نظر کاربران در مورد مهاجرت به کانادا

سوال اصلی: داستان های منفی زیادی در مورد افرادی که به کانادا مهاجرت کردند و اقامت کانادا را گرفته اند وجود دارد؛ آیا تجربه زندگی در کانادا چیز دیگری می گوید؟ آیا واقعا مهاجرت به کانادا ارزش دارد؟

در این مقاله نظرات کاربران مختلف در رابطه با مهاجرت به کانادا را گردآوری کرده ایم تا پیش از مهاجرت، نظرات مثبت و منفی افرادی که با موقعیت های شغلی و یا تحصیلی متفاوت به کانادا رفته اند را ببینید.

تجربه های مثبت زندگی در کانادا

۱- مهسا، مدیر عامل یک شرکت در تورنتو

بله زندگی در کانادا واقعا ارزشمند است! من به چند نکته در این زمینه اشاره می کنم:

اول: سیستم آموزشی کانادا

کانادا برای آموزش، ارزش بسیار بالایی قائل است. دولت کانادا سالانه هزینه های زیادی را برای ارتقای سطح علمی شهروندانش پرداخت می کند. در اینجا اکثر مردم با سواد و دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

دوم: استقبال از مهاجران

کانادا مدت هاست که متوجه مزایایی که مهاجران برایش به ارمغان می آورند، شده است. سیاست های مهاجرت به کانادا معقول و منصفانه است و به هر کسی که واقعا مایل به داشتن یک زندگی موفق در کاناداست، فرصت خوبی برای دستیابی به اهدافش می دهد.

سوم: مراقبت های بهداشتی

خدمات درمانی در کانادا رایگان است و با هزینه های دولت تامین می شود.

چهارم: فرهنگ مختلف کانادا

موج مهاجرت از کشورهای مختلف به کانادا باعث چند فرهنگی بودن این کشور شده است. همینطور غذاهای خوشمزه ای در کانادا وجود دارد که مربوط به حضور کشورهای مختلف است.

غذاهای کانادایی

۲- علی، راننده ترانزیت بوده و به کشورهای مختلفی سفر کرده است.

به نظر من گزینه های بهتری هم وجود دارد. خواهر و برادر من در کانادا زندگی می کنند و من چندین بار به این کشور سفر کرده ام. کانادا واقعا زیباست اما مکان های بهتری هم وجود دارد. مثلا مهاجرت به کشورهای حوزه شنگن این امکان را به شما می دهد که به همه کشورهای این محدوده آزادانه سفر کنید و فقط محدود به یک کشور نباشید. من عاشق اروپا هستم!


۳- حسن، از سال ۲۰۰۰ در کبک زندگی می کند.

اگر تحمل هوای سرد را ندارید اصلا به فکر مهاجرت به کشور کانادا نباشید. در بیشتر شهرهای کانادا از اواخر اکتبر برف و دمای زیر صفر درجه را تجربه می کنید. کانادایی ها با این هوا مشکلی ندارند و کاملا به آن عادت کرده اند ولی من بعد از این هم سال به این سرما عادت نکردم!


۴- تجربه زندگی در کانادا مریم از ادمونتون

مهاجرت کردن برای یک سری از مردم ارزش دارد. اگر در ایران درآمد کمی دارید و نمی توانید راحت زندگی کنید، به کانادا مهاجرت کنید. در حال حاضر و با این شرایط در کشور ایران، تلاش مردم برای زندگی راحت و آینده خوب، بی فایده است؛ بهترین راه مهاجرت است. حداقل اینجا حتی اگر کارگر ساده یک سوپر مارکت باشید، براحتی زندگی می کنید و حقوق شهروندی خوبی دارید. اقتصاد کانادا همیشه در حال رشد است.


۵- پدرام، استادیار دانشگاه آلبرتا

این یک سوال فردی است و به شرایط و طرز فکر هر شخصی بستگی دارد. کانادا کشور بسیار بزرگی است و انتخاب اینکه در کدام شهر قصد زندگی و ماندن دارید، بسیار مهم است.

مهاجرت به کانادا

ولی در نهایت باید خودتان تصمیم بگیرید که مهاجرت به کانادا، ارزش دارد یا خیر!


۶- نیما، از سال ۲۰۱۴ در کانادا زندگی می کند.

هم بله و هم خیر!

این واقعا به الویت های شما در زندگی بستگی دارد. من از سال ۲۰۱۴ تجربه زندگی در کانادا را دارم و مانند هر تازه واردی ابتدای ورود، سختی های زیادی را تحمل کردم. حتما قبل از ورود در مورد بازار کار و مهارت هایی که در اینجا نیاز است، تحقیق کنید. زبان انگلیسی یا فرانسه خود را تقویت کنید. کانادا مسیرهای بسیار خوبی را برای مهاجرت ارائه می دهد و شما را به عنوان شهروند می پذیرد ولی به شما تضمین زندگی لوکس و پول زیاد نمی دهد. خودت باید تلاش کنی!


۷- سارا، وکیل مهاجرتی تورنتو

بله، بهترین گزینه برای مهاجرت آن هم بدون هیچ گونه تردیدی، کاناداست؛ زیرا یکی از بهترین کشورهای جهان است که برای شما فرصت های خوبی برای اشتغال و همچنین رشد شخصی فراهم می کند.

اقتصاد کانادا در میان ۱۰ اقتصاد برتر جهان قرار دارد. این کشور بیشترین برنامه ها را برای حمایت از مهاجران و خانواده های آنها ارائه می دهد. در اینجا امکانات آموزشی و بهداشتی از بهترین امکانات در جهان می باشند که کاملا رایگان هستند. همچنین فرصت های عالی رشد شخصی و تجاری نیز برای شما فراهم است.

کانادا گزینه های متعددی مانند برنامه های ویزا را برای افراد شاغل یا تاجر ارائه می دهد. این کشور برای همه ی افراد، برنامه های مهاجرتی متنوعی را تدارک دیده است که اکثر آنها ویزای اقامت دائم و راه حل هایی با هدف مهاجرت شما را ارائه می دهند.

مشاغل کانادا نیز زیاد است زیرا این کشور فرصتهای شغلی بی شماری را برای مهاجران واجد شرایط و ماهر فراهم کرده است.

۸- سارا، ۱۶ ساله دانشجوی ایرانی – کانادایی و شهروند کانادا

-در کانادا، ما از یک سیستم سلامت شگفت انگیز برخوردار هستیم که یکی از بهترین سیستم های بهداشتی در جهان است؛ این در حالی است که بیشتر کانادایی ها عمر متوسط ۸۰ سال به بالا را دارند.

-در کانادا، میزان جرم و جنایت در مقایسه با اکثر کشورها بسیار کم است.

-سیستم آموزشی در مدرسه ما نیز واقعا عالی است. بهترین دانشگاه های دنیا را در کانادا داریم که شهریه آن ها از دانشگاه های اروپا خیلی کمتر است. من با اطمینان به شما می گویم اگر خواستید به کشور دیگری زندگی کنید، کانادا عالی است.


۹- الی، از سال ۲۰۱۷ در کانادا زندگی می کند.

به نظر من اگر خیلی به خانواده خودتان وابسته هستید، بهتر است به کانادا مهاجرت نکنید. در کانادا فرصت های زیادی برای زندگی بهتر وجود دارد و اگر تلاش کنید خیلی سریع به آرزو و اهدافتان می رسید ولی اینجا روزهای سرد و بارانی زیاد دارد و به خاطر برف شدید گاهی اوقات خیلی از مراکز در زمستان زود تعطیل می شوند؛ اگر آدم وابسته ای هستید نه تنها به کانادا بلکه به هیچ جای دیگری مهاجرت نکنید.


۱۰- هستی، از سال ۲۰۱۸ تجربه زندگی در کانادا را دارد.

به نظر من بله، ارزش دارد. من اینجا تحصیل می کنم، قبل از کانادا در انگلیس تحصیل می کردم. هزینه تحصیل نسبت به کشورهای اروپایی یا حتی امریکا کمتر است. در هفته، ۱۶ ساعت هم کار می کنم. مردم کانادا با مهاجران و تازه واردها واقعا خوب برخورد می کنند. در خیابان به هم سلام می کنند و همیشه خندان هستند.

هدف من گرفتن اقامت دائم و پاسپورت کاناداست چون قصد دارم برای ادامه زندگی به امریکا بروم و کانادا یک راه خوب برای ورود به آمریکاست!

۱۱- علی، در تورنتو زندگی می کند.

من ۱۵ سال پیش از ایران به کانادا مهاجرت کردم. اینجا دوستان بسیار زیادی دارم و همیشه به آن ها می گویم که مهاجرت به کانادا یکی از بهترین اتفاقات زندگی من بوده. من اینجا برای خودم یه تعمیرگاه کوچک و دو دختر دارم. همسرم نیز اینجا در خانه، کار آرایشگری انجام می دهد و زندگی خوب و راحتی داریم.


۱۲- رومینا

من فقط به خاطر آینده دخترم به کانادا آمدم. زندگی در کانادا اصلا راحت نیست. هوا واقعا سرد است البته من برای کیفیت زندگی بهتر از نظر بهداشت و آموزش به اینجا آمدم. به هر حال اگر قصد آمدن به کانادا را دارید حتما برای روزهای سخت نیز خودتان را آماده کنید.


۱۳- علیرضا، از سال ۱۹۷۶ در کانادا زندگی می کند.

به نظر من زندگی در کانادا به این بستگی دارد که شما به کدام قسمت کانادا مهاجرت می کنید. من حدودا ۴۴ سال هست که به کانادا آمده ام و به شما پیشنهاد می کنم که به شهر های بزرگ مثل تورنتو، ونکوور یا مونترال نروید. اکثر مردم فکر می کنند این شهرها عالی و شگفت انگیز هستند. در این شهر ها بازار رقابت برای کار خیلی زیاد است. اگر مهارت خاص و یا فنی دارید، شهر های کم جمعیت، منبع درآمد خوبی هستند. می توانید براحتی کار کنید، پول درآورید و پس انداز کنید. حتما قبل از آمدن تحقیق کنید. اینجا برای همه مناسب نیست. باید تلاش و پشتکار داشته باشید تا در کانادا به اصطلاح جا بیفتید.


۱۴- نادیا، از ونکوور

من وارد جنبه های سیاسی نمی شوم چون هر کشوری ایراداتی دارد. اما بر اساس تجربه شخصی خودم، اگر شما رویاپردازید، سخت کوشید و به دنبال فرصت های خوب هستید؛ این کشور چیزهای زیادی را برای شما دارد. من و همسرم چند سال سخت کار کردیم و الان واقعا راضی هستیم. یک رستوران کوچک برای خودمان در ونکوور داریم و از لحاظ مالی در رفاه هستیم. می توانم بگویم که اگر در ایران مانده بودم و حتی ۱۰ برابر هم تلاش می کردم به هیچ کدام از این چیزهایی که الان دارم، نمی رسیدم.

۱۵- حسن، پسر او در کانادا زندگی می کند.

کانادا یک کشور شگفت انگیز و پر از فرصت است. من پسرم را ۱۳ سال پیش در سن ۱۶ سالگی به کانادا فرستادم و در حال حاضر او در رشته مدیریت فارغ التحصیل شده، کار خوبی دارد و عاشق زندگیش در کاناداست. من و مادرش هم هر سال به دیدن او میرویم.


۱۶- شیما، دو سال پیش به تورنتو آمده است.

داستان منفی؟!

به نظر من کانادا یک مکان فوق العاده است. من اینجا با افراد زیادی در ارتباط هستم. دوستان زیادی دارم و تا حالا داستان منفی در مورد اینجا از کسی نشنیده ام. من دو سال هست که اینجا هستم و یک بار هم پشیمان نشده ام.


۱۷- سعید، نویسنده و روزنامه نگار در کانادا

اصولا داستان های منفی تجربه زندگی در کانادا را افرادی می نویسند که نتوانسته اند به سرانجام خوبی برسند. مانند هرکشوری در کانادا برای موفق شدن نیاز به تلاش، سخت کوشی و مهارت است. مهاجرت به کشور دیگری که کسی را نمی شناسید، واقعا سخت و ترسناک است و این اصلا تصمیم راحتی نیست. من نکاتی را به شما می گویم که حتما در تصمیم گیری خود در نظر بگیرید:

مشاغل مهندسی کامپیوتر در کانادا

۱۸- بهناز، در سال ۲۰۱۶ به مونترال مهاجرت کرده است

من و همسرم ۴ سال پیش به کانادا مهاجرت کردیم. من از تجربیات خودم می گویم ولی در کل الان از وضعیت زندگی راضی هستیم. بعد از نقل مکان حدود ۵ ماه طول کشید تا کار پیدا کنیم. در نهایت هم مجبور شدیم از مشاغل سطح پایین شروع کنیم ولی الان جایگاه خوبی داریم. حتما قبل از آمدن به کانادا یک رزومه خیلی خوب آماده کنید و این فکر که از همان روز اول کار مرتبط با سابقه خودتان را خواهید داشت را از سرتان بیرون کنید.

اوایل در پیدا کردن خانه هم مشکل داشتیم؛ چون هم خیلی به اینجا آشنا نبودیم و هم سابقه اعتبار کانادایی نداشتیم ولی بعد از ۳ هفته زندگی در هتل، بالاخره خانه را پیدا کردیم.

مردم اینجا واقعا مهربان هستند و با مهاجران، خوب رفتار می کنند. البته برای کبک و مونترال حتما باید زبان فرانسه بلد باشید. الان و بعد از ۴ سال دوست های ایرانی و خارجی زیادی داریم.

ابتدا این آب و هوا واقعا برای ما سخت بود ولی سعی کردیم تا به آن عادت کنیم و الان مشکلی نداریم.


۱۹- یاسر ۱۹ ساله از تورنتو

من به همراه پدر و مادرم زمانی که ۱۲ سال بیشتر نداشتم به کانادا، مهاجرت کردیم. در دوره دبیرستان، در یک رستوران به عنوان پیش خدمت مشغول به کار شدم. راستش اینجا انعام خوبی می دهند. شاید عجیب باشد اما درآمد خوبی دارم و راضی هستم.

مشکل اینجاست که اکثر مهاجران افرادی با تحصیلات دانشگاهی هستند و انتظار دارند تا شغل و سمتی مشابه با آنچه در ایران داشته اند را اینجا هم داشته باشند. واقعیت این است که اینطور نیست. کانادایی ها ترجیح می دهند تا در همه مشاغل چه مهندس و چه راننده اوبر، افراد دارای تحصیلات دانشگاهی باشند. در اینجا شاید مجبور شوید از شغل های ابتدایی شروع کنید تا زمانیکه شغل مناسب پیدا کنید.

و باید بی تعارف گفت که برای خیلی ها حتی این وضعیت، بسیار بهتر از زندگی قبلشان است.

شما می توانید برای مشاوره رایگان مهاجرت به کانادا با دکتر مرجان آتشی گلستان فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را پر کنید.

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر الهام چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 116 مشاهده پرسش
    من۳۴سالمه ده سال سابقه بیمه تومرکز توانبخشی دارم فوق دیپلم تربیت بدنی خیاطیهم ب صورت پاره وقت انجام میدم خودم و همسرم و دختر۶ سالم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر مژگان سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 114 مشاهده پرسش
    سلام من دختر ۱۰ ساله دارم که در مدرسه بین الملل درس خوانده آیا از طریق ادامه تحصیل برای ایشان مبتوانم اقدام کنم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۱۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      سلام بله

       

  • تصویر کاربر صالح شنبه ۱۶ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 99 مشاهده پرسش
    من میخواستم بگم چطور میتونم درخواست پناهندگی دهم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۱۶ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      پناهندگی فعالیت نداریم

  • تصویر کاربر جلال دوشنبه ۱۱ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 100 مشاهده پرسش
    سلام من ویزا ۵ ساله دارم البته الان ۲سال باقی مونده اما میتونم باز تمدید کنم.چون خواهرم اونجا زندگی میکنه.اما من نمیخوام ب هیچ عنوان پیش انها برم یا کاری لخوام برایم انجام بدن.میتونم اونجا کاری پیدا کنم و محلی برای زندگی چون از همون فرودگاه دیگه خودم خودم هسنم هیچ جای هم بلد نبستم فقط یکلار اوموم ۱۰ روز بودم برگستم.مننون راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۱ بهمن ۰( 2 سال پیش)

      با ویزای توریستی نمیشه کار کرد

  • تصویر کاربر سارا شنبه ۲۷ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 112 مشاهده پرسش
    سلام.من ۱۶ سالمه و از طریق ویزای تحصیلی میخوام اقدام کنم.با این سن امکان کار هست ؟شغل های پاره وقت مثلا گارسون کافه یا همچین چیزی
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۲۷ آذر ۰( 2 سال پیش)

      تماس بگیرید لطفا

  • تصویر کاربر هستی شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 117 مشاهده پرسش
    آیا کانادا ب قدری سرد هست ک با سیستم گرمایش خونه ای در اون زندگی میکنین گرم نمیشود؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت شنبه ۶ آذر ۰( 2 سال پیش)

      خیر همچین چیزی نیست

  • تصویر کاربر هادی دوشنبه ۱۰ آبان ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 129 مشاهده پرسش
    سلام ممنون ازتون یک سوال داشتم در مورد شغل لوله کشی در تورنتو که شغل خوبی هس؟ کار سختی هس ؟
    آیا کارهای جنرال خوبه مثل کار در رستوران یا شاگرد لوله کش بودن؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۰ آبان ۰( 2 سال پیش)

      اطلاعاتی نداریم متاسفانه

  • تصویر کاربر مهران جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام من 41ساله هستم و دوفرزند پسر 16 ساله ودختر 6 ساله دارم وشغلم هم جوشکار کاربیت هست در اصل اگزوز ساز هستم ولی از دیگری رشته های خودر تا حدودی فنی هستم ومن مایل به کار کردن همسرم نیستم آیا با شغل من ودرامد می‌شود زندگی راحتی در کانادا داشت
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      با شغل شما خیر

  • تصویر کاربر هومی جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 149 مشاهده پرسش
    من ۲۶ ساله و مجرد هستم. کارشناس اموزش زبان انگلیسی و شاغل در آموزش و پرورش به صورت رسمی با ۷ سال سابقه و ۴ سال سابقه اموزش.باالطبع مهارت زبانم خوبه و مکالمه ام روان هست.میخواستم ببینم از طریق سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک اقدام کنم یا از طریق راه جذب نیروی متخصص؟
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت جمعه ۸ مرداد ۰( 2 سال پیش)

      لطفا فرم مهاجرتی را تکمیل نمایید

  • تصویر کاربر صبا دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من ۳۳ سالمه خانم مجرد دارای مدرک کارشناسی روابط عمومی و افکار سنجی و دارای مدارک فنی و حرفه ای آشپزی قابل ترجمه با ساعت ۹۹۰..‌. از چه طریقی میتونم برم پول زیادی هم ندارم .در حال یادگیری زبان برای مدرک آیلتسم
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)

      سلام. فرم ارزیابی مهاجرت را از طریق وبسایت پر کنید تا شرایط شما را بررسی کرده و سپس طی یک تماس تلفنی مشاوره رایگان دریافت کنید.

      توجه داشته باشید که مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر