جنجال بیلبورد “به مهاجرت توده ها نه بگویید” در کانادا

بیلبورد “نه به مهاجرت توده ها” که برای تبلیغ حزب ملت کانادا برای انتخابات ۲۰۲۰ در بزرگراه بدفورد و مناطق دیگر شهری کانادا نصب شده بود، جنجال بزرگی در جامعه کانادا برپا کرده است.

در این بیلبورد که عکس رهبر حزب ملت کانادا، ماکسیم برنیر Maxime Bernier ، را نیز به همراه دارد، عبارت “به مهاجرت توده ها نه بگویید” را برای تشویق رای دهندگان برای رای دادن به این حزب نشان می دهد.

این بیلبورد ها که در روز های  انتهایی هفته گذشته در سطح کشور دیده شده اند. تقریبا در همان لحظه با مخالفت از سوی جوامع مختلف مدنی کانادا رو به رو شدند و به دلیل اشائه سیاست ضد مهاجرت به کانادا مورد انتقاد قرار گرفتند.

درخواست های زیادی به شرکت مالک این بیلبورد ها ، شرکت تبلیغات محیطی پتینسون ،  برای پایین آوردن این بیلبورد ها به دلیل تخلف از سیاست های شرکت ارائه شده است.

بیانیه اول شرکت پتینسون

این شرکت در روز یکشنبه دو بیانیه متفاوت در مورد این بیلبورد ها صادر کرد. در بیانیه اول شرکت پتینسون اظهار کرد که مردم معترض باید اعتراض خود را به شرکت تبلیغاتی درخواست دهنده بیلبورد یعنی True North Strong & Free Advertising Corp ببرند.

همچنین در این بیانیه آمده بود که محتوای این بیلبورد قوانین سازمان استاندارد تبلیغاتی کانادا Ad Standards of Canada : ASC یا قوانین این شرکت را نقض نکرده است.

بیانیه اول پتینسون

در بیانیه این شرکت آمده است :

” ما موضعی خنثی نسبت به تبلیغات پایبند به قوانین ASC داریم و معتقدیم کانادایی ها نمیخواهند که ما در مورد آنچه که در جامعه باید دیده شود یا نشود تصمیم گیرنده و قاضی باشیم.

اینکه تبلیغات باید گفتگو های عمومی ایجاد کند، ما معترضان را تشویق می کنیم که صدای اعتراضشان را به سمت شرکت سفارش دهنده این تبلیغ ببرند، که ما بر اساس قوانین شرکت، راه های ارتباطی با آنها را در بیلبورد ها درج کرده ایم. و آن شرکت باید در مورد محتوای تبلیغ پاسخگو باشد. “

بیانیه دوم شرکت پتینسون

اما ساعاتی پس از بیانیه اول، شرکت بیانیه دومی صادر کرد که علیرغم آنکه این بیلبورد ها قانونی را نقض نکرده اند، آنها را از سطح شهر ها حذف خواهد کرد. رئیس شرکت، رندی اتو Randy Otto ،در این بیانیه اعلام کرد :

” هیچگاه نیت من و کمپانی پتینسون اهانت ، بیگانه انگاری یا توهین به بخشی از جامعه به هر نحوی نبوده است. و به همین علت این تبلیغ را از بیلبورد های ما حذف خواهد شد. ”

وی همچنین افزود که نه او و نه هیچ شخص دیگری در این کمپانی از پیام این بیلورد ها حمایت نمی کند.

وی گفت که آنها در روز دوشنبه True North Advertising Corp را از تصمیم خود آگاه می کنند و بیلبورد ها را در سریع ترین زمان ممکن پایین می آورند.

موضع حزب ملت کانادا

در کمپین ملی حزب ملت کانادا که روز یکشنبه در شهر سنت ماری ایالت کبک کانادا برگزار شد، برنیر رهبر حزب اعلام کرد که با پیام این تبلیغ موافق است ولی ابراز کرد این تبلیغات توسط طرف دیگری غیر از حزب ملت منتشر شده اند.

وی گفت که تعداد مهاجرانی که سالانه به کانادا می آیند یعنی ۳۵۰۰۰۰ مهاجر در سال زیاد است و  از این رقم باید کاسته شود.

این حزب معتقد است، مهاجرت توده ها به طور خاص وسیله ای برای دیگر احزاب شده تا با رای مهاجران جدید را بخرند و همین احزاب ناکارآمد موجب افزایش قیمت مسکن در کانادا شده اند.

این حزب همچنین اظهار داشت که مهاجرت نباید به اجبار بافت فرهنگی و شخصیت جامعه کانادایی را تغییر دهد و همچنین نباید بار مالی سنگینی را بر دوش کانادایی ها به بهانه انسان دوستی بگذارد.

رهبر حزب علیرغم مخالفت ها هنوز بر اظهارات خود اصرار دارد و این موضوع را با نظرسنجی در توییتر خود اعلام کرده است. به نظر می رسد نظریه او طرفداران قابل توجهی را به سمت خود کشانده است.

نظرسنجی آری یا خیر به مهاجرت توده ای به کانادا

نظرات مخالفان

البته این تنها برداشتی نبود که از سخنان رهبر حزب ملت در جامعه صورت گرفته بود. اندی فیلمور Andy Philmore ، که اعضای شورای شهر هالیفکس و هم چنین دبیر سازمان میراث و چندفرهنگی کاناداست و  خواستار حذف این تبلیغات شده بود، این تبلیغات را آسیب رسان برای مهاجران جدید و نادیده گرفتن تاثیر شگرف مهاجران بر فرهنگ کانادایی خوانده بود.

نظر مخالفان بیلبورد جنجالی کانادا

” به جای این، به ماکسیم برنی نه بگوییم. در نووا اسکاتیا جایی برای سیاست های ترس و تفرقه انداز حزب ملت کانادا PPC وجود ندارد.

ایالت ما محلی است که تازه واردان را با روی خوش در محله های خود می پذیرد. همچنین ما این را فهمیده ایم که مهاجرت، بهترین چاره برای نشان دادن چالش های جمعیتی کشور ماست. ”

استفان مک نیل، استاندار نووا اسکاتیا می گوید :

نظر استاندار نووا اسکاتیا

به عنوان استاندار نووا اسکاتیا، ما به همه در این ایالت خوشامد می گوییم اما این لحن منفی و جدایی افکن در ایالت ما جایی ندارد. جمعیت ما به بیشترین حد خود در تاریخ رسیده است و همزمان با آن بیکاری به پایین ترین حد کاهش یافته و اققتضاد ایالت رو به شکوفایی است و عمده این پیشرفت ها را مدیون مهاجران هستیم. این ها حقایق نووا اسکاتیا هستند، نه نظرات شخصی”

به روز رسانی ۲۷-۸-۲۰۱۹

به نقل از خبرگزاری رویترز، تبلیغات ضد مهاجرتی که به نام حزب ملت کانادا در بیلبورد های سطح کشور پخش شده بود، پس از اعتراضات گسترده مردمی، امروز توسط شرکت پتینسون ، مجری تبلیغات محیطی، پایین آورده شدند.

پایین آوردن بیلبورد جنجالی کانادا

این تبلیغات که با عکس ماکسیم برنیر رهبر حزب ملت منتشر شده بود، نشانگر سیاست ها و تفکرات ضد مهاجرپذیری این حزب است.

برنیر معتقد است که مهاجران ورودی به کانادا باید محدود شوند، چرا که میخواهد از ارزش های کانادایی محافظت کند. گروه های مخالف وی را ترامپ کانادا می نامند.

کانادا در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۹ انتخابات فدرال برگزار می کند و نظرسنجی ها نشان می دهد، مسئله مهاجرت در جهت دهی آرا مردم تاثیر گزار باشد.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر