اقدامات جدید دولت کانادا برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

در راستای اقدامات دولت کانادا برای مهار بیماری Coivd-19 ، امروز جاستین ترودو که اخیرا همسر وی نیز به ویروس کرونا دچار شده است، تصمیمات جدید دولت را برای مهار این بیماری اعلام کرد.

تصمیمات جدید دولت کانادا برای مهار کرونا

 جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۱۶ مارس، تصمیمات جدید دولت در رابطه با ویروس کرونا را اعلام کرد. این تصمیمات در مورد بستن مرزها، حمایت از شهروندان کانادایی خارج از کانادا و محدودیت های پروازهای خارجی است. 

در پی جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کانادا، مرزهای این کشور به روی اکثر مسافران بسته خواهد شد. 

تصمیمات جدید دولت کانادا برای مهار کرونا

جاستین ترودو اعلام کرد: 

تا اطلاع ثانوی از ورود افرادی که تابعیت کانادا و یا اقامت دائم کانادا را ندارند و یا اینکه علائم کرونا را دارند، جلوگیری خواهد شد.

خدمه هواپیما، دیپلمات ها، اقوام درجه اول شهروندان و شهروندان آمریکا( درحال حاضر) از این قانون مستثنی خواهند بود. 

در پی این اقدام جدید دولت برای جلوگیری از شیوع COVID-19 در کانادا، برای نظارت بهتر و جلوگیری از گسترش این ویروس، از روز چهارشنبه ۱۸ مارس، پروازهای بین المللی فقط از فرودگاه های مونترال، تورنتو، ونکوور و کلگری انجام خواهد شد و پرسنل هوایی موظف هستند ارزیابی سلامت اولیه هر مسافر را براساس ضوابط آژانس بهداشت عمومی کانادا انجام دهند و کسانی که دارای علائم ابتلا به ویروس هستند مجاز نخواهند بود که سوار بر هواپیمایی شوند که عازم کاناداست. 

تصمیمات جدید دولت کانادا برای مهار کرونا

همچنین وی افزود، از آن دسته از شهروندان این کشور که به دلیل ابتلا به کرونا اجازه بازگشت ندارند، حمایت و پشتیبانی مالی خواهد کرد. جزئیات این برنامه به شرح زیر است: 

طبق این برنامه، دولت کانادا به افرادی که خارج از کشور هستند و به دلیل افزایش قیمت بلیط امکان بازگشت ندارند؟ وام اضطراری ارائه می دهد تا همه افراد هرچه سریعتر به کشور بازگردند. همچنین افرادی که به هر دلیلی امکان بازگشت ندارند( برای مثال علائم کرونا دارند و یا کشور مقصد محدودیت سفر دارد) می توانند از این وام به منظور بر طرف کردن نیازهای اساسی خود استفاده کنند تا زمان مناسب بازگشت فرارسد.

اعلام وضعیت اضطراری در ایالت های کانادا 

در انتاریو، کبک، کلگری و اکثر ایالت های کانادا، برای جلوگیری از شیوع  COVID-19 اعلام وضعیت اضطراری شده است. 

تجمعات در مکان های سرپوشیده، مراکز تفریحی، کنسرت ها، تئاترها، استخرها، کتابخانه ها، ورزشگاه ها، رستوران ها و به طور کلی تمام مراکز عمومی به جز سرویس های حمل و نقل عمومی، داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی تا ۳۱ مارس تعطیل خواهد بود. 
همچنین دولت کبک با اختصاص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری به کسانی که مایل به قرنطینه خود باشند، کمک مالی پرداخت می کند تا افراد به این کار تشویق شوند. این کمک هزینه به صورت مستقیم به حساب افراد واریز می شود و یا به شکل کارت هدیه با پست به آدرس متقاضی ارسال می شود. 

خدمات اپلو در دوران کرونا

در شرایط کنونی افراد می توانند برای ویزای کاری و اقامت کانادا اقدام کنند و تا تشکیل پرونده که پروسه ای زمان بر خواهد بود، مدارک خود را تکمیل کنند. به همین علت توصیه می کنیم افراد متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری و همین طور برنامه های داوطلبان استانی، برای تشکیل پرونده خود اقدام کنند.

در شرایط فعلی ویزای توریستی جدید صادر نمی شود. اما در عین حال مسیر های کسب درآمد دلاری از کانادا همچنان برای هموطنان عزیز میسر است. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه نمایید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

 

 

 

 

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رحیم شنبه ۳۰ فروردین ۹۹( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید بنده و خانواده ام ویزای پنج ساله توریستی داریم البته خودم شش ماه پارسال کانادا بودم و الان بعد از اینکه بعد شش ماه از کاناد شدم بعد از هشت ماه مایل هستم با خانواده ام که سه نفر هستن برای سفر به کانادا اقدام کنیم برای دیدن مجدد برادرم که ایشان شهروند هستند و سی سال در کانادا زندگی می کنند سوالم این است که الان که به دلیل کرونا مرزها بسته شده و گفته شده که اقوام درجه یک و بعضی افراد می توانند وارد بشوند آیا ما هم شرایط ورود را داریم یا باید صبر کنیم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۳۰ فروردین ۹۹( 4 سال پیش)

      سلام. درحال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا در تمامی کشورها و همچنین کانادا و براساس آخرین آپدیت اداره مهاجرت کانادا در خصوص دارندگان ویزای توریستی کانادا، این افراد فقط در صورتی می توانند وارد کانادا شوند که همسر یا فرزندشان شهروند و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشند. بنابراین باید صبر کنید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر