جدیدترین شرایط اخذ اقامت دائم کبک

استان کبک کانادا شرایط جدیدی برای دانشجویان و کارگران خارجی ساکن کبک برای مهاجرت به کانادا تعیین کرده است. این تغییرات از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ وارد عمل شده و برخی از آن ها از اول نوامبر ۲۰۱۹ اجرایی خواهد شد.

تغییر جدید برنامه کبک

تغییرات جدید برنامه تجربه کبکی ( Program de l’expérience Québécoiseبه اختصار PEQ) را تحت تاثیر قرار می دهد. دولت کبک هنوز تایید نکرده است که آیا این تغییرات باعث لغو درخواست هایی که قبلا به این برنامه داده شده است می شود یا خیر. عمده تغییرات در این برنامه ارائه فهرست مشاغل مورد نیاز برای متقاضیان کاری است.

جدیدترین تغییرات اخذ اقامت کبک

فارغ التحصیلان کبک

در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ فارغ التحصیلان کبک برای واجد شرایط بودن و ارائه درخواست برای PEQ باید مدارک و گواهینامه های آموزشی اخذ شده از دانشگاه های کبک را که در فهرست تخصص های کبک، توسط PEQ منتشر شده است، وجود داشته باشد.
داوطلبان همچنین باید حداقل ۹۰۰ ساعت تحصیل تمام وقت در کبک را گذرانده باشند یا در صورتیکه گواهینامه یا دیپلم آن ها بیش از ۱۸۰۰ ساعت مطالعه باشد باید حداقل نیمی از مدت زمان تحصیل خود را در کبک زندگی کنند.

همچنین برای برنامه های مطالعاتی ۹۰۰ ساعته تا کمتر از ۱۸۰۰ ساعت داوطلبان باید حداقل ۶ ماه تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و تخصصشان بعد از فارغ التحصیلی کسب کنند.

شما عزیزان می توانید در لینک زیر لیست فارغ التحصیلان واجد شرایط برنامه تجربه کبک را مشاهده کنید

لیست فارغ اتحصیلان واجد شرایط برنامه کبک

کارگران خارجی

در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹افرادی که در کبک سابقه کار دارند و مایل به اخذ اقامت کبک هستند،در صورتیکه در یکی از مشاغل موجود در لیست منتشر شده PEQ سابقه کار داشته باشند، می توانند برای ارائه درخواست اقدام کنند. این لیست شامل مشاغل و حرفه هایی است که بیشترین تقاضا را در بازار کار کبک دارند.
میزان سایقه کار بسته به کد آن شغل دارد. افرادی که در شغل های دارای مهارت A,0وB کار می کنند باید ۱۲ ماه سابقه کار در کبک را داشته باشند و افرادی که درجه مهارت شغلی آن هاD یا C است باید در کبک ۱۸ ماه سابقه کار داشته باشند.

اگر تمایل دارید لیست مشاغل واجد شرایط برنامه تجربه کبک را مشاهده کنید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

لیست مشاغل واجد شرایط تجربه کبک

شرایط جدید دانش زبان

از تاریخ اول ژانویه ۲۰۲۰، متقاضیان باید دانش زبان فرانسه خود را از یکی از طرق زیر نشان دهند:

  • شرکت در آزمون استاندارد زبان فرانسه
  • دارا بودن شرایط یک نهاد حرفه ای
  • گذراندن دوره تحصیلی سه ساله تمام وقت در دبیرستان یا دانشگاه به زبان فرانسه.

علاوه بر آن همسر فرد متقاضی باید نیز باید شرایط زبانی جدید را دارا باشد. هم متقاضی اصلی و هم همسر او باید حداقل در سطح متوسطه رو به بالا بر زبان فرانسه تسلط داشته که این سطح معادل نمره زبان فرانسهCLB 7 یا ۸خواهد بود.

شرایط جدید برنامه کبک

آزمون ارزش

از ۱ ژانویه ۲۰۲۰ متقاضیان مهاجرت موظف به شرکت در آزمون ارزش خواهند بود تا میزان درک آن ها از ارزش های دموکراتیک و ارزش های کبک سنجیده شود. این آزمون برای کلیه برنامه های مهاجرتی، سرمایه گذاری و کارآفرینی اعمال خواهد شد.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر پویا سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام . پرستار ۲۵ ساله هستم میخاستم ببینم شرایط گرفتن اقامت ب چ صورت هستش و هزینه ش ب چ صورته . ب زبان هم تسلط دارم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۴ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. برای مشخص شدن روش مناسب مهاجرتی، نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تری داریم. بنابراین، در صورت تمایل به مشاوره رایگان می توانید فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    فوق لیسانس فیزیک هستم ۴۵ ساله یک همسر ۳۸ ساله و دو دختر ۱۴ و۷ ساله از طریق جاب آفر چطور می توانم از طریق همسرم یا خودم اقامت اکانادا در تورنتو را بگیریم هزینه ان چقدر است
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. لطفا فرم ارزیابی مهاجرت را از وبسایت پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و طی یک تماس تلفنی، مشاوره رایگان دریافت کنید.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر