پرسش روز از حزب های کانادا : مهاجرت (به روز رسانی شد)

امروز سایت خبری The Daily Courier از نمایندگان حزب های کانادا در انتخابات ۲۰۱۹ ، ۱۲ سوال را مطرح کرد که هر کاندیدا باید در حداکثر ۱۲۰ کلمه پاسخ خود را ارائه می کرد

نظر حزب های کانادایی در مورد مهاجرت

سوال : سالانه مهاجرت به کانادا حدود ۱ درصد جمعیت کشور است، آیا این میزان زیاد است، کم است یا مناسب است؟ نظر حزب های کانادا چیست؟

حزب محافظه کار

یکی از نظرات حزب های کانادا : دان آلباس نماینده حزب محافظه کار گفت :

در انتخابات گذشته، ما شاهد قول های خودسرانه احزاب مختلف برای هدف گذاری اعداد مختلف در مورد میزان مهاجرت به کشور بودیم.

این عدد پرانی ها منجر به جمع شدن جمعیت زیادی پشت درهای مهاجرتی کانادا شد که بسیار هزینه بر و غیر بهینه بود و در بسیاری از موارد موجب وارد شدن مهاجرانی بدون توانایی مالی و حداقل استاندارد های زبان انگلیسی و همچنین نبود مسکن مناسب به کشور شد.

حزب محافظه کار از دیرباز حامی مهاجرت بوده و می خواهد سیستم کشورمان را به یک سیستم منصفانه، قانون مدار و مسئولانه نسبت به متقاضیان برگرداند.

دولت محافظه کار، اهداف بی فکری برای مهاجرت ایجاد نمی کند، به جای آن تعداد مهاجرین را متناسب با بهبود نیاز های کانادا قرار می دهد.

این شیوه، انعطاف پذیری لازم برای ایجاد یک سیستم مهاجرتی منصفانه ایجاد خواهد کرد و موجب تداوم فرهنگ با افتخار کانادایی در پذیرفتن شهروندان جدید به خانواده کانادایی خواهد شد.

حزب های کانادا

حزب ملت کانادا

آلن دوکان نماینده حزب ملت کانادا گفت:

امروزه میزان مهاجرت سالانه به کانادا بسیار زیاد است. کانادایی ها از دوران قدیم، ملتی سخاوتمند و مهمان نواز در مواجهه با تازه واردان بوند.

اضطراب غیر معمولی که در جامعه در مورد مسئله مهاجرت بین مردم دیده می شود، نشان گر فشار بالای این مسئله بر شهروندان کاناداست.

پذیرفتن جمعیتی معادل یک شهر بزرگ کشور به کانادا در هر ۴ سال، موجب عدم پایداری جامعه می شود.

کانادا هم اکنون با مشکل توانایی مالی خرید مسکن در کانادا رو به روست و بیش از ۱ میلیون جمعیت بیشتر، کمکی به این قضیه نمی کند.

علاوه بر این، هرینه مدیریت متقاضیان مهاجرت نیز سال به سال افزوده می شود. تطابق پذیری این تعداد از مهاجران با جامعه کانادایی نیز امری دشوار است.

ما باید کمی به عقب برویم و مدیریت سیستم مهاجرتی خود را با نظارت بهتر، انطباق پذیری مهاجر و جذب نیرو و سرمایه موثر اقتصادی بهبود ببخشیم.

پس از بهبود سیستم، اضطراب پیرامون مسئله مهاجرت در جامعه نیز رنگ می بازد و آنگاه شاید بتوان افزایش تعداد مهاجران را مدنظر قرار داد.

حزب لیبرال کانادا

ماری آن مورفی نماینده حزب لیبرال گفت:

درصد مهاجران ورودی نسبت جمعیت رو به پیری و فرزندآوری پایین جامعه کانادا بسیار پایین است. مهاجرت هم مولفه اجتماعی و هم اقتصادی برای رشد پایدار کانادا است.

کمیسیون عالی ملل متحد، بالاترین امتیاز ها را به کانادا به خاطر مدیریت انسان دوستانه پناهندگان اعطا کرده است. حزب لیبرال حامی افزایش معتدل و مسئولیت پذیر تعداد مهاجران با تمرکز بر مهاجرت افراد خبره که می توانند در ساخت این کشور کمک کنند، است.

حزب لیبرال خواهان پیش بردن برنامه داوطلبان شهری است که به شهرداری ها، شوراهای شهر و جوامع محلی اجازه می دهد تا نیروهای مفید برای اجتماع خود را از مهاجران جذب کنند و به آنها اقامت دائم اعطا کنند.

حزب لیبرال

حزب سبز کانادا

رابرت مالالیو، نماینده حزب سبز کانادا در پاسخ به این سوال گفت:

مردم به دلایل مختلفی به به کانادا میایند، مهاجرت، پناهندگی و فرار از بحران چند تا از این موارد هستند. سیاست های مهاجرتی ما باید برای حصول اطمینان از  این که کانادا کشوری وفادار به اصول خود به عنوان کشوری عادل، منصف و آزاد باقی می ماند، باز نویسی کنیم.

همچنین سیاست های جدید ما را باید برای چالش هایی که به علت افزایش مهاجران اقلیمی در این دنیای رو به خطر امروز پیش بینی می شوند، آماده کند.

تنوع چند فرهنگی کانادا یکی از مولفه های اساسی هویت ملی ماست. مهاجران و پناهجویان به دنبال زندگی امن تر و بهتر برای خود و خانواده هایشان و همچنین مشارکت حداکثری در جامعه کانادا، به کانادا می آیند.

کانادا باید انرژی و خلاقیت تازه واردان به کانادا را دو چندان کند و اطمینان حاصل کند که بدون توجه به کشور مبدا ایشان، در همه فرصت ها و حقوق اجتماعی به صورت مساوی با ایشان برخورد شود.

حزب نئو دموکرات کانادا

ژان فیلیپ نماینده حزب NDP کانادا گفت :

با توجه به پیری جمعیت ما و کارفرمایانی که نیاز به نیروی کار دارند، برای حصول اطمینان از ماندن کسب و کار های کوچک، متوسط و بزرگ در چرخه رقابت، ما نیاز به نیروی کار متخصص در تعداد بالا داریم.

برای رفع این نیاز، تعداد مهاجرین باید افزایش پیدا کند. همچنین جامعه کانادا باید پذیرش بهتری برای مردمی که از خشونت و آزار در جامعه خود می گریزند داشته باشد.

علاوه بر این ما باید تلاش کنیم تا با کارگرانی که به طور موقت برای کار به کشور می آیند، محترمانه رفتار شود و امکان شهروندی کانادا به آنها داده شود.

اینجا در اوکاناگان، ما بر این نیروی کار موقت متکی هستیم و از منافع دوجانبه سود می بریم، ولی ما میخواهیم مطمئن شویم که کار در کانادا برای آنها تجربه ای خوشایند باشد و باز هم به ما برای کار مراجعه کنند.

حزب سبز کانادا

تراویس اشلی نماینده این حزب گفت :

من در هر دو زمینه کاری باغبان متخصص و سرآشپز، ضعف در اخلاق کاری و ناتوانی در یافتن نیروی کار مناسب را در منطقه اوکاناگان تجربه کردم.

برخلاف آنچه مردم فکر می کنند، ورود به کانادا کار راحتی نیست. این ملت بزرگ بر پایه مهاجرت ساخته شده است.

ما جمعیت رو به پیری داریم که با مشکل بیمه سلامتی، به علت کمبود نیروی کار و همچنین این جمعیت شرایط زندگی متزلزل به علت تورم بالا و نداشتن هم خانه و شریک زندگی دارند.

قدرت کانادا از تنوع نژادی آن نشات می گیرد و ما باید مرکزی برای چندفرهنگی و احساس تعلق افراد باشیم. به همین علت من فکر میکنم ما برای تقویت اقتصاد، فرهنگ مشترک و روابط بین المللی خود نیاز به مهاجران بیشتر داریم.

دکتر مرجان آتشی گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
پرسش از دکتر