اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا

کانادا در حال حاضر درخواست‌های ناقص اجازه کار پس از فارغ التحصیلی Post Graduation Work Permit را قبول می‌کند.

به واسطه محدودیت‌هایی که در سال اخیر، به دلیل بیماری کرونا ایجاد شده است، دفتر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا بیان کرده است که این سازمان درخواست‌های اجازه تحصیل و اجازه کار فارغ التحصیلان را با وجود کمبود بعضی از مدارک می‌پذیرد.

تاثیر کرونا بر پذیرش اجازه کار پس از فارغ التحصیلی

اخیرا کانادا اصلاحات بزرگی را برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در اجازه کار پس از پایان تحصیل (PGWP) دانشجویان بین المللی اعلام کرده است، این اصلاحات به این دانشجویان اجازه می‌دهد از راه دور و به صورت آنلاین به تحصیل بپردازند و همچنان واجد شرایط اقدام برای اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی باقی بمانند.

اکنون با بسته شدن بسیاری از مراکز ثبت درخواست به واسطه اپیدمی بزرگ کرونا، دانشجویان بین المللی برای کار کردن بر روی ویزای تحصیلی کانادا و درخواست اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خود تشویق شده اند. با این وجود محدودیت‌های زیادی در مورد دریافت مشخصات بیومتریک، بررسی پزشکی و دریافت مدارک سفر برای این افراد وجود دارد.

در گذشته، درخواست‌های ناقص توسط دولت کانادا رد می‌شده اند اما با بروزرسانی اخیر در قوانین، دولت فایل‌ها را برای دریافت مدارک پشتیبان بیشتر نگهداری می‌کند.

در شرایط معمول، فارغ التحصیلان یک موسسه آموزشی در کانادا باید یک رونوشت نهایی از موسسه آموزشی خود برای اقدام جهت ویزای موقت سه ساله کاری پس از فارغ التحصیلی (PGWP) تهیه می‌کردند. با این حال دفتر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به دانشجویان بین المللی که پیش از پایان مهلت اجازه تحصیل خود برای اجازه کار پس از اتمام تحصیلات خود اقدام کرده اند اجازه می‌دهد کار تمام وقت خود را پیش از بررسی کامل درخواست خود آغاز کنند. 

فارغ التحصیلان باید نامه ای را به این دفتر ارائه کنند که علت ناتوانی آنها برای تهیه مدارک ضروری به واسطه بسته شدن موسسات آموزشی را شرح دهند. این افراد زمانی که این مدارک در دسترس قرار گیرند می‌توانند از طریق فرم تحت وب دفتر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به ارسال آنها بپردازند.

قوانین جدید اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا

به دانشجویانی که برای تجدید وضعیت خود اقدام کرده اند اما بعضی از مدارک آنها ناقص است، اجازه داده می‌شود که وضعیت پیشین خود را تا زمان تصمیم گیری نهایی حفظ کنند. با این حال این افراد اجازه کار در این مدت را ندارند.

در شرایط معمول، دانشجویان بین المللی باید به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل باشند تا مشمول اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شوند. در حال حاضر دولت استثناهایی را در این حوزه در نظر گرفته است. اگر وضعیت دوره آموزشی دانشجو به واسطه بسته شدن موسسه آموزشی یا لغو کلاس‌های درس، به حالت نیمه وقت کاهش پیدا کند، این موضوع تغییری در مشمولیت این افراد برای اجازه کارشان (PGWP) ایجاد نمی‌کند.

پیش از شروع پاندمی کرونا، بیش از ۶۴۰۰۰۰ دانشجوی بین المللی سهم سالانه ۲۲ میلیارد دلاری در اقتصاد کشور داشته اند. 

در پاسخ به بیماری کرونا، برای کمک به دانشجویانی که قادر به اثبات صلاحیت خود برای کمک مالی دولتی (نظیر برنامه پاسخ به وضعیت اورژانس کانادا) نیستند، موسسات مختلفی میلیون‌ها دلار کمک مالی برای کمک به دانشجویان درگیر با مشکلات مالی اختصاص داده اند.

کانادا تغییرات بزرگی برای ویزای کاری و تحصیلی پاییز ۲۰۲۰ اعلام کرده است

دانشجویان بین المللی می‌توانند برای دوره‌های آنلاین ثبت نام کنند و در پاییز امسال در کشور‌های دیگر به تحصیل این دوره‌ها بپردازند و بعد از جابجایی به کانادا همچنان واجد شرایط اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) برای این دوره خارج از کانادا، باقی بمانند. 

در حال حاضر کانادا تغییرات بزرگی در قوانین اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خود ایجاد کرده است تا شرایط دانشجویان بین المللی که می‌خواهند در پاییز امسال به تحصیل در کانادا بپردازند را بهبود دهد. ویزای کاری کانادا پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به دانشجویان بین المللی امکان به دست آوردن تجربه کار در کانادا بعد از تکمیل برنامه تحصیلی خود در یک موسسه آموزشی مشخص شده (DLI) کانادایی را می‌دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

دانشجویان بین المللی باید یک برنامه تمام وقت را به مدت حداقل هشت ماه در یک موسسه آموزشی مشخص شده (DLI) سپری کنند تا بدین ترتیب مشمول دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) باشند. برنامه‌های تحصیلی دانشجویان باید به یک دیپلم، مدرک یا گواهی نامه ختم شود. مدت زمان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) به مدت زمان برنامه دانشجو در کانادا بستگی دارد.

دانشجویان می‌توانند برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین آغاز کنند و همچنان واجد شرایط اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) سه ساله بعد از مراجعه به کانادا باقی بمانند.

به طور معمول، دوره‌های آنلاین به عنوان نیازمندی تحصیل برای درخواست‌های اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) شناخته نمی‌شوند. با این حال، با توجه به مشکلاتی که مسائل مربوط به ویروس کرونا برای سفر ایجاد کرده است، دفتر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به دانشجویان بین المللی اجازه تحصیل آنلاین در کشورهای دیگر و حفظ صلاحیت افراد برای دریافت اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی را می‌دهد.

دفتر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) این تغییرات را در عصر روز ۱۴ می‌۲۰۲۰ اعلام کرده است.

دانشجویان بین المللی جدید می‌توانند در پاییز ۲۰۲۰ برنامه‌های خود را در موسسات آموزشی مشخص شده (DLI) را به صورت آنلاین آغاز کنند و تا پنجاه درصد برنامه خود را در خارج از کشور تکمیل کنند و سپس اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خود را برای کار در کانادا بعد از پایان تحصیل خود دریافت کنند.

دفتر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) همچنین به این موضوع اشاره کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۰  دانشجویان بین المللی به واسطه زمانی که خارج از کانادا تحصیل کرده اند آسیبی نمی‌بینند و چیزی از زمان اجازه کار پس از اتمام تحصیل (PGWP) آنها کسر نمی‌شود. 

به طور فرض، یک دانشجوی بین المللی می‌تواند برنامه تحصیلی خود در یک موسسه آموزشی مشخص شده (DLI) را در پاییز امسال به صورت آنلاین آغاز کند و همچنان واجد شرایط اجازه کار بعد از اتمام دوره درسی (PGWP) حداکثر سه ساله باقی بماند به شرط این که تا پایان سال ۲۰۲۰ به کانادا سفر کنند و برنامه آموزشی خود را برای حداقل دو سال دیگر ادامه دهند.

اهمیت ویزای کار بعد از تحصیل در کانادا

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) یکی از جذاب ترین برنامه‌هایی است که برای دانشجویان بین المللی کانادا وجود دارد، زیرا این برنامه به آنها اجازه می‌دهد برای سه سال پس از پایان تحصیل خود در کانادا باقی بمانند. 

چنین تجربه کاری ای برای دانشجویان مزیت‌های زیادی در ثبت نام برنامه‌های مهاجرتی فدرال یا استانی ایجاد می‌کند. بر اساس گزارش دولت کانادا به طور معمول شصت درصد دانشجویان خارجی تمایل به شرکت در این برنامه‌ها را دارند.

برای مثال در سیستم رتبه بندی جامع اکسپرس انتری (CRS)، دانشجویان بین المللی سابق امتیازات اضافی برای تحصیل و تجربه کاری در کانادا دریافت می‌کنند. علاوه بر مسیرهای فدرال، برنامه‌های ثبت نام استانی (PNP) مختلفی وجود دارند که به دانشجویان بین المللی کمک می‌کنند وضعیت خود را به اقامت دائم تغییر دهند. 

حداقل امتیاز CRS برای ورود به کانادا در سال های مختلف

در ماه‌های اخیر، دانشجویان بین المللی سابق بیشتری، به درخواست برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری پرداخته اند و این موضوع بر اهمیت داشتن سابقه کار کانادا افزوده است. 

تحصیل در کانادا به صورت مجازی

این خبر مهم، دانشجویان بیشتری را به ادامه تحصیل در کانادا در پاییز آینده تشویق می‌کند و افراد زیادی را از به تعویق انداختن تحصیلات ثانویه خود باز می‌دارد. علت امر این است که دانشجویان بین المللی بیشتری که می‌خواهند در نهایت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا شرکت کنند از این فرصت برای تکمیل بخشی از تحصیل خود در کشور خود استفاده می‌کنند. این قوانین به آنها اجازه می‌دهد از همان مزیت‌هایی استفاده کنند که افراد حاضر در کانادا از آنها بهره مند می‌شوند.

با شرایط پیش آمده تحصیل مجازی در دانشگاه های کانادا نیز از ارزشی برابر با تحصیل حضوری در کانادا برخوردار خواهد بود و جزو تجربه کانادایی Canadian Experience محسوب می گردد.

مزیت دیگر این خبر کاهش هزینه تحصیل در کانادا است، زیرا این افراد دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های زندگی اضافی در ابتدای شروع تحصیل خود در کانادا نخواهند داشت.

این اعلامیه مزیتی برای اقتصاد و مشاغل در کانادا خواهد بود

با این حال، این سیاست جدید مزیتی برای اقتصاد کانادا نیز خواهد بود، زیرا شهریه دانشجویان بین المللی به پشتیبانی از مشاغل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا کمک می‌کند. به علاوه، دانشجویان بین المللی در زمان حضور خود در کانادا از فعالیت‌های اقتصادی به واسطه هزینه‌ها، فعالیت‌ها و مالیات‌های خود به عنوان نیروی کار پشتیبانی می‌کنند.  

پیش از شروع پاندمی کرونا، بیش از ۶۴۰ هزار دانشجوی بین المللی در کانادا نقش قابل توجه ۲۲ میلیارد دلاری در اقتصاد کانادا داشته اند و این افراد پشتوانه ای برای ۱۷۰۰۰۰ شغل در کانادا هستند.

مشاوره مهاجرتی برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا

همان طور که در بالا اشاره شد، با قوانین جدید سختگیری کمتری در مورد مدارک لازم برای تحصیل در کانادا و همین طور اخذ مجوز کار در کانادا  پس از تحصیل می شود. شما عزیزان می توانید با بهره گیری از این فرصت طلایی و داشتن وکیل مهاجرتی مناسب، در سریع ترین زمان برای کسب ویزای کانادای خود اقدام کنید. موسسه حقوقی مهاجرتی اپلو آماده است تا در تمامی این مراحل همراه شما عزیزان باشد.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ریحانی یکشنبه ۲۶ دی ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 146 مشاهده پرسش
    اگر بعداز فارغ التحصیلی اجازه کار۳ساله داشته باشیم ..دایی ۳سال تونسته باشم یکسال کار کنم ولی نا پیوسته...یعنی بین کارها فاصله افتاده باشد.آیا یکسال کار ناپیوسته برای درخواست pr مورد قبول است؟؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت یکشنبه ۲۶ دی ۰( 2 سال پیش)

      خیر

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر