کدام سفارت کانادا بهتر است؟

اگر برای درخواست ویزای کانادا می خواهید اقدام کنید تنها با دو روش امکان درخواست ویزا وجود دارد. یا شما به صورت حضوری باید به سفارت کانادا مراجعه کنید و یا به صورت آنلاین درخواست دهید. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند ، سوالات بسیاری درمورد سفارت کانادا دارند که ما در ادامه به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ می دهیم.

پیش از سال ۱۹۵۵، امور کنسولی و تجاری کانادا در ایران توسط سفارت انگلیس اداره می شد. روابط خارجی و روابط دیپلماتیک بین کانادا و ایران در سال ۱۹۵۹ آغاز شد. روابط رسمی دو کشور از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۸۰ بدون وقفه ادامه یافت اما در جریان انقلاب و کمک کانادا به ایالات متحده آمریکا روابط ایران و کانادا بی ثبات شد.

تعطیلی سفارت کانادا در ایران

اواسط سال ۲۰۱۲ اتاوا به صورت یکجانبه روابط خود با تهران را قطع کرد، بدین ترتیب سفارت در ایران تعطیل شد و به رغم شایعات مختلف درباره ی بازگشایی سفارت کانادا در سپتامبر ۲۰۱۷ و در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری در این سال، این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

سفارت کانادا در تهران کجاست؟

سفارت کانادا در ایران در خیابان استاد مطهری، خیابان شهید سرافراز، پلاک ۵۷ قرار دارد اما فعالیتی ندارد و تعطیل است. در ادامه مقاله اطلاعات سفارت های جایگزین سفارت کانادا در ایران را درج کرده ایم…

مدارک لازم برای سفارت کانادا

  • گذرنامه فعلی و گذرنامه‌های قبلی و کپی تمام صفحات آن ها
  • مدارک پرداخت هزینه ها
  • ۳ قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید
  • شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن ها
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • در صورت وجود دعوتنامه
  • فرم‌های لازم تکمیل شده (Application form و Family information)

سفارت کانادا در آنکارا برای ایرانیان

سفارت کانادا در ترکیه در آنکارا مسئولیت کنسولی در قبال ایران دارد. ایرانیانی که قصد دارند به کانادا مراجعه می کنند قبل از ورود باید ویزای اقامت موقت کانادا را دریافت کنند. ویزاهای اقامت موقت، اجازه تحصیل و مجوزهای کار از طریق سفارت کانادا در ترکیه واقع در آنکارا برای ایرانیان صادر می شود. فرم های درخواست را می توان در این دفتر دریافت کرد یا از وب سایت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) دریافت کرد. متقاضیان می توانند درخواست های خود را بصورت حضوری، از طریق نامه منظم یا پیک ارائه دهند.

توصیه می شود حداقل یک ماه قبل از تاریخ عزیمت، مدارک ارسال شود. پس از تأیید، متقاضیان برای ارائه گذرنامه اصلی خود و هرگونه اسناد پشتیبان باید به اداره ویزا گزارش دهند. ویزای اقامت موقت ممکن است صادر شود، اما ورود به کانادا را تضمین نمی کند. ایرانیانی که به کانادا سفر می‌کنند، باز هم باید سوالات یک مامور را پاسخ دهند.

هزینه سفارت کانادا

سفارت کانادا در ترکیه در آنکارا، کانکایا، خیابان سینا، شماره ۵۸۰۶۶۹۰ نماینده منافع کانادا در ترکیه است.

تلفن: ۰۰۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۰۰

فکس: ۰۰۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۱۲

خدماتی که در این دفتر ارائه می‌شود:

  • خدمات ویزا و مهاجرت
  • خدمات برای کمک به شرکت‌ها برای انجام تجارت با کانادا
  • خدمات به شرکت های کانادایی
  • اطلاعات در مورد تحصیل در کانادا

هزینه سفارت کانادا

برای گرفتن وقت سفارت کانادا باید هزینه‌ی صدور ویزا را پرداخت کنید. هزینه گرفتن وقت سفارت کانادا شامل هزینه صدور ویزا و انگشت نگاری می‌شود که برای هر فرد ۱۸۵ دلار است. انگشت نگاری و هزینه‌ی آن شامل افراد زیر ۱۴ سال و بالای ۸۰ سال نمی‌شود. مرکز انگشت نگاری یا همان VAC کانادا در شهرهای دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا، ایروان شعبه دارد.

آموزش وقت گرفتن از سفارت کانادا

گرفتن وقت سفارت کانادا به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. با توجه به تعطیلی سفارت در ایران برای گرفتن وقت به صورت حضوری باید به سفارت کانادا در کشورهای دیگر مانند ترکیه، کویت، بحرین، امارات، آذربایجان، ارمنستان یا گرجستان مراجعه کرد که مسلما هزینه‌ی آن بیشتر است.

گرفتن وقت به صورت آنلاین، به این صورت است که باید به وب سایت IRCC مراجعه کنید، بعد از ایجاد یک حساب کاربری و پر کردن فرم‌ها و وارد کردن اطلاعات باید هزینه ویزا را پرداخت کنید که به دلیل تحریم برای ایرانیان امکان پذیر نیست. مزیتی که ثبت نام آنلاین نسبت به حضوری دارد این است که در این روش اگر اشتباهی در مدارک شما وجود داشته باشد می‌توانید آن را اصلاح کنید که در روش حضوری این امکان وجود ندارد.

کدام سفارت کانادا بهتر است؟

سفارت کانادا در دبی به دلیل خلوت بودن گزینه‌ی مناسبی برای درخواست وقت سفارت است اما از کشورهای دیگر مانند ترکیه گران‌تر است و هزینه‌ی بیشتری برای شما دارد پس اگر بالا بودن هزینه‌ی وقت سفارت برای شما اهمیتی ندارد و می‌خواهید درخواست شما زودتر پذیرفته شود دبی برای شما گزینهی مناسبی است. به دلیل ارزان‌تر بودن هزینه‌های سفر به استانبول این شهر برای کسانی که کم بودن هزینه‌ها الویت دارد گزینه‌ی مناسب تری برای گرفتن وقت سفارت کانادا می‌باشد.

در مرکز انگشت نگاری کانادا در آنکارا کارمندان ایرانی زیادی وجود دارد که این خود یک ویژگی خوب برای این کشور برای گرفتن وقت سفارت محسوب می‌شود اما این را هم در نظر داشته باشید که هزینه‌های سفر به آنکارا بیشتر از هزینه‌های سفر به استانبول است.

هزینه زندگی در کانادا 2021

جایگزین سفارت کانادا در ایران

کانادا و ایران از سال ۲۰۱۲ تاکنون هیچ روابط رسمی دیپلماتیکی با هم ندارند. متقاضیان دریافت ویزای کانادا برای انجام کلیه امور مربوط به ویزا از قبیل انگشت نگاری، باید به سفارت های کانادا در کشورهای اطراف ایران مراجعه کنند. کشور هایی مانند ترکیه، گرجستان،امارات، ارمنستان و آذربایجان از کشور هایی هستند که ایرانیان می توانند جهت امور مهاجرت به این کشور ها سفر کنند.

سفارت کانادا در ترکیه

در آنکارا:

Street Address: Cinnah Caddesi No. 58, Çankaya 06690, Ankara, Turkey

Telephone: ۹۰ (۳۱۲) ۴۰۹-۲۷۰۰

Fax: ۹۰ (۳۱۲) ۴۰۹-۲۷۱۲

Email: [email protected]

Internet: www.turkey.gc.ca

Services: Passport Services Available

در استانبول:

Street Address: ۲۰۹ Buyukdere Caddesi, Tekfen Tower – 16th Floor, Levent 4, Istanbul, Turkey

Telephone: ۹۰ (۲۱۲) ۳۸۵-۹۷۰۰

Fax: ۹۰ (۲۱۲) ۳۵۷-۱۰۰۰

Email :[email protected]

Internet: www.turkey.gc.ca


سفارت کانادا در گرجستان

در تفلیس:

Street Address: ۳۴ Rustaveli Avenue, Third Floor, Tbilisi, Georgia, 0108

Telephone: ۹۹۵ (۳۲) ۲۹۸-۲۰۷۲

Fax: ۹۹۵ (۳۲) ۲۱۸-۲۰۵۲

Email: [email protected]


سفارت کانادا در امارات

در دبی:

Street Address: ۱۹th Floor, Jumeirah Emirates Towers, Sheikh Zayed Road, Dubai, United Arab Emirates

Postal Address: P.O. Box 52472, Dubai, United Arab Emirates

Telephone: ۹۷۱ (۴) ۴۰۴-۸۴۴۴

Fax: ۹۷۱ (۴) ۳۱۴-۵۵۵۶

Email: [email protected]

Internet: www.canadainternational.gc.ca/uae-eau/

Services: Passport Services Available


در ابوظبی:

Street Address: Abu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall), West Tower, 9th Floor, Abu Dhabi, United Arab Emirates

Postal Address: P.O. Box 6970, Abu Dhabi, United Arab Emirates

Telephone: ۹۷۱ (۲) ۶۹۴-۰۳۰۰

Fax :۹۷۱ (۲) ۶۹۴-۰۳۹۹

Email: [email protected]

Internet: www.canadainternational.gc.ca/uae-eau/

Services: Passport Services Available


مدت زمان جواب سفارت کانادا

مدت زمان جواب سفارت کانادا بین دو هفته تا ۶ ماه طول می‌کشد زیرا مستلزم بررسی و اقدامات لازم مانند انگشت نگاری است، البته امکان این هست که روند بعضی پرونده‌ها طولانی‌تر باشد و تا یک سال هم جوابی دریافت نکنید. هر چه زمان بررسی پرونده بیشتر باشد امکان پذیرفته شدن درخواست بیشتر است. یکی از مواردی که در تسریع درخواست موثر است داشتن دعوتنامه از کانادا می‌باشد.

گزارش مهاجرت به کانادا 9 ماهه 2019

فرم های سفارت کانادا

فرم‌های مختلفی برای سفارت کانادا وجود دارد که باید برای پر کردن آن ها دقت لازم را به کار ببرید. بهتر است از یک کارشناس برای پر کردن فرم‌ها کمک بگیرید زیرا اطلاعات وارد شده و صحت آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

  • Family Information یا فرم اطلاعات خانوادگی (IMM5645)
  • Application form یا فرم پرسونال (IMM5257e)
  • Use of a family member representative for online applications یا فرم همراه برای اعضا خانواده (IMM5713)

کدام سفارت کانادا راحت‌تر ویزا می دهد؟

به طور کلی دریافت ویزای شینگن راحت‌تر از دریافت ویزای کانادا می باشد و به تبع آن دارندگان ویزای شینگن راه آسان تری برای دریافت ویزای کانادا دارند.

کشورهایی که گرفتن ویزای شینگن از آن‌ها راحت‌تر است:

  • ایسلند
  • لیتوانی
  • فنلاند
  • لهستان
  • یونان
  • جمهوری چک

مشاوره رایگان با وکیل مهاجرت به کانادا

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ابراهیم شنبه ۱۰ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 61 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب
    من فوق لیسانس معماری دارم،۳۹ سالمه و مدرک آیلتس ۵ رو دارم،برای ادامه تحصیل و کار میخوام و در نهایت اقامت دایم برا کانادا اقدام کنم،اول اینکه شرایطم مناسب هست؟ دوم اینکه از کجا باید شروع کنم؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۰ دی ۱( 1 سال پیش)

      سلام بله مساعد هست لطفا تماس بگیرید

  • تصویر کاربر احسان یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    با سلام من ۷مورد طرح استارت آپی و اختراع دارم که پلن آنهارا هم طبق الگوی کانادا تهیه کردم ویک طرح کسب وکار برای خودم هم نوشتم که این استارت آپها را بفروشم و راه اندازی کنم که موضوع خود اشتغالی میباشد.من بازنشسته راهداری ومهندس عمران هستم و۵۲سالمه مدرک زبان ندارم ،من میتونم به کانادا مهاجرت کنم،از نظر مالی امکانش را دارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر arezoo چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 113 مشاهده پرسش
    سلام من برای مهاجرت دخترم صدف که 23 سالشه و دیپلم معماری و کامپیوتر داره , کلاسهای AELTS زبان انگلیسی رو تموم کرده ولی مدرکشو نگرفت ولی زبان انگلیسیش خوبه و الان تو کار موسیقی فعالیت خوبی داره و دوساله بصورت قانونی ساکن استامبوله که البته رفتنش به استامبول هم فقط و فقط برای استارت این مهاجرت به کانادا بوده و هست ، و متاسفانه من توانائیه پرداخت هزینه های بسیار بالای موارد ِ مثل ِ تمکن مالی و تجاری رو ندارم ولی دودخترم صدف و حنا بسیار هنرمند و باهوش و پرتلاش و درسخون و مفید هستن و از بچگی تا به امروز تمام هدف و آرزو و تلاششون برای این بوده که به کانادا مهاجرت کنن ، از شما بی نهایت ممنون میشم بخاطر ِ خدا و لطف و محبت خودتون کمک و راهنمائیمون کنید ،،🌹🙏🙏🌹
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر محمد شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 107 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید من اخیرا موفق شدم قرارداد کاری تو زمینه توسعه نرم افزار با یک شرکت توی کانادا ببندم و جاب آفر دارم اما مدرک زبان رو ندارم و 33 سال هم سن دارم میخواستم بدونم از چه طریقی واسه مهاجرت اقدام کنم بهتر هست و اگه نیاز به دعوت نامه هم اگه هست شرکت میفرسته.
    متاهل هستم و یه نوزاد هم دارم همسرم هم ارشد آموزش زبان دارن و مدرک آیلتس هم احتمالا با نمره خیلی خوبی میتونن بگیرن
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۶ فروردین ۱( 2 سال پیش)

      فرم ارزیابی را تکمیل نمایید در سایت

  • تصویر کاربر نیکا چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    من میخواستم برای دیدن دخترم که در کاناداست ویزا بگیریم باید چه اقداماتی انجام دهم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      ویزای توریستی از طریق دعوتنامه

  • تصویر کاربر علی‌محمدی سه شنبه ۲۸ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 124 مشاهده پرسش
    با‌سلام‌من‌تاره‌ازافغستان‌امدم‌تحصیلات‌ندارم‌میخواهم‌یک‌جاامن‌برم‌وزندگی‌کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۸ دی ۰( 2 سال پیش)

      متاسفانه شرایط ندارید

  • تصویر کاربر Solmazarj سه شنبه ۲۳ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 132 مشاهده پرسش
    سلام.من و شخصی از کانادا تصمیم به ازدواج غیر حضوری گرفتیم.اما متوجه شدم کرفتن مجوز صدورازدواج خیلی ظول میکشد چه کارکنیم که زودترانحام بدهیم.ایا میشود در کشورهای همسایه انحام بدهیم چون ایشون نمیتونن ایران بیان.وایا میشود بدون تمکن مالی سریع ویزای توریستی بعداز ازدواج گرفت؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۲۳ آذر ۰( 2 سال پیش)

      سلام امکانش نیست

  • تصویر کاربر Yannii دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    با سلام.
    من مهندس برق هستم و در زمینه برق صنعتی فعالیت دارم متولد ۶۸.
    همسرم پرستار متولد ۶۶.
    دارای یک فرزند هستیم.میتونین راهنمایی کنین چطور باید شروع کنیم پروسه مهاجرت رو و چقدر هزینه و زمان می‌بره.در ضمن مدرک زبان نداریم.
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۸ آذر ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر مائده شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 141 مشاهده پرسش
    سلام ببخشید میخواستم بپرسم من میخوام از طریق پرستاری وایزای تحصیل بگیرم قبول میکنن ؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۹ آبان ۰( 2 سال پیش)

      خیر متاسفانه

  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 159 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب کانادا اعلان کرده که بیست هزار مهاجر افغان می پذیره چی کسایی می تواند به کانادا برود اونای که ده نظام افغانستان بودند می تواند برود کانادا
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۲۲ شهریور ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نمیکنیم

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر