروند خارجی بخواهد به یک تیم کانادایی بپیوندد یا به صورت انفرادی، نماینده‌ی کانادا باشد، معمولاً باید ویزای کار بگیرد. اما در این موارد هم خیلی از قوانین دست‌وپاگیر در اخذ ویزای کار اعمال نمی‌شود؛ چون که این ورزشکاران از درخواست ارزیابی تأثیر در بازار کار (LMIA) معاف می‌شوند که معمولاً سخت‌ترین و طاقت‌فرساترین مرحله‌ی اخذ ویزای کار است.

معمولاً درخواست LMIA الزامی است تا اینکه اثبات شود که کارفرمای کانادایی در یافتن یک فرد کانادایی برای انجام کار مورد نظر، موفق نبوده است. در مورد ویزای کار معاف از LMIA، این بررسی انجام نمی‌شود و به همین خاطر، این درخواست‌ها به‌دقت بررسی می‌شوند و حتی یک خطای جزئی هم می‌تواند موفقیت درخواست را به خطر بیندازد. به همین دلیل، در چنین شرایطی باید درخواست ویزای کار به‌دقت آماده شود تا بتوان اطمینان حاصل کرد که ورزشکار مورد نظر، واجد شرایط دریافت این نوع ویزای کار هست.

مشاغل ورزشی کانادا

ورزشکاران افرادی هستند که در سطح مبتدی و حرفه‌ای در رقابت‌های ورزشی شرکت می‌کنند؛ این رقابت‌ها ممکن است در ورزش‌های تیمی مثل هاکی، بِیسبال، فوتبال و لاکراس، یا در ورزش‌های انفرادی مثل اسکی، اسکیت نمایشی، مشت‌زنی و دوومیدانی، یا در بازی‌هایی مثل شطرنج باشد.

در مهاجرت ورزشکاران به کانادا ،ورزشکاران توسط تیم های حرفه‌ای استخدام می‌شوند یا خوداشتغال (خویش‌فرما) هستند. این گروه شغلی شامل شطرنج‌بازها هم می‌شود. نمونه های زیر شامل این دسته از ورزشکاران می گردند:

– ورزشکار
– بازیکن بیسبال
– مشت‌زن
– اسکیت‌باز نمایشی
– بازیکن فوتبال
– گُلف‌باز
– کالسکه‌ران
– بازیکن هاکی
– سوارکار
– ورزشکار حرفه‌ای
– اسکی‌باز
– دونده سرعت
– ورزشکار دو

وظایف اصلی مهاجرین ورزشکار در کانادا

در مهاجرت ورزشکاران به کانادا ،ورزشکاران عهده‌دار همه یا برخی از وظایف زیر هستند:
– تمرین کردن تحت سرپرستی یک مربی به‌منظور آمادگی برای مسابقه
– حضور در جلسات تمرینی و آموزشی زمان‌بندی‌شده
– شرکت در رقابت‌ها و رویدادهای ورزشی محلی، منطقه‌ای، استانی، ملی یا بین‌المللی
– ارزیابی عملکرد بعد از یک رویداد ورزشی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف

شرایط استخدام مهاجرین ورزشکار در کانادا

– اثبات توانایی عملی در یک رشته‌ی ورزشی یا بازی الزامی است.
– تمرین‌های جامع تحت سرپرستی یک مربی ضروری است.
– ممکن است که داشتن گواهی از فدراسیون ورزشی مربوطه لازم باشد.
– داشتن تحصیلات مرتبط دانشگاهی در کنار آموزش عملی ورزشی توصیه می‌شود.

دارا بودن سابقه‌ی ورزشی مرتبط

بر اساس قوانین مهاجرت کانادا (IRPR)، سابقه‌ی مرتبط به‌صورت داشتن حداقل دو سال سابقه تعریف می‌شود، که باید در فاصله‌ی بین پنج سال قبل از تاریخ درخواست ویزای اقامت دائم تا تاریخ تعیین وضعیت درخواست واقع شده باشد و شامل موارد زیر می‌شود:
۱) دو دوره‌ی یک‌ساله سابقه در قالب ورزشکار خوداشتغال
۲) دو دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی فعالیت در سطح جهانی
۳) یک دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی بند (۱) به‌همراه یک دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی بند

اثبات سابقه کار ورزشی

فرض کنیم شما درخواست خود را در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۸ به افسر مهاجرت تحویل می‌دهید. تاریخ پنج سال قبل از آن روز را در نظر بگیرید (یعنی ۱ ژوئن ۲۰۱۳). حالا باید اثبات کنید که از تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۳ تا تاریخ تصمیم‌گیری افسر مهاجرت درباره‌ی پرونده‌ی شما، حداقل دو سال سابقه‌ی مرتبط داشته‌اید.

مثلاً اگر شما در کشور خودتان، طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، قهرمان مشت‌زنی حرفه‌ای بوده‌اید و مخارج خود و خانواده‌ی (همسر و فرزندان) خود را از طریق فعالیت‌های ورزشی تأمین کرده‌اید، دارای سابقه‌ی مرتبط محسوب می‌شوید. کسب درآمد شخصی از طریق فعالیت‌های خوداشتغالی، عامل تعیین‌کننده‌ای در این زمینه است. البته اگر ورزشکار مشهوری هستید و در سطح جهانی رقابت کرده‌اید، موضوع درآمد کم‌رنگ‌تر می‌شود.

قانع کردن افسر مهاجرت برای خوداشتغالی

متقاضی باید نشان دهد که قصد و توانایی آن را دارد که فعالیت‌های خوداشتغالی خود را در کانادا ادامه دهد. افسران مهاجرت، این نیازمندی را با توجه به چند عامل بررسی می‌کنند؛ مثلاً سوابق قبلی متقاضی، روابط او با جامعه‌ی ورزشی کانادا، مکاتبات او با همکاران کانادایی خودش و داشتن یک طرح کسب‌وکار برای حضور در کانادا در نظر گرفته می‌شود. افسر مهاجرت، ارزش خالص و ثبات مالی ورزشکار را هم مد نظر قرار می‌دهد.

دستاورد عمده ورزشکاران مهاجر به کانادا

دستاوردهای آینده‌ی ورزشکار، موضوعی گسترده و سلیقه‌ای است. در این بحث، هیچ حد مالی معینی برای تعریف دستاورد گسترده وجود ندارد. تجربه نشان می‌دهد که افسران با در نظر گرفتن سابقه‌ی قبلی متقاضی، ارزش خالص و طرح کسب‌وکار او تصمیم می‌گیرند که آیا این فرد به‌واسطه‌ی فعالیت‌های ورزشی خودش، نقش مهمی در اقتصاد کانادا ایفا می‌کند یا نه.

طبقه بندی مشاغل ورزشی در کانادا

طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC)، یک سیستم طبقه‌بندی برای مشاغل در کانادا است. هر دسته، یک کد چهاررقمی دارد. فعالیت‌های ورزشی شامل چهار دسته‌ی NOC است:
– ۵۲۵۱ ورزشکاران
– ۵۲۵۲ مربیان
– ۵۲۵۳ داوران و مقامات ورزشی
– ۵۲۵۴ مدیران برنامه و مدرسان فعالیت‌های سرگرمی، ورزشی و تندرستی
البته این لیست فقط برای اطلاع متقاضی است و صرف قرار گرفتن در این دسته‌ها برای مهاجرت کافی نیست؛ بلکه باید آزمون‌های سابقه، قصد و توانایی و دستاورد عمده را بگذرانید تا واجد شرایط این نوع مهاجرت به کانادا شوید. حالت‌های خاصی هم وجود دارد که شغل فرد متقاضی در هیچ‌کدام از این دسته‌ها جای نمی‌گیرد، اما باز هم امکان درخواست وجود دارد.

امتیازبندی مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

مهاجرت ورزشکاران به کانادا به صورت خوداشتغالی، باید دارای سه شرط زیر باشند. اگر هرکدام از این شرط‌ها برقرار نباشد، اخذ اقامت دائم در کانادا ممکن نخواهد بود.
– باید تمامی شرایط متقاضی خوداشتغال را داشته باشند (یعنی آزمون‌های سابقه‌ی مرتبط، قصد و توانایی و دستاورد عمده).
– باید حداقل ۳۵ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز را کسب کنند.
– متقاضی و اعضای خانواده‌ی وابسته‌ی او نباید هیچ نوع ممنوعیتی از لحاظ امنیتی، کیفری، مالی یا پزشکی برای ورود به کانادا داشته باشند.
امتیازبندی این گروه از متقاضیان به صورت زیر است:
– تحصیلات: تا ۲۵ امتیاز
– سوابق کاری: تا ۳۵ امتیاز
– سن: تا ۱۰ امتیاز
– مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی: تا ۲۴ امتیاز
– سازگاری با شرایط: تا ۶ امتیاز
اگر یک فرد متقاضی دارای ۵ سال سابقه‌ی خوداشتغالی باشد، حداقل امتیاز مهاجرت به کانادا را، یعنی ۳۵، دریافت می‌کند و نیازی به کسب امتیاز در سایر جنبه‌ها ندارد. برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، ارائه‌ی نتایج آزمون‌های موردقبول، مثل IELTS عمومی یا CELPIP برای انگلیسی و TEF برای فرانسوی الزامی است.

متقاضیانی که از این طریق با اقامت دائمی در کانادا پذیرفته شوند، پس از ورود خود هیچ تعهدی به دولت کانادا ندارند. اما اگر از ابتدا قصد خوداشتغالی نداشته‌اید، مرتکب جعل (misrepresentation) شده‌اید.

مهاجرت هنرمندان به کانادا

مهاجرت هنرمندان به کانادا

کانادا یک جامعه‌ی چندفرهنگی است. دولت کانادا وجود فرهنگ‌های مختلف را در کنار یکدیگر تشویق می‌کند. بافت فرهنگی کانادا با عنوان موزاییک فرهنگی شناخته می‌شود. شهرهای بزرگ کانادا مثل تورِنتو، مونترِآل، ونکووِر، اُتاوا و وینیپِگ میزبان مردمانی با هزاران زمینه‌ی فرهنگی هستند.

سیستم مهاجرت کانادا هم پذیرای فرهنگ‌های مختلف است. قانون مهاجرت کانادا یکی از اهداف این قانون را «توسعه و تقویت بافت اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ی کانادا، با حفظ شخصیت فدرال، دوزبانه و چندفرهنگی این کشور» تعریف کرده است. در نتیجه، یک گروه از افرادی که می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، افراد شاغل در فعالیت‌های فرهنگی هستند.

لیست مشاغل هنری در کانادا

ارائه‌ی یک تعریف برای فعالیت‌های فرهنگی کار مشکلی است. لیستی که در ادامه آمده است، نمونه‌ای از مشاغلی را نشان می‌دهد که می‌توانند جزء فعالیت‌های فرهنگی محسوب شوند. در کنار نام هر دسته، کد چهاررقمی طبقه‌بندی ملی مشاغل در کانادا (NOC) هم آورده شده است.
– ۵۱۱۱ کتابدارها
– ۵۱۱۲ شاغلین در امر مرمت و نگهداری آثار تاریخی و هنری
– ۵۱۱۳ مسئولین بایگانی
– ۵۲۱۱ تکنسین‌های کتابخانه و بایگانی عمومی
– ۵۲۱۲ مشاغل فنی مربوط به موزه‌ها و گالری‌های هنری
– ۵۱۲۱ مؤلفان و نویسندگان
– ۵۱۲۲ ویراستارها
– ۵۱۲۳ روزنامه‌نگارها
– ۵۱۲۵ مترجم‌ها، متخصصین اصطلاح‌شناسی و مفسرها
– ۵۱۳۱ تهیه‌کننده‌ها، کارگردان‌ها، طراحان حرکات هنری و مشاغل مرتبط
– ۵۱۳۲ رهبران ارکستر، آهنگ‌سازها و تنظیم‌کننده‌ها
– ۵۱۳۳ نوازندگان و خوانندگان
– ۵۱۳۴ دَنسِرها
– ۵۱۳۵ بازیگران و کمدین‌ها
– ۵۱۳۶ نقاشان، مجسمه‌سازان و سایر هنرمندان تجسمی
– ۵۲۲۱ عکاسان
– ۵۲۲۲ تصویربردارها
– ۵۲۲۳ تکنسین‌های هنرهای گرافیک
– ۵۲۲۴ تکنسین‌های پخش
– ۵۲۲۵ تکنسین‌های ضبط صوتی و تصویری
– ۵۲۲۶ سایر مشاغل فنی و هماهنگ‌کننده در امور فیلم، پخش و هنرهای نمایشی
– ۵۲۲۷ مشاغل پشتیبانی در امور فیلم، پخش، عکاسی و هنرهای نمایشی
– ۵۲۳۱ گوینده‌ها و سایر مجری‌ها
– ۵۲۳۲ سایر هنرمندان (که در دسته‌های دیگر قرار ندارند)
– ۵۲۴۱ طراحان گرافیک و تصویرگرها
– ۵۲۴۲ طراحان و دکوراتورهای داخلی
– ۵۲۴۳ طراحان تئاتر، مد، نمایشگاه و سایر طراحان هنری
– ۵۲۴۴ صنعتگران و خالقان هنرهای دستی
– ۵۲۴۵ طراحان الگو در صنعت نساجی، چرم و خز

آیا با مشاغل مورد نیاز کانادا آشنا هستید؟ آیا می دانید بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا کدام است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا

این لیست صرفاً جهت اطلاع است و قابل استناد نیست؛ ممکن است که شغل یک فرد در یکی از دسته‌های این لیست قرار بگیرد، اما جزء فعالیت‌های فرهنگی محسوب نشود. علاوه بر آن، مشاغل دیگری هم مثل معماری و معماری منظر وجود دارد که در این لیست آورده نشده است، اما برحسب حوزه‌ی کاری ممکن است واجد شرایط باشد.

شرایط اخذ ویزای هنرمندان کانادا

بر اساس قوانین مهاجرت کانادا، یک متقاضی در صورتی خوداشتغال محسوب می‌شود که یکی از شرایط زیر را در فاصله‌ی بین پنج سال قبل از تاریخ تحویل درخواست اولیه به اداره‌ی مهاجرت کانادا (IRCC) تا تاریخ تصمیم‌گیری افسر مهاجرت درباره‌ی پرونده، داشته باشد.

  • دو دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی خوداشتغالی در زمینه‌های فرهنگی
  • دو دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی فعالیت در سطح جهانی در زمینه‌های فرهنگی
  •  یک دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی بند (۱) به‌همراه یک دوره‌ی یک‌ساله سابقه‌ی بند (۲)

خوداشتغالی به این معنی است که متقاضی، مخارج شخصی خود را (خودش، همسر و فرزندانش) از طریق فعالیت‌های خوداشتغالی تأمین کرده است. به‌علاوه، شخص نباید در استخدام جای خاصی باشد. فعالیت جهانی، به بالاترین سطح فعالیت به‌صورت جهانی گفته می‌شود (یعنی نباید به کشور خود یا حتی به یک منطقه محدود باشد).
متقاضی باید نشان دهد که پس از حضور در کانادا هم نقش خودش را در اقتصاد کانادا از طریق فعالیت‌های فرهنگی ایفا خواهد کرد. همچنین باید نشان دهد که در کانادا هم قصد خوداشتغالی دارد تا بتواند واجد شرایط اخذ ویزای کانادا برای هنرمندان شود.

روند درخواست اقامت دائم کانادا ویژه هنرمندان

روند این درخواست به این صورت است:

۱) متقاضی درخواست خود را به دفتر اداره‌ی مهاجرت (CIO) در کانادا تحویل می‌دهد. اگر CIO درخواست را بپذیرد، آن را به یکی از اداره‌های ویزا در خارج از کشور ارسال می‌کند.

۲) اداره‌ی ویزا در خارج از کشور درخواست را بررسی می‌کند. اگر درخواست پذیرفته شود، متقاضی و اعضای خانواده‌ی او (همسر و فرزندان وابسته) می‌توانند با اقامت دائمی وارد کانادا شوند.

مدت زمان بررسی درخواست اقامت دائم

روش خوداشتغالی برای مهاجرت، یکی از روش‌های مهاجرتی فدرال است؛ به این معنی که متقاضی می‌تواند در هر جایی از کانادا، به‌جز استان کِبِک ساکن شود. مدت‌زمان بررسی به صحت درخواست، خط‌مشی IRCC و اداره‌ی ویزا، کامل بودن مدارک موردنیاز، مشکلات احتمالی و غیره بستگی دارد. تجربه نشان داده است که مدت‌زمان بررسی بین ۹ ماه تا ۵ سال متغیر است، ولی درخواست بیشتر افراد در کمتر از دو سال بررسی می‌شود. در این نوع مهاجرت، انتظار نتیجه‌ی فوری نداشته باشید.

پیچیدگی‌های مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

تجربه نشان داده است که مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی بدون کمک یک فرد متخصص، یکی از چالش‌ برانگیزترین روش‌های مهاجرت است. یک مشاور حرفه‌ای و باتجربه در زمینه‌ی مهاجرت می‌تواند پرونده‌ی شما را بی‌طرفانه ارزیابی کند و به‌صورت حرفه‌ای و قانونی آن را به مقامات مهاجرتی ارائه کند. برای مهاجرت هنرمندان به کانادا این موضوع را دست‌کم نگیرید.

نکته

برنامه‌ی خوداشتغالی مخصوص افرادی است که می‌توانند ثابت کنند که تاکنون (در یکی از حوزه‌های هنری، ورزشی یا کشاورزی) خوداشتغال بوده‌اند و پس از ورود به کانادا هم (به‌لحاظ مالی، مهارت زبانی، تجربه‌ی کاری و غیره) قصد و توانایی ادامه‌ی فعالیت‌های خوداشتغالی را دارند تا از این طریق، سهم اقتصادی خود را در حوزه‌های هنری، ورزشی و کشاورزی کانادا ایفا کنند.

این برنامه برای دور زدن قوانین مهاجرتی نیست و درخواست متقاضیانی که اقدام به جعل کنند یا شرایط مورد نیاز را نداشته باشند، نه‌تنها رد می‌شود، بلکه ممکن است باعث ممنوعیت ورود آن‌ها به کانادا به‌مدت ۵ سال شود. اکیداً توصیه می‌کنیم که این مسائل را در هنگام برنامه‌ریزی برای این روش مهاجرت، مد نظر قرار دهید.

ورود هنرمندان به کانادا بدون نیاز به ویزای کار

هنرمندان زیر می‌توانند بدون اخذ ویزای کار وارد کانادا شوند:
– گروه‌ها یا افراد خارجی شاغل در اجرای موسیقی و تئاتر، به‌همراه سایر کارکنان لازم
– اجراکنندگان نمایش‌های خیابانی
– دی‌جِی‌ها
– اجراکنندگان سیرک‌های سیار
– هنرمندان مهمان، که برای مدت محدود با یک گروه اجرای کانادایی همکاری می‌کنند. نکته: برای معافیت از ویزای کار، باید مشخص باشد که هنرمند مهمان، پس از مدت‌زمان محدودی همکاری خود را با گروه کانادایی خاتمه می‌دهد.
– کشتی‌گیران WWE و گروه‌های مشابه
– افرادی که برای مدت محدود، در یک رویداد خصوصی مثل جشن عروسی برنامه اجرا می‌کنند.
– اجراکنندگان نمایش‌های هوایی

ویزای موقت هنری کانادا

برای هنرمندانی که قصد حضور یا کار در یک نمایشگاه یا کارگاه را دارند. معمولاً در این مورد، مجوز ورود فقط به‌مدت پنج روز یا کمتر صادر می‌شود. عناوین مختلفی که شامل این دسته می‌شود، عبارتند از:

  •  رقابت
  •  داوری
  •  نمایش مهارت‌های خاص
  • برگزاری کلاس درباره‌ی نمایشگاه یا کارگاه مذکور

هنرمندان تجسمی که اثر خود را در نمایشگاه ارائه می‌کنند یا آن را در کارگاه خلق می‌کنند. معمولاً در این مورد، مجوز ورود فقط به‌مدت پنج روز یا کمتر صادر می‌شود.

شرکت‌کنندگان در گاوبازی رودیو

تهیه‌کنندگان فیلم

گروه‌های کوچکی که قصد استفاده از یک استودیوی فیلم‌برداری و ضبط را دارند.

 سخنران‌های مهمان که در مراسم یا برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی کانادا حضور پیدا می‌کنند.

 ویزای کاری هنرمندان کانادا

هنرمندان نمایشی زیر باید قبل از ورود به کانادا، ویزای کار و LMIA (ارزیابی تأثیر در بازار کار) دریافت کنند:

  • بازیگران، خوانندگان و کارکنان دیگری که در تولیدات تئاتر، نمایش و سیرک‌های کانادایی همکاری می‌کنند.
  • افراد شاغل در زمینه‌ی تولیدات سینمایی، تلویزیونی، اینترنتی و رادیویی
  • اجراکنندگان در تولیدات یا نمایش‌های کانادایی
  • اجراکنندگان نمایش‌های گاوبازی (دلقک‌های گاوباز، گوینده‌ها، متخصصان سوارکاری، سوارکاران نمایشی، اجراکنندگان میان‌برنامه و سایر هنرمندانی از این دست)
  • اجراکنندگانی که توسط یک سازمان یا کسب‌وکار کانادایی استخدام می‌شوند.

 

نکته
«استخدام» تنها زمانی معنی پیدا می‌کند که قرارداد امضا شود و فرد اجراکننده به‌صورت مرتب (مثلاً پنج روز در هفته به‌مدت چهار هفته) برای کارفرمای خودش برنامه اجرا کند. اگر قرارداد عقد شود، اما اجراکننده صرفاً قرار باشد که یک یا دو برنامه اجرا کند، ویزای کار فرد لغو خواهد شد.

مشاوره مستقیم با وکیل مهاجرت به کانادا

                                                        دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر فاطمه یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 190 مشاهده پرسش
    سلام. من مدرک آیلتس ندارم اما دارم کم کم براش اقدام میکنم. تو حوزه شبکه های کامپیوتری دارم کار میکنم و سابقه 1 ماه کارآموزی رو فعلا دارم تا کم کم سابقه کار رو بالا ببرم. میخوام بدونم تا چقدر میتونم شانس پذیرش رو بگیرم. میخوام برای ویزای کار اقدام کنم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. باید ابتدا روش مناسب مهاجرت برای شما مشخص گردد و بر اساس آن اقدام به فراهم کردن شرایط های لازم برنامه را بکنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا در این زمینه مشاوره رایگان دریافت کنید.

  • تصویر کاربر محمدرضا شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر با توجه به شرایط ذکر شده در سایت نسبت به خود اشتغالی ورزشکاران بنده تمام شرایط را دارم و میخواستم هزینه ۰تا ۱۰۰ مهاجرتم از قبیل وکالت و سفر را اطلاع داشته باشم.سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۱ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برای اطلاع از قیمت ها لطفا با دفتر تماس بگیرید. 

      021-22702753

  • تصویر کاربر Popo شنبه ۳۰ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    درود بر شما
    من دانشجوی ترم اخر کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی, دارای مدرک درجه 3 فدراسیون و سابقه کار به مدت 3سال در باشگاه شطرنج و دارای چندین مقام دانشگاهی و استانی در شطرنج.ایا میتوان به عنوان مربی به عنوان خود اشتغالی اقدام کرد؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۰ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. اگر بخواهید به عنوان مربی از برنامه خوداشتغالی کانادا استفاده کرده و اقامت این کشور را اخذ کنید، باید سوابق کاری به عنوان مربی شطرنج ارائه دهید. توصیه می کنم فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا کارشناسان شرایط شما را بررسی کنند، چون با توجه به سوابق ورزشی امکان اخذ اقامت این کشور از این برنامه را دارید فقط باید جزئیات بیشتری بررسی شود و در صورت نداشتن شرایط شرکت در این برنامه، کارشناسان روش های مناسب مهاجرتی را طی یک تماس تلفنی به شما منتقل خواهند کرد. 

  • تصویر کاربر بابک چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام
    من دکترای مدیریت ورزشی دارم و 15 سال سابقه کار تحت عنوان مدیر ورزشی و آیلتس با نمره 6. خواستم راهنمایی بفرمایید امکانش هست برای ویزای تخصص کانادا اقدام کنم.
    ممنون
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹( 3 سال پیش)

      سلام. برنامه‌ی خوداشتغالی مخصوص افرادی است که می‌توانند ثابت کنند که تاکنون (در یکی از حوزه‌های هنری، ورزشی ) خوداشتغال بوده‌اند و پس از ورود به کانادا هم (به‌ لحاظ مالی، مهارت زبانی، تجربه‌ی کاری و غیره) قصد و توانایی ادامه‌ی فعالیت‌های خوداشتغالی را دارند تا از این طریق، سهم اقتصادی خود را در حوزه‌های هنری و ورزشی کانادا ایفا کنند. برای دریافت مشاوره رایگان و ارزیابی شرایط خود توسط کارشناسان،  فرم ارزیابی اولیه مهاجرت به کانادا را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس گرفته شود و از شرایط شرکت در این برنامه مطلع شوید.

       

  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    من کارشناس ارشد هستم و متاهل با دو فرزند 5 و 9 ساله با سابقه هنری 20 ساله در زمینه طراحی و گرافیک و هنر منبت و معرق
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، فرم ارزيابي را از وبسايت پر كنيد تا شرايط شما بطور دقيق تر بررسي شود و توسط كارشناسان به شما اطلاع داده شود

  • تصویر کاربر آرش چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و وقت بخیر. من جهت خوداشتغالی به عنوان مربی ورزشی تکواندو با 7 سال سابقه پیوسته اقدام کردم و سوابق داوری و قهرمانی ام را نیز ارائه کرده‌ام. در این مدت درآمد من نیمی از طریق مربیگری و فعالیت ورزشی و نیمی از حرفه مهندسی معماری و تدریس در دانشگاه بوده که هر دو را ارائه کرده ام. آیا این دو شغله بودن و تفکیک منبع درآمدی احتمال رد شدن درخواست خود اشتغالی ورزشی را افزایش می‌دهد؟ ضمنا پرونده من 25 نوامبر به سیدنی رسیده، به طور معمول و تخمینی چه مدت طول میکشد تا مخالفت یا صدور فایل نامبر اعلام شود. با تشکر فراوان.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام، درخصوص پيگيري پرونده بايد با وكيل و يا موسسه اي كه پروسه را شروع كرده ايد، سوال بپرسيد ولي بطور كلي و طبق اعلام اداره مهاجرت كانادا، پروسه هاي پرونده هاي خوداشتغالی معمولا دوسال زمان مي برد.

  • تصویر کاربر تینا یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 419 مشاهده پرسش
    با سلام
    شانس گرفتن ویزای کار خود اشتغالی برای مشاغل گلدوزی و بافتنی و قلاب بافی و ملیه دوزی و دوخت های سنتی پتنینه و یا خیاطی ویا شیرینی پزی سنتی ایران چقدر هست ایا شانسی هست که اقدام کنم ؟ هنوز مدرک ایلس ندارم ولی حدود ۵ میتونم ایلس بگیرم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر شغل شما زير مجموعه هنرهاي دستي قرار بگيرد، از طريق برنامه خوداشتغالي مي توانيد براي گرفتن اقامت كانادا اقدام كنيد. خياطي و شيريني پزي جزو اين برنامه نيست و داشتن مدرك زبان به امتياز پرونده شما كمك خواهد كرد. بهتر است فرم ارزيابي رو تكميل كنيد تا شرايط شما بهتر بررسي شود.
       
       
درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر