تزریق اولین واکسن کرونا در کانادا

اولین محموله از واکسن کروناى کمپانى فایزر، یکشنبه شب ١٣ دسامبر، وارد فرودگاه میرابل در مونترال کانادا شد. محل انبار واکسن ها بنابر دلایل امنیتى، فوق سرى نگه داشته شده و دولت اطلاعاتى را در این خصوص منتشر نکرده. تزریق اولین واکسن کرونا در کانادا، برای سالمندان ساکن در مرکز Maimonides، در مونترال اختصاص داده شده است.

بیماری کرونا یا COVID_19، که سال ۲۰۱۹ از ووهان چین نشات گرفته، تبدیل به یک چالش جهانی شده است. از زمان ظهور این بیماری در چین در دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۲۱۰ کشور درگیر این بیماری همه‌گیر شده‌اند. 

در تاریخ یازدهم مارس ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کووید-۱۹ به مرحله همه‌گیری جهانی رسیده است، پس از آن کشور کانادا نیز دست خوش بزرگ‌ترین تغییرات تاریخ خود از لحاظ اجتماعی و اقتصادی گردید.

تزریق اولین واکسن کرونا در کانادا

عملکرد دولت کانادا در زمان کرونا

در حال حاضر کشور کانادا با موج دوم کرونا دست و پنجه نرم می کند. دکتر ترزا تام، وزیر بهداشت کانادا گفته موج دوم تاکنون تمام رکوردهایی که موج اول کرونا در بهار امسال برجای گذاشته بود را با اختلاف زیاد جابجا کرده است. 

موج دوم کرونا بسیار سهمگین‌تر از موج اول آن خواهد بود، زیرا با سرد شدن هوا مردم بیشتر در خانه و فضاهای بسته تجمع خواهند کرد.

در حالی که موج اول کرونا بیشتر شهرهای بزرگ کانادا چون تورنتو، مونترال، ونکوور و اتاوا را تحت تاثیر قرار داده بود، موج دوم به استان‌های کم جمعیت تر چون منیتوبا و حتی مناطق دوردست شمالی همچون نوناووت، نیز سرایت کرده است.

کمک های دولت کانادا در زمان شیوع کرونا

با گسترش و شیوع ویروس کرونا در کانادا، دولت فدرال تصمیم به پرداخت کمک هزینه هایی به مردم گرفت. این کمک هزینه ها با شرایطی خاص به افرادی که بالاجبار کار خود را به علت ویروس کرونا تعطیل کردند، پرداخت شد.

همچنین، کمک مالی دولت کانادا به صاحبان کسب و کارهای کوچک، از جمله برنامه‌هایی بود که پس از بروز بحران ویروس کرونا و تعطیلی بخش گسترده‌ای از اقتصاد این کشور توسط دولت فدرال به اجرا گذاشته شد.

هزینه واکسن کرونا در کانادا

اعمال محدودیت های دولت کانادا در دوران کرونا

به دنبال روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا، دولت این کشور، تصمیم به اعمال محدودیت هایی برای ورود به کانادا گرفت. 

در این محدودیت ها هیچ فردی اجازه ورود به کانادا را نداشت مگر شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا؛ حتی تحصیل در دانشگاه های کانادا از راه دور و به صورت آنلاین انجام شد. البته بعد از اتمام موج اول کرونا و تثبیت وضعیت، دولت کانادا تصمیمات جدیدی را در این زمینه اتخاذ کرد. 

اعمال محدودیت های کرونایی در کانادا

شرایط سفر به کانادا در دوران کرونا

تمام افرادی که وارد کانادا می‌شوند، باید خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند، و باید تعهد دهند که برای ۱۴ روز مکانی مناسب برای قرنطینه در نظر می‌گیرند. 

همچنین باید ثابت کنند در محل قرنطینه به نیازهای اساسی (مانند غذا و دارو) دسترسی دارند و با افراد آسیب پذیر ارتباطی نخواهند داشت. سفر به کانادا برای کمتر از ۱۴ روز نیز امکانپذیر است اما متقاضی باید دلیل قانع کننده ای بابت این سفر و مدت آن داشته باشد و متعهد باشد که در این مدت، در قرنطینه خواهد ماند.

مسافران قبل از ورود به کانادا باید از قوانین آن استان آگاهی کامل داشته باشد و  اطلاعات کاملی از قرنطینه و بهداشت عمومی را از طریق وب سایتهای مورد نظر آن استان، دریافت کنند. 

هرفردی به هر روشی (هوایی، زمینی یا دریایی) که وارد کانادا می‌شود، باید هنگام ورود، اطلاعات تماس و محل سکونت خود را بابت قرنطینه به افسر خدمات مرزی ارائه دهد. 

مسافران می‌توانند قبل از ورود به کانادا، از طریق برنامه ArriveCAN اطلاعات را وارد نمایند. (این برنامه در Apple Store و Google Play قرار دارد)

شرایط سفر به کانادا در دوران کرونا

وضعیت مرزهای کانادا در دوران کرونا

البته محدودیت های مرزی کانادا همچنان برای مسافرت های غیر ضروری پابرجاست و وزیر امنیت عمومی کانادا، بیلی بلر و وزیر بهداشت کانادا، پتی هجو، از تمدید محدودیت سفرهای غیر ضروری به کانادا را تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۱ خبر دادند.

همچنین مرز ایالات متحده آمریکا و کانادا تا تارخ ۲۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ بسته اعلام شده است. این نهمین باری است که از ابتدای شیوع کرونا این تعطیلی تمدید می شود و با توجه به افزایش شمار قربانبان احتمال تمدیدهای مجدد نیز وجود دارد.

شرایط تحصیل در کانادا در دوران کرونا

از ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ برخی از موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) توانستند اقدام به پذیرش دانشجویان کنند. این متقاضیان باید حتما ویزای تحصیلی معتبر و یا معرفی نامه معتبر از موسسه آموزشی داشته باشند. 
همچنین، موسسه آموزشی باید حتما برنامه آمادگی مقابله با کووید – ۱۹ مورد تایید استان خود داشته باشد، تا بتواند پذیرای دانشجویان بین المللی باشد. اسامی موسسات آموزشی توسط وبسایت رسمی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام شده است.

واکسن کرونا در کانادا

دولت کانادا تا کنون تعداد ۳۵۰ میلیون واکسن کرونا را به تولید کنندگان مختلف سفارش داده است. این کشور از هفت منبع مختلف واکسن کرونا را فراهم کرده است. از جمله امضای قرارداد برای خرید ۲۰ میلیون دوز واکسن از شرکت فایزر است. 

کانادا به ازای هر شهروند خود ۱۰ دوز واکسن کرونا خریداری کرده است. در واقع بیشترین سرانه خرید این واکسن متعلق به کاناداست. استرالیا، بریتانیاو امریکا در جایگاه های بعدی قراردارند.

تزریق واکسن کرونا در کانادا

در تاریخ ۹ دسامبر کارشناسان نظارت بر سلامت در کانادا واکسن فایزر را تایید کردند. در این ماه حداکثر ۲۴۹ هزار دوز و تا ماه مارچ آینده ۴ میلیون دوز از این واکسن وارد کانادا می شود که برای دو میلیون نفر کافی است. 

کشورهای انگلیس، عربستان، بحرین، مکزیک و ایالات متحده آمریکا از دیگر کشورهایی هستند که این واکسن را تایید کردند.  

الویت تزریق واکسن کرونا در کانادا

کمیته ملی ایمن سازی کانادا الویت های تزریق واکسن را به شرح زیر اعلام کرده است:

✅مرحله اول:

مرحله دوم:

هزینه تزریق واکسن کرونا در کانادا

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در رابطه با هزینه های واکسن کرونا تاکید کرده است که این واکسن در کانادا کاملا رایگان است و دولت هیچ هزینه ای برای واکسن یا لوازم تزریق آن دریافت نخواهد کرد. همچنین او برنامه ای را معرفی کرده است که طبق آن کسانی که واکسن کرونا را تزریق کنند و دچار عوارض نا مطلوب شوند، مورد حمایت دولت قرار خواهند گرفت.

اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در کانادا کی آغاز می شود؟

تزریق اولین واکسن کرونا در کانادا متعلق به شرکت فایزر در روز سه شنبه ۱۵ دسامبر سال ۲۰۲۰ در انتاریو انجام می شود. تورنتو و اتاوا اولین شهر هایی هستند که واکسن فایزر را تزریق می کنند. اولین تزریق واکسن در یکی از بیمارستان های UHN تورنتو انجام می شود. 

ابتدا قرار است واکسن فایزر به پرستاران خانه های سالمندان انتاریو تزریق شود. انتظار می رود تا پایان دسامبر، استان انتاریو ۹۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر را دریافت کند و در ۱۳ بیمارستان استان توزیع کند. 

دکتر مرجان گلستان وکیل مهاجرت به کانادا

دفتر وکالت دکتر مرجان آتشی گلستان | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

سوال خود را در اینجا ثبت کنید و از سیستم کد رهگیری دریافت نمائید.مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است.  لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر الناز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    با سلام
    خواستم بپرسم این صحت دارد که در بدو ورود دانشجویان به کانادا با ویزای دانشجویی چنانچه تست آنها منفی باشه واکسن کرونا زده می‌شود؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر کارشناس مهاجرت سه شنبه ۷ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)

      سلام. باید حتما از برنامه قرنطینه سه روز در هتل و 14 روز در مکان شخصی پیروی کنید. برای چک لیست ورود به کانادا در زمان کرونا و کارهایی که باید انجام دهید، به وبسایت اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مراجعه کنید.

      توجه داشته باشید مقررات مهاجرت همواره در حال تغییر است. دفتر وکالت اَپلو هیچ گونه مسئولیتی در قبال کامل و دقیق بودن مشاوره رایگان کارشناسان دفتر ندارد. لطفا جهت دریافت وقت مشاوره با وکلای دفتر، وقت قبلی بگیرید.

درحال دریافت اطلاعات
پرسش از دکتر